logo
 Pokrewne renessmekolumny GDS 13:30kolumnowe iglaki wyskokieKolumny głośnikowe chłodzonekolumny aktywne Beringerkolumny podłogowe TONSILKolumny głośnikowe producenciKolumna neuronalnakolumny CodaKolumny podłogoweKolumny betonowe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amed.keep.pl
  • renessme


    witam!
    udało mi się w końcu dobrnąć do końca, w sensie mam już prawie wszystkie
    odrestaurowane oraz coniektóre zakupione nowe elementy zawieszenia i ukladu
    kierowniczego w 1303. zaniedługo zacznę składać to w jedną całość i montować w
    moim garbie. w związku z tym mam pytanko: czy coś tam smarować przed włożeniem?
    jakim smarem jak już? no i na co zwrócic szczególną uwagę przy demontażu
    starego i montażu nowego?
    do tej pory rozebrałem na części elementy zawieszenie i układu kierowniczego
    tzn. głównie wahacze i drążki, wszystko wyczyściłem do cna i pomalowałem na
    nowo, zakupiłem nowe swożnie, gumy i końcówki, oddalem do regeneracji długi
    drążek kierowniczy, w wahacze wmontowałem nowe gumy z tulejami, wszystkie
    nakrętki i śruby zapodaję nowe.
    czy przy demontażu starego zawieszenia muszę kolumny mc persona też wyciągać -
    akurat tego elementu nie wymieniam na nowy. zostawiam też przekładnię i układ
    od przekładni do kierownicy.
    za sugestie i rady z góry dzięki.
    pozdrawiam
    mario
    www.gryfgarb.org
    szczecin




    "indiano" <indi@kki.net.plwrote in message



    | Mam Peugeota 205 XT(niedawno kupiłem) rocznik 86 1.4 benzynka(79 KM)
    | Mój problem polega na tym,że przycina sie kierownica.Jak wykonuje w
    miare
    | szybkie ruchy to chodzi dobrze,ale kiedy wykonuje je powoli,lub małe
    ruchy
    | to coÂś skrzypi i sie przycina.Co ciekawe w miare wzrostu tęperatury
    chodzi
    | coraz gorzej.Gumy sÂą całe.Acha,układ jest bez wspomagania.
    | Może ktoÂś poradzi co robić???

    Sprawdz najpierw dwie rzeczy. Czy jest wogole jakis smar/olej w przekladni
    kierowniczej ? I po 2 , mozliwe ze sa zatarte lozyska kolumn McPhersona. J
    mialem przypadek 2. W zimie kierownica chodzila idealnie (lekko, bez
    zaciec), jak sie ocieplilo, tragedia, ledwo mozna bylo uciagnac kieronice.
    Po wymianie lozysk (ok 30zl/szt) jak reka odjal. Kierownica chodzi bardzo
    lekko, w porownaniu z tym co bylo wczesniej.


    Wlasnie mi sie przypomnialo ... swego czasu mojej zonie (wtedy jeszcze
    nie-bylej) wlasnie koszmarnie chodzila kierownica, zlozyla wizyte w ASO
    Golemo w KRakowie - kazali poczekac az sciagna czesc (tylko tydzien
    czekania), po sciagnieciu jeszcze jedna wizyta, na koniec rachunek za jedyne
    ... prawie 600zl

    Okazalo sie ze pier@@$@$@@$ skur@%$@#$ wymienili CALA kolumne kierownicy
    zamiast nasmarowac/wymienic wlasnie te nieszczesne lozyska.

    I jak tu jezdzic do ASO ... to jest tylko jeden z paru "milych" przypadkow
    kiedy zdziercy z w/w serwisu zrobili nieswiadomego czlowieka w balona.




    Zauwazylem w moim Kadecie wraz z nasilajacymi sie mrozami , ze chyba cos
    gestnieje w przekladni i objawy sa takie, ze kierownica ciezko sie
    obraca. Nie mam wspomagania.
    Innym objaw jest taki,ze skrecam kierownica, a ona sama nie "odbija"
    tylko ja recznie musze "prostowac"(np po wyjsciu z zakretu).
    Co powinienem zrobic? Jest tam na niej , pod ochronna guma jakis otwor,
    moze zalac czyms - zeby wyplukalo np stary smar(czy olej)? A pozniej
    wcisnac cos tam? Wlac? Jakies smarowidlo? Co polecacie? Czy ktos juz to
    trenowal? Na pewno przekladnia nie jest uszkodzona, a to tylko kwestia
    mrozow.
    Czekam na Wasze pomysly, jutro mam zamiar spedzic pol dnia w garazu i z
    tym walczyc. Jaki smar (olej?)kupic?


    Moim zdaniem masz jakas wode albo jakis badziewny smar w tej przekladni,
    skoro takie kwiatki masz. POwinienes ja zdjac, przeczyscic i zasmarowac
    porzadnym smarem, najlepiej zmieniajac gumy od razu. NIestety, czesto trzeba
    regulowac zbieznosc po zdjeciu przekladni (nie wiem jak u Ciebie to
    wyglada). Nie polecam jezdzenia na zamarznietym smarze, bo mozesz szybko
    wyrabac przekladnie. MOze rowniez byc zamarzniety olej w lozyskowaniu
    kolumny kierowniczej (w przekladni), albo wogole gdzies w kolumnie
    kierowniczej.



    marqz napisał(a):


    PUNTO II
    gdy wlacze wycieraczki do gory czyli 1 szybko i koniec... to mi
    tak dziwnie cos w korpusie kierownicy "trzaska"...
    zaczyna sie tez tak dziac w dol czyli czasowo.... raz na
    chwile... co to moze byc??
    W serwisie powiedzieli ze to smarowanie silniczka wycieraczek
    (80zl)... ale mi to wyglada na iskrzenie... tak slychac... ?
    Co Wy na to?


    .
    Jak trzaska w kolumnie kierownicy to pewnie pala sie styki
    przelacznika. Pewnie jest on nierozbieralny.
    Powaznie za smarowanie silnika wycieraczek chcieli 80 zl? Moze by
    taki interes zalozyc...




    | Który to jest ten przegub kardana: ==czy to jest ten w komorze
    | silnika, zaraz za ścianką kabiny pasażerskiej, zamontowany na kolumnie
    | kierownicy
    | tuż  przed przekladnią kierowniczą ?

    | OIDP to mniej wiecej tak - a wyglada to tak:
    | http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wychylne

    OK.
    Wiem co to jest przegub Cardana, bo z wykształcenia jestem mechanikiem...

    Tylko: gdzie jest zlokalizowany ten przegub?

    Bo ja zlokalizowałem 2:
    1) jeden- w komorze silnika, zaraz za grodzią, tuż przy przekładni
    kierowniczej,
    2) drugi- na kolumnie kierowniczej w środku kabiny- regulacja pochylenia
    kierownicy...

    Więc który Ci poleciał i który mam przesmarować ?


    I jeszcze jedno pytanie: jakim rodzajem smaru to przesmaorować ?

    Grafitowanym?
    Zwykłym do łożysk tocznych ?

    Pozdr.
    Smi




    "SMi" <b@maila.plwrote in message



    | OIDP to mniej wiecej tak - a wyglada to tak:
    | http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wychylne
    | OK.
    | Wiem co to jest przegub Cardana, bo z wykształcenia jestem mechanikiem...


    Ale tego na odleglosc nie widac ;-)


    | Tylko: gdzie jest zlokalizowany ten przegub?
    | Bo ja zlokalizowałem 2:
    | 1) jeden- w komorze silnika, zaraz za grodzią, tuż przy przekładni
    | kierowniczej,
    | 2) drugi- na kolumnie kierowniczej w środku kabiny- regulacja pochylenia
    | kierownicy...
    | Więc który Ci poleciał i który mam przesmarować ?


    W komorze silnika


    I jeszcze jedno pytanie: jakim rodzajem smaru to przesmaorować ?
    Grafitowanym?
    Zwykłym do łożysk tocznych ?


    Ja smarowalem grafitowym. Wczesniej kilkukrotnie pryskali mi szuwaksem w
    stylu WD-40 w serwisie, ale po miesiacu robilo sie to samo. Jak
    przesmarowalem porzadnie - problem znikl na dlugo.



    Blokująca sie kierownica w Fordzie
    Podczas jazdy Fordem Fiesta blokuje mi sie kierownica, tzn. przy jakimkolwiek ruchu kierownicy chodzi ona bardzo ciezko. Po paru
    minutach zacinania wszystko wraca do normy. Prosze o rade bo nie wiem czy tam jest jakas kolumna z olejem czy zwykle smarowanie a
    jazda takim samochodem jest niebezpieczna.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl