1. Drukarnię, która do świecenia importuje wszystkie pliki do Corela
zmień NATYCHMIAST na jakąś profesjonalną...
no ja nie wiem czy oni importują, ja tylko mówię że oni przyjmują corela ;)
2. Do porządnej drukarni oddaje się zasadniczo PDF-y (kompozyt). W
programach Adobe bardzo dobrze przy eksporcie PDF-a sprawdza się
ustawienie [Drukarnia] (z tej listy wyboru u góry).
tak też zrobiłem i tak mi powiedzieli, że wolą pdf kompozytowe.
PDF daje małe pliki, bo ma dobrą kompresję (np. do bitmap może stosować
JPG). Sam PostScript potrafi rosnąć w nieskończoność - np. w niektórych
sytuacjach zapisuje kilkukrotnie te same dane bez kompresji.
dzięki za odpowiedź. tak będe robił. trochę mnie przeraziło że te pdfy
takie małe ;)
Na kompozyt nie licz - z resztą po co ci kompozyt skoro masz
dodatkowe kolory - chyba zależy ci, żeby to rozseparowac?
pozdro
--
CCL
Drukarnia dla której to robię wymaga kompozytowego Pdf'a. I już. Nic
innego
raczej nie wchodzi w grę
Mozesz jeszcze zrobic to w innym programie albo poszukać ripa, ktory potrafi
zrobic kompozyt z rozbarwien - z tego co slyszalem cos takiego jest
mozliwe - wprawdzie nie wiem jak kolory dodatkowe ?!
Pozdrawiam Ariusz
Jak wyżej. Może wiem jak to zrobic ale nie znam określenia ....
No więc o co chodzi?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Hi
CTP - Computer To Plate - tzn. wykonanie płyt drukarskich z pominienciem
filmów. Po zRIP-owaniu materiał idzie na maszynę do świecenia plyt, a nie
klisz. W tym cała filozofia:-D
Kompozyt - tzn. to co widzisz, przed rozbarwieniem (spearacjami), czy cos w tym
rodzaju. Studio CTP samo dokonuje separacji na poszczególne kolory, ale ja wole
dawać im separacje, moje przyzwyczajenie.
pozdrowienia:-)
Użytkownik ola napisał:
A jeszcze jedno pytanko - rozumiem, że robiąc coś w CPT trzeba mieć dość duże
doświadczenie w robieniu projektów bo mozna coś łatwo spie.....yć i ponieść
znaczące (chyba) koszty?
CtP. Nie, doświadczenie musisz mieć takie samo jak do tradycyjnego druku
- zwłaszcza jeśli oddajesz kompozyt. Panowie z drukarni zrobią z nim co
trzeba, żeby się prawidłowo rozbarwiał.
Jedyne co zmieniam kiedy oddaję na CtP jest przyrost punktu rastrowego
(choć różnica jest prawdę mówiąc niedostrzegalna, raz zapomniałem i
jakoś przeszło ;)
Witam grupowiczow,
Prosze poprawcie mnie jesli sie myle:
Zawsze posylalem materialy do drukarni w postaci pliku PS z separacjami do
naswietlarni, pozniej tak samo czynilem w przypadku CTP i nigdy nie bylo
problemu a teraz jeden Pan mi mowi ze nie ma mozliwosci takiego PSa z
separacjami wrzucic na CTP i przyjmuje TYLKO PSy albo PDFy kompozytowe...
A jak tu np. zrobic kompozyt jesli w pracy uzyte zostaly spotowe kolory i
DCSy separowane.. hmm?
Piotr
Wt, 25 lut 2003 16:16:42 GMT -=Tymoteusz Rduch=-
<tymek.usu@kana.gliwice.pl news:b3g4u3$5b4$1@news.onet.pl
Chciałbym zrobić wydruk całości w kolorze, klientowi do podpisania
do druku i zaniesienia drukarni jako wzór.
zarowno z plikow postscriptowych (kompozyt jak i separacja)
mozna wykonac cyfowy wydruk probny.. cena ksztaltuje sie mniej
wiecej w polowie wartosci cromalinu (minus klisze oczywiscie)
gdzie w centrum Katowic/Gliwicach /Bytomiu
takie coś robią to był bym wdzięczny (o szacunkowym koszcie też
moglibyście napisać :D).
tego niestety niewiem.. poszukaj w archiwum.. zdaje sie ze ostatno
widzialem post nawiazujacy do wydrukow cyfrowych...
To znowu ja... Długo nie trwała radość z przygotowania plików.
Drukarnia zażyczyła sobie by przygotować wykrojnik jako piąty kolor
(ok, to jest jasne), overprintowany w Quarku.
Niestety nie wiem jak tego dokonać.
Moje pytanie to jak zrobić overprint koloru w Quarku i czy może to
byc
zarówno kompozyt jak i separacja.
A tak zupełnie z innej beczki, to czy da się zrobć klocki w
kompozycie?
Rzeczywistość pokazuje, że im dalej w 'detepowy' las tym ciemniej :)
Może uda Wam się mi pomóc... Dziękuję i pozdrawiam,
Sova
| Tak zupełnie OT. Co to za naświetlarnia, która nie może nadać/przebić
twoich
| ustawień kątów rastra? Czegoś nie wiedzą?
Wczesniej swiecilem u nich dwa razy proofa i wszysko bylo OK, tzn. nadali
katy rastra nie mowiac ze cos jest nie tak. Za trzecim razem jednak
wyswiecili
tak ze zdjecia wyszly w negatywie. Rowniez nic nie mowiac. Dopiero w
drukarni
sie zdziwili widzac takie filmy.
na 200 stronach szczescia zycze, pozatym trzeba sie poprawnie nauczyc
przygotowywac prace a nie liczyc na to ze swietliki beda wszystko
poprawiac,
potem sie cos wywala i jest na swietlika bo chciał dobrze. nie jestem
zwolenikiem takich metod. jak zrobicie cos dobrze to i wasza praca bedzie
szybciej i sprawniej zrobiona.
Wymyslilem cos takiego: wypuszczam z Quarka kompozyt, krece PDF-a,
w Acrobacie esportuje do ps z separacjami i znowu krece PDF-a i jest OK,
tzn. tak mi sie wydaje. Pytanie czy jest to dobra metoda?
I jeszcze jedno pytanie: czy dla naswietlarni jest to duzy problem zrobic
separacje
z kompozytu?
Nesquik
Witam
Podpowiedzcie mi prosze, jak wypuscic pdfa w kompozycie z jednej strony, na
ktorej znajduje sie i CMYKowa ilustracja i kilka elementow w Pantonie, tak,
zeby Pantone nie drukowal sie jako CMYK. Drukarnia mowi ze Pantone nie jest
Pantonem tylko CMYKiem, a w dokumiencie wyraznie jest nadany kolor Pantona.
Usuniecie ze stylow kolorow CMYKowych odpada, bo przeciez jest ta
ilustracja...
Jak to przeskoczyc.
Pozdrawiam
Ola
On Wed, 19 Nov 2003 20:31:06 +0100, "Wiesław Karpusiewicz"
<wm@bydgoszcz.tpnet.plwrote:
/.../
czwartki).. Dziś wszystko niby lepiej, ale w naswietlaniu problemów
przybyło, trzy poziomy postcriptu, pdf-y, zmiany systemów operacyjnych,
oprogramowania i ... wychodzi na to samo.
Dlatego jeśli jest to możliwe - oddaję prace w PDF. Ale bywają
kwiatki:
1. Duża i dobra drukarnia w trójmieście: Może być PDF ale bez kolorów
spotowych (odkryli, że ich RIP naświetla kompozyty. W wersji
podstawowej ma ograniczenie tylko do CMYK).
2. Wrocław, materiały w PDF preferowane. Po rozmowie z technologiem
(miałem materiały w DCS2, które jakoś nie przechodzą w PDF :)) ),
stwierdził, że zamiast separacji w ps mam przesłać PDF z separacjami
na kolejne płyty. Zwrotny proof był z morą - wszystko poszło z kątem
45. Dopiero po rozmowie (nieoficjalnej, bo oficjalna nawalanka o
poprawne materiały trwała) ze świetlikiem ustaliliśmy kąty z jakimi ma
być świecona praca. Proof rozwiązał problemy, ale do tej pory nie wiem
jakie były ustalenia co po której stronie była wina.
ALex
Witam i mam pytanie:
Drukarnia z którą współpracujemy zażyczyła
sobie pdf-ów (kompozyt). Najpierw robimy
postscripty na sterownik, ktory od nich dostalismy,
a potem w distilerze kręcimy pdfy.
I w quarku, i w distillerze overprinty są
prawidłowo ustawione, co widac gdy robimy
separacje. Ale przy kompozytach sie okazuje
że znikają (co widac po otwarciu pdf-a w Shopie).
Z Corela idą prawidłowo.
Czy macie moze jakis patent (oprocz zadania
overprinta na ripie)?
Z góry dziękuje za pomoc.
Piotrek
"Piotrekkk" <piotre@hoga.plwrote in message
Witam i mam pytanie:
Drukarnia z którą współpracujemy zażyczyła
sobie pdf-ów (kompozyt). Najpierw robimy
postscripty na sterownik, ktory od nich dostalismy,
a potem w distilerze kręcimy pdfy.
I w quarku, i w distillerze overprinty są
prawidłowo ustawione, co widac gdy robimy
separacje. Ale przy kompozytach sie okazuje
że znikają (co widac po otwarciu pdf-a w Shopie).
Z Corela idą prawidłowo.
Czy macie moze jakis patent (oprocz zadania
overprinta na ripie)?
Z góry dziękuje za pomoc.
Piotrek
Jesli drukarnia ma cywilizowany sprzet (np. Delta RIP) i sensownych
operatorow, to powinni sami zapodac nadlewanie na ripie - jak sie dobrze
parametry ustawi to mucha nie siada.
Niestety, w drukarniach czesto pracyja zle oplacani leszcze, ktorzy nawet o
istnieniu nadlewek nie wiedza (nie wszedzie, of koz, wiec sie nie szarpcie
ze to o Was chodzi ;P)
Wiem, bo sam takie rzeczy robilem.
awo
".:||rafson||:." wrote:
Mam mały problem ze studiem CTP, a mianowicie zażyczyli sobie pliki
kompozytowe z gazety, którą im wysyłam. Jak wysyłam do nich plik
rozseparowną to wszystko jest ok. (wysyłam z Quarka 4, PC, Win XP) jak
zacząłem wysyłać do nich kompozyty (wysyłam dokładnie z tymi samymi
parametrami co rozseparoawne tylko odznaczam "separation") i tu zaczynają
się schody zdjęcia kolorowe, według studia, są tylko na czarnym, reklama
jest RGB, Panton na części się separuje i tak dalej (i te kwiatki wypływają
dopiero w drukarni). Nadmienię, że wypuszczając rozseparowanego PS u mnie
jest wszystko ok. I tu moje pytanie gdzie jest błąd czy ja źle wypuszczam
pliki czy może po stronie studia?
moze to ci pomoze
http://www.dmk.com.pl/index.php?porady=porady_gen_009
F
Moja drukarnia (łodzka prasówka) przeszła na technologię TCP, tzn. do
drukarni wysyłam pliki PDF
jako kompozyty a nie separacje. Dopóki słałem separacje, wszystko było OK.
Teraz produkuję kompozytowy postscript i przepuszczam go przez Distilera 5.0
CE.
Strony mają w tle przejście tonalne 10-40% koloru. I tu pojawia się problem.
Na niektórych stronach
przejście jest, na innych nie ma! Strony robię ze wzorca, więc powinny być
identyczne.
Pracuję w Quarku 4.11 na PC
PDF-y wczytane do Photoshopa są dobre, do Corela - tło jest, lecz gubi
czcionki,
a do Illustratora 10 gubi czcionki i tło, a we Feehandzie tło jest jednolite
zamiast przejścia tonalnego.
Już jestem głupi, i nie wiem gdzie jest coś spieprzone.
Grzesiek
mane@friko6.onet.pl
| Quark nie jest programem przeznaczonym do łączenia plików PDF.
| Użyj Acrobata.
Wiem, że Quark nie jest do tege ale ja muszę wypuścić to do drukarni
rozbarwione, więc z Acrobata tego nie zrobię :((
Dlaczego? Nie masz Acrobata 6 Pro lub 7?
Poza tym drukarni powinno być obojętne czy dostaje separacje czy kompozyt.
Zbyszek Czapnik
Dlaczego? Nie masz Acrobata 6 Pro ĂÂ lub 7?
Poza tym drukarni powinno być obojętne czy dostaje separacje czy kompozyt.
Zbyszek Czapnik
Niestety mam 5 Pro. A co do drukarni nie wyraziłem się jasno, najpierw muszę
naświcić klisze w naświetlarni, a z tego co rozmawiałem ze świetlikiem nie
chcą pdf (niestety naświetlarnie i drukarnie wybrał klient)
Rafał
Jakis czas temu przesiadlem sie Quarka na Indesign 2.0.
Do tej pory nie mialem zadnych problemow. Jednakze teraz pojawil mi sie
dosyc spory problem i nie wiem jak z niego wybrnac.
Kiedy pracowalem na Quarku do druku puszczalem zawsze pliki postscriptowe.
Od czasu kiedy pracuje w ID puszczam do druku pdf'y (w kompozycie). Dla
informacji dodam drukuje na offsecie.
Przygotowujac pdf zawsze puszczam 300 dpi bez kompresji. Jakosc zawsze byla
ok
Teraz pracuje nad plakatem A4. Puszczam go standartowo do pdf'a i widze ze
elementy (fonty i inne vektory wklejone z ai) wygladaja jakos
znieksztalcone (na przyklad mam zdanie i w jednym miejscu fonty wygladaja
ok, a kawalek dalej sa jakby grubsze). Pierwszy raz widze cos takiego!
Dodatkowo plik pdf ma rozmiar 565 mb!!! To jest format A4. Tiff uzyty do
tego projektu wazy 12 mb. Plakat sklada sie z tego tiffa + teksty (niewiele)
i elementy wklejone z Illustratora (wszystko w krzywych).
Wiem ze w pdf elementy wklejone z illustratora wygladaja slabo, po wydruku
na drukarce powinno byc wszystko ok. Jednakze na wydruku tez wyglada to
tragicznie (w najlepszej jakosci na papierze fotograficznym). Jutro mam to
puszczac do drukarni i mam obawy ze moge miec klopot.
Czy ktos ma jakis pomysl gdzie lezy problem?
bede bardzo wdzieczny za pomoc
michal
www.dobraforma.com