Powinieneś skontaktować się z okulistą niezależnie czy masz wadę wzroku czy nie (dobór średnicy Soczewki do oczu) zalety zmiana koloru oczu (jeśli nie masz wady wzroku) ,wady noszenie soczewek wysusza oczy nie możesz ich nosić za długo ,wzrasta ciśnienie gałki ocznej przez co może pogorszyć ci się wzrok ,cena takich soczewek jest znacznie wyższa niż normalnych,czestsze wizyty u okulisty (badania próbne) Są soczewki jednorazowego użytku i 30 dniowe (ściągasz na noc), trochę potrwa aż przyzwyczaisz się do nich ,ubiera się szybko ale należy to robić higienicznie gdyż oko traktuje wszystko jako intruza i załzawisz się i soczewki podrażnią oczy,będziesz bardziej narażony na niektóre choroby oczu np. zapalenie spojówek Soczewki nie nadają się do komputera ,telewizji ,czytania książek ,sam zdecyduj
Czy sa gdzies w sieci tablice z kolorowymi kropkami? Te, ktore trzeba
"przejsc" u okulisty.
Jak to jest, ze widzac poszczegolne kolory na danej tablicy nie widac
niektorych liczb czy cyfr? Czy zawsze to jest jednoznaczne z wada
wzroku?
Czy mozna sie nauczyc rozrozniania kolorow?
"Krzysztof Pujdak" <kpuj@liberalism.netwrote in message
Formalnie nie moga. Do badania okulistycznego w trakcie kursu na PJ nalezy
badanie wzroku tzw. tablicami Ishihary, ktore wlasnie wychwytuje
zaburzenia
w widzeniu kolorow - i jesli delikwent tego badania nie przejdzie,
formalnie
nie powinien dostac PJ.
Pamiętam, że w moim przypadku takie badania były. ZTCW to często jednak w
ogóle
badania traktowane są jako formalność - pracowałem kiedys z osobą, która
prawo
jazdy miała (bezterminowo), a jednak z identyfikacją symboli na tych
czerwonawo-
zielonkawych tablicach miała ewidentne problemy (a ściślej: nie była ich w
stanie
odczytać w ogóle).
Nie pytałem, jak wyglądało badanie przed egzaminem na PJ - ale osoba ta
jeździła
zupełnie dobrze i raczej jej to nie przeszkadzało. Co więcej - mimo to wbrew
obiegowym opiniom kolor czerwony od zielonego rozróżniała (sprawdziliśmy
podstępem :-) - natomiast z tablicami był ewidentny problem. Nie wiem, czy
to
jest daltonizm, czy też nie (być może podział na poszczególne jednostki
chorobowe
jest tu bardziej subtelny) - ale moim zdaniem (w oparciu o znany mi
przypadek)
problemy z przejściem tego testu nie powinny automatycznie dyskwalifikować
kandydata
na kierowcę - zwłaszcza, że nie bada się rzeczy IMHO o wiele bardziej
istotnych:
ostatnio słyszałem o przypadku, gdy PJ otrzymał młody człowiek cierpiący na
epilepsję.
D.
Dnia Sun, 7 Sep 2008 20:44:52 +0000 (UTC), Bart Ogryczak napisał(a):
| jak ktoś laptopa używa tylko w ciemnościach albo jako lusterka do golenia do
| matryca glare jest lepsza.
Jak komuś wszystko jedno czy ekran jest 640x480 czy 1680x1050,
Jak się używa matrycy gdzie wpakowali tyle pikseli na cal, że bez lupy nie
podchodź, to może to mieć jakieś znaczenie. Dla mnie senowne jest 1280x800
na 15.4" - przy takim rozmiarze piksela powłoka matrycy nie ma żadnego
znaczenia.
nie odróżnia kolorów, a i brak kontrastu mu nie przeszkadza,
to faktycznie matowa lepsza, będzie miał wszystko szare i rozmazane.
Może czas na badanie wzroku?
Bzura. Powłoka antyrefleksyjna nadaje się do pracy w słońcu znacznie
lepiej niż matowy badziew, który *zawsze* daje refleksy, nawet jak
masz słońce z boku.
A ta powłoka to zrobiona jest z podręcznej czarnej dziury?
LGS dla cyborgów ???????????????????
Może nikt nie pisze na forum,ale mam nadzieje że jest czytane.No i
stało się,trafiłem do LIM na badania.Wszystko generalnie oki,oprócz
okulisty,tzn nie czytam pewnych odcieni kolorów(od urodzenia)Nie
jest to żadna wada wzroku,bo już kiedyś miałem robione z tego tytułu
szereg badań-a tak bardziej obrazowo nie czytam wszystkich
kolorowych cyferek w książce okulistycznej(zawodowi kierowcy wiedzą
o czym pisze)A kategorie C mam od 19-lat,i co pięć lat zdaje
psychotechnike.Pani dr.okulistka nie wiedziała co ze mną zrobić i
poradziła mi,żebym udał się do orzecznika i zapytał się co z tym
fantem zrobić bo ona nie wie co ma wpisać.No to idę,wchodzę mówie
jak jest i pani orzecznik stwierdza,że w takim przypadku wszystko
uzależnia od psychotechniki.Na następny dzień mam psychotechnike no
i jak zawsze wszysko ok - dostałem ma 5 lat.Przechodzę dalsze
badania i po południu mam orzecznika.Tyle tylko,że trafiam na inną
panią dr,
Ptactwo i ekrany
Jak rozumiem ruch na Wislostradzie nie odstrasza ptactwa i nie przeszkadza w
migracji. Tym niemniej na wszelki wypadek proponuje:
- badanie szlakow migracyjnych (poprzednie wyniki sa na pewno juz nieaktualne) i
na ich podstawie
- umieszczenie w odleglosciach wskazanych przez badaczy wzroku ptactwa (projekt
badawczy w ramach 7PR czas trwania 2 lata)
normalizowanych (doborem wymiarow i kolorow zajmie sie komisja mieszana badaczy
ptactwa po zasiegnieciu opinii lokalnych spolecznosci w rejonach gniazdowania i
migracji i uwzglednieniu roznorodnosci regionalnych) tablic informacyjnych
opisujacych przeznaczenie ekranow w jezykach urzedowych Unii, krajow
stowarzyszonych oraz krajow migracji ptactwa...
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
Dawno już to napisałem - skoro ludzie nie włączają świateł kiedy
trzeba, to jestem za obowiązkową jazdą na swiatłach 24h/365d.
Zapisz sie do SLD, z takimi pogladami powinni Cie przyjac bez
problemu.
| Jestem za jazdą na światłach cały rok, i ten dylemat "zapalać
| czy nie" na własny użytek rozstrzygnąłem go już dawno.
Ja też. Ilość takich kierowców rośnie.
Belkot propagandowy ... daruj sobie.
Wszystkie te teksty sa smieszne bo kodeks mowi, ze nalezy sie
_upewnic_ _przed_ rozpoczeciem wyprzedzania, ze ten manewr
zakonczy sie pomyslnie bez spychania do rowu jadacych z przeciwka
i kolizji czolowej. Zapalone swiatla niczego nie zmieniaja w tej
sytuacji a wrecz przeciwnie nie pozwalaja precyzyjnie okreslic
miejsca miniecia z jadacym z przeciwka. Odnosnie kolorow to juz
pisalem zebyscie poparli nakaz malowania samochodow na jaskrawe
barwy wtedy beda lepiej widoczne dla tych co nie powinni jezdzic
z powodu slabego wzroku. Niedawno byl tu list czlowieka, ktoremu
grozilo odebranie prawa jazdy z powodu braku obuocznego widzenia.
Taki pacjent nie jest w stanie, niezaleznie czy samochod z
przeciwka ma swiatla czy nie, ocenic gdzie nastapi miniecie sie z
jadacym z przeciwka i tym samym ocenic poprawnie czy moze
wyprzedzac czy nie. Jest to kierowca niebezpieczny dla
pozostalych uczestnikow ruchu jesli sprobuje wyprzedzac
szczegolnie dluzsze pojazdy.
Jeszcze jedno: zastanowcie sie dlaczego badanie obuocznego
widzenia nie odbywa sie poprzez ustawienie w rzedzie 3 swiecacych
zarowek?