Witam wszystkich skazanych na koltec! Jestam posiadaczem opla astry II z 2000 r. z instalacja koltec vg 392.
Auto jak sprowadziłem w 2004r miało przebieg 150 tyś obecnie 215 tyś. Przy 200 zrobiłem "mały remont", wymieniłem przewody wys napięcia.
Opis problemu:
1. na benzynie jest wszystko ok, na gazie do 2000 , 2200 obrotów tak jak by nie chodził jeden gar- przerywa,po przekroczeniu tych obrotów jest w miarę dobrze.
2. trochę czuc gazem jak włączę nawiew.
Bardzo proszę wszystkich koltekowiczów o pomoc, proszę o adres gazownika na terenie Wawy lub okolic i o analizę mojego problemu. Pozdrawiam wszystkich!!!
INTERGAZ - dzwoń do niego a nr znajdziesz tutaj
http://forum.vectrak...t...2470&st=900
Czyli zapewne zawór wtryskujący (ew. zawór membranowy).
Zakładając, że masz instalację Koltec/Necam EGI VG-392, a nie sekwencyjną GSI (tam są już normalne wtryskiwacze gazu).
Spróbuj tu:
http://www.sklep-lpg...php/cPath/96_71
I jeszcze:
www.necam.pl
www.fugazi.pl
www.autogazholandia.pl
Użytkownik Wujek Abdi edytował ten post 03 kwiecień 2007 - 13:36
Endriuszka, oni nie serwisuja koltec'a. dzieki jednak za linka.
Jolo, no 100 za godzine to extra!!!! czuje sie czlowiek blizej europy.
Do goscia dzwonilem ale nie odpowiada /moze Mu komora wysiadla :mrgreen: /. bede probowal pozniej. dzieki za namiary, mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie.
Jeszcze wracajac do mojego poprzedniego postu. Jak napisalem nic przez 3 lata przy instalacji nie robilem. Pewnie bede potrzebowal zestawu filtrow. Czy wiecie jakich? Mam instalacje typu VG 392 /tak jest napisane na tabliczce znamionowej/. Warto by bylo zaopatrzec sie wczesniej jezeli nie jest to zbyt duzy wydatek
Jolo, dodzwonilem sie. Mam wstepne spotkanie w sobote /tak mi pasuje/....
Jak powiedzialem ze Ty mi Go poleciles to wydaj taki dziwny dzwiek " oooooo jjeeeeejjj" :lol: . Ciekawe co to mogloby znaczyc? :lol:
bezpiecznik jest zawsze zaraz koło centralki. Nalezy tam szukać. A elektrozawór działa ten w parowniku?? co to za instalacja? mieszalnikowa czy sekwencja?
Dziękuję za odpowiedz .
Silnik 1,6, 1996 r z Holandii gaz holender koltec VG 392/ tak jest na parowniku/, parownik przy akumulatorze i przykręcony do niego elektrozawór z dwoma wyjściami na masę i drugi + idzie na przekaźnik i dalej nie wiem. Jak na elektrozawór przy parowniku dam 12 v to nie reaguje. Proszę podaj gdzie jest ta centralka bo sprawdzałem od strony kierowcy bezpieczniki i są ok. Przed tym zsunięciem się przewodu gaz działał po przełączeniu włącznika w kabinie kilka razy mrugnęła kontrolka i gaz się przełączał bez problemu. Teraz po przełączeniu na gaz kontrolka mruga cały czas.
Pozdrawiam
Remigiusz1
Użytkownik remigiusz1 edytował ten post 04 listopad 2009 - 13:31
jestem na czasie bo wczoraj właśnie zapłaciłem za zestaw membran do kolteca vg 392 całe 65zł
@andid pochwal sie gdzie zakupiłeś te tanie membrany, to są te z Elbląga?, też rozebrałem swój parownik wczoraj. To co zobaczyłem w środku to obraz nędzy i rozpaczy..., membrany szytywne jak kamień, druga (II stopnia) sie az wykruszyła widać płótno. Czym najlepiej usunąć nalot z tego parownika?
pzdr.
ps. @ayrekp ty kupowałeś te membrany z Elbląga, wymieniłeś je juz ? niema z nimi problemu ? Chodzi o to ze kumpel kupił jakies na allegro i twierdzi ze sa bardzo cienkie i niemoze uszczelnic parownika...
witam brac koltecowcow!!!
nie bylo mnie tu troche, pojawilem sie na moment i zniklem. wszystko wina pracy mag ktora pisze.
a wiec od poczatku. mam vectre b z 1997 r. 1.8 16v. instalacja gazowa to koltec vg 392, standardowa, bez zadnych przerubek w polsce, nie wiem czy byl robiony reduktor czy co kolwiek z instalka. instalka ma przelacznik standardowy jak patrze u innych, czyli z czerwona lampka i znaczkiem karnistra.
obecnie mam problem, ze samochod muli troche na gazie, ale spala ok 10-11 l gazu/100 km. wzialem podlaczylem kabel djagnostyczny (ten szary przy przelaczniku) i pokazalo mi kod 45 czyli mieszanka stale bogata. co moze byc, bo w okolicach Białegostoku nik tego nie chce nawet sie dotykac, moze ktos wie o co chodzi, albo zna jakichs lepskich gazownikow w okolicy b-stoku?
pozdrawiam chudy :)
Chodzi o to jak wrzucam dwójkę i wciskam nogę w podłogę to od 800 do gdzieś około 1500 obrotów zaczyna szarpać a potem już nie. zaczeło to się od dwóch dni i nie wiem czy się martwić czy jeszcze nie. Na benzynie jest ok.
Jeśli chodzi o szarpanie to miałem to samo. zmieniłem przewody wysokiego napięcia i świece i pomogło, choć jeszcze nie było super. jednak radzę wyregulować ciśnienie jeśli masz reduktor VG 392 koltec'a, a jeśli inny to przyczyną szarpania przy przyspieszaniu z niskich obrotów może być za duża ilość gazu podawana przez reduktor i to skutkuje przoblemami ze spalaniem nadmiernej ilości gazu przy niskich obrotach (a to powoduje szarpanie).
Mam manual v pdf dla repase reduktora Koltec VG 392 - Äesky. Moge wyslaÄ. Piszcze na rbucek@atlas.cz.
Prosze o informacji, gdzie jest serwis Koltec co najblizej Cieszyna (50-80km).
Dziekuje
Richard
Użytkownik Richard170 edytował ten post 01 wrzesień 2007 - 12:39
Mam manual v pdf dla repase reduktora Koltec VG 392 - česky. Moge wyslač. Piszcze na rbucek@atlas.cz.
Prosze o informacji, gdzie jest serwis Koltec co najblizej Cieszyna (50-80km).
Dziekuje
Richard
Hello
Witamy PIERWSZEGO ZAGRANICZNEGO KOLEGE :D
Panowie klub rosnie w siłe :D :D :D
serwis chyba w Rzeszowie najblizej
Użytkownik Jolo edytował ten post 01 wrzesień 2007 - 18:47
Witam!!!
Mam opla vectre z 96r 2.0 16V przebieg 248tys z instalacja holenderska z reduktorem koltec vg 392 i od pewnego czasu miałem problem, iż gdy z benzyny przeskoczyło na gaz silnik gasł wszystko wracało do normy gdy silnik nabrało swojej temperatury, ale od kilku dni wcale się nie chce przełączyć na gaz przełącznik przełączony jest na gaz kontrolka mruga.
wczoraj wymieniłem membrany zregenerowałem reduktor, dotankowałem gazu i dalej nic. słychać tylko jedno pyknięcie zaworu. Czy przychodzi wam do głowy co może być przyczyną że się nie chce przełączyć na gaz??
Z góry dziękuje za odpowiedz i ewentualne wskazówki!!!!
Witam wszystkich.
Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem jednopunktowym 1.6.
Mam mały problem z moją instalacja, a mianowicie z rozdzielaczem.
Niedawno wymieniałem silnik i nie zaznaczyłem z jakiej kolejności mają być podłączone wężyki które wychodzą z rozdzielacza.
Proszę o pomoc.
Dołączam zdjęcie.
Mam jeszcze jedna sprawe. Mam reduktor KOLTEC VG 392 i szukam w nim regulatora do zmiany ciśnienia gazu, może ktoś wie gdzie on sie znajduje.
Załączone pliki