Kompresory wbudowane mają sens w cyfrowym mikserze - tam wszystko jest wirtualne, stąd w każdym kanale, masz komplet: kompresor, bramka, korektor.
W analogu - wbudowane efekty, to cecha tanich urządzeń. Tak więc - kompresor zewnętrzny.
Sposób podłączenia - typowy kompresor podłącza się w INSERT kanału, kablem insertowym. Jeżeli masz kombajn typu lampowy tor mikrofonowy z kompresorem i przedwzmacniaczem, podłączasz go pomiędzy mikrofon a wejście liniowe miksera.
Dobry i kultowy kompresor, to np. DBX 160. Dosyć dobre są nowsze modele 166XL (podwójne). Najtańsze - podwójny Alesis za ok. 400zł.
--
pozdrawiam
Hefi
Niedawno nabyłem kompresor lampowy DRAWMER TS2 oparty na dwóch lampach ECC 83A firmy Edicron. Po włączeniu okazało się, że w/w lampy są spalone
Spalone? Znaczy żarzenie ma przerwę?
Jeśli tak to radzę sprawdzić zasilacz przed włożeniem nowych lamp.
Witam. Mam do sprzedania procesor gitarowy Behringer V-amp 2. Kompletny zestaw. Stan bardzo dobry.
- 125 programów w 25 bankach z możliwością pełnej edycji każdego programu
- symulacja brzmień 32 popularnych wzmacniaczy gitarowych
- symulacja 15 brzmień kolumn gitarowych
- 24-bitowy stereofoniczny procesor efektów: chorus, flanger, phazer, rotary, auto-wah, echo, delay, kompresor, wah-wah
- system redukcji szumów
- tap tempo
- 3-punktowa korekcja barwy dla każdego programu
- modelowanie brzmienia lampowego
- tuner chromatyczny
- wyświetlacz cyfrowy LED
- współpraca ze sterownikami MIDI (np. FCB 1010)
- możliwość aktualizowania oprogramowania
- możliwość pobierania nowych brzmień ze strony producenta
wejścia:
- duży jack mono (gitarowe)
- duży jack stereo ( CD, automat perkusyjny itp.)
Oryginalny zasilacz, footswitch, instrukcja, torba i pasek(niezbędny hehe). Wszystkie urządzenia posiadają oryginalne pudełka. Za cenę 280 zł. (+18 zł. przesyłka pocztą lub 30 zł. kurier) mogę sprzedać od razu. Więcej zdjęć jak i video pokazowe na mejla: maciekv2(małpa)o2.pl
Rzeczywiście wśród niektórych audiofili krąży opinia że wzmacniacz lampowy jest w stanie zagrać głośniej niż równoważny mocowo tranzystor. Osobiście uczestniczyłem w wielu odsłuchach porównawczych wzmacniaczy z obu stajni i potwierdzam, że subiektywnie daje się odczuć jakby wzmacniacz lampowy wyciskał więcej dźwięku, z tych samych zestawów głośnikowych. Podejrzewam że odpowiedzialne za to są dwa zjawiska: różny rozkład prążków zniekształceń harmonicznych wytwarzanych przez poszczególne grupy wzmacniaczy oraz sposób wchodzenia końcówki mocy w cliping. We wzmacniaczach tranzystorowych częstokroć dominuje 3 harmoniczna oraz wchodzą w stan przesterowania w ostry sposób generując bardzo szerokie widmo zniekształceń. Wzmacniacze lampowe wchodzą w przesterowanie łagodnie co pozwala na podkręcanie pokrętła głośności dalej bez nieprzyjemnego przesteru; wzmacniacz działa wówczas jako kompresor, zmniejszający różnicę miedzy poziomami szczytowymi, a średnimi odtwarzanego sygnału muzycznego, co subiektywnie (w rozsądnych granicach oczywiście) powoduje wrażenie znacznie większej głośności. Gdybyśmy przeprowadzili porównanie głośności dźwięku dwóch w/w wzmacniaczy uprzednio kalibrując ich wzmocnienie tak aby było ono równe, przypuszczam że w zakresie głośności przed dojściem do progu obcinania bądź kompresowania sygnału, nie dostrzeglibyśmy żadnej różnicy w głośności odtwarzanego dźwięku.
Ponieważ siedzę zawodowo w temacie mogę zapewnić że parametry techniczne nadajników są przeważnie w normie.Problemem może być moc wyjściowa która z reguły jest niższa niż dopuszczalna !(po prostu lampy się starzeją - a 90% nadajników dużej mocy oczywiście ma końcówki lampowe).Ale nie ma to znaczenia praktycznego dla zasięgu. Gorzej sprawa wygląda z kompresją modulacji szczególnie w ZET i RMF. Obydwie stacje stosują cyfrowe kompresory ORBAN (kompresują sygnał cyfrowy który potem dopiero jest zamieniany na analog) i jest to na takim poziomie jak pisze"radiofm" 75 kHz czyli max i nie do słuchania. Ale daje to efekt "głośniejszej stacji". Jedyną ogólnopolską stacją która nie stosuje jakiejkolwiek kompresji jest chyba tylko II PR, no i może Radio Maryja. No ale te stacje nadają normalną muzykę a nie "hałas zwany muzyką" jak to mawia mój znajomy. Czego się nie robi dla komercji?!!!
Ja od 7 lat produkuje muzyke i bawie się w granie z czarnych plyt. Preferowany styl: szeroko pojęta elektronika i pochodne.
Zatem w rubryce hobby: oprócz dłubania nad klawiaturą i wklepywania nutek do Cubase`a to jeszcze dodam wssysanie wszelkiej maści informacji na temat różnych instrumentów elektronicznych i sprzętu studyjnego. Moj konik to stare analogowe syntezatory i lampowy sprzęt studyjny: kompresory, przedwzmacniacze mikrofonowe itp.
" />Do 10 maja zaplanowany jest start True Sounds Studio - prawdopodobnie jednego z najlepiej wyposażonych studio nagrań w województwie Warmińsko-Mazurskim. Projekt nastawiony jest na umożliwienie młodym artystom nagrania profesjonalnego materiału za niewielkie pieniądze.
Pierwszymi krążkami zrealizowanymi w całości będą:
- Raca/ Peerzet EP - jedna z najbardziej oczekiwanych hip-hopowych 'nielegalnych' płyt 2009 roku w Polsce (Premiera: czerwiec 2009)
- drugi legalny longplay Raca/Stona (Premiera: styczeń 2010)
Aktualnie, w wiekszości zajęte są terminy majowe, w celu rezerwacji studia na czerwiec prosimy o kontakt mailowy: info@truesounds.pl .
Dane techniczne True Sounds Studio:
Mikrofon Lampowy: Groove Tubes GT 60
Przedwzmacniacz/Kompresor/Korektor: Joemeek OneQ
Interfejs Audio: Presonus Audiobox
Odsłuchy: Alesis M1 Mk2
Oprogramowanie: Cubase LE 4
Więcej info: www.myspace.com/truesoundspl || www.truesounds.pl