"Hania ma 31 lat. Nie mówi. Nie pisze. Najbardziej lubi wykonywać zadania w pracowni biurowej, jest błyskawiczna w bindowaniu. Nigdy jej to nie nudzi. Za pracę dostaje zapłatę, ale banknoty jej nie interesują. Są abstrakcyjne jak guziki"
"Agnieszka za dobrą pracę dostaje trzy złotówki. Po jednej za każde zadanie. Po miesiącu, gdy uzbiera ich więcej, wymieni je u terapeutki na konika pony. Ma ich już blisko setkę. Godzinami je układa. Czesze. Zaplata warkoczyki."
"Przed wejściem czeka Hania. Buja się w przód i tył. Jak w transie. W jednej ręce trzyma kawałek firanki, w drugiej - czerwoną reklamówkę. W środku są kolorowanki. Nigdy nic nie pomalowała, ale się z nimi nie rozstaje. Torbę i kawałek materiału odkłada tylko wtedy, gdy pracuje."
więcej >>> Miłości i bólu uczą się jak tabliczki mnożenia
i tylko żal, ze ponad tydzień nie wystarczył autorce na poprawienie ewidentnych błędów, dodatkowo wskazanych w komentarzach czytelników..
http://www.kgratka.pl/info_gfx/2008-4-cover.jpg
W tym numerze ?Komputerowej Gratki? zapraszam Was na przygodę z pechem. Z Tosią połączycie w pary guziki, z Filipem policzycie liczby w magicznych lustrach. Z Papatką wyczarujecie litery A, E, M, O, T i U, a ze mną pomożecie kowalowi podkuć konia.
?Pechowy dzień Barnaby? to opowieść o pechu który prześladuje misia Barnabę. Dziecko korzystając z programu pomaga przyjaciołom z Tęczowej Polanki zdobyć cztery magiczne przedmioty mające przynieść szczęście Barnabie.
Podczas gry dziecko doskonali sprawność manualną, ćwiczy słuchanie i rozumienie instrukcji, a także rozwija spostrzegawczość i pamięć wzrokową. Zdobywa także wiedzę o świecie przyrody i życiu społecznym.
Zapraszamy do zabawy!
NAUKA NA WESOŁO:
Przygotowanie do czytania i pisania - A, E, M, O, T, U
Przyroda - zwierzęce symbole
Ludzie i ich zawody - kowal
Przepisy kucharskie - rogaliki
Cyfry i liczby - przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
Muzyczne zabawy - Pechowa piosenka
Ciekawostki - wszystko o pechu
Obsługa komputera - mysz i klawiatura
ZABAWY:
Jazda na deskorolce
Składanie maszyny
Rzut podkową
Magiczne lustra
Liczydło Filipa
kolorowanka
Z pamiętnika dziadka Patryka
Rymowanki i wierszyki
Kod:
http://rapidshare.com/files/105154118/K_G_P_D_B_UP_RIKOP.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/105158966/K_G_P_D_B_UP_RIKOP.part2.rar.html
Z serii dylematy wczesnej edukacji
adas ( 5 lat) nie wyrobil sie dzisiaj (przed przerwa miedzy zajeciami) z pomalowaniem dwoch rysunkow, jakie dzieci mialy zadane pokolorowac w okreslonym czasie. nie dlatego, ze robil wtedy cos innego, ale dlatego, ze on do malowania przyklada sie szczegolnie. jego kolorowanki sa staranne, a kolory dobrane dosc specyficznie ;) dla przykladu, jesli uzna ze tak bedzie ladnie, potrafi kazdy guzik przy ubraniu balwanka pomalowac innym kolorem etc. rozumiecie, zamiast sobie ulatwiac, utrudnia sobie, ale...przeciez nie bede go uczyla chodzic na latwizne, zreszta to jego indywidualna sprawa jak chce cos pokolorowac i nawet jak mu kilka razy sugerowalam jakies zmiany, on twardo trzyma sie swojego stylu ;-) krotko mowiac, pomalowanie tych rysunkow zajelo mu ile mu zajelo i nie zdazyl przed dzwonkiem na przerwe.
mam do was pytanie w zwiazku z tym: co w takim ukladzie powinien zrobic nauczyciel? jak powinien waszym zdaniem zareagowac, bo przeciez dziecko nie skonczylo zadanej pracy?
Drodzy Koledzy. Na początku chciałem podziękować i pogratulować wytrwałości wszystkim, którzy przyczyniają się do zmiany interfejsu na coraz lepszy.
Pobrałem z chomiczka ubranko które wykonał Iggy. Skórka jest taka o jakiej marzyłem. Bez zbędnych wodotrysków, przejrzysta i funkcjonalna bo o to w tym wszystkim chodzi a nie jakieś kolorowanki które mi osobiście tylko przeszkadzają-DUŻE BRAWA. Oczywiście wyrażam tu tylko swoją opinię i jeżeli komuś leżą kolorowe skórki i swoją wypowiedzią go obrażam to z góry bardzo przepraszam bo nie jest to moim zamysłem.
Nie wszystko jednak wyszło tak jak na screenie co niżej opisuję i proszę o pomoc w rozwiązaniu tych problemów.
1. Okienka prędkości, km itp mam na 2 na górze i jedno pod spodem (tuż pod nimi-"w słupku") a w oryginale są wszystkie obok siebie.
2. Klawisze ukrywania i skali nie są przezroczyste.
3. Wysokość npm mam nad przyciskiem ukrywania a nie jak w oryginale obok menu.
Jak można poprawić te błędy? Jest dużo wątków na ten temat ale wszystkie są dla mnie nie zrozumiałe. Jedno co zrobiłem (było dobrze wytłumaczone) to guzik ukrywania zmieniłem tak, że jest ruchomy-super rozwiązanie. Proszę o wypisanie pkt po pkt ,jak krowie na rowie co należy robić, aby to poprawić.
Teraz rzeczy, które moim zdanie można jeszcze poprawić, aby skórka była jeszcze bardziej praktyczna.
1. Po zmianie skórki zniknęły parametry pozycji GPS. Czy można zrobić tak, żeby pojawiały się niezależnie od wysokości npm? (odzielnie wysokość i oddzielnie pozycja)
2. Czy jest możliwość zwężenia przycisków menu i szybkiego menu i dzięki temu poszerzenia dolnej belki z adresem. W obecnej chwili mam strasznie krótki adres np: "Piękna, Ujaz...arszawa, PL"
3. I jeszcze jedna sugestia. Po co takie szerokie okienko ze strzałką skrętu (to na górze po lewej). Nie można go zmniejszyć a w zamian wstawić dodatkowe 4-te okienko lub wyżej wspomniane pozycje GPS?.
Z góry przepraszam jeżeli moje prośby są laickie i rozdrażniają co poniektórych Twórców.
Przejrzałem cały wątek od deski do deski ale jestem całkowitym laikiem w te klocki i podanie linijki która odpowiada za coś tam nie podając dokładnie cyferek-literek które bezpośrednio zmieniają pozycje, wielkość, kolorki itp nic mi nie dają. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.
A ha i jeszcze jedno, czy można zmienić skalę przy której wyświetlają się budynki. Np Pałacu Kultury w oryginale nie widać w całości a chciałbym sobie pooglądać całe budynki.
AM chodzi mi na MIO169 (wiem staroć ale działa-nie nawala więc nie zmieniam), ekran 3,5"; 320x240
Komputerowa Gratka Pechowy Dzień Barnaby
http://www.kgratka.pl/info_gfx/2008-4-cover.jpg
W tym numerze ?Komputerowej Gratki? zapraszam Was na przygodę z pechem. Z Tosią połączycie w pary guziki, z Filipem policzycie liczby w magicznych lustrach. Z Papatką wyczarujecie litery A, E, M, O, T i U, a ze mną pomożecie kowalowi podkuć konia.
?Pechowy dzień Barnaby? to opowieść o pechu który prześladuje misia Barnabę. Dziecko korzystając z programu pomaga przyjaciołom z Tęczowej Polanki zdobyć cztery magiczne przedmioty mające przynieść szczęście Barnabie.
Podczas gry dziecko doskonali sprawność manualną, ćwiczy słuchanie i rozumienie instrukcji, a także rozwija spostrzegawczość i pamięć wzrokową. Zdobywa także wiedzę o świecie przyrody i życiu społecznym.
Zapraszamy do zabawy!
NAUKA NA WESOŁO:
Przygotowanie do czytania i pisania - A, E, M, O, T, U
Przyroda - zwierzęce symbole
Ludzie i ich zawody - kowal
Przepisy kucharskie - rogaliki
Cyfry i liczby - przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
Muzyczne zabawy - Pechowa piosenka
Ciekawostki - wszystko o pechu
Obsługa komputera - mysz i klawiatura
ZABAWY:
Jazda na deskorolce
Składanie maszyny
Rzut podkową
Magiczne lustra
Liczydło Filipa
kolorowanka
Z pamiętnika dziadka Patryka
Rymowanki i wierszyki
RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting
RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting
de Blob
Wielka włochata kolorowa kulka z kosmosu zwana Blobem w połączeniu z interaktywną kolorowanką. Tylko dla bobasów? Ano niekoniecznie. Okazuje się, że de Blob (według nazwy - "de" pisze się małą) to najlepsza gra poprzedniego roku. Oczywiście, wy możecie wybrać coś innego, ale dla mnie Blob rządzi, miażdży i powala na kolana.
W menu oprócz gry nie ma nic ciekawego. I już minus - powiecie? A guzik, produkt ten mimo prostoty (niekoniecznie w sensie trudności, ale o tym później) i casualowości jest na maksa grywalny. Tak grywalny, że spędzałem przy komórce sporo czasu (najdłużej chyba godzinkę, a to dość dużo jak dla mnie). Trzeba jeszcze zaznaczyć, że gra jest w miarę krótka i jej przejście nie powinno nam zająć więcej niż dwie i pół godziny.
No, ale najpierw trzeba powiedzieć o co w tym wszystkim chodzi. Zła korporacja INKT pozbawiła całego miasta kolorów. Blob - przybysz z kosmosu - musi ją powstrzymać. Jak taka kulka może zatrzymać infekcję? Otóż bohater posiadł zdolność zarażania... kolorami. Czyli mówiąc krótko: będziemy musieli zbierać kolorowe kulki i dotykać budynków omijając przy tym agentów INKTu.
Gra
Na początku mamy trening, który w tak oryginalnej grze jest bardzo potrzebny. Zapoznajemy się tam z zasadami. Po nim wiemy już wszystko co potrzebne do rozpoczęcia właściwej gry. Akcja Bloba jest podzielona na cztery etapy - w każdym po cztery poziomy. Szybkie mnożenie - 16 leveli do zaliczenia. Nie muszę chyba mówić, że wszystko to dzieje się na czas?
Podczas kolorowania budynków, traw i ogólnie podczas szerzenia kolorowego rozpierdzielu, Blob napotka różne przeszkody. Czasem bywa tak, że spotkamy agenta INKTu, nie zdążymy go rozwalić piątką i on nas zaraża. Co wtedy? Jesteśmy czarni i dotykając budynków - stają się znowu białe. Jak temu zaradzić? Trzeba jak najszybciej dotrzeć do małego basenu z wodą. Gdy nasza kula ją wypije, stanie się znów biała. Gdzie jest haczyk? Otóż pijąc wodę, Blob staje się coraz mniejszy. Nie przeszkadza wam to? Do czasu, aż napotkacie na płotek, którego nie możecie rozwalić. Owych płotków jest niewiele, ale mogą dać w kość. Wielkość jest zależna od tego, ile małych kulek z kolorami zebraliśmy. Maksymalnie możemy osiągnąć rozmiar 4.
Od czasu do czasu pojawią się też inne budynki, które zamalować trzeba w szczególny sposób - o określonym rozmiarze i kolorze. Kolory możemy uzyskać poprzez zbieranie kulek (o czym już wspomniałem) oraz (teraz was zaskoczę!) poprzez łączenie kilku kolorów. Możliwe barwy to niebieski, czerwony, żółty, zielony, fioletowy, brązowy, pomarańczowy, ale o tym większość wie
Technikalia
Grafika jest ładna, przejrzysta, schludna, no i kolorowa. Dźwięki również są dobre, muzyczka jest bardzo przyjemna i nawet wpada w ucho.
Warto osobny akapit przeznaczyć na poziom trudności. Żadnego wyboru, po prostu grasz. I o ile na początkowych poziomach jest prosto, zamalujesz 90% i jeszcze zostanie ci czasu na zaparzenie herbaty, to na końcowych jest coraz gorzej. A to za sprawą agentów INKT, którzy rozsiani są tam w dość dużej liczbie, w przeciwieństwie do uzdrawiających fontann.
Czy warto?
No oczywiście, że tak. de Blob to jedna z najlepszych (o ile nie najlepsza) gra 2008 roku. Dostępna na VIP Forum. Zabawa przy tym produkcie jest naprawdę przednia. Polecam wszystkim!
OCENA: 9+
Audio: 8
Video: 8
Grywalność: 10
Plusy:
+przyjemna!
+grywalna!
+dobry dźwięk
+solidna oprawa graficzna
+ciekawy pomysł
+i jeszcze lepsze przeniesienie z większych platform
Minusy:
-czasami wkurzająca
-a czasami za łatwa
-mimo wszystko trochę krótka
ZNAK JAKOŚCI!
Screeny dodam później.