czeka Cie kawał ciężkiej roboty - heheheheehehe już to widze hehehehehe - dobra koniec ze śmiaciem - - no cóż ramka do goluśka - podkład na stal - epoksyd lub coś tam jakiś akryl - następnie baza motocyklowa lub samochodowa - na to ponakładasz sobie aerografem co tam sobie wymyśliłeś - kompresor każdy który nie pompuje kół - znaczy że ma zbiornik wyrównawczy - dalej farby no cóż jak już ogarnisz technologię lakierniczą - czyli poczytasz to napisz jaki jest progres
Zaś słowa , że już na początek potrzeba kompresor za 2000 i za tyle samo kasy pistolet bo inaczej się w ogóle nie da
BO SIĘ NIE DA! Jak mozna lakierowac czyms co daje cisnienie na pompowanie koła?
CO do pistoletu - owszem...takim za 400zł pomalujesz tez, ale ILE ON WYTRZYMA? Do amatorszczyzny sie nada ale na krótka mete.
Kompresorek 50l pomalujesz tylna klape malucha i NIC WIECEJ bo zanim nabije wiatru to farba zaschnie w pistolecie.
@Iwan troche racji ma.
Czy te tanie węże do kompresorów z allegro sie do czegos nadają?
tu przykład http://www.allegro.pl/ite...eumatyczne.html
Przeznaczenie: lakierowanie aut (zwykle pare elementów) i czasem pompowanie kół.
Szybkozłączka mi nawala w moim starym wężu, ale jak widze to cena szybkozłączki na allegro jest podobna do tego węża który nie dosc ze ma 15 metrów to jeszcze na koncach szybkozłączke i króciec. Nie rozumiem wiec jak to się cenowa ma
Cudów sie nie spodziewam Ale skoro VW/Audi i różne inne marki (Mercedes, BMW itd.) dają te kompresory wraz z płynem uszczelniającym w przypadkach kiedy nie ma pełnowymiarowego koła to myślę, że to jednak musi jakoś działać i napompować to koło (a więc da sobie rade z piłką czy materacem również). Chciałem się tylko po prostu zapytać kogoś kto używał takiego kompresora fabrycznego. Bo jak pisałem wcześniej, kupiłem taki tani kompresor za jakies 40-50zł i nie poradził sobie nawet z materacem na czym mi zalezało, bo mam do niego nożną pompkę ale musze z 15 min pompować.
Zdaje się że trochę pokręciłeś Niemałą zasługę w Twojej pomyłce ma firma Mercedes, która złośliwie swoje sprężarki nazywa kompressor
Zawsze mi się wydawało że:
1. sprężarka = kompresor (ale mogę się mylić bo kompresorem pompuje się koła na stacji benzynowej a sprężarka jest w lodówce)
2. turbo to także sprężarka mechaniczna
Zdaje się że trochę pokręciłeś Niemałą zasługę w Twojej pomyłce ma firma Mercedes, która złośliwie swoje sprężarki nazywa kompressor
Zawsze mi się wydawało że:
1. sprężarka = kompresor (ale mogę się mylić bo kompresorem pompuje się koła na stacji benzynowej a sprężarka jest w lodówce)
2. turbo to także sprężarka mechaniczna
Ale jak sam napisałeś sławetny Mercedesowski Kompressor to sprężarka, ale nie turbosprężarka
bez wyjmowania tej dyszy, jakby Ci nie szło, możesz pogrzebać (w wylotowych dyszach) igłą czy lepiej dość twardszym ale pozwalającym się ukształtować drucikiem; przepchaj dyszę i może pójdzie, b.dobry efekt też jak masz kompresor gdzieś pod ręką (albo podjedź na stację benz., tam kompresory do pompowania kół są za free ) i podczep kompresor pod wlot dysz i dawaj max, jak dmuchnie mocno to może przepcha syfy; jak to wszystko nie pomoże i wiesz, że to dysza zapchana (z wężyka wychodzi, ale przez dyszę nie) to wtedy musisz ją wyciągnąć i dłubać...
Koła pasowe niestety dorabialiśmy na tokarkach i frezarkach (sporo roboty, a trzeba było sprzętu nauczyć się...), gdzie są gotowe lub na zamówienie niestety nie wiem.
Jeśli chodzi o pneumatykę, mogę powiedzieć, że pozycjonowanie za pomocą powietrza jest kiepskim rozwiązaniem i zdecydowanie NIE polecam. Proponuję zastosować akturatory liniowe z przekładnią ślimakową zamiast siłowników: są tanie i b dokładne. Pneumatyka nie daje dobrej dokładności dla manipulatora, jest dość trudna w obsłudze od strony sterowania, potrzebuje sporo mocy na pompowanie butli (czasem na daremno) i jest droga: zawory za szt. to ok 300-600 zł (muszą być szybkie), a na siłownik trzeba 1-2 najlepiej. Kompresor to kwota 500-1000 zł, reduktor, smarownica, filtr, dławiki, przewody, szybkozłączki a także butla to ok. 300-600 zł. No i siłowniki ok 150 - 600 za szt. Niestety nim tańsze tym mają prawdopodobnie większe tarcie statyczne i nie dają w systemie pozycjonowania dobrej dokładności więc są do kitu. Trzeba koniecznie używać tych ze zmniejszonym wsp. tarcia. Sporo jest artykułów jak zrobić system pozycjonowania na pneumatyce, lecz uważam, że w praktyce do manipulatorów do robotów to się nie sprawdza.
Witam,
Od tygodnia zastanawiam się nad wyborem kompresora, będzie on służył głównie do pompowania kół, sporadycznego malowania małych elementów typu rama motocykla, maska ciągnika etc. Jak pewnie wiadomo najważniejsza jest cena, nie chcę na to wydać więcej jak 500-550zł. Zastanawiam się nad kompresorami:
- 24l firmy Kinzo za 419zł (2 lata gwar.)
- 50l firmy Unistar za 529zł z zestawem lakierniczym (1 rok gwar.)
- 50l firmy Kupczyk za 529zł (2 lata gwar.)
Najlepszym wyborem wg. mnie by był Kupczyk 50l, ponieważ ma 2 lata gwarancji, a wiadomo, że jest to chińszczyzna, lecz gdy go kupię, nie będę miał kasy na pistolet, mam w domu stary pistolet lakierniczy WAN-6 z trzema regulacjami, co o nim sądzicie, pomaluje coś nim?
Chciałbym też dodać, że mógłbym kupić najtańszy 24l (np. ten Kinzo) i dołączyć kilka zbiorników, mam dwa zbiorniki po 20l od hamulców od przyczepy. Posiadam też zbiornik od hydroforu 300l, czy możnaby go również podpiąć?
Wiem, że wszystkie te kompresory są słabe i mogę mieć przy nich problemy z malowaniem, lecz gdyby taka sytuacja wystąpiła to mam również przy ciągniku sprężarkę HS-22, więc mógłbym dopiąć na doładowanie w razie potrzeby.
Z góry dzięki za odp,
Pozdrawiam
Witam. Jestem amatorem i poszukuje kompresora do garażu bez siły. Na wstępie dodam że jest dużo info na forum ale zawsze pozostaje niedosyt informacji. Urządzenie ma służyć głównie do konserwacji podwozia i błotników wewnętrznych w mojej Hance . Może się skusze na polakierowanie jakiegoś błotnika lub coś w tym stylu ale to pozostaje tylko może. Głównie ma na razie służyć do konserwacji ubs i aplikacji wosków w profile zamknięte, dodam że pojemność jaką preferuje to przynajmniej 50 litrów bo 24 to koła można pompować koła. Czytałem dużo na temat Expo ale na razie nigdzie nie widzę dwutłokowego. Może miał ktoś styczność z innym a polecanym. W Liroyu jest pansam 50 l dwutłokowy ale z napędem bezpośrednim czy ktoś miał z nim styczność?
z racji że mcafer 100 l nie wypalił a miał być kupiony na wyrost pojechałem dziś po Dedra Pansam 50 l no i kupa nie polecam go w żadnym wypadku nawet do pompowania kół.
DO SEDNA I DLA POTOMNYCH kompresor wydajnością nie grzeszy jak za 900 zł od 6 atm do 8 atm dobija w jakieś 25 sekund i to jest jedyny jego plus bo podłączenie takiego cuda to nie lada wyczyn nawet w domu a co dopiero w przydomowym garażu z nie wiadomo jaką elektryką. Zabezpieczenie minimum 20 amper na bezpieczniku i dodatkowo przydała by się chłodnica do niego bo grzeje się co nie miara. To w sumie tyle oddałem go i kupiłem zwykłą 50 na razie tak z braku funduszy i na próbę jak się nie spisze to sprzedam go.
Jeszcze jedno kompresorek chodził na 16 amp bezpieczniku ale co któreś załączenie wybijał bezpiecznik.
Do pompowania kół w samochodzie, nadmuchiwnia materaca i do malowania płotu :wink:
Pozdrawiam
Możesz napisać cos wiecej o malowaniu płotu ... czym i jak ?
A co tu pisać kupujesz pistolet do malowania natryskowego i po zawodach. Sprawdź tylko parametry ciśnienia i wydajnośc kompresora aby ci sie nie "zagotował"
Pozdrawiam
To trochę za mało. Jak duży pojemnik na farbę się stosuje ? Czy nie jest za upierdliwe przy małym naczyniu ?
"Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote in message
news:gv0mai$ba$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Oglądam sobie małe kompresory do pompowania kół i ciekawi mnie, po co komu
> sprężarka do 15 atmosfer? W dodatku z miernikiem ciśnienia wyskalowanym
> tak, jakbym miał tym pompować... nawet nie wiem, co.
>
> Zwykli użytkownicy kół potrzebują ciśnienie 2-3 atmosfery, niech więc i
> pompka daje uczciwe 5 atm i odpowiednio precyzyjnie wyskalowany miernik,
> tak żebym widział, czy mam ciśnienie 1.9, czy 2.1.
Jesli to jakas tania chinszczyzna, to mechanizm taki sam jak w przypadku
plastikowych glosniczkow do PC - 10000watt!
Pozdrawiam
Kamil
powiem ci tylko tyle ze w touaregu V10 masza kompresor do pneumatyki, a zamiast kola zapasowego preparacik na uszcelnienie i przewód d o pompowania. Przy fotelu zawór i sa msobie pompujesz kola kiedy chcesz ;) Dod czujniki cisnienia, i juz cie nikt nie "wysadzi" z auta na swiatlach jak ci pokaze ze masz flaka, a ty mu uwierzysz. ale wulkanizatory maja problem wymienic w nim kola, raz widziałem jak podniesli, zawieszenie sie opuscilo i tak stal krzywo bo nie wiedzieli co zrobic.....hee.....
pompka kompresor samochodowy
witam :)
chcę kupić sobie Kompresor pompka do pompowania kół. :cieszesie
co sądzicie o takim czymś http://allegro.pl/item637064437_637064437.html ??
czy lepiej kupić coś innego.
w sumie to i tak to będzie leżeć w domu bo nie mam zamiaru tego wozić cały czas :)
czekam na wasze odpowiedzi :D
pozdrawiam