Błedy takie jak błąd poduszki,czy błąd ABS'u to tzw. błedy permanentne.Jeśłi komp wykryje je w dwóch kolejnych cyklach (czyli kilkunastu uruchomieniach silnika),to zapala kontrolkę na stałe i reset kompa przez odpięcie zasilania nie pomoże-tylko ingerencja z zewnątrz...
Reset kompa przez odpięcie zasilania pozwala na dobór jednej z wielu zaprogramowanych na stałę w nim map paliwa stosownie do stylu jazdy użytkownika. Różnice są jednak bardzo niewielkie. Ponadto z czasem komp znowu adoptuje bardziej "łagdone mapy" i trzebaby robić reset ponownie i tak w kólko...
No własnie sek w tym ze bezpieczniki sa dobre oraz napiecie i stan przewodow również.Wszyscy elektromechanicy u których byłem a nawet w serwisie Nissana stwierdzili ze musze miec kody tudzież załatwic sobie złaczke KONSULT 1 aby podpiąc sie pod komputer i skasowac błąd.Dziękuję za rysunek techniczny-sprubuję sam jeszcze sprawdzic wszystko po kolei.A gdzie mogę znalezc tego całego manuala??Pozdrawiam
W przypadku ABS, nawet nie trać czasu na Consulta, mogę się mylić, ale o ile pamiętam to nie ma on nawet fizycznego połączenia ze sterownikiem. ABS ma swojego kompa, który jest za zaślepką przy prawej nodze pasażera. Umieszczona na nim jest dioda która miga jak wykryje błąd. Kody błędów są w manualu i nie kasuje się ich, tylko musisz usunąć przyczynę błędu, sterownik jest jednostką samo testującą się i "wstaje jak windows" za każdym odpaleniem auta.
I zdecyduj się czy używasz ą,ć itd. czy nie, bo ciężko się to czyta.
Witam,
mam oto taki problem:
ABS załącza się pod koniec hamowania, czyli jak czytałem dość częsta usterka.
Mam problem z diagnozą, który czujnik padł bądź się przybrudził...
Ogólnie dość nietypowa sprawa bo wygląda to mniej więcej tak:
kiedy nacisnę przycisk żeby rozłączyć ABS, kontrolka nie tyle pali się co leciutko żarzy, tak że w dzień tego nawet nie widać, ale ABS nie działa.
Kiedy znowu nacisnę przycisk, kontrolka zapala się i za moment gaśnie, ABS załączony.
Kiedy jadę z włączonym, nie zapala się kontrolka, czyli błędów raczej nie łapie, a po podpięciu do VAG-a niestety nie łączy się on z ABS, więc nie jestem pewien na 100%.
Odpiąłem tylne czujniki, i przejechałem kawałek, ABS działał, tzn nie blokowało kół i nie załączał się pod koniec hamowania, po małym dystansie kontrolka się zapalała i ABS się rozłączał, czyli wykrywał brak czujników.
Dzisiaj pomierzyłem tylne czujniki, w czasie jazdy i na postoju kręcąc kołem, miałem wartości od 0,9- 1,8 kohma, czyli jak gdzieś przeczytałem mieszczące się w granicach, a więc wygląda na to że nie są zabrudzone czy za daleko odsadzone od tarczki,
Przednich nie mierzyłem, bo nie mogłem znaleźć miejsca w którym się je rozłącza, ale mniemam że są ok bo przy rozłączonych tylnych, przód działał prawidłowo...
Sam już nie wiem gdzie szukać usterki, a może to komp ABS-u padł, poradźcie gdzie szukać, co jeszcze sprawdzić:)
PS
Trochę się rozpisałem, ale chciałem jak najlepiej opisać to co udało mi się ustalić;)
Dzięki
[ Dodano: 14 Grudzień 2009, 22:34 ]
a ja mam pytanie bo tydzień temu byłem podpiąć do komputera moją bravę i nie dało się wykryć kompa z auta z tym że była tylko jedna wtyczka z żółtą koszulką przy prawym kielichu ( niema ABS i poduszek , jest klima w aucie) no i do niej elektryk podpinał swoje dwa laptopy ale był brak połączenia.
A dzisiaj wyciągałem aku do ładowania i pod akumulatorem znalazłe sie druga wtyczka której się wcześniej naszukałem w niebieskiej koszulce z 4 dziurkami
Czy to będzie ta wtyczka? Patrząc po kablach to szła chyba do kompa ale pewności niemam przez te koszulki plastikowe
ASR - blokowanie hamulcami kół napędowych w celu poprawienia trakcji
ESP - redukowanie mocy przekazywanej na koła napędowe przez zredukowanie mocy silnika
Ktos ci niezłych głupot naopowiadał
Działanie ASR polega na zdjęciu przez sterownik komputera części momentu obrotowego przekazywanego na koła (czyt. chwilowym osłabieniu mocy silnika), tak aby pozostawały one na granicy przyczepności i było możliwe ruszenie z miejsca bez buksowania kołami w miejscu. ASR działa również podczas jazdy i też gdy wykryje poślizg kól napędowych to tak steruje momentem obrotowym przekazywanym na te koła że pozostaja one na granicy przyczpności ale nie buksują. Podczas pracy ten system nie korzyta z pomocy układu hamulcowego.
Jeśli zaś chodzi o ESP to tu podstawowe naczenie ma sterownik ABS, bo przez niego, do poszczególnych kół (WSZYSTKICH), płyną impulsy mówiące które z kół należy przychamować (tu pracują hamulce!!) aby auto powróciło na zadany tor jazdy. ESP nie redukuje mocy silnika a jedynie przychamowuje poszczególne koła. Moc silnika redukowana jest podczas pracy układu ASR.
P.S. Jesli nie masz włacznika/wyłacznika ESP to nie masz tego systemu. Masz zapewne tylko ABS, ASR i EDS
potrzebna pomoc
mam problem z abs ostatnio świeci sie kontrolka i gdy podłączam komputer to mówi ze nie moze znalesc kontrolera po paru razach kontrolka gasnie i nie wykrywa wtedy zadnego bledu , a i jeszcze jedno w czasie gdy swieci sie kontrolka nie mam wogole elektryki (wycieraczki, klima, itp)
bardzo byl bym wdzieczny za pomoc
Mam problem z sondą lambda w moim golfie. Jest to sonda jednoprzewodowa.
Sprawdzałem silnik VAGiem i wykrył błąd lambdy.
Pojechałem do mechanika i podłączył się vagiem i uruchomił jakieś okienko, że pokazywało się napięcie na sondzie lambda. (ktos wie jak się to włącza )
Podczas pracy na benzynie na rozgrzanym silniku napięcie wahało się od ok 0.7V do 0.9V.
Po przełączeniu na LPG przekaźnik podłączył emulator. Wtedy napięcie wynosiło na stałe 1.3V.
Wynika z tego, że mam uszkodzony emulator i prawdopodobnie sondę też.
Mechanik mówi, że sonda pracuje w górnym zakresie napięć ale on by jej nie wymieniał.
Co radzicie, wymienić ją czy nie
Druga sprawa odnośnie emulatora lambdy.
Mam instalację I gen bez komputera tylko z emulatorem wtrysku i sondy.
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany emulator
Jak sprawuje się ECU na emulatorze nie wywala błędów lambdy
Co robi ECU jak wykryje jakiś błąd podobno przechodzi w tryb awaryjny. Wie ktoś czym sie to charakteryzuje Mój golf jest dosyć zamulony i szukam przyczyny
Ps. Mój golf jest świeżo po wymianie przewodów, świec, wszystkich filtrów, palca, kopułki, oleju i płynów, więc tu nie szukam przyczyny
Witam mam problem, dla mnie to wielki problem. Mianowicie ostatnio wpadł mi pod koła zając i oczywiście gwałtowne hamowanie, auto zgasło zapalam i widzę, że kontrolka ABS nie gaśnie. Trochę się rozpędziłem i przyhamowałem oczywiście koła się zablokowały...:/
Pojechałem do mechanika ale niestety nie dało się podpiąć autka pod komputer:( no to do kolejnego on też nie podpiął ale sprawdził czujniki: wszystkie OK i teraz mam problem bo bez ABS nie chce jeździć(szczególnie w zimę). W salonie Volvo samo podpięcie do kompa 190,- wiec odpada i nie wiem. Może ktoś z z forum zna jakiegoś dobrego mechanika, kogoś kto może podpiąć moje Volvo i sprawdzić co padło(dodam, że w VolvoTech w Chorzowie padł czytnik do starszych modeli:/ tam cena to 61,- tylko)
Tak więc poszukuję mechanika z komputerem(albo bez ale znającego sie na Volvo), który mi wykryje co dokładnie padło. Mieszkam na Śląsku w miejscowości Pszczyna(droga krajowa nr1 miedzy Katowicami a Bielskiem) więc szukam mechanika nie za daleko ale proszę pisać jeżeli znacie mechaników z dalsza w ostateczności jak już nic nie znajdę to poświęcę trochę ON dla mojej furki
Pozdr. Marek