logo
 Pokrewne renessmeKompozytor dzwonków Samsung E630kompozytor dzwonków do Nokii 3410kompozytor Czterej pancerni Nokiakompozytor piosenki do wgrania Nokiakompozytor do Sony Ericsson T230kompozytor dźwięków na komórkę Motorolakompozycje ze sztucznych kwiatów na cmentarzkompozytor dzwonków do Nokii 3210kompozytor dzwonków w SE 750kompozytor dzwonków do Sony Ericsson
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alcotours.xlx.pl
  • renessme


    Wracajac do tematu ram jako ze nie znam sie na technice produkcji ram kompozytowych, ale z tego co do tej pory wyczytalem na temat czolowych producentow to:

    Ramy sa tworzone na szkielecie, warsty sa klejone zywica.
    Ramy sa robione z prefabrykowanych rurek i laczone.

    I teraz pytanie glowne, jesli sie nie myle, ramy po etapie 'montazu' nie sa wygrzewane termicznie? Jako ze obracam sie wokol tematu samolotow i mam kontakty tu i tam u producentow itp. popytalem troche i oprocz tego bardzo wazna kwestia przy produkcji kompozytu lotniczego jest termiczna obrobka danej rzeczy, czego w produkcji ram (?) nie stosuje sie (?)

    W dodatku produkcja ramy rowerowej ta sa grosze jesli chodzi o koszt materialu jak i produkcje, nawet bardzo wysokiej jakosci w porownaniu do cen sklepowych. Oczywiscie dochodza marże, ale jak uslyszalem przy cenie 3000zl za rame marza to jest jakies 2500zl minimum...
    Użytkownik Sorcerer edytował ten post 22 grudzień 2009 - 16:30




    I teraz pytanie glowne, jesli sie nie myle, ramy po etapie 'montazu' nie sa wygrzewane termicznie? Jako ze obracam sie wokol tematu samolotow i mam kontakty tu i tam u producentow itp. popytalem troche i oprocz tego bardzo wazna kwestia przy produkcji kompozytu lotniczego jest termiczna obrobka danej rzeczy, czego w produkcji ram (?) nie stosuje sie (?)

    Na Discovery Channel był nie tak dawno dokument o produkcji rowerów. Pokazywali "manufaktruę Treka". Omawiana była produkcja modelu Madone. Rurki z carbonu mieli gotowe. Łączyli je za pomocą kleju i żwywicy. Następnie wygrzewali termicznie. Aaa dalej już wiadomo co ;)



    " />Kopuły są budowane dla dużych stacjonarnych teleskopów żeby: umożliwić bezpieczne przechowywanie teleskopu na odległym, stałym stanowisku obserwacyjnym, osłonić obserwatora od wiatru, w przypadku amatorskich także pomieścić dodatkowy sprzęt jak komputer (w dużych obserwatoriach zwykle jest do tego oddzielny budynek), w pewnym stopniu osłonić od świateł bocznych, zapewnić izolację termiczną (chociaż i tak po otwarciu kopuły trzeba wyrównywać temperatury, ale np. odpada kwestia ruchów cieplejszego/chłodniejszego powietrza w pobliżu gruntu). Mogą być z pomalowanego drewna, blachy, kompozytów itp.




    To samo jest w przypadku sinika 1,6 16v. W megane ma on 110KM, a w Kangoo 95. Chodzi właśnie o wydłużenie żywotności i okresów między przeglądami.Jak i również zwiększenia uciągu, bo mniej wysilony silniczek można bardziej obciążyć i go to nie "zdusi".

    Jeśli chodzi o seryjne tuningowanie: wszystko jest kwestią wytrzymałości materiałów. Do przenoszenia większej mocy konieczna jest większa wytrzymałość elementów. Nie tylko chodzi tu o koła zębate i wały. Na wszystko działają naprężenia: ściskające, rozciągające, skręcające, gnące a nawet termiczne (trochę sztucznie przypisane przeze mnie do naprężeń...). To wszystko wymaga obróbki: plastycznej (dobre wyważenie), termicznej (hartowanie, wyżarzanie, starzenie w celu wytzymałości i jednorodności struktury) a każdy z tych procesów kosztuje. Aby proces był przeprowadzony dokładniej, potrzeba dokładniejszych maszyn, które trzeba w tym celu też dokładnie wyprodukować, obrobić itepe. A cała bajka zaczyna się w hucie, gdzie musi zostać wytworzony jednorodny materiał. Do tego trzeba nowatorskich sposobów chłodzenia za pomocą dokładnie zrobionych narzędzi.... O rany, tak można w nieskończoność Dlatego to zawsze niesie za sobą koszty... Plus koszty wydobycia rzadszych a mocniejszych surowców, produkcji kompozytów.... Można wyprodukować Kangoo 1.2 300KM o żywotności 2oo kkm ale kosztował by 50x więcej niż ta liczba... w funtach brytyjskich...



    " />Witam


    ">A czy cała filozofia stealth nie polega na tym aby zmiejszać moc silników?

    Zależy w jakich zakresach długości/częstotliwości fali elektromagnetycznej chcemy osiągnąć redukcję sygnatury danego myśliwca. Co ważne w przypadku sygnatury termicznej, dodatkowym źródłem promieniowanie podczerwonego jest powierzchnia płatowca nagrzewająca się w czasie lotu z dużymi prędkościami.


    ">Po to są chyba te kompozyty?

    To znaczy? Kompozyty w lotnictwie, zwłaszcza myśliwskim, odgrywają coraz większą rolę, ale nie tylko w dziedzinie zmniejszania echa radarowego/termicznego.


    ">Jeżeli silniki tej PAK FY produkują więcej ciepła, dzwięku etc niż te z Su-xx to co to za steath?

    Akurat w tym przypadku redukcja emisji promieniowania podczerwonego nie stanowiła prawdopodobnie priorytetu, gdyż głównie rozchodziło się o redukcję echa radarowego, zwłaszcza z przedniej półsfery. O tylnej półsferze prezentowanego prototypu PAK-FA można powiedzieć tyle, że redukcja obu sygnatur nie była w tym miejscu ważnym priorytetem.

    Pozdrawiam



    " />Co do pierwszej właśnie turbośmigłowej wersji to miała ona największe szanse na rozwój i wejście do produkcji. Wówczas jednak w początku lat 90tych nikt nie myślał jeszcze na serio o wojnie asymetrycznej. Chciałbym dzisiaj mieć komponent takich samolotów do wsparcia np kontyngentu w Afganistanie czy Iraku.
    TO była naprawdę przemyślana koncepcja - ogromna unifikacja z Orlikiem, układ canard, w którym kluczem do sukcesu miało być kompozytowe skrzydło zasłaniające silniki, te ostatnie (planowane PW serii PT6) dzięki pchającym śmigłom mogły być znacznie zredukowane termicznie itd, itd. Do tego mix uzbrojenia stosunkowo prostego na początku, a więc działko, km, SPPU czy wszelkiego rodzaju npr i bomb klasyczne, z czasem możbaby je było uzupełnić inteligentniejszymi broniami, dziś kiedy realia finansowe są zupełnie inne rozważyłbym powrót do takiej koncepcji - prostego acz niszowego samolotu, który możnaby w naszym kraju (lub kooperacji stworzyć) i sprzedawać go również na rynki trzecie. ALe to oczywiście mrzonka, pamiętacie np projekt PZL 140 ? czyli samolot dyspozycyjny na płatowcu Orlika (bodajże 7 miejscowy), TBM 700? KOlejny realistyczny projekt, pogrzebany dość szybko i skutecznie wraz ze Skorpionem. Zabawna była ta makietowa mrzonka, szczególnie prezentacja drugiej koncepcji w postaci makiety naturalnej wielkości i ogłoszenie PZL 230 jako program narodowy. Potem anulowany przez rząd Pawlaka. Szczytowe rozwinięcie Skorpiona bardzo mi się podobało, ale było totalnie za ambitne na ówczesne warunki i zwłaszcza mentalność generałów i polityków (czytaj - oczekiwanie na darowane przez sojuszników F16 lub inne bajery, co nigdy nie nastąpiło, rzecz jasna)



    adjj niestety wzmocnienie kompozytowe/termiczne/jest w stanie polepszyć współczynnik nie tylko o 0,4 ale jeszcze lepiej,oczywiście w zależności od systemodawcy i oczywiście tylko wtedy gdy producent zastosuje w normalnym oknie wzmocnienie stalowe i poda współczynnik dla takiego okna,a nie tylko dla profilu nieuzbrojonego:)
    Bezwładność/statyka/również zależna jest od systemodawcy-są wzmocnienia odpowiadające stali 1,4.
    Współczynnik liniowy jest stosunkowo nieistotny,pomniejszając parametry szyby o około 10% uwzględnisz ten współczynnik.
    Montaż,oczywiście istotny,ale to osobna historia,wielokrotnie tu omawiana.



    OKNA termo PCV niższe rachunki za ogrzewanie
    Skutecznym sposobem na obniżenie kosztów ogrzewania, przy rosnących cenach energii cieplnej, może być zabezpieczenie naszych domów i mieszkań przed nadmierną utratą ciepła. W dobie oszczędności i termomodernizacji obiektów ważne jest zastosowanie takich technologii, które umożliwiają nam obniżenie zużycia energii. Przez nieszczelne okna możemy tracić od 15% do 25% ciepła. Wybór okien to decyzja na wiele lat. Dobrą inwestycją jest zakup okien o parametrach pozwalających uzyskać niższe rachunki za ogrzewanie.
    Efektem kilkuletnich badań i testów jest zupełnie nowe rozwiązanie: OKNA termo PCV. W nowych oknach w miejsce standardowych wzmocnień stalowych zastosowane zostały Wzmocnienia Termiczne MS, wykonane z kompozytu poliestrowo- szklanego. Wypełnienie konstrukcji wzmocnień stanowi pianka poliuretanowa. Pozwoliło to uzyskać obniżenie przenikalności cieplnej ramy okiennej UR do poziomu 1,21 W/m2 K *. Oznacza to poprawę o 37% w stosunku do standardowych okien PCV wykonanych z profilu 3-komorowego (1,95 W/m2 K **).
    MS więcej niż OKNA M&S Pomorska Fabryka Okien od lat jest w czołówce firm okiennych wprowadzających do oferty coraz nowocześniejsze produkty i rozwiązania techniczne. Dziś startuje z ofertą pod nową marką MS więcej niż OKNA.





    Pamiętam foldery Thyssen Prestige line u=1.1-proszę o skomentowanie powyższch "osiągnięć" firmy M&S.



    Znam, ale nie wiedziałem że mają też termiczne rozwiązanie na kompozytach tego typu. Dziękuję za informację. Wiedziałem o rozwiązaniu ThermoWin Koemmerlinga - czyli wypełnienie pianką poliuretanową profila. Wiedzy nigdy dosyć

    Rozwiązanie firmy ms częściowo łączy te dwa pomysły - kompozyt jest wypełniony pianką:


    Dane jakie podają zarówno koemmerling jak i polacy są zbliżone. Oba rozwiązania to rama 1,2 W/m2K.
    Reszta zależy od powierzchni szyb i ich stosunku do powierzchni ramy, oraz od wartości szyb.


    Gdy szyba 1,1 W/m2K i rama stalowa 1,7W/m2K okno posiada 1,3-1,4W/m2K
    Dla ramy thermo 1,2 W/m2K okno posiada 1,1 W/m2K
    Zysk 0,2-0,3 W/m2K


    Gdy szyba 0,9 W/m2K i ramy thermo 1,2 W/m2K okno posiada 0,99 W/m2K, a dla stali 1,7 W/m2K okno posiada 1,1-1,2 W/m2K
    Zysk 0,2-0,1 W/m2K

    Wartości powyższe obowiązują dla stosunku powierzchni 70/30. Oszklenie/rama w oparciu o DIN 4108.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl