Witam. Od dłuższego czasu mam problemy z moim Accordem - slinik 1,8 (F18B2) pracuje nierówno na wolnych obrotach i włącza się kontrolka silnika. Auto ma teraz 150 000 km przebiegu, z czego połowa przejechana na gazie (sekwencja). Świece wymieniane, kable też, zawory regulowałem a ostatnio nawet wymieniałem, bo opinie kilku mechaników i serwisu Hondy wskazywały że mogę mieć je wypalone. Po wymianie zaworów silnik faktycznie trochę lepiej się zbiera, ale wcześniejsze objawy nie zniknęły. Dokładnie jest tak że jak odpalę go na zimnym to wyraźnie idzie tak jakby na 3 cylindry, później jak jest ciepły to trochę lepiej ale dalej pracuje nierówno i niekiedy przygasa. Podczas jazdy pracuje lepiej, z tym że przy przyspieszaniu niekiedy przy przekraczaniu ok. 4000 obr/min silnik traci chwilowo moc.
Tak jak pisałem byłem już u paru fachowców, w serwisie po odczytaniu kodu błedu - wileokrotny błąd zapłonu, podali mi całą listę potencjalnych usterek, z których do wyeliminowania pozostały mi już tylko regulator cisnienia (?) i cewka.
Proszę o porady lub jeśli znacie jakiegoś dobrego elektronika o namiary.
Artek
Witam
Czy mógłby ktoś opisać krok po kroku procedurę diagnozowania ABS? Dokładnie chodzi mi o to które piny należy zewrzeć (najlepiej kolory przewodór) komputer zaczął wysyłać kody błyskowe, oraz jak przeprowadzić procedurę kasowania błędów.
Samochód to Accord 1999 r silnik f18b2 posiada 2 złącza jedno 2 pinowe i jedno 5 pinowe
Dodam, że samochód sprowadzony z Anglii
Z góry dziękuję
Wg. mnie komputer tu nie pomoże, bo ten silnik miał wtrysk tylko z prostą diagnostyką "spinaczową", bez OBD2 (F18A3 z 1998 - to jest końcówka HA V generacji chyba ? VI generacja to F18B2 lub F18B3 i ma OBD2). Innymi słowy jeśli Check Engine się nie zapala to nie odczyta się żadnych błędów a gdyby się zapalał to kod można samemu sczytać.
Niemniej mechanik by się przydał. Przyczyn może być wiele. Składu spalin chyba nie ma co sprawdzać bo raczej będzie zły. Walnięta sonda lambda, niedopalający cylinder (świeca zapłonowa, wypalony zawór itp.), zapchany katalizator, lejący wtryskiwacz...
Ja miałem uszkodzoną sondę ale nie miałem Check Engine, auto jeździło i przyspieszało normalnie i paliło za dużo ale i tak nie tyle (w mieście 15-16) ...