logo
 Pokrewne renessmekolory ścian w mieszkaniu Wasze propozycjekolory ścian jaki kolor malowaćkolory kabli do radia samochodowegokolory pasujące do koloru wengeKostka brukowa kolory jesienikolory widziane przez kobietękolory Waszych kominków Muratorkolory na ścianie jakie dobieraćKolory farb Dulux do kuchnikolory włosów tego lata
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • super5.keep.pl
  • renessme


    Witam!
    Mam identyczne okulary wirtualne sciagniete z chin o identycznym wygladzie i identycznych parametrach (640x480 80") i moge powiedziec ze wykonanie jest kiepskie głownie soczewek. Ogolnie rzecz biorac do ogladania tv moze byc do ogladania filmow - srednie do grania itp mozna zapomniec, z odwzorowaniem kolorow tez srednio. Jezeli chodzi o budowe dwa cieniutkie panele lcd z podswiedleniem led lub folia elektroluminescencyjna (juz nie pamietam) szkoda tylko ze mozna wpuscic tylko jeden sygnal na obydwa wyswietlacze (3D chocby i w malej rozdzialce mogloby byc ciekawym efektem).



    Co jak co ale 3D w domu to bedzie niewypal. Sa w zasadzie 2 mozliwosci, albo kolorowe szkla jak w dolby 3d ale to trzeba kalibrowac kolory w tv zeby nie bylo widac zadnego halo. Mozna tez uzywac okularow nie pamietam jak sie nazywaja, co przeslaniaja raz jedno oko raz drugie to koszt wejscia z tym do domu to masakra no i odswiezanie nie realne.

    Przypomnialo mi sie jak kiedys dawno do gazet dawali te okulaty i puszczali w tvp kingkonga i cos tam jeszcze w 3d, efekt byl iscie gowniany, paski wokol postaci i zero efektu.




    Przypomniala mi sie jeszcze technika zakrzywiania obrazu (okulary z dwiema krzywymi kawalkami folii - oczywiscie nie krzywymi w dowolny sposob ale specjalnie wyprofilowanymi)
    Polega to na tym ze obraz w tle jest widoczny wyraznie jedynie gdy galki oczne sa ustawione szeroko, a obrazy bliskie jedynie gdy galki sa skierowane zbieznie. Chyba wlasnie taka technike wykorzystuje IMAX (w przeciwienstwie do anaglifu pozwala ogaldac obraz w kolorze)
    Obraz bez okularow jest calkiem nieostry.

    Pudło. IMAX nie wykorzystuje zakrzywiania soczewek okularów do uzyskania efektu 3D. Wykorzystuje filtry polaryzacyjne - jeden przepuszcza obraz jak gdyby widziany przez lewe oko, a drugi - prawe. My widzimy w podobny sposób i dlatego w IMAXie mamy peśne wrażenie 3D.

    fraktal



    " />Ostatnio zacząłem bawić się moim nowym nabytkiem Ge forcem2 MX i znalazlem kilka bardzo ciekawych funkcji np. "Właściwości obrazu stereoskopowego" (z tego co wiem tę dodatkową zakładkę we właściwościach trzeba skądś dossać) można uruchomić tryb stereoskopowy dla okularów angalificznych (takich z jednym ze szkłami w różnych kolorach).
    Efekt jest niesamowity ma się wrażenie "czucia" się ścian, spróbujcie wbić kilka strzał w drewnianą ścianę a następnie podejść do nich, albo walka ze strażnikiem tutaj naprawdę widać jak miecz uderza w ciało, blokowanie ciosów też ma sens bo "wyczuwa" się odległość między strażnikiem a Garrettem. Niestety przenikanie się obiektów w takim trybie jest bardziej rażące niż zwykle i czasami robią się błędy przy wyświetlaniu podpisów broni i przedmiotów. Kolejnym minusem jest to, że trzeba mieć okulary o odpowiednim odcieniu czerwonego i niebieskiego (ja korzystam z okularów które były dołączone do jednego z magazynów "Film" efetk jest średni w tych okularach czerwony jest zbyt jaskrawy)
    Polecam

    Ps.Wiem, że nazwa topicu brzmi trochę głupio ale nie mialem innego pomyslu. :wink:




    Ludzie nie ma na świecie takiej techniki, żeby wyświetlało 3D bez okularów! To znaczy są, ale to technika holograficzna i jest tak kosztowna, że nie ma co o niej marzyć przez najbliższe 10 lat minimum. To jedno, a drugie... okulary dwukolorowe tzw. anaglify odchodzą powoli w niepamięć jako technika po prostu przestarzała i zniekształcająca kolory i na pewno na PS3 takich nie będzie. Obecnie stosuje się okulary z filtrami polaryzacyjnymi zarówno w Imaxie jak i w Dolby 3D. I takie coś zapewne nas czeka.

    Obecnie rozwijane sa 3 technologie 3D, kazda ma swoje zalety i wady.

    1. Technologia polegajaca na wyswietlaniu przez ekran obrazu raz dla prawego oka raz dla lewego i okularkach z ekranikami lcd w szklach zaslaniajacych na zmiane lewe i prawe oko. Technologia tania I kazdy ekran 120Hz moze z nia wspolpracowac dlatego to ona najpierw trafi do domow. (120hz wymagane jest dlatego bo daje to po 60hz na oko - nizsze czestotliwosci wywoluja czesto bol oczu)

    2. Technologia polegajaca na polaryzacji swiatla. Spolaryzowane swiatlo z 2 zrodel odbite od ekranu pokrytego specjalna farba trafia do oczu przechodzac jedynie przez soczewke o odpowiadajacej mu polaryzacji dlatego tez kazde oko widzi swoj obraz. Technologia ta nie moze byc zastosowana w telewizorach z plaskim ekranem (LCD, Plazma) a jadynie w tylnoprojekcyjnych i projektorach. Dlatego raczej w TV jej nie ujzymy ale to nia posluguja sie kina 3d.

    3. Technologia nie wymagajaca okularow - odpowiednio skonstruowany ekran ogladany pod roznymi katami wyswietla rozny obraz - dzieki roznicy polozenia oczu do obu dociera ten przeznaczony dla niego. Wymaga ona siedzenia w odpowiedniej odleglosci od ekranu i dokladnie na wprost badz (w noszych modelach - ) w jednej z 8 pozycji a kazda mala zmiana polozenia konczy sie utrata efektu 3D - technologia ta wymaga jeszcze wiele pracy i raczej nie trafi do naszych domow w najblizszej przyszlosci (Philips pokazal model na CES ktory ma trafic do konca roku do sprzedazy za jedyne $18k...)

    Wspominane przez kogos okularki z Malych Agentow to zabytkowa technologia w ktorej nie chcial bym czegokolwiek ogladac a co dopiero Avatara ;)
    Użytkownik ClassicGOD edytował ten post 10 styczeń 2010 - 19:19:03



    Trójwymiarowa telewizja bez okularów. Idea przygotowania ekranu do wyświetlania obrazów 3D, pozwalająca na oglądanie bez specjalnych okularów, sprowadza się do zamontowania na ekranie specjalnej przesłony lub cylindrycznych soczewek. W obu przypadkach efektem działania jest dostarczenie do lewego i prawego oka różnych obrazów.
    Na rynku dominują dwie techniki autostereoskopowe ("bezokularowe"):

    * metoda bariery paralaksy,
    * metoda soczewkowa (soczewek lentykularnych).

    Metoda bariery paralaksy polega na umieszczeniu przed ekranem telewizora specjalnie zaprojektowanej przesłony wykonanej z nieprzeźroczystego materiału. Przesłona posiada szczeliny, przez które przekazywany jest obraz dla prawego oraz lewego oka.
    Rozmieszczenie szczelin współgra z możliwymi pozycjami obu oczu względem ekranu telewizora. Aby możliwe było oglądanie trójwymiarowych efektów w tej technologii, konieczne jest odpowiednie przygotowanie materiału wideo. Klatka obrazu zwana stereogramem powstaje poprzez złożenie dwóch obrazów - dla prawego oraz lewego oka. Tak spreparowany obraz pozwala na ujrzenie efektu 3D tylko naprzeciwko ekranu telewizyjnego, dlatego też najnowsze technologie tworzenia obrazów pozwalają na tworzenie pojedynczych klatek (panoramagramów), w skład których wchodzi znacznie większa ilość obrazów bazowych. W efekcie zwiększa się ilość puntów, w których widz oglądać może czysty, ostry i trójwymiarowy obraz.

    Drugą techniką, zyskującą coraz większą popularność, jest metoda soczewek lentykularnych.
    W tym przypadku materiał wideo poddawany jest podobnej obróbce, inna natomiast jest metoda dosyłu obrazu do oczu widza. Każdy panel LCD Full HD składa się z około dwóch milionów pikseli, które z kolei podzielić można na tzw. subpiksele w kolorach czerwonym, niebieskim oraz zielonym. Na taki ekran nakładana jest matryca soczewek, z których każda pokrywa 8 subpikseli. Dokładność pokrycia jest niewyobrażalna i sięga 1/100 mikrona.
    Trójwymiarowy obraz może być oglądany w tylu miejscach, ile zostanie wykonanych panoramagramów. Jeszcze na targach CES w Las Vegas (styczeń 2010) pokazywano telewizory pozwalające na oglądanie w ośmiu miejscach względem ekranu telewizyjnego. Najnowszym osiągnięciem w tej dziedzinie może pochwalić się firma Sunny Ocean Studio, która na targach CeBIT w Hannoverze zaprezentowała 27-calowy monitor umożliwiający oglądanie trójwymiarowego obrazu aż w 64 punktach przed ekranem. Problemem jest odpowiednie przygotowanie materiału, gdyż konieczne jest renderowanie w tym samym czasie 64 odmiennych klatek obrazu.
    http://informator.dipol.com.pl/informat ... 010_11.htm



    Spokojnie te za parę złotych dają radę. Ważne żeby były czerwono-cyjanowe (najbardziej popularne). Powiem więcej, nawet w pewnym sensie są lepsze od tych plastikowych bo mają mocniejsze filtry i jest mniej ghostingu ale przez to też uboższe kolory. Po odpowiednim dostrojeniu sterowników i kolorów plastikowe są lepsze ale nie te z allegro tylko stąd. Nazywają się anachrome i ja te właśnie posiadam. W okularach tych zastosowano dla lewego oka, zamiast zwyczajnej folii, lekko powiększające szkło akrylowe. Dzięki temu korygowane jest rozmycie obrazu przez czerwony filtr i zapewnia się ostry obraz (w odległości od ok. 0,8 do kilku metrów).
    Papierowe możesz kupować na allegro - też stamtąd mam. Te z Twojego pierwszego linku będą ok. Zamów sobie od razu co najmniej 2 sztuki tych papierowych. Jak na początku będziesz miał ghosting (obraz dla jednego oka trafia do drugiego, okulary nie odfiltrują wszystkiego) to zakładasz podwójnie i masz 2x mocniejsze filtry, wada to uboższe kolory.
    Z czasem jak już poznasz co i jak i odpowiednio poustawiasz sobie sterowniki 3d i kolorki na monitorze (czerwony trzeba zmniejszyć i ogólne świecenie monitora też) to wtedy plastikowe, które mają słabsze filtry też nie będą dawać ghostingu albo będzie minimalny na niektórych elementach w grze a kolorki będziesz miał lepsze.

    Są też inne metody uzyskiwania efektu 3D i te sterowniki je obsługują np dual output z karty graficznej. Na jeden monitor obraz dla prawego oka, na drugi dla lewego. Można to wykorzystać np z dwoma projektorami. Zakłada się na nie filtry polaryzacyjne a na oczy okulary polaryzacyjne (metoda stosowana w kinach 3D, chociaż stosują też shutterglasses) i ma się obraz 3D bez zmian w kolorach.
    Wadą anaglifów (czerwono-cyjanowych) jest lekka zmiana kolorystyki oglądanego obrazu a także dziwne świecenie rzeczy, które mają kolor taki jak szkła w okularach (czerwonych i cyjanowych). Rozwiązaniem jest uruchomienie w sterownikach zoptymalizowanego anaglifu, zamienia wtedy te barwy na żółty, jednak ja tego nie używam bo za dużo wtedy jest żółtego, praktycznie jest wszędzie. Można też odpalić w czarno-białym i wtedy anaglify sprawdzają się najlepiej.
    Jak już nadmieniłem, po odpowiednim ustawieniu, kolorki będą ok, ghosting minimalny a głębia 3D duża.

    Zobaczycie jak fajnie ptaki sprzed nosa uciekają na trasie, jak królik przebiega tuż przed maską, czy też jak efektowna, zapierająca dech jest hopa na trasie w Australii Oczywiście im większy tv tym lepiej a najlepiej to na projektorze.

    Z innych gierek to Far Cry bardzo ładnie wygląda w 3D. rFactor też bezproblemowo ale nie ma już takiego wrażenia jak w RBR bo tam się nie jeździ tak blisko elementów otoczenia. Zresztą te sterowniki działają z dużą ilością gierek i robią to dobrze, w przeciwieństwie do 3d stero drivers nvidii. Szczególnie metoda anaglifowa jest w nvidii słabo zrobiona.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl