16V jest kolizyjny , a podobno 8V nie , a co do czesci to jest róznie . Niby kazdy pisze ze ma miec serie ( a jak ma juz gaz to na pewno nie ma ) , poza tym sprawdz geometrie zawieszenia ( bo nie ma w polsce auta bezkolizyjnego , kazda GS-ka ma bogata historie (nawet moja)) . oczywiscie jesli sie juz decydujesz to pierwsze co , sprawdz czy nie kopci, czy nic nie stuka , najlepiej jest wjechac na hamownie , sprawdzic kompresje , zrobic probe olejowa ( aby nie wpakowac sie na mine , ze kupisz a tu 3ba sciagac glowice itp. ) , sprawdz stan sprzegla, czy dobrze bierze i nie slizga , biegi czy dobrze wchodza a nie z oporem lub zgrzytem ( na wyzszych obrotach ) , lewarek do biegów czy nie lata ( krzyzaki , poduszki sa wtedy wychustane ) , czy nie ma zadnych ( prawie ) wycieków , bo C20XE lubi sie pocic w okolicach miski olejowej . Oczywiscie sprawdz czy wszystko dziala ABS , i inne rzeczy ( bo kazda ma inne wyposazenie )
Co do czesci to stoja "prawie" na tym samym poziomie ( chodzi mi o elementy zawieszenia ) bo do tuningu to drozej wychodzi C20XE .Moje zdanie jest takie szukaj dobrego C20XE a spalanie miedzy 8V a 16V jest prawie identyczne.
Wiadomo co do czesci glowicy to tutaj masz 2 razy wiecej wydatków typu uszczelniacze, zawory.Rozrzady stoja w takiej samej grupie cenowej , sprzego ( zalezy jakie jest kolo zamachowe garnkowe ( ok 1000 zl kpl.) czy plaskie ( ok 600 kpl ) ) , poza tym skrzynie sa identyczne.
jezdze C16SE i moge duzo powiedziec o tym silniku,czasem go katuje czasem jezdze normalnie,smigam ponad 2 latka i zadnych awari silnika !! autko naprawde jest dynamiczne,troszke podlubalem w wydechu a teraz szykuje sie na kolektor od C20XE ,oczywiscie silnik jest zagazowany,spalanie przy naprawde ciezkiej nodze wynosi rowne 10 L,z calego serca polecam C16SE !!!!
Przed zakupem sprawdz kompresje silnika,wazne zeby utrzymywale sie powyzej 10 atm na cylinder
Fakt, w Corsie siedzi teraz c20xe, ale chyba tylko po to, żeby dalej modzić c20ne zostało przełożone do Astry cr2shera i poza sprzęgłem, które powiedziało papa ma się dobrze (przynajmniej nie słyszałem nic o jakiś problemach)
qrcze nie mogę znaleść tego tematu na Gsi klubie ale ten silnik c20ne padł chyba od za dużej kompresji nawet fotki były. Musze bardziej poszukać ;/
http://corsasport.pl/foru...58016&start=150
Tu macie sporo o c20ne od ja37
Co do X20XER to dosc cieżko jest go dostac,a co do C20XE to co powiesz na to co podalem linka w poscie powyzej??czyli musial bym miec ten silnik z wiązka i kompem??a co np ze skrzynia -czy moze zostac moja stara,albo ewntualnie czy podejdzie ta seryjnie montowana z C20XE??co z polosiami i montarzem??oraz czy po swapie na ten C20XE wszystko bedzie dzialac oprócz tylko TC??
Jeśli dobrze poszukasz to w dobrej cenie wyrwiesz cały komplet na swapa za 2tys pln i masz części które możesz sprzedać i jeszcze dostaniesz za swój silnik. Także jak będziesz kupować osobno to w 3tys pln chyba się nie zmieścisz! No i by się zdał remont i zanim go kupisz to trzeba by pomierzyć kompresje i ciśnienie oleju.
Idac tym tokiem rozumowania 80% forum posiadajacych astre F ma zajechane silniki bo juz troche jezdzily hmmmm niektorzy czasami robia cos takiego jak remont np
QBASS nikogo nie obraziles ale przyjmijmy ze w tym topicu mowimy o wmiare zdorwych egzemplarzach a nie jakis szrotach ktore ledwo trzymaja kompresje.
Ja w zime przegrywam z 90% pojazdow poruszajacych sie bo nie moge ruszyc lol i mieszam do 3 jak dziki. Wiec jesli mamy w takich kategoriach rozpatrywac to zjawisko to 90% jest szybsze od tego nieszczesnego c20xe.
Matyjasek swietny przyklad z honda
A co do argumentow typu ze 8v ma duzy moment w niskich zakresach obrotow to idac tym tropem pierwsze lepsze TDI powinno objezdzac wszystko co sie rusza :lol: :lol: :lol:
witam,
ponieważ poprzedni projekt nie przyniósł zadowalających efektów, zaczałem sie zastanawiać nad wymiana silnika w corsie. Wybór padł na c20xe, znalazłem silnik na allegro http://allegro.pl/item164...k_95r_gsi_.html i ... potrzebuje sprawdzić mu kompresje. Ponieważ nie mam jeszcze zaznajomionych mechaników we Wrocławiu mam pytanie do Was, czy jesteście w posiadaniu bądź znacie kogos kto ma manometr i mógłby pofatygować sie ze mną sprawdzić kompresje w w/w silniku ?? znacie jakiś godny polecenia warsztat, lub ludzi którzy robili coś podobnego i podjeliby sie swapa ??
ehh zmienne fazy to nie znaczy ze wlacza sie drugi walek
Tylko zmienia sie charakterystyka wałka przez zalaczenie sie krzywki
nie tak to działa to tak jakbys przestawił rozrząd o ząbek np. ze wałek wcześniej otwiera zawory, chociaż tez nie do konca.
co do tego co powiedziął kolega, ja akurat wiem sporo o japoncach i jakbys zauwazyl to V-tec nie jedzie, biorąc pod uwage jego moc , civic B18C4 1.8 vtec 169KM dostaje baty od Astry GSi C20XE , CRX D16z5 czy d16a9 roznia sie tylko tym ze A9 nie ma kata w serii i ma 131 Km a nie 124, oba na wydechu i dolocie skaczą na około 140KM , oba objeżdzaja CRX'y VTI i to bez problemu. dobre silniki japonskie to sa silniki nissana i toyoty, honda ma duzo mocy ale zero momentu. inny przyklad civic VI gen, H22A jdm 200KM Vtec crx 140 KM różnica masy 200kg civic dostaje baty nie duze ale jednak, obra silniki zdrowe trzymaja kompresje itd,
tak wiec Vtec nie jedzie, jak chcesz japonski silnik do FWD SR20DEt z nissana sunny GtiR
a jelsi 1.6 to 4AGE z toyoty 1.6 16v 136KM serja;] po modach krecis ie do 12 tys RPM :] zauwaz ze hondy sa szybkie, ale tylko CRX, i civic IV gen bo sa lekkie. moja corsa objeżdza 140KM civicy IVgen na Vtec, ten 125Km po modach ;] nie pamiętam symbolu. ale najmocniejsza D seria hondy
Z tym planowaniem, to już się pogubiłem, chyba głowica miała 95,3 po planach.
Kompresja, kurde, skasowałem zdjęcie z fotosika, ale na nieodpalanym jeszcze silniku zabrakło skali, wyszło 15, a mój przyrząd oszukuje o 3, wiec jakieś 18 było.
Strach pomysleć, jak to wyglądało po nagrzaniu silnika....
No właśnie, tego zawsze brakuje w twoich opisach o pękniętych tłokach
Ja chciałem robić coś takiego:
- góra z 18E razem z wałkiem i kolektorem ssącym + porting głowicy, zabielona tylko pod nową uszczelkę(moja góra ma 96mm, a więc nominał)
- wtryski z c20xe
- wiązka z c20xe m2.5
- dół z 20seh
- kolektor wydechowy 4-1 irmscher do c20ne(leży jeszcze w piwnicy) + reszta wydechu pod to.
Przy takim setupie, bez strojenia, myślę, że okolice 150KM jest do osiągnięcia
jesli chodzi o przebieg silnika to najwazniejsze jest sprawdzenie kompresji szatana
nie sztuka kupic zajechane bydle,szukaj szukaj az wkoncu znajdziesz,kompresja od 13 do 15 atm na cylinder C20XE
Teraz to nie mam wyboru, c20xe pozostawia mało miejsca i musze mieć stozek.
Zasada ogólna jest taka - dłuższy dolot - lepszy dół, krótszy dolot - lepsza góra i pod turbo.
teraz tak.
izolacja termiczna.
To jest dobre, ale spełnia swoje zadanie tylko jak samochód stoi, czyli przy samym starcie na ćwiartkę , później już silnik ma zimne powietrze, żadne izolacje wtedy nie pomagają.
więcej powietrza.
zmiana stożka, rur doprowadzających powietrze ma sens tylko wtedy, jak zmienimy przepustnice, właśnie to najwęższe gardło dolotu.
Ale.....
Zmieniając przepustnicę zmieniamy skład mieszanki, bo komp dalej mysli, że jest przepustnica standard.
Trzeba wtedy też zainwestować we wtryski i strojenie.
To znów nie ma sensu, jak mechanika silnika zostaje seria(kompresja) i wałki.
tu znów trzeba pobawić się z wydechem, bo zmieniaja się warunki pracy silnika....
Trzeba pamiętać, że najwieksza przepustnica od V18 nic nie da, bo tłoki nie wciągną ilości powietrza, jaką ona może dać.
Tu już trzeba mieć turbo, żeby napompowało powietrza.
Pewnie namieszałem nieźle, bo nie przemyslałem posta, tylko pisałem , "na goraco".
Ale wynika na pewno z tego, że każda zmiana mechaniczna musi mieć w konsekwencji zmianę elektroniczną i tą mechanikę trzeba "zakończyć", a nie zrobić dolot sam i już.
Jak powiesz A przy dolocie, to musisz powiedzieć B przy wydechu i tyle.
A jeszcze po drodze jest obróbka głowicy, ale chyba o tym nie musze pisać
Reasumując:
Z dolotem fabrycznym rób co chcesz, owijaj czymś, zasłaniaj od ciepła, to ci poprawi samopoczucie
W 1,4 myślę, że nie ma sensu kombinować, możesz więcej popsuć, niż zyskać.
Zakup sobie wkładkę filtra K&N i uważaj dolot za zrobiony, jeśli nic innego nie planujesz.
Napisze Ci tak,tez mialem robic kapitalke,lecz taniej wychodzi swap
kupilem silnik C20XE z skrzynia,kompem oraz calym okablowaniem za 900zl sam silnik po remoncie,kompresja po 12atm,czekam jeszcze na pare czesci i w srode-czwartek mechanior zaczyna operacje
I to C20xe z prawidłową kompresją.
Tu masz odpowiedź:
1.6 litra X16XEL(Ecotec) 1598cm³ 74kW 6200rpm 150Nm 3500rpm
Poprostu auto przy 3500rpm osiaga maxymalny momęt obrotowy więc przy 4000 to auto już nie przyśpiesza tak raptownie bo silnik dał wszystko co mógł przy 3500, mówiąc kolokwialnie.
Ponizej momenty obrotowe dla pozostałych wersji silnikowych:
Model Typ Pojemność Moc max. Max. moment obrotowy Rodzaj zasilania Rozrząd Stopień kompresji
1.4 litra C14NZ 1398cm³ 44kW 5200rpm 103Nm 2800rpm SPi SOHC 9.4:1
1.4 litra 14SE 1398cm³ 60kW 5600rpm 115Nm 3400rpm MPi SOHC 9.8:1
1.4 litra C14SE 1398cm³ 60kW 5800rpm 113Nm 3400rpm MPi SOHC 9.8:0
1.4 litra X14XE(Ecotec) 1398cm³ 66kW 6000rpm 125Nm 4000rpm MPi DOHC 10.5:1
1.6 litra X16SZ 1598cm³ 52kW 5000rpm 128Nm 2800rpm SPi SOHC 10.0:1 (9.6:1 dla X16XZR)
1.6 litra C16NZ i X16SZR 1598cm³ 55kW 5200rpm 125Nm 2800rpm SPi SOHC 10.0:0
1.6 litra C16SE 1598cm³ 74kW 5800rpm 135Nm 3400rpm MPi SOHC 9.8:1
1.6 litra X16XEL(Ecotec) 1598cm³ 74kW 6200rpm 150Nm 3500rpm MPi DOHC 10.5:1
1.8 litra C18NZ 1796cm³ 66kW 5400rpm 145Nm 3000rpm SPi SOHC 9.2:1
1.8 litra X18XE (Ecotec) 1794cm³ 85kW 5400rpm 170Nm 3600rpm MPi DOHC 10.8:1
1.8 litra C18XEL (Ecotec) 1798cm³ 85kW 5400rpm 168Nm 4000rpm MPi DOHC 10.8:1
1.8 litra C18XE 1794cm³ 92kW 5600rpm 168Nm 4800rpm MPi DOHC 10.8:1
2.0 litra C20NE 1998cm³ 85kW 5400rpm 170Nm 2600rpm MPi SOHC 9.2:1
2.0 litra X20XEV (Ecotec) 1998cm³ 100kW 5400rpm 185Nm 4000rpm MPi DOHC 10.8:1
2.0 litra C20XE 1998cm³ 110kW 6000rpm 196Nm 4600rpm MPi DOHC 10.5:1
i diesle:
Model Typ Pojemność Moc max. Max. moment obrotowy Rodzaj zasilania Rozrząd Stopień kompresji
1.7D litra 17YD 1699 cm³ 42kW 4600rpm 125Nm 2400rpm Diesel SOHC 23.0:0
1.7D litra 17DR 1699 cm³ 44kW 4600rpm 125Nm 2400rpm Diesel SOHC 23.0:0
1.7TD litra X17DTL 1700cm³ 50kW 4500rpm 132Nm 2400rpm Turbo Diesel SOHC 22.0:0
1.7DT litra X17DT 1686cm³ 60kW 4400rpm 168Nm 2400rpm Turbo Diesel SOHC 22.0:0
Pozdrawiam