witam!
udało mi się w końcu dobrnąć do końca, w sensie mam już prawie wszystkie
odrestaurowane oraz coniektóre zakupione nowe elementy zawieszenia i ukladu
kierowniczego w 1303. zaniedługo zacznę składać to w jedną całość i montować w
moim garbie. w związku z tym mam pytanko: czy coś tam smarować przed włożeniem?
jakim smarem jak już? no i na co zwrócic szczególną uwagę przy demontażu
starego i montażu nowego?
do tej pory rozebrałem na części elementy zawieszenie i układu kierowniczego
tzn. głównie wahacze i drążki, wszystko wyczyściłem do cna i pomalowałem na
nowo, zakupiłem nowe swożnie, gumy i końcówki, oddalem do regeneracji długi
drążek kierowniczy, w wahacze wmontowałem nowe gumy z tulejami, wszystkie
nakrętki i śruby zapodaję nowe.
czy przy demontażu starego zawieszenia muszę kolumny mc persona też wyciągać -
akurat tego elementu nie wymieniam na nowy. zostawiam też przekładnię i układ
od przekładni do kierownicy.
za sugestie i rady z góry dzięki.
pozdrawiam
mario
www.gryfgarb.org
szczecin
"indiano" <indi@kki.net.plwrote in message
| Mam Peugeota 205 XT(niedawno kupiłem) rocznik 86 1.4 benzynka(79 KM)
| Mój problem polega na tym,że przycina sie kierownica.Jak wykonuje w
miare
| szybkie ruchy to chodzi dobrze,ale kiedy wykonuje je powoli,lub małe
ruchy
| to coĂś skrzypi i sie przycina.Co ciekawe w miare wzrostu tęperatury
chodzi
| coraz gorzej.Gumy sĂą całe.Acha,układ jest bez wspomagania.
| Może ktoĂś poradzi co robić???
Sprawdz najpierw dwie rzeczy. Czy jest wogole jakis smar/olej w przekladni
kierowniczej ? I po 2 , mozliwe ze sa zatarte lozyska kolumn McPhersona. J
mialem przypadek 2. W zimie kierownica chodzila idealnie (lekko, bez
zaciec), jak sie ocieplilo, tragedia, ledwo mozna bylo uciagnac kieronice.
Po wymianie lozysk (ok 30zl/szt) jak reka odjal. Kierownica chodzi bardzo
lekko, w porownaniu z tym co bylo wczesniej.
Wlasnie mi sie przypomnialo ... swego czasu mojej zonie (wtedy jeszcze
nie-bylej) wlasnie koszmarnie chodzila kierownica, zlozyla wizyte w ASO
Golemo w KRakowie - kazali poczekac az sciagna czesc (tylko tydzien
czekania), po sciagnieciu jeszcze jedna wizyta, na koniec rachunek za jedyne
... prawie 600zl
Okazalo sie ze pier@@$@$@@$ skur@%$@#$ wymienili CALA kolumne kierownicy
zamiast nasmarowac/wymienic wlasnie te nieszczesne lozyska.
I jak tu jezdzic do ASO ... to jest tylko jeden z paru "milych" przypadkow
kiedy zdziercy z w/w serwisu zrobili nieswiadomego czlowieka w balona.
Zauwazylem w moim Kadecie wraz z nasilajacymi sie mrozami , ze chyba cos
gestnieje w przekladni i objawy sa takie, ze kierownica ciezko sie
obraca. Nie mam wspomagania.
Innym objaw jest taki,ze skrecam kierownica, a ona sama nie "odbija"
tylko ja recznie musze "prostowac"(np po wyjsciu z zakretu).
Co powinienem zrobic? Jest tam na niej , pod ochronna guma jakis otwor,
moze zalac czyms - zeby wyplukalo np stary smar(czy olej)? A pozniej
wcisnac cos tam? Wlac? Jakies smarowidlo? Co polecacie? Czy ktos juz to
trenowal? Na pewno przekladnia nie jest uszkodzona, a to tylko kwestia
mrozow.
Czekam na Wasze pomysly, jutro mam zamiar spedzic pol dnia w garazu i z
tym walczyc. Jaki smar (olej?)kupic?
Moim zdaniem masz jakas wode albo jakis badziewny smar w tej przekladni,
skoro takie kwiatki masz. POwinienes ja zdjac, przeczyscic i zasmarowac
porzadnym smarem, najlepiej zmieniajac gumy od razu. NIestety, czesto trzeba
regulowac zbieznosc po zdjeciu przekladni (nie wiem jak u Ciebie to
wyglada). Nie polecam jezdzenia na zamarznietym smarze, bo mozesz szybko
wyrabac przekladnie. MOze rowniez byc zamarzniety olej w lozyskowaniu
kolumny kierowniczej (w przekladni), albo wogole gdzies w kolumnie
kierowniczej.
marqz napisał(a):
PUNTO II
gdy wlacze wycieraczki do gory czyli 1 szybko i koniec... to mi
tak dziwnie cos w korpusie kierownicy "trzaska"...
zaczyna sie tez tak dziac w dol czyli czasowo.... raz na
chwile... co to moze byc??
W serwisie powiedzieli ze to smarowanie silniczka wycieraczek
(80zl)... ale mi to wyglada na iskrzenie... tak slychac... ?
Co Wy na to?
.
Jak trzaska w kolumnie kierownicy to pewnie pala sie styki
przelacznika. Pewnie jest on nierozbieralny.
Powaznie za smarowanie silnika wycieraczek chcieli 80 zl? Moze by
taki interes zalozyc...
| Który to jest ten przegub kardana: ==czy to jest ten w komorze
| silnika, zaraz za ścianką kabiny pasażerskiej, zamontowany na kolumnie
| kierownicy
| tuż przed przekladnią kierowniczą ?
| OIDP to mniej wiecej tak - a wyglada to tak:
| http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wychylne
OK.
Wiem co to jest przegub Cardana, bo z wykształcenia jestem mechanikiem...
Tylko: gdzie jest zlokalizowany ten przegub?
Bo ja zlokalizowałem 2:
1) jeden- w komorze silnika, zaraz za grodzią, tuż przy przekładni
kierowniczej,
2) drugi- na kolumnie kierowniczej w środku kabiny- regulacja pochylenia
kierownicy...
Więc który Ci poleciał i który mam przesmarować ?
I jeszcze jedno pytanie: jakim rodzajem smaru to przesmaorować ?
Grafitowanym?
Zwykłym do łożysk tocznych ?
Pozdr.
Smi
"SMi" <b@maila.plwrote in message
| OIDP to mniej wiecej tak - a wyglada to tak:
| http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wychylne
| OK.
| Wiem co to jest przegub Cardana, bo z wykształcenia jestem mechanikiem...
Ale tego na odleglosc nie widac ;-)
| Tylko: gdzie jest zlokalizowany ten przegub?
| Bo ja zlokalizowałem 2:
| 1) jeden- w komorze silnika, zaraz za grodzią, tuż przy przekładni
| kierowniczej,
| 2) drugi- na kolumnie kierowniczej w środku kabiny- regulacja pochylenia
| kierownicy...
| Więc który Ci poleciał i który mam przesmarować ?
W komorze silnika
I jeszcze jedno pytanie: jakim rodzajem smaru to przesmaorować ?
Grafitowanym?
Zwykłym do łożysk tocznych ?
Ja smarowalem grafitowym. Wczesniej kilkukrotnie pryskali mi szuwaksem w
stylu WD-40 w serwisie, ale po miesiacu robilo sie to samo. Jak
przesmarowalem porzadnie - problem znikl na dlugo.
Blokująca sie kierownica w Fordzie
Podczas jazdy Fordem Fiesta blokuje mi sie kierownica, tzn. przy jakimkolwiek ruchu kierownicy chodzi ona bardzo ciezko. Po paru
minutach zacinania wszystko wraca do normy. Prosze o rade bo nie wiem czy tam jest jakas kolumna z olejem czy zwykle smarowanie a
jazda takim samochodem jest niebezpieczna.