logo
 Pokrewne renessmekomputer nie czyta dyskietek dyskietekKomputer zakupiony przed założeniem działalnościkomputer resetuje się podczas ściągania plikówkostka od modułu komputera Polonez gdzie jestkomputer zatrzymuje się podczas uruchamiania biosukomputer nagle się wyłącza przy rozruchukomputer się zawiesza przy włączaniu Skypekomputer resetuje się przy uruchamianiu skypakomputer wykrywa telefon jako MTPkomputery używane Bielsko Biała
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • conclusum.xlx.pl
  • renessme


    Sprawa dotyczy się komputera pokładowego w moim samochodzie. Nie wiem czy to normalne, ale jego funkcje (spalanie, czas przejazdu, średnia prędkość, przejechane kilometry) po dłuższym postoju samochodu resetują się same. Za każdym razem co wsiadam to mam liczone wszystko od nowa – Wychodzi na to, że komputer liczy wszystko na danym odcinku trasy a nie tak jak miałem to w poprzednim samochodzie od tankowania do tankowania.
    Idzie to w jakiś sposób zmienić?



    Ja uważam że instalacja instalacji nie równa. Na pewno będzie różnica w corsie, która posiada pełny komputer pokładowy a corsie, która ma tylko wyświetlacz do radia. Wydaje mi się w tym momencie, że samochód bez kompa ma nieco okrojoną instalację i o tyle, o ile podłączenie samego kolorowego wyświetlacza i navi nie sprawi zbytnio wielu problemów, to zespolenie tego wszystkiego z tym magicznym guzikiem BC może przyspożyc wielu kłopotów.

    Dla was, to obym się mylił. W VC problem wydaje mi się mniejszy, ponieważ generalnie większośc modeli ma tą funkcję komputera pokładowego i sprawa minimalizuje się do ewentualnego wylogowania zakupionego radia z navi i wyświetlacza i ponownego zalogowania ich czy też zespolenia żeby zadziałały w naszym autku. Pamiętajcie że to tylko corsa więc nie oczekujcie że zamontujecie GIDa z DVD 100 na plug&play


    Ja może w przyszłości pokuszę się na wymianę wyświetlacza na CIDa, ale też nie chciałbym wydac kilkaset złotych na marne...



    Witam,
    na sprzedaż mam bardzo fajny i zadbany samochód Opel Astra Coupe. Nie jestem handlarzem, auto kupiłem dla siebie. Założony został nowy kolektor wydechowy, nowy recyrkulator spalin (EGR), nowa chłodnica klimatyzacji, na bieżąco wymieniane były wszystkie filtry oraz olej. Klimatyzacja jest wyczyszczona, nabita i sprawna. Posiadam również drugi komplet felg, jak znalazł by zrobić komplet na zimę. W bagażniku zamontowałem dodatkowe gniazdo np. do podłączenia lodówki turystycznej.

    WYPOSAŻENIE
    - 4 poduszki powietrzne,
    - ABS,
    - TC,
    - ESP,
    - klimatyzacja,
    - tempomat,
    - skórzana tapicerka w dobrym stanie,
    - podgrzewane przednie fotele,
    - przednia szyba SOLAR,
    - radio CD (6 głośników) sterowane z kierownicy,
    - komputer pokładowy,
    - elektryczne szyby,
    - elektryczne i podgrzewane lusterka,
    - skórzana i regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach,
    - wspomaganie kierownicy,
    - halogeny,
    - dzielona tylna kanapa,
    - aluminiowe felgi 16",
    - centralny zamek,
    - autoalarm z funkcją domykania szyb,
    - immobiliser,
    - podgrzewana tylna szyba.

    Wystawiam fakturę VAT, także kupujący jest zwolniony z płacenia podatku od czynności cywilno-prawnych, czyli 2% wartości samochodu!

    Kontakt: +48696413287
    E-mail: dvd1983@wp.pl
    Gadu-gadu: 155161

    CENA: 18.000 PLN

    http://otomoto.pl/index.p...ow&id=C12332591

    [ Dodano: Pon Maj 31, 2010 09:26 ]



    Przy zakładaniu klimy do Fabii trzeba było wymienić starownik elektryki 6Q2 937 049B na inny komunikujący się z klimą. Zamontowano mi 6Q1 937 049 (bez żadnej literki na końcu). Klima działa ok, ale nie działa funkcja czasowa wycieraczek. Pozostałe funkcje wycieraczek (praca ciągła wolna, ciągła szybka, spryskiwacze działają OK). Wymieniłem sterownik na inny o tym samym symbolu i to samo. Na tym z literką B na końcu wycieraczki chodzą OK, ale klima głupieje. Jaki sterownik powinienem założyć, żeby działała i klima i wycieraczki. Wyposażenie mojego samochodu to tylko: 1x airbag, wspomaganie, klima. (nie mam elektrycznych szyb, siedzeń, ABSu, komputera pokładowego, ani tempomatu). Czy ktoś z podobnym wyposażeniem może mi powiedzieć? (symbol możecie w swojej Fabce odczytać też przy pomocy VAG-a pod adresem 09 (BORDNETZ...). Z góry dzięki.



    Seryjnie nie jest zamontowany Komputer pokładowy. A ten guzik (zamontowany na manetce kierunkowskazów) służy do przełączania funkcji komputera tzn.

    - chwilowe spalanie
    - średnie spalanie
    - średnia prędkosć
    - zasięg (ile przejedziemy na paliwe które mamy w baku)
    - temperatura na zewnątrz.

    Komputer występował w wersjach GHIA (tu mogę się mylić), lub po odpowiednim domówieniu podczas kupna samochodu.




      Kurde koledzy wracam z urlopu i widzę jakieś fatum chyba na mondki :fcp5 chyba nie będę jeździł teraz mondkiem-przeczekam :fcp2 A ja dziś na przeglądzie pierwszym byłem ,niby spoko ,samochód nawet umyli ,ale za to zapomnieli wbić w książkę przeglądu :fcp5 więc jutro znowu ich odwiedzę ,na szczęście mam 3 km tylko. Ravic pytał o wymianę zwykłych lamp ,to u mnie własnie do wymiany są :fcp2 . Podstawą było to że powiedziałem że jak umyję samochód to ten brud widać z 3 metrów nawet :fcp6 więc no bez jaj...niby coś tam mówili że to normalne że wszystkie tak ,ale co mnie to obchodzi. Miały być dziś wymienione ale oczywiście nie doszły :fcp5 jak również nie doszła tylna pokrywa w bagażniku która się rozwarstwiła czyli w sumie nic nie doszło :fcp2 z tym że obie rzeczy zatwierdzone do wymiany. Natomiast dla posiadaczy wyświetlacza małego czyli nie conversa (heko :fcp4 ) i spalania chwilowego to niestety do naszych mondków nie ma aktualizacji softu na razie i w tej wersji nie ma tej funkcji, no ale jako że czekałem trochę na wydanie mondka więc z nudów pochodziłem po salonie i znalazłem mondka z tym wyświetlaczem ,poprosiłem że chcę zobaczyć komputer pokładowy i co się okazało...oczywiście w nowych mondkach jest spalanie chwilowe :fcp2 , jako że kto inny mi oddawał samochód wiec jutro nie omieszkam podyskutować na ten temat w serwisie :fcp3



    widzie że kolega nie pisze nic na PW,więc wreszcie się zmogłem żeby coś o tym aucie napisać....
    Samochód z którym mam doczynienia to Audi a6 Avant 3.0 TDI quttro tiptronic rocznik modelowy 2007 przebieg 17 tys.W wyposażeniu samochodu są el regulowane fotele przednie + pamięć,4 podgrzewane siedziska,system MMI z kolorowym 7 calowym wyświetlaczem (z funkcją Navi) zmieniarka CD,oraz el.otwiera klapa bagażnika + regulacja kąta otwarcia klapy,oraz system audio 10 głośników 160 w.+ to co w każdym A6.
    Zaczne może o ilości miejsca w środku.
    Drzwi przednie otwierają się szerko co ułatwia wsiadanie nawet osobą które mają po 200 cm wzrostu.Z tyłu pasażer ma do dyspozycji wygodne siedzisko.podegrzewane oraz nawiew o klimatyzacji umieszczony między fotelami przednimi i w słupkach,oprócz tego boczne szyby można zasłonić roletą.
    Kierowca zasiadając w fotelu ma przed oczami dwa zegary oraz centralnie umieszczony wyświetlacz komputera pokładowego.Dobrze umieszczony wyświetlacz systemu MMI.Jedyne do czego mogę się przyczepić to guziki na kierownicy,właściwie nie guzki a pokrętła,troszke trudno się nimi operuje.
    Mieszane uczucia miałem co do systemu MMI,na początku sprawiał mi dużo problemów i często odrywał od jazdy.System właściwie pokazuje wszystko(stan akumulatora,ile dni i km zostało do następnego przeglądu) oraz można w nim ustawić praktycznie wszystko(nateżenie lampek w wnętrzu samochodu czy kąt otwarcia klapy bagażnika).Po paru miesiącach obcowania z MMI opanowałem intuicyjnie podstawowe funkcje.;)
    A teraz najlesza rzecz w tym samochodzie...silnik 3.0 TDI o mocy 225 koni.Wydaje mi się że to najlepsze jednostka w tym samochodzie zapewnia sportowe osiągi,a oprócz do tego,średnio spala ok.9 l ropy.Automat w tym samochodzie ma możliwość zmiany z łopatek ale przyznam się bez bicia nigdy nie korzystałem,podobnie jak z tryby sport.Wole się spokojnie toczyć tym wielorybem,zwłaszcza że charakterystyka układu kierowniczego jest nastawiona bardziej na komfort.Kolejną świetną rzecz jest system quttro,przydaje się zwłaszcza w zimie czy deszczu.Nawet podczas szybciej jazdy po mokrej nawierzchni zapewnia stabilność.Na koniec podsumowanie
    +
    silnik
    bogate wyposażenie
    świetna pozycja za kierownicą i dobrze leżąca w dłoniach kierownica
    quttro
    system audio
    dźwiękoszczelne szyby(o których zapomniałem wspomnieć w teście)
    -
    widoczność do tyłu(na szcześćie są czujniki parkowania przód tył)
    no i te nieszczęsne pokrętła na kier.
    To tyle jeśli chodzi o mój krótki wywód.;)Jeżeli ktoś ma pytania to zapraszam na PW.
    ps:samochód niestety nie mój...:(



    Tutaj jest gotowa płytka do kupienia: http://nestor19.webd.pl/sklep/index.php?cPath=54, wraz z wyświetlaczem wszystko zbudowane na Atmedze.

    Opis płytki:
    Urządzenie bardzo przydatne w każdym samochodzie. Sprzedawana przeze mnie płytka testowa może pracować właśnie jako komputer pokładowy dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu które dokładam za DARMO !. Mój komputer pokładowy ma następujące funkcje:

    -wyświetlanie prędkości chwilowej pojazdu

    -wyświetlanie chwilowego zużycia paliwa (tylko w autach z wtryskiem paliwa), przy prędkości poniżej 20 KM/h zużycie paliwa w litrach na godzinę, powyżej tej prędkości w litrach na 100 KM. Z dokładnością nawet do 0.01 litra !!! (przy małych prędkościach), można na przykład zauważyć wzrost zużycia paliwa na wolnych obrotach po włączeniu świateł !

    -Temperaturę zewnętrzną z dokładnością do 0,1 stopnia Celsjusza

    -Wszystkie powyższe dane są odświeżane co 1 sekundę !

    - Ponadto układ zapamiętuje najwyższa osiągniętą przez pojazd prędkość, którą można w każdej chwili sprawdzić

    -Program zlicza również przebieg dzienny samochodu który można oczywiście w każdej chwili skasować.

    -Po każdym załączeniu komputera pokazuje się ekran powitalny a po nim ilość kilometrów jakie zostały do przebycia do zmiany oleju (inspekcja oleju), oczywiście inspekcję oleju można ustawiać w zakresie od 500 KM do 65. tys KM oczywiście ilość kilometrów jest cały czas odejmowana podczas jazdy

    -Układ działa poprawnie na zasilaniu benzyna jak i gazem LPG !!!





    Dziwne pytanie... ale zadam:
    od dawna mam ochotę widzieć jakie jest spalanie chwilowe
    - czy ktoś widział, montował takie ustrojstwo lub podobne w Merc 124?
    Pamiętam, że był jakiś taki "abak" już w Watrburgu, a sam montowałem w Trabancie jako opcja dodatkowa.


    Pytanie nie jest dziwne... bo właśnie pracuję nad takim projektem

    W Wartburgu pomiar polegał na montażu 2 przepływomierzy paliwa (zasilanie silnika i powrót) i wskazywaniu różnicy między nimi jeśli dobrze pamiętam.

    W silnikach w modelu 124 problem jest taki, że wtrysk jest realizowany na zasadzie mechanicznej (nie dotyczy tylko silników 420/500) przez co zbudowanie prostego urządzenia obliczającego zużycie paliwa jest niemożliwe. Ja mam jednak kilka pomysłów i zamierzam je sprawdzić w praktyce a jaka będzie dokładność wskazań to zobaczymy

    Moim celem jest uzyskanie dokładności do 0.5L na 100km na dystansie 500km niezależnie od stylu jazdy. Dla porównania np. w nowych samochodach BMW komputer pokładowy podaje średnie zużycie paliwa często z błędem nawet do 1L/100km

    Jeśli projekt wypali to urządzenie będzie najpierw przeznaczone do silników OM601/2/3 a następnie być może przystosuję je także do silników benzynowych jeśli będzie zainteresowanie. Oprócz spalania chwilowego i średniego "komputerek" będzie miał także bardzo dużo innych funkcji (od pomiaru prędkości średniej po pomiar czasu 0-100).

    O realizacji projektu lub jego porzuceniu zadecydują testy praktyczne. Tak więc zastrzegam, że w tej chwili niczego nie jestem w stanie obiecać. Na razie zainwestowałem trochę kasy i 2 tygodnie czasu. Przede mną jeszcze dużo pracy więc jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę o przesłanie PW wraz z informacją na jakich funkcjach by Wam najbardziej zależało.

    PS U mnie ostatnie spalanie na trasie przy 110-140km/h bez oszczędzania i cały czas z klimą wyniosło 7.6.



    Nowy użytkownik Galaxy - kilka pytań i problemów
      Witam. Jestem nowy na forum oraz jestem nowym użytkownikiem Forda Galaxy 2003r, 1,9TDI, skrzynia Tiptronik. Oto pytania:

    1. Mam komputer pokładowy, ale nie wyświetla mi danych np. średnie/chwilowe spalanie, czas jazdy itd. Wyczytałem tu na forum( viewtopic.php?f=25&t=42800 ), że trzeba kupić przełącznik zespolony z tymi dodatkowymi przyciskami do kompa i przeciągnąć kabelki do licznika. Wszystko to zrobiłem wg instrukcji w tym wątku. Czy jeżeli pojadę do mechanika, żeby mi się podłączył pod komputer i włączył tę funkcję MFA to wszystko będzie już wyświetlać?

    2. Samochód jest sprowadzony z Francji i wszystko, co pisze na komputerze jest w języku francuskim. Czy idzie jakoś zmienić na angielski? Chyba, że idzie na polski to by było super.

    3. Żeby wykręcić kierownicę musiałem ściągnąć poduszkę - to wiadomo. Zamontowałem poduszkę i jak włączam stacyjkę to nie chce zgasnąć kontrolka poduszki i wyświetla na komputerze "Airbag Default". Czy trzeba wejść w komputer, żeby to usunąć czy co?

    4. Podczas czyszczenia samochodu zauważyłem, że nie mam podłączonych bocznych poduszek do niczego. Wogóle nie są doprowadzone kable pod fotele. Co jest?

    5. Mam na kierownicy przyciski MOD, +,-, seek+ i seek- - one są od radia. Wysunąłem radio(mam te oryginalne na CD) i idą 3 kabelki i są one ucięte. Tak samo przy 2 wtyczce w radiu - wszystkie są poucinane. Czy ma ktoś jakiś schemat, żeby to połączyć, żeby działało?

    6. Nie mam autoalarmu, ale chcę zrobić oprócz tej kontrolki co jest w drzwiach taki straszak obok radia - mrugającą diodę, która włącza się po wyciągnięciu kluczyka. Czy wie ktoś pod jaki przekaźnik prądu albo bezpiecznik mogę podłączyć tą diodę, żeby po wyciągnięciu kluczyka się ona zaświeciła? :)

    7. Co wchodzi w skład podgrzewania przedniej szyby? Czy jeżeli kupię włącznik i przednią szybę podgrzewaną to co muszę zrobić? Można bezpośrednio podłączyć czy idzie jeszcze przez jakiś układ/komputer?

    8. Czy oprócz zmiany przełącznika od migaczy na nowy z tempomatem co trzeba zrobić, żeby był tempomat? :D Czy tylko w komputerze to zaprogramować trzeba czy coś dodatkowego przerabiać trzeba? - to już takie pytanie z ciekawości :)


    Troche tych pytań się nazbierało ale liczę na waszą pomoc :)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl