za rozrząd z pompą 850 (SKF+Gates+Luka), natomiast przegląd z wymianą filtrów i oleju około 620 (tyle że chciałem Castrola a mieli Mobil1...ect.
Powiedz gdzie zapłaciłeś za ten rozrząd i co w nim dokładnie Ci wymienili ? Ja właśnie dzwoniłem do ASO w Olsztynie i takie ceny usłyszałem :
Robota za rozrząd ok. 500 zł
+ części :
Pasek 120
Dwie rolki 240
Koło zębate 240
Pompa 350
Napinacz 180
Uszczelniacz 80
Nie wiem co powinno się wymieniać, ale niech by to był tylko pasek, napinacz i rolki, i wyjdzie dużo więcej niż u Ciebie. Ździerstwo pierwsza klasa :/ A za sam przegląd zaśpiewali ok. 700-800 zł.
PS. Naprawdę chciałem to robić w ASO, ale patrząc na ceny to już się zastanawiam :/
1. a)Były produkowane 60 z przednim napędem ale tylko kilka sztuk i były to C362
b) można zamontować napęd z zetorka
2. Tak podłącze się pod kolo stałego zazębienia reduktora. Ale żeby znać prędkość tego kola należało by a) rozebrać skrzynie i wtedy policzyć obroty(z założenia nie chce mi się rozbierać całości ;p) b) znać liczbę zębów wszystkich kol zębatych
3. Co do tej wyprawy do agromy to już bylem ^_^ i zdobyłem tylko cześć a resztę to oni mogą sprowadzić jeżeli chcę kupić ;/
Moze wypisze czego nie znalazłem
A wiec brak mi :
-> walek sprzeglowy
-> walek główny
-> kolo biegu wstecznego (te montowane w w skrzyni z boku;))
-> kolo przesuwne I i R biegu
-> koło stałego zazębienia (to te które zazębia sie z walkiem sprzęgłowym)
-> koło stałego zazębienia reduktora (to te które zazębia sie z walkiem głównym)
A z reszta dawajcie co macie z tej skrzyni ^_^
Będę wdzięczny za wszystko
Jutro jeszcze odwiedzę agrome w Olsztynie możne zdobędę coś ;p
Jeżeli nie pomoże regulacja zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów, wymiana poduszek lub jeżeli olej jest OK wtedy czeka cię naprawa skrzyni. Jednak jeśli chodzi o 5-ty bieg, to naprawa nie wymaga gruntownego rozbierania skrzyni, nie trzeba nawet jej wyjmować z samochodu. Można powiedzieć więc, że masz szczęście w nieszczęściu. Naprawa będzie polegała prawdopodobnie na wymianie synchronizatora (być może tylko tulei przesuwnej) lub obu kół zębatych (nigdy tylko jednego, bo inaczej na 5-ce skrzynia będzie bardzo wyła).
W warsztachach różnie jest z naprawami skrzyń - jak usłyszą,że chodzi o naprawę to sugerują kupno nowej na szrocie, nawet, jeśli naprawa byłaby banalna.
Jeśli jesteś z okolic Olsztyna to mogę podać ci namiary na warsztat, który specjalizuje się w naprawach skrzyń i przekładni głównych. Moim zdaniem, robią to bardzo dobrze.
Mam problem z cieknącym olejem w okolicy górnego uszczelniacza na wałku rozrządu. Zapewne trzeba zdjąć pasek rozrządu i koło zębate. Jakby mi ktoś powiedział jakie klucze będą potrzebne do zdjęcia całego rozrządu... Czy można zastosować uszczelniacz i oring nie oryginalny? Jak wiadomo częsci oryginalne sporo kosztują, trzeba zamawiać tu w Olsztynie. Z tego co wiem to są też polskie wyroby wymiarowo identyczne. Pomocy...