witam wszytkich mam pytanie mam komputer pokladowy w swojej niuni i chcialbym sie dowiedziec czy pokazuje on ile mam spalania i td itp bo mam taki co na gorze jest zołty pasek w ktorym pokazywane jest np rezerwa ze klocki chamulcowe trzeba wymienic a pod spodem na czerwonoi olej woda itp czy wszytko sprawne i niewmczy mam ta opcje pokazywanie spalania itp
Chcialbym zmienic oryginalne radio cd z mojej Toyoty na jakies lepsze z MP3. Jest problem bo to oryginalne ma w sobie komputer pokladowy, pokazuje parametry samochodu . Potrzebuje takiej zaslepki http://www.allegro.pl/ite...la_avensis.html i czy po podlaczeniu nie bede mial zadnych przykrych konsekwencji z tego powodu?
Patrzyłem się, jak wujek w swojej Fieście odłączał aku i restartował kompa, który mu zgłupiał, i potem podłączył i działa na nowo, coś za dużo paliwa brała.
I teraz mam pytanie: czy taki numer przejdzie w e11 i czy potem te ustawienia wyświetlane w komputerze pokładowym w e11 to będą dobre, czy coś mu się po*****? Odpiszcie, bo mi ostatnio pokazuje po wymianie oleju i filtrów dziwne spalanie, raz 7,7l a raz nawet po 9 litrów.
Witam serdecznie i proszę o radę i pomoc, jednocześnie przepraszam jeżeli wszedłem nie tak w temat, ponieważ jestem nowym uczestnikiem forum i niedawnym nabywcą v40, więc moja tu orientacja jest żadna.
Sprawa dotyczy prawego zegara na desce rozdzielczej, który pokazuje temperaturę silnika oraz stan paliwa, a poniżej umieszczony jest elektroniczny wyświetlacz komputera pokładowego, który nagle przestał być widoczny, po prostu cyfry zginęły i nie wiem co jest grane. Pojechałem na komputer, ale ten nie wskazał żadnego błędu, nadmieniam, że podświetlenie wskazówek zegara świeci i teraz nie wiem czy ten elektroniczny wskaźnik ma może osobne podświetlenie czy nie, bo jeżeli tak to pewnie trzeba wyjąć całą deskę rozdzielczą. Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem i może pomóc jak to naprawić??? Za pomoc serdecznie dziękuję.
Dla mnie średnia prędkość to średnia którą pokazuje komputer pokładowy (albo najzwyklejszy licznik rowerowy), a nie "średnie" wskazanie prędkościomierza.
Jadąc średnio 100km/h autostradą mamy średnia 100km/h, a jadąc "średnio" 100km/h np przez jakieś wioski mamy średnią ok 70km/h bo co chwile musimy zwalniać lub nawet zatrzymywać sie.
Pytałem Frema jaką ma tą prawdziwą średnia, a nie wskazywana przez prędkościomierz?
- ile ma koni ten samochód bo w dowodzie jest napisane 55 kW a nigdzie nie znalazłem w Internecie silnika z takimi parametrami i myślę, że jest to błąd i powinno być 75 kW,
- komputer pokładowy pokazuje mi wszystkie parametry tj. zużycie, przebieg itd. nie podaje natomiast ile zostało do przejechania do najbliższej stacji paliw na pozycja ciągle mruga,
- co jest powodem braku możliwości sterowania lusterkiem prawym (można regulować tylko góra duł i w prawo a nie można w lewo)
- czy jest możliwość dorobienia kluczyka z „immobilajzerem” poza serwisem renault bo tam do kosztuje prawie 700 zł
- czy ktoś może ma instrukcje do tego modelu bo chętnie ją kupię,
- czy są może jakieś strony z opisem tego samochodu bo nie mogę znaleźć.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
[/i]
Moim zdaniem 75 KW
Będzie mrugać, gdy masz rezerwę. Jeśli się nie pali powinien pokazywać.
Być może wychaczyło się sterowanie mechanizmu pod szkłem.
Kluczyka nigdzie nie dorobisz. Tylko Renault Polska.
Z instrukcją jest bardzo duży problem. Wielu tu szukało.
Check-engine - to jest starszego typu rozwiązanie stosowane w silnikach z wtryskiem jak i gaźnikowych, W audi są to dwie kontrolki ostrzegawcze po środku zegarów które informują o: niskim poziomie płynów: hamulcowy, chłodnicy i wspomagania, oraz o zbyt wysokiej temp. cieczy chłodzącej.
Check-control - to jest rozwiązanie w silnikach z wtryskiem paliwa i posiada jedną kontrolkę w desce rozdzielczej świecącą na pomarańczowo gdy jest jakiś błąd. W środku tej kontrolki jest narysowane takie coś z piorunem. Jak się świeci w czasie pracy silnika to trzeba wywołać kody za pomocą urządzenia VAG w serwisie (drogo jak cholera) lub w mniejszych warsztatach z urządzeniem Bosch KTS i programem VW/AUDI. Nie jestem pewien jak to się ma do audi ale w oplu odczytywałem z tabeli kodów. Wtedy mostkuje się dwa wyjścia w urządzeniu sterującym i po włączeniu zapłonu kontrolka miga w różny sposób pokazując kody. Check-control jest w stanie sprawdzić działanie wszystkich czujników silnika oraz sonde lambda.
W nowszych Audi jest już komputer pokładowy z wyświetlaczem który pokazuje błędy.
Jezeli chodzi o dane komputera to na gazie pokazuje spalanie okolo 8-9 litrow/100, ale wiadomo ze to bajka i nawet nie zwracam na to uwagi. Natomiast jesli mowimy o benzynie to wskazania komputera pokladowego mowia o 9.8 l /100km + 20% bo tyle oszukuje komputer wedlug moich obliczen i wagi portfela... Swoja droga przestalem z niego korzystac, bo tylko psuje mi humor gdy wsiadam do auta.
ja w komputerze pokładowym nie mam chwilowego spalania tylko srednie i w pełni rozumiem producenta że zrezygnował z tej beznsensownej opcji, która nie daje tak naprawdę żadnego odzwierciedlenia rzeczywistości
spalanie chwilowe owszem podaje pewnie bliską wartość obecnego spalania ale to jest do niczego nie potrzebne nie ocenisz z tego swojego stylu jazdy bo nieważne praktycznie jak jeżdzisz przy przysp. i tak wartośc gwałtownie urośnie do kosmicznych wartości i nie udawajcie zaskoczenia bo to jest poprostu oczywiste, w drugim samochodzie jakim mam okazję jeżdzić, Yarisie jest średnie i chwilowe i oba są po kopane bo średnie pokazuje czasami kilkanaście litrów a chwilowe to strata czas na patrzenie bo skacze co chwile
DoQ pisze:
>> Jakie zużcie paliwa pokazuje komputer, w autach, które takowy komputer
>> mają? Znajdź kogoś z autem z takim komputerem i sprawdź.
>
> To co pokazuje komputer moze byc bajka.
> Wiele kompow wskazuje "--" chwilowego spalania na biegu jalowym, co
> przeciez nie znaczy ze nic nie spala. Nie jest to dobry dla mnie argument:P
Nie da się zrobić zrzutu z komputera pokładowego z wynikami pomiarów.
Pedał gazu jest puszczony, bieg wrzucony, sprzęgło niewciśnięte, obroty
wyższe niż biegu jałowego to jednostka centralna odcina dopływ paliwa.
Komputerek w samochodzie pokazuje 0.0, na jałowym pokazuje w l/h.
--
Tomek
Komputer pokładowy-dokładka w FFII
Poszukuję informacji o możliwościach dołożenia komputera pokładowego do Focusa 2 TDCI 1,6 z 2005r. Moja wersja pokazuje jedynie kilometry i przebieg dzienny.
Wszelkie informacje o takim procesie, które znalazłem dotyczą modeli FFI. Czy w FFII taka modernizacja jest możliwa ?
Czy wymianie podlegają tylko manetka kierunkowskazów na wersję z przełącznikami kompa oraz licznik na wersję z wyświetlaniem alfanumerycznym.
Czy dodatkowo potrzebne są jakieś inne interwencje ?
Proszę o informacje
PS. Użycie funkcji szukaj - przerobione i na forach i google.
Może słabo szukam, ale żaden temat nie dał mi odpowiedzi na to pytanie.
Pozdrawiam.
Witam. Odłączyłem akumulator od mojej Renówki i na komputerze pokładowym wyświetla mi teraz tylko trzy funkcje (było sześć nie ma teraz na przykład ile spala ) Jak go z powrotem zaprogramować. Z góry dziękuję za wszelkie porady.