_arti_, było na forum dużo razy...
Poza tym jest temat z kodami błędów http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=16995
P0380 VorglĂźhanlage short-circuit/interruption = Wymień świece żarową
witam,
panowie, ostatnio na mrozach moja astra źle odpalała, a w zasadzie tragicznie. od razu podejrzane mi były świece, ale w razie co sprawdziłem też błędy metodą hamulec-gaz i dostałem kod ECN 038008.
Z przyklejonego postu w technicznym wynikało:
P0380: Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka. Zrobiłem test świec metodą na żarówkę i okazało się, że tylko dwie świece działają. Dzisiaj wymieniłem sobie świece, zrobiłem 50 kilometrów i zrobiłem test na błędy (hamulec-gaz). ECN 038008 dalej wyskakuje. Co to może oznaczać? Czy dalej może być coś nie tak z układem grzałki, bo świece żarowe na bank są w porządku? Czy raczej wszystko jest ok, ale błąd musi być wykasowany przez komputer?
Co o tym myśleć?
Liczę bardzo na waszą pomoc teoretyczną i rady bo nie mam zabardzo pojęcia co dalej...
Jakiś czas temu byłem w serwisie w oplu i przy okazji podpieli mnie do komputera, żeby sprawdzić błędy... okazało się, że komputer dostarcza informacje do silnikaPioneer.plZmień swój samochód
w prawdziwą salę koncertową . Wybierz nagłośnienie firmy Pioneer.
, że ten pracuj w -28 stopniach, i powiedzieli że sterownik komputera się popsuł... koszt nowego około 5 tyś zł tak powiedzieli.
Przyjąłem do wiadomości ale nie stać mnie na wydanie 5 tyś. zł. Od tamtej pory jeżdżę z zapalonym "check engine", jeżdżąc po mieście nic nie dzieje mi się z silnikiem, jak najbardziej prawidłowo się sprawuje, nie mam problemu z odpalaniem itd itp.
Ale jak wyjadę w trasę, najczęściej odczuwam to jadąc obwodnicą trójmiejską gdzie wrzucam 5y bieg i jadę stałą prędkością 130 - 140 km/h, nie ujmująć anic nie dodając gazu, czuję jak silnik się dławi. Jest to takie wrażenie, że jadąc i utrzymując stałą prędkość i i pedał gazu w stałej pozycji, silnik jakby się przytykał, i po chwili odpuszczał, jest wrażenie jakby chwilami jechało się pod wiatr, a chwilami z wiatrem, czasem zdarza się w trasie, że spada kultura pracy silnika. Zaczeły martwić mnie te objawy i pojechałem dzisiaj do Cichykk, który podpiął mi sie jeszcze pod komputer ze swoim sprzętem i o to lista błędów która wyskoczyła:
Z tego co zdąrzyłem już sprawdzić to te błędy mają się tak:
P0110
-? Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego
-? Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego
P0370
-? Niewlasciwy sygnal czujnikaZestawy Alarmowe!Super Niskie Ceny Sprawdź Sam!www.assc.pl polozenia pompy
-? Niewlasciwy sygnal czujnika polozenia pompy
P0335
-? Brak sygnału obr/min z silnika
-? Nieprawidłowy sygnał obr/min
P0216
-? Za wysokie napiecie w obwodzie sterujacym rozpoczeciem wtrysku
-? Za niskie napiecie w obwodzie sterujacym rozpoczeciem wtrysku
-? Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
-? Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
P0380
-? Za wysokie napiecie w Urzadzeniu nagrzewania wstepnego
-? Za niskie napiecie Urzadzenia nagrzewania wstepnego
-? Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
Z tym, że kolega skasował te błędy, przejechaliśmy się ponownie używając w miare całego zakresu obrotów i ponownie sprawdzilismy błędy bo wyskoczył check. I okazało się, że był już jeden błąd:
czyli:
P0380
-? Za wysokie napiecie w Urzadzeniu nagrzewania wstepnego
-? Za niskie napiecie Urzadzenia nagrzewania wstepnego
-? Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
Wracając do tego co powiedzieli w oplu, czytałem na temat tego sterownika komputera, i skutki mogą być takie, że spalanie może być nawet dwa razy większe, i mogą się również zawieszać wtryski (wspomniany wcześniej przezemnie spadek kultury pracy).
Możecie mi poradzić co dalej? Nie wiem, czy przejmować się wszystkimi błędami które wyświetliło za pierwszym sprawdzeniem, czy skupić się tylko na tym błędzie który się powtórzył, no i właśnie co powinienem dalej zrobić? gdzie się udać? żeby mnie nie skasowali ze mnie majątku za naprawę?
Na allegro znalazłem faceta, który naprawia ponoć sterowniki do komputerów, w rozmowie telefonicznej powiedział, że mam się tylko dowiedzieć dokładnie jaki kod błędu wyskakuje i wtedy on stwierdzi czy może go naprawić czy nie. Ale czy ten błąd który się powtórzył to napewno tyczy się sterownika ?
PS: w aucie wymieniłem wszystko co na początku myślałem, że może być przyczyną dławienia: tj. wymieniłem przepływmierz na nowy bosha, filt powietrza, wymontowałem i wyczyściłem również zawór EGR, ale niestety objawy się ustąpiły.
Z kolei Cichykk, który się podpinał z komputerem, wspomniał że może to być problem z masą, że może gdzieś jakiś kabelek się przetarł lub zardzewiał. Niestety jeśli chodzi już o większe problemy, to jestem laikiem, więc licze na waszą pomoc i rade