Musze restartowac modem co dwie/trzy godziny zeby internet zaczal dzialac. Polaczenie tak jakby bylo aktywne tylko diagnostyka z MSN pokazuje 'DNS cannot resolve IP adresses'
Restart modemu zawsze pomaga.
Modem: Scientific-Atlanta EPC2203; wydaje sie ze dziala poprawnie - nawet gdy internet nie dziala swieca sie te same diody.
Receive Power Level 3.9 dBmV
Transmit Power Level 41.7 dBmV
Router: Netgear WPN824v2
Zmieniłam DNSy na sztywne z OpenDNS (208 67 222 222 itp) - to nic nie pomogło
Potem wpisalam je takze do konfiguracji polaczenia sieciowego w komputerze. Zadnych rezultatow.
Co mogę jeszcze zrobic?
Czy to jest wina UPC czy mojego komputera? Wczesniej nic nie zmienalam w konfiguracji komputera; problem pojawil sie nagle, niesprowokowany i jest dosc irytujacy.
- moj model kablowy (z UPC) do ktorego wchodzi kabel koncentryczny to: Scientific Atalanta EPC2203.
- po podlaczeniu PC przez modem z UPC, a dalej przez moj router ipconfig pokazuje:
Karta Ethernet Połączenie sieci bezprzewodowej 2:
Sufiks DNS konkretnego połączenia : chello.pl
Adres IP. . . . . . . . . . . . . : 87.207.248.53
Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Brama domyślna. . . . . . . . . . : 87.207.248.1
- po podlaczeniu mojego PC bezposrednio do modemu UPC ipconfig pokazuje:
Karta Ethernet Połączenie sieci bezprzewodowej 2:
Sufiks DNS konkretnego połączenia : chello.pl
Adres IP. . . . . . . . . . . . . : 87.207.248.53
Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Brama domyślna. . . . . . . . . . : 87.207.248.1
Karta Ethernet Połączenie lokalne:
Sufiks DNS konkretnego połączenia : chello.pl
Adres IP. . . . . . . . . . . . . : 87.207.172.52
Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Brama domyślna. . . . . . . . . . : 87.207.172.1
i jeszcze niektore strony konfiguracji routera Netgear:
http://img176.imageshack.us/img176/9141/45916377dv0.th.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/807/10504503xd6.th.jpg
Witam. :)
Korzystam z usługi UPC 10MB/s. Posiadam modem Scientific Atlanta EPC2203. Karta sieciowa to Scientific Atlanta Webstar 2000.
Posiadam najnowsze sterowniki.
Obecnie korzystam z neta przez USB, ale pojawiają się bluescreeny od czasu do czasu, a rozwiązaniem problemu NA PEWNO będzie przełączenie się na Ethernet.
Problem z tym, że po podłączeniu i zresetowaniu modemu nie ma połączenia - diodki się świecą - wszystko ok.
Myślę, że to problem z konfiguracją (choć powinno się ustawić automatycznie).
Koledzy, pomóżcie. :)
Dziś mnie kolega poprosił o pomoc w skonfigurowaniu routera podłączonego pod UPC.
Objawy są takie, że po restarcie modemu (nie ważne z jakiego powodu), router traci kontakt z WANem (wszystkie konfiguracje IP na DHCP są ustawione).
No i po dobrych kilku godzinach testów (podłączania modemu pod 2 różne routery i bezpośrednio do komputera) wyszło szydło z worka - modem (przy restarcie) przydziela IP z własnego serwera DHCP, tj. IP 192.168.100.10, a domyślną bramą staje się 192.168.100.1.
To wyjaśnia dlaczego router gubi się i nie potrafi poprawnie otrzymać WANowskiego adresu IP z serwera DHCP UPC (a nie modemu). W konsekwencji nie ma połączenia z Internetem.
Pytanie: jak wyłączyć w modemie tą złośliwą cechę? Dawno temu jak miałem motorolę, to miała ona na jednej z zakładek (192.168.100.1) opcję "enable DHCP" - tutaj kolega twierdzi, że nie ma czegoś takiego na żadnej z zakładek.
Witam.
Obecnie korzystam z usługi chello CLASSIC 4mbps. Modem Webstar EPC2203.
Od pewnego czasu odnotowuje regularne skoki pingu które trwaja kilka sekund i powtarzają się w losowych odstępach czasu ( między 30 a 60 minut ). Oczywiście o ile problem ten ma sie nijak do sprawy transferu czyli ściągania plików itp. tak niestety jest to duży problem w przypadku gier on-line.
Ostatni tydzień poświęciłem testom połączenia dzięki programowi PingPlotter Pro.
Oto kilka screenów, które mogą przybliżyć bardziej ten ów problem :
1) Skok pingu na wszystkich hopach do 2-3k. Czas trwania 20:14:14 - 20:14:17
http://images34.fotosik.p...b67576524ca.jpg
2) 12 godzinny log z tego samego serwera :
http://images25.fotosik.p...5892ca0ea4a.jpg
Ewidentnie widać regularne skoki pingów.
Problem ten ciągnie się już w moim przypadku od kilku miesięcy jednak w ostatnim stał się niezwykle uciążliwy.
Warte podkreślenia jest to że problem ten dotyczy również moich znajomych korzystających z chello.
Równoległe testy połączenia przykładowo z onet.pl czy wp.pl nie wykazywały żadnych skoków. Tak więc problem ten ma się prawdopodobnie do połączeń zagranicznych.
Nie ma mowy o problemie sprzętowym CHYBA ŻE generalny problem modemu webstar EPC2203. Być może wymaga on dodatkowej konfiguracji?
Na chwilę obecną ciężko mi dojść dokładnej przyczyny tego problemu. Być może ogólny problem ISP. Być może chodzi o ten model modemu.
Mam nadzieję że istnieje jakieś rozwiązanie które pomoże i pozwoli uniknąć rezygnacji z chello.
Proszę o kontakt. Jeśli potrzebne będą dodatkowe testy to oczywiście czekam na instrukcje.