logo
 Pokrewne renessmeKompresja bezstratna AVI dvixkompresor do butli HP Paintballkompresyjne złamanie kłykcia bocznegoKompresor olejowy duży Cenakompresyjne złamanie kręgosłupa a odszkodowaniekompresja filmu do DVD za długokompresor WMA na MP3Kompresor do kół samochodowychkompresja filmów na PS2kompreser filmów Fraps
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • acapella.keep.pl
  • renessme


    Michał, ja wymienialem kompresor bo jakims cudem mialem ze sprzegielkiem elektromag, a powinienem miec z zaworkiem regulujacym. kupiłem kompresor z firmy auto-hel która polecam w dziale "polecam".
    http://a6klub.pl/sklep-se...e689e3d08428f3a

    Auto-hel ma sprezarki z rozbiorki aut, ori uzywane i 3 miesiace gwarancji

    kosztowalo mnie to 500 pln i zadnych plukan nie robilem. NAwet nie wiedzialem ze tak sie robi. poprostu dałem majstrowi od klimy, spuscil czynnik zalozyl kompresor, sprawdzil szczelnosc, odgrzybil, napelnil i klima jak ta lala. Potem pojechalem do elektryka kontrolnie zeby sprawdzil cisnienie i czy nie ma bledow bo moj vag cos slabo sie laczy z klima.
    A w serwisie nowy kompresor mi powiedzieli 4000pln do silnika 2.5 tdi. Czyli naprawa klimy wyniosla mnie 600 pln. po znajomosci z majstrem

    Pisze szczerze nie wiedzialem ze jest takie cos jak plukanie ukladu. Ale decyzja nalezy do Ciebie mi klima dziala ladnie bez plukania zadnego



    Witam cie ja mialem podobny problem ,mieszkam w Anglii i po nabiciu klimy nie dzialala,podlaczlem bezposrednio z akumulatora zasilanie pod kompresor[kostka czarna] kompresor ok wiec jak bylem po miesiacu w Polsce podjechalem do serwisu okazalo sie ze padl przekaznik pod kierownica koszt 60 zl plus 60 naprawa i klima smiga ,pozdrawiam.




    Prawdopodobnie nie masz juz czynnika - jak go nie ma to klima sie nie zalaczy - gdyby nie dzialal przekaznik kompresora to kontrolka mrugala by po chwili widzac brak obrotow.

    Tak, to już potwierdzone...uleciał gaz. Znaleźli nieszczelność, za 3 dni naprawa. Dziękuje za pomoc




    sprężarka w klimatyzacji MSS pracuje cyklicznie starając się utrzymywać jakąś zadaną temperaturę czynnika chłodzącego, to że sprężarka nie chodzi to nie znaczy że klima nie chłodzi Efekt jest taki że jak miałem full serwis ze smarowaniem, nabiciem i wymianą osuszacza to przy niskich temperaturach ~5C załącza się bardzo rzadko a tak jak teraz ~25C znacznie częściej, jak będzie 35 to pewnie będzie chodzić na okrągło. Z tego co gdzieś wyczytywałem to przy ostrym przyspieszaniu (np. wyprzedzanie) sprężarka i wiatrak skraplacza może być odłączany żeby oszczędzić koni
    Ogólnie algorytm sterowanie jest pewnie strasznie zakręcony zależny od:
    - temperatury czynnika
    - ciśnienia czynnika w układzie
    - temperatury zewnętrznej

    Niech mnie ktoś poprawi jeśli plecę głupoty


    U mnie jak nie działała klima to po jej naprawie spec od klimy wsadził w środkowe kratki nawiewu termometr. Sięgał jakieś 15-20 cm w głąb deski. Wystarczyło tylko żeby tam temperatura podniosła się do 8-8,5 stopnia i kompresor się załączał. Gdy spadała do 4,5-5 stopni wyłączał się. W układzie jest elektromagnes i to jego stuknięcie słychać gdy się załącza klima. Bardzo częstą przypadłością niezałączającego się kompresora jest "rozejście się" elementów elektromagnesu gdzie przy próbie załączenia nie mogą się zetknąć i zamknąć obwodu. Wystarczy wtedy regulacja.

    pzdr
    masha



    Skorzystałem z pogody i małego zainteresowania serwisem klimatyzacji i wstawiłem u mechanika nowe łożysko do kompresora klimatyzacji bo stare mocno piszczało. Po wymianie mam pewne wątpliwości co do poprawności działania klimy ale być może się mylę. Po pierwsze jak pamiętam przed naprawą gdy pokrętło ciepłego nawiewu było ustawione na ogrzewanie to kontrolka klimy się nie zaświecała-teraz jest tak,że nawet przy dmuchaniu ciepłym powietrzem załącza się ta kontrolka i zaczyna pracować klima. Po drugie jak to jest z wiatrakiem do klimy? U mnie po uruchomieniu klimatyzacji zaczyna ostro kręcić ale za chwilę przestaje, potem znowu się włącza. Klima działa bo czuję schłodzone powietrze ale czy tak to powinno wyglądać?



    Eee, z przewodami to przesada, wystarczy wymienić uszczelki i zalać kompresor olejem syntetycznym, mam tak od 3 lat w Oplu i nic nie ucieka przewodami!
    Co do samej podmianki, to wiem ,ze w tunelu cos bedziesz musiał pogrzebac, bo sam parownik ma jakes tam umiejscowienie, wiec i konsole trzba bedzie przełozyc, pamietaj też o osuszaczu, bez wym,iany tego szybko zajeździsz kompresor, zresztą to bardzo truda operacja a klima w starych samochodach pochłania ogromne koszta i zabiera sporo powera, ja np odpusciłem sobie naprawy klimy w 325ix, ze wzgledu na koszta i nie wiadomo co mu dolega w sumie, najczesciej pada skraplacz (kondensor) przedni, ale pamietam, ze na e30.pl komus sie udala taka operacja!
    POWODZENIA



    tłumaczenie z załącznika oraz info z innnego źródła
    przyczyna:
    brak połączenia lub zwarcie do plusa lub masy połączenia zaworu kompresora N280, uszkodzony zawór N280, uszkodzona jednostka sterująca klimatyzacji

    naprawa:
    skontolować połączenia, kostki itp.
    Vagiem w jednostce sterującej klimy adres 08
    sprawdzić blok wartości mierzonych funkcja 08 grupa 002
    zrobić autodiagnostykę funkcja 03 (silnik wyłączony, zapłon włączony, klimatyzacja wyłączona) test polega na sprawdzeniu klapek V154 (recyrkulacja pow.), V68(temp. pow.), zaworu kompresowa N280, wentylatorów oraz wszystkich czujników.
    wymiana kompresora (choć fachowcy od klimy może wymienią sam zawór)
    wymiana jedn. sterującej klimy (J301)




    Świetnie się prezenci

    Dzięki Jeszcze daleka droga do zrealizowania planów:

    - podłączyć obrysówki
    - zespawać, pomalować i dopasować dokładkę na przód
    - poprawić blendę
    - nałożyć folię na relingi
    - zespawać tylny i przedni zderzak
    - umalować oba zderzaki
    - obszyć kierownicę
    - założyć dwururkę
    - kupić wreszcie dobre koło!
    - przeprowadzić renowację skór

    z technicznych spraw:

    - naprawa ogrzewania/klimatyzacji (prawdopodobnie nowa nagrzewnica i kompresor klimatyzacji)
    - wymiana łącznika wału i skrzyni
    - wyeliminować klekotanie tylnego mostu

    Czeka mnie również ponowna walka z szyberdachem, ale na samą myśl o wyjmowaniu podsufitki robi mi się słabo Może ktoś wie na jakiej zasadzie trzyma się tapicerka na obu płatach szybra?




    Witam. Mam problem z klimatyzacja , która nie dziala Gdy kupilem auto bylo lekko rozwalone przodem ( chlodnica od klimy zostala rozwalona ) Przy naprawie auta chlodnica nie byla zalozona od klimy , tylko wszystkie rurki byly zabezpieczone przed wilgocia kurzem itp, zrobilo sie cieplo wiec zalozylem nowy wentylatr , chlodnice . Uklad zostal napelniony ale klima nie dziala, wentylator oraz kompresor sie zalacza ale nie leci zimne powietrze . Wydaje mi sie ze kompresor jest do wymiany albo jakis czujnik. Czy czujnik temp. zewnetrznej ( którego nie mam ) ma jakis wplyw na dzialanie klimy ? .

    Ps. Zna ktos warsztaty/serwisy zajmujace sie naprawa klimatyzacji? ze śląska ?
    Dzieki za odp.


    sa dwa czujniki klimy
    jeden wkrecony z boku w chlodnice wody drugi na tym parownku czy jak to sie tam nazywa kolo prawej lampy - proponuje sprawdic czy sa cale

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl