" />za Wikipedią:
D15Z1
VTEC-E
Found in:
1992-1995 Honda Civic VX
1992-1995 Honda Civic VEi (European Market)
Displacement : 1493 cm3
Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
Rod Length : 137 mm
Compression : 9.3:1
Power : 92 hp @ 5500 rpm & 97 ft·lbf @ 4500 rpm
VTEC Switchover : 2500 rpm
Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder)
Fuel Control : OBD-1 MPFI
za Hondatech.pl
D15Z1
• Pojemność: 1493
• Moc: 92KM/5500rpm
• Moment: 131NM/4500rpm
• Kompresja: 9.3:1
• Średnica Tłoka: 75mm
• Skok Tłoka: 84.5mm
• Rodzaj Głowicy: SOHC
• VTEC: Tak
• OBD: 1
więc wydajesię że kolega adim31 ma rację co mie znaczy że może obrażać innych uczestników forum,
CAPS, itp nie powinny moim zdaniem pojawiać się w tak błachych sprawach, a już wzmianka o resorakach to przegięcie
tym bardziej że sam dał plamę z tym DOHC
pzdr,
" />Udało mi się tyle znaleźć na temat silniczków B serii o pojemnośći 1,8 z literką C:
B18C
VTEC
Montowane w: 1994 Honda Integra SiR-G
1995-1997 Honda Integra SiR
Moc: 180 KM (128 kW)
1997-2001 Honda Integra (Japan) Type R
Moc: 200 KM @ 8100 rpm
B18C1
VTEC
Montowane w: 1994-2001 Integra GS-R (DC2)
Pojemność: 1797 cm3
Kompresja: 10.0:1
Moc: 170 KM (125 kW) @ 7600 rpm, 174 N·m @ 6200 rpm
Skrzynia: Y80
B18C3
VTEC
Montowane w: 1995-1998 Acura Integra Type R
Moc: 185 KM
B18C4
VTEC
Montowane w: 1996-2000 UK Civic 1.8i VTi Acura Integra
Pojemność: 1797 cm3
Kompresja: 10.0:1
Moc: 169 KM (124 kW) @ 8000 rpm , 174 Nm @ 7500 rpm
Skrzynia: S9B
B18C5
VTEC
Montowane w: 1997-2001 Integra Type-R
Pojemność: 1797 cm3
Kompresja: 10.6:1
Moc: 195 KM (145 kW) @ 8000 rpm & 176 Nm @ 7500 rpm
Skrzynia: S80
B18C6
VTEC
Montowane w: 1998-2001 Honda Integra Type R
Moc: 200 KM (149 kW), 184Nm @?
Dane z www.hondatech.com i wikipedii ale jest pare niedomówień także jak ktoś ma lepsze dane to dopisać żeby była jasność
" />No nie jest to VW Golf czy Opel Astra zeby bylo ich 10 na kazdym autohandlu
Aha, jeszcze z zwarzliwych punktow Civicow, to obadaj przeguby, czy cos nie stuka jak jedziesz i skrecasz w jedna ze stron. Przeguby i ich oslony czasem padaja (a raczej zuzywaja sie od bezmyslnej jazdy) w Hondach.
Aha, przy kupnie przede wszystkim zwroc uwage na numery silnika, bo czesto ludzie nie wiedza co sprzedaja, a np. na silnik 1.3 czesto zwyklo sie mowic 1.4 bo ma 1332 pojemnosci i to dla niektorych jest "1.4". Wystarczy, ze spojrzysz na poczatek numeru, bedziesz tam mial:
D13, D14, D15, D16 lub B16 - te cyferki to pojemnosc. Silniki 1.3 i 1.4 raczej sobie podaruj, chociaz D14A1 w Civic 87-91 dosc ladnie sie zbiera, ale jest to gaznik (tak samo zreszta jak 1.3).
Jesli bys kupowal nowsza Honde (model 91-95), to zwroc uwage, zeby nie kupic D15B8 - to jest najgorszy silnik jaki byl w Civicach w ciagu ostatnich dwoch dekad. Co prawda jest rzadki, bo byl to model na USA, ale ja juz jednego takiego trafilem szukajac Civa dla siebie.
Slabym punktem wszystkich Civicow sa hamulce, tzn. mam na mysli, ze sa slabe do ostrej jazdy. Kilka hamowan z duzej predkosci i tarcze moga bic.
W kazdym razie dobrze jest jak juz bedziesz mial okazje sie przejechac potencjalnym nabytkiem, pojechac nim 60 km/h i puscic kierownice zeby zobaczyc czy jedzie prosto (oczywiscie droga musi prosta no i kola miec rowne cisnienie ), pohamowac troche z puszczona kierownica i zobaczyc czy nie sciaga, ogolnie troche pokrecic kolkiem i sluchac czy cos nie stuka.
Aha, teraz blachy - no coz, Hondy nie maja najmocniejszych blach, chociaz tez nie jest to to, co bylo z Oplem Kadettem. W kazdym razie drobne wypryski rdzy, szczegolnie w okolichac wklewu paliwa i na nadkolach tylnych, to normalka. W sumie nawet dobrze, jesli auto by je mialo, bo przynajmniej jest szansa, ze nie bylo lakierowane.
Aha, sprawna Honda na wtrysku po odpaleniu na zimnym silniku powinna miec ok. ~1500 obrotow (+-) i stopniowo powinny one spadac do ~750. Nie powinna sie tez dlawic po dodaniu i odjeciu gazu itd. ale wiadomo, ze takie zachowanie to moze byc po prostu wina zapuszczenia silnika lub braku regulacji (a w koncu kazde auto tego wymaga). W kazdym razie jak kupujesz, to po prostu sprawdz czy na zimnym silniku jak go wkrecisz na 4000 rpm to czy nie dymi z rury i tyle. Potem na warsztacie sprawdz kompresje i jesli wyjdzie ok, to smialo mozesz brac, bo nawet jesli jest zmulony czy zapuszczony, to bedzie smigal.
Jesli by glosno chodzil na zimnym to sie raczej sie przejmuj, bo to zawory i to sie reguluje. Ale jesli dymi, przygasa albo nie chce jechac, to juz gorzej..
Przede wszystkim sprobuj sie jak najwiecej dowiedziec o autku. Ksiazka serwisowa bylaby blogoslawienstem (chociaz szczerze watpie, zeby przy 13 letnim aucie ktos ja jeszcze mial i wypelnial). Przynajmniej dobrze by bylo wiedziec kiedy ostatnio byl wymieniany rozrzad i jaki olej byl lany.
Aha, rozrzad w Hondzie robi sie co jakies 90 tysiecy (koszt to jakies 450 zl na zamiennikach juz z robota).
Nie wiem co jeszcze Jak mi cos jeszcze przyjdzie do glowy, to napisze