Olivier Messiaen "Eclairs sur l'Au-Dela..." (Przebłyski na tamten świat)-podobno ostatnie dzieło orkiestrowe tego kompozytora
Sergiusz Prokofiew kantata: "Aleksander Newski"
J. S. Bach Msza h-moll BWV 232
Maurice Durufle "Requiem", muzyka organowa, szczególnie Suita op. 5 z fantastyczną Toccatą!
no i coś z organowej, głównie to co teraz ćwiczę np. V Sonata D-dur Felixa Mendelssohna i inne.
To "Montecchi i Capuletti" z "Romea i Julii" Sergiusza Prokofiewa. Fragment ten możesz znaleźć zarówno w balecie, jak i w suitach orkiestrowych tegoż kompozytora. Wchodzi on również w skład bardzo udanej transkrypcji fortepianowej.
Czytałem iż słuchając muzyki która w prowadza umysł w stan alfa mozna zostać opetanym. Jest to napisane na każdej stronie katolickiej gdzie mowa jest o egzorcyzmach. Czy następujące utwory można słuchać? Czy jest to drobna przesada odnośnie troski o nasze dusze ? Muzyka do nauki i pracy umysłowej:
· Tomas Albinioni: Koncert op. 9 nr 2, adagio G na instrumenty smyczkowe;
· Carl Philip Bach: Koncert Es-dur na organy, adagio;
· Jan Sebastian Bach: Inwencje 2- i 3-głosowe, Das Wohltemperierte Klavier, koncert G-dur na flet i smyczki, largo, koncert F-dur na harfę, largo, koncert C-dur na harfę, koncert g-moll na flet i skrzypce, largo, koncert f-moll na harfę BMV 1056, Wariacje Goldbergowskie, Aria na strunie G;
· Arcangello Corelli: Koncert D-dur nr 7, sarabanda, koncert a-moll nr 9, koncert f-moll – preludium i sarabanda (largo), koncert e-moll nr 5, largo;
· George Haendel: Sześć fantazji na harfę, koncert B-dur op. 4 nr 6 – wersja na harfę, koncert g-moll na wiolonczelę i smyczki, largo, koncert d-moll, largo;
· Jochan George Pachelbel: Koncert D-dur, andante, symfonia B-dur, andante, Kanon D;
· Antonio Vivaldi: Sześć koncertów na flet op. 6, koncert D-dur na lutnie/gitarę EXII 15, koncert d-moll na violę RXII nr 38, largo, koncert C-dur na mandolinę, largo.
· George Teleman: Podwójna fantazja G-dur na harfę, largo, koncert g-moll na altówkę i skrzypce z orkiestrą, largo;
· Janalea Hoffman: Mind Body Tempo (fortepian, orkiestra), Deep Daydreams (muzyka instrumentalna), Music to Facilitate Imaginery (fortepian i skrzypce);
· William Duncan: Exultate – Music to Expand Learning;
· Andre Gagnon: Lawrence (Columbia Records) – muzyka w stylu barokowym słynnego francusko-kanadyjskiego kompozytora i wykonawcy.
Utwory relaksacyjne:
· Samuel Barber: Adagio na orkiestrę;
· Piotr Czajkowski: Nokturn d-moll op. 19 nr 4;
· Gabriel Faure: Siciliana;
· Christopher Gluck: Taniec błogosławionych duchów;
· Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert klarnetowy A-dur KV 622, adagio;
· Sergiusz Prokofiew: I. koncert fortepianowy, III. Część;
· Jules Massenet: Medytacja na orkiestrę z opery „Thais“;
· Arcangello Corelli: Concert Grossi, op.4, nr 10,11,12; Concert Grossi, op. 6, nr 2,5,8,9;
· Antonio Vivaldi: Pięć koncertów na flet i orkiestrę kameralną;
· Jan Sebastian Bach: Trio d - moll; Fantazja c - moll; Fantazja na organy G - dur.
Muzyka o wysokiej częstotliwości do zaktywizowania mózgu, regeneracji ciała podniesienia witalności:
Mozart: koncerty skrzypcowe 1, 2, 3, 4, 5, symfonia nr 29, 32, 39, 40, wszystkie kwartety smyczkowe, kontredanse, Sinfinia Concertante.
produkcja: Meksyk , Norwegia , Polska , Wielka Brytania; 2006
reżyseria: Suzie Templeton
scenariusz: Marianela Maldonado , Suzie Templeton
zdjęcia: Mikołaj Jaroszewicz
muzyka: Mark Stephenson
Akcja animacji osadzona jest w Rosji. Tytułowy Piotruś wraz ze swoim dziadkiem zamieszkują starą drewnianą chatkę (podobną pod względem konstrukcji do tych, które stawiane były na początku XX wieku) położoną nieopodal obecnie zamarzniętego jeziora i "nieokiełznanego milowego lasu". Domek jest najbezpieczniejszym i najcieplejszym miejscem na świecie w którym nie czyhają na nikogo żadne niebezpieczeństwa. Każdy z jego mieszkańców jest dla drugiego przyjacielem, nie obawiającym się niczego złego ze strony swoich bliskich. Wokół "posiadłości" rozciąga się ogrodzenie na szczycie którego znajduje się kolczasty drut. Na zewnątrz panują zupełnie inne zasady, a na swojej drodze można spotkać podłego człowieka i nawet stoczyć w obronie swoich przyjaciół bitwę z drapieżcą...
Jednak Piotruś jak każde dziecko (szczególnie chłopak) ciekawy jest świata i pewnego razu podczas snu dziadka wymyka się w obce mu miejsca. Nie zdając sobie sprawy z jakichkolwiek zagrożeń postanawia zbadać okolicę i zasmakować owocu wolności, w którym jak się okazuje jest wiele goryczy. W zimowej eskapadzie towarzyszy mu m.in.serdeczna i pluszowo-niesforna gąska...
Animacja powstała na podstawie bajki symfonicznej radzieckiego kompozytora muzyki fortepianowej i pianisty Sergiusza Prokofiewa. Ocena 10/10
Ogrody Muzyczne 2007
Od 30 czerwca do 30 lipca będzie trwał tegoroczny, 7-my już Festiwal "Ogrody Muzyczne". Festiwal odbywa sie na dziedzińcu Zamku Królewskiego w Warszawie.
Podczas koncertu inauguracyjnego wystąpi Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, pod dyrekcją Kazimierza Korda, a w programie utwory Szymanowskiego i Ravela.
Podczas festiwalu nie zabraknie także innych atrakcji, między innymi zostaną pokazane polskie filmy animowane z okazji 60-lecia tych produkcji w Polsce: 5 lipca widzowie obejrzą "Piotrusia i wilka" ekranizację baletu Sergiusza Prokofiewa, tórej będzie towarzyszyć "na żywo" Orkiestra Filharmonii Łódzkiej. Tego samego dnia zostnie zaprezentowany folm "Świteź", na podstawie poematu Adama Mickiewicza w reżyserii Kamila Polaka, z udziałem solistki Małgorzaty Pańko.
Tradycyjnie poniedziałki na Festiwalu Ogrody Muzyczne zarezerwowane są na muzykę współczesną i jej wykonania "na żywo". To projekt "Passage", który przygotował kompozytor Zygmunt Krauze. Jak mówi - w tym roku nowością będzie to, że cykl czterech koncertów będzie poświęcony małym formom operowym lub utworom muzycznym z elementami wizualnymi: teatralnymi lub ruchowymi.
Podczas festiwalu zostanie także przedstawiony - rzadko wykonywany w Polsce - utwór Erica Satie na fortepian i tenor : "Sokrates" oraz "Sonety Szekspira" - Pawła Mykietyna. Cykl "Passage" zakończy przedstawienie - napisanej 30 lat temu - opery Zygmunta Karuze "Gwiazda", w wykonaniu Agaty Zubel z akompaniamentem opracowanym komputerowo przez Cezarego Duchnowskiego.
W tegorocznym programie Festiwalu "Ogrody Muzyczne" nie zabraknie także spotkań z ciekawymi ludźmi: artystami, dziennikarzami czy politykami. Wszystkie imprezy w ramach festiwalu są bezpłatne.
Cinemaestro - z Royal Opera House do polskich kin
Pasjonaci opery i baletu, wszyscy, którzy nie mogą żyć bez rozrywki na najwyższym poziomie artystycznym oraz ci, którzy chcą się przekonać czy opera jest właśnie dla nich, będą mogli obejrzeć najbardziej wysmakowane widowiska operowe bez konieczności wyjazdu poza Polskę. Zarejestrowane na żywo w Royal Opera House widowiska będą prezentowane na wielkim ekranie w kinach Cinema City Arkadia, Mokotów, Łódź Manufaktura, Kraków Kazimierz, Bydgoszcz, Gdańsk Krewetka i Poznań Plaza już od 27 marca.
Cykl "Cinemaestro" rozpocznie "Carmen" - "jedna z najcudowniejszych oper naszych czasów" jak nazywał ją Piotr Czajkowski. Widzowie będą mogli zobaczyć również takie perły światowej opery i baletu jak: "Romeo i Julia", "Śpiąca królewna", "Wesele Figara" i "Don Giovanni" najwybitniejszych światowych kompozytorów: Wolfganga Amadeusza Mozarta, Piotra Czajkowskiego, Sergiusza Prokofiewa i George’a Bizeta. Ogromny kinowy ekran oraz nieskazitelnie czysty dźwięk zapewnią doskonałe warunki, aby podziwiać talent światowego formatu gwiazd na deskach Royal Opera House w mistrzowskiej oprawie muzycznej i scenicznej (oraz w polskim tłumaczeniu).
- Kino to najdoskonalsze medium emocji, które płyną do widza wprost z ekranu za pośrednictwem dźwięku i wizji. To jest właśnie trudna do zdefiniowania magia, którą czujemy oglądając czy to kameralną prostą historię czy wielomilionową hollywoodzką produkcję. Dlatego zdecydowaliśmy się, aby właśnie w naszych kinach widzowie mogli obejrzeć, usłyszeć i poczuć zarejestrowane na żywo największe arie, najdoskonalsze uwertury i mistrzowskie układy choreograficzne, którymi bohaterowie przekazują od wieków emocje w światowej operze. Wiemy, że dla części naszych widzów będzie to odpowiedź na ich pasję, a dla wielu pierwsze spotkanie z tą formą widowiska w miejscu, które odwiedzają na co dzień – mamy nadzieję, że bardzo udane spotkanie. – mówi Iwona Kuźnik, dyrektor marketingu Cinema City Poland.
Przypomnijmy, iż Royal Opera House Covent Garden to jeden z najbardziej znanych teatrów operowych na świecie i siedziba prestiżowych brytyjskich zespołów Opery Królewskiej i Królewskiego Baletu. Na scenie tego teatru występowały największe gwiazdy opery i baletu.
Teatr został otwarty 7 grudnia 1732 roku wystawieniem komedii autorstwa Williama Congreve - "The way of the world". Teatr Covent Garden powstał na terenie należącym do kościoła, stąd też pochodzi pierwotna nazwa teatru - covent garden - ogród klasztorny. Budynek zaprojektował brytyjski architekt Sheperd. Pierwszymi operami wystawionymi przez Covent Garden były: "Opera żebracza" i "Achilles" Johna Gaya.
Covent Garden zawdzięcza swoje powstanie upadkowi pewnego rodzaju opery, osobą która to sprawiła, był brytyjski aktor i przedsiębiorca teatralny, John Rich. Aktor zlecił w latach dwudziestych XVIII wieku zespołowi składającemu się z muzyka i autora - Johna Christophera Pepuscha i Johna Gaya - skomponowanie "The Beggar's Opera", która uczyniła Johna Richa tak bogatym, że mógł sobie wybudować wymarzony teatr. Z Covent Garden łączy się także nazwisko innego kompozytora brytyjskiego - Thomasa Augustine Arne'a, który kierował przedstawieniami wykonywanymi w tym gmachu w latach 1750-1778.
15 marca 1858 roku nowy londyński Covent Garden Opera House zniszczony przez pożar w 1856 roku, zostaje ponownie otwarty. Operą inaugurującą otwarcie gmachu są "Hugonoci" Meyerbeera. Już pierwszy Covent Garden Theatre padł ofiarą pożaru w 1808 roku. Architekt Robert Smirke odbudował teatr w stylu klasycystycznym, w nim wystawiono "Oberona" Karola Marii von Webbera w 1826 roku. W 1847 roku teatr nazwano: "Royal Italian Opera", którego działalność rozpoczeła się przedstawieniem "Semiramida" G. Rossiniego. Po kolejnym pożarze w 1856 roku teatr został odbudowany przez Eduardo Barry'ego w stylu teatru dworskiego. Do 1864 roku w teatrze grały dwa zespoły: "Royal Italian Opera" i "Royal English Opera".
Projekt "Cinemaestro" honorowym patronatem objął Bogusław Kaczyński.
Repertuar CYKLU w kinach :
Warszawa, Cinema City Mokotów i Arkadia
Kraków Cinema City Galeria Kazimierz
Łódź, Cinema City Manufaktura
Poznań, Cinema City Plaza
Gdańsk, Cinema City Krewetka
Cinema City Bydgoszcz
"Carmen"
17.04, godz. 19.30
21.04, godz. 10.00, 19.00
24.04, godz. 14.00
"Romeo i Julia"
08.05, godz. 19.30
12.05, godz. 10.00; 19.00
15.05, godz. 14.00
"Wesele Figara"
22.05, godz. 19.30;
26.05, godz. 10.00; 19.00
29.05, godz. 14.00
"Śpiąca królewna"
05.06, godz. 19.30
09.06, godz. 10.00; 19.00
12.06, godz. 14.00
"Don Giovani"
19.06, godz.19.30
23.06, godz. 10.00; 19.00
26.06, godz. 14.00