Dodam do tego wszystkie znane mi 14-stki ;).
E, taki stary jeszcze nie jestem, zeby sie za 14-tkami rozgladac ;)
Heh, Wojtek, to nie do Ciebie, tylko do GM ;)
No mysle, ze nie do mnie, ja inny koncern preferuje ;)
|||sprocket
--
Chektor
..Wojciech.Giersz............................................................
.125p: '69 1300 -- '85 1500 -- byc moze '71 1300 -- http://fso.lotnisko.net/.
........." A good girl is a good girl -- but a bad girl is better. ".........
On Wed, 5 Dec 2007 08:34:38 +0100, Michal Kaskosz wrote:
| P.S. Ktory koncern ? Daewoo juz jest GM :-)
Fabryka na Żeraniu jeśli o nią pytasz
Pytam ktory koreanski koncern, i czy przypadkiem nie GM-Daewoo,
czy jak sie to teraz nazywa.
należy do koncernu UkrAvto i produkuje
Chevrolety generalnie sprawa jest bardzo zawikłana
O ile mi sie wydaje to wlascicielem wiekszosciowym FSO,
jest ciagle Daewoo [i to jakies ogolne Daewoo, nie GM-Daewoo-Motors],
tyle ze zrezygnowali z udzialu w zarzadzaniu.
No to teraz fabryka dlugo nie zobaczy zysku :-)
J.
On Fri, 25 Jun 2004 15:06:00 +0200, sereq wrote:
W czwartek wieczorem decyzję o rozpoczęciu produkcji zafir w Polsce, obok
produkcji w niemieckim Bochum, podjęli szefowie koncernu Adam Opel AG,
należącego do amerykańskiego General Motors.
"Na decyzję wpływ miała analiza ekonomiczna przedsięwzięcia oraz program
offsetowy realizowany przez firmę Lockheed Martin" - powiedział prezes.
Taa .. zachodzi pytanie - czy dzieki offsetowi bedziemy miec te
produkcje w polsce, czy dzieki offsetowi bedziemy miec g*, bo zafira i
tak by trafila do gliwic :-)
W 2004 roku Opel chce zwiększyć swój udział w polskim rynku do ok. 10% z ok.
9%. Firma rozpoczęła w 2004 r. sprzedaż w Polsce samochodów marki Chevrolet
produkowanych przez GM DAT w Korei. Plany zakładają sprzedaż 3 tys. tych
samochodów. (ISB)
Ale kupic Daewoo-FSO nie maja zamiaru :-)
J.
Hello J,
Thursday, September 21, 2006, 9:16:39 PM, you wrote:
| Przecież to nie fabryka zbankrutowała...
| Fabryka praktycznie tez :-)
| Ale która? W Polsce fabryka ma się dobrze, tłuką Lanosy i Matizy w
| ilościach wystarczających do osiągania pozytywnych wyników a mówi się
| coraz głosniej o produkcji równiez dla GM.
Ale miala sie bardzo zle. Bez pomocy panstwa, urzedu skarbowego,
bankow i Avtozaz to by juz byla zamknieta.
Mylisz skutki z przyczynami - kłopoty FSO wynikły z problemów koncernu
DU a nie na odwrót.
A na ile obecnie ma sie dobrze to jestem ciekaw. Bo zdaje sie ze znow
sprzedaja pojazdy po cenie poloneza, a tu za pare lat trzeba bedzie
zainwestowac. A fabryka o produkcji kilkuset tysiecy nawet srednio
drogich aut nie ma w ogole prawa sie w ogole dzis utrzymac.
Przesadzasz - ostro zredukowali zatrudnienie, na co za czasów DU
związki nie pozwalały. I jakoś przędą. Jak się dogadają z GM, to
będzie już całkiem ok.
| Bankrutem jest _koncern_ DU, którego _malutkim_ fragmentem było DU
| Motors. DU Motors zostało sprzedane GM i tyle.
Nie znam po koreansku, ale koncern wydaje sie dzialac dalej :-)
Owszem - dzieki pomocy tamtego państwa, tamtych urzedników skarbowych
itd. Ale DU Motors musieli sprzedać. Nie wiem, co się stało ze
stoczniami...
On Sat, 23 Sep 2006 16:48:21 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J,
| Ale miala sie bardzo zle. Bez pomocy panstwa, urzedu skarbowego,
| bankow i Avtozaz to by juz byla zamknieta.
Mylisz skutki z przyczynami - kłopoty FSO wynikły z problemów koncernu
DU a nie na odwrót.
Powatpiewam. Owszem, zaczelo sie w Korei, ale jakos nie slyszalem
zeby koreanski prezes dobrze prosperujacej zeranskiej spolki
przelal cale konto do spolki matki i wyjechal :-)
Najwyrazniej Zeran mial sie kiepsko, ale poki za plecami byl bogaty
wujek to nie stanowilo to problemu. A tu nagle wujek przestal byc
bogaty. I problemy okazaly sie problemami :-)
| A na ile obecnie ma sie dobrze to jestem ciekaw. Bo zdaje sie ze znow
| sprzedaja pojazdy po cenie poloneza, a tu za pare lat trzeba bedzie
| zainwestowac. A fabryka o produkcji kilkuset tysiecy nawet srednio
| drogich aut nie ma w ogole prawa sie w ogole dzis utrzymac.
Przesadzasz - ostro zredukowali zatrudnienie, na co za czasów DU
związki nie pozwalały. I jakoś przędą.
Obawiam sie ze nie przesadzam. Tak mozna prosperowac pare lat, a co
pozniej ? Nawet Volvo ocenilo ze nie ma dalszych szans.
Jak się dogadają z GM, to będzie już całkiem ok.
Jak .. jakby sie mieli dogadac to juz by ich dawno GM przejelo :-)
A GM juz ma tu fabryke w Gliwicach, i udzialy w Fiacie - za duzo tych
fabryk :-)
J.
Hello J,
Saturday, September 23, 2006, 5:27:27 PM, you wrote:
| Ale miala sie bardzo zle. Bez pomocy panstwa, urzedu skarbowego,
| bankow i Avtozaz to by juz byla zamknieta.
| Mylisz skutki z przyczynami - kłopoty FSO wynikły z problemów koncernu
| DU a nie na odwrót.
Powatpiewam. Owszem, zaczelo sie w Korei, ale jakos nie slyszalem
zeby koreanski prezes dobrze prosperujacej zeranskiej spolki
przelal cale konto do spolki matki i wyjechal :-)
Masz sklerozę? Afera korupcyjna DU w Korei i czarny PR w Polsce. Do
dzisiaj wielu ludzi nawet nie wie, że w Polsce nadal są produkowane
Lanosy i Matizy - tak skuteczne były dzialania ogłupiające
konkurencji.
Skutkiem tej akcji był kilkukrotny spadek sprzedaży w bardzo krótkim
czasie. Kilkunastoprocentowy spadek jest w stanie załatwić firmę
motoryzacyjną.
Najwyrazniej Zeran mial sie kiepsko, ale poki za plecami byl bogaty
wujek to nie stanowilo to problemu. A tu nagle wujek przestal byc
bogaty. I problemy okazaly sie problemami :-)
j.w.
[...]
| Jak się dogadają z GM, to będzie już całkiem ok.
Jak .. jakby sie mieli dogadac to juz by ich dawno GM przejelo :-)
A GM juz ma tu fabryke w Gliwicach, i udzialy w Fiacie - za duzo tych
fabryk :-)
Ale to FSO ma linie gotowe do produkcji Sparków i Aveo...