" />Bylem w Tesco i innych marketach w naszym regionie ale przyznam ze Tesco odwaliło "chałe" pod wzgledem przygotowania sie lokalu do handlu. Trzeba bys ślepym zeby nie widziec jak to sie "tescowcy" spieszyli zeby tylko otworzyc market na swieta bo wiadomo-grudzien to miesiac jeden z najlepszych w roku.. Bywam czesto w tesco w krakowie( i nie tylko) i naprawde nasze Tesco jest totalnie obskurne(tak brudne jak i zaniedbane).Towar wala sie po półkach jakby byl tam rzucany a nie ukladany(mysle ze to jest wprost proporcjonalne do placy pracownikow..).Wiec znalesc cos na szybko jest naprawde ciezko. Pomijam fakt o ktorym juz wczesinej pisano-rozne ceny na metkach a rozne przy kasie!Drodzy Panstwo-no gdzie my zyjemy zebym musial z kalkulatorem robic zakupy?! Jak sie spojrzy obiektywnym okiem to tak jakby do wielkiej hali ktos wrzucil pare regalow na ktorch sa rzeczy z konkurencyjnymi cenami. i tyle. a gdzie ta mila atmosfera ktora mozna spotkac (trzeba to przyznac otwarcie) w malych lokalnych sklepikach? gdzie jakis przyjazny usmiech przy kasie? to sie w sumie tyczy wiekszosci tych duzych. Moze trzeba by zrobic szkolenia paniom przy kasach z "zachowania klient-konsument" albo jeszcze lepiej-teraz w przelomie byl konkurs na tego sympatycznego sprzedawce. moze Panie ktore zostaly wyroznione beda dawac jakies bezplatne korepetycje Paniom z Marketow?;)
Najlepiej chyba z tego wszystkiego wychodzi MAX czy tam Albert, jak kto woli. Przynajmniej tam potrosze dba sie o klienta(zdecydowanie bardziej anizeli w tesco).
pozdrawiam
" />
">heh! jestem. Ale czemu bilety takie ostatnio drogie? Przez recesje?
hmm 12zł to drogo? a ile to bedzie nie drogo?
10 zeta, jestem rodowitym krakusem, 2 zeta robi wielką różnicę
">generalnie powinna powstać jakaś forumowa księga rekordów guinessa na temat cen biletów, hehe; na razie stękanie na cenę 12pln jest moim faworytem
To nie jest stękanie, to kontrola rynku i praw konsumenta
postawa krakowska podobna jak poznanska,w czasach recesji to sie chwali...
12-10 lat temu fajna byla tam ekipa streetpunkowa w Krakowie
No na kazdej stacji jest troche inaczej... Na WC jest taka zasada, ze wszystkie poc. w danym kierunku zawsze (w miare mozliwosci) odjezdzaja z tego samego toru np: Katowice z 8., Krakow i Lodz Fabr. z 6., Bydgoszcz z 4., Poznan z 2., Gdynia z 1., Lublin z 5., Bialystok z 7.
Na wielu stacjach jest to ograniczone ukladem torowym, tzn. sa przypadki, ze nie z kazdego toru z krawedzia peronowa mozna wyjechac/wjechac w dowolnym kierunku. Tak jest chociazby w Warszawie Wsch.
Na niektorych stacjach tak jak napisales pociagi wyzszych kategorii, zwlaszcza przelotowe wjezdzaja na tory gl. zasadnicze, a osobowki ida na dodatkowe, choc tu tez nie ma reguly.
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lut 23, 2006 23:03 ]
Jako konsument chcialbym uslyszec odpowiedz, ze glownym kryterium jest wygoda pasazerow na przyklad przy przesiadkach, tak, aby nie biegac z peronu na peron
No w niektorych przypadkach tak jest, np na Centralnej poc. IC i Ex Gdynia-Krakow/Katowice i Warszawa-Krakow/Katowice a zpet przyjezdzaja na ten sam peron. Z moich obserwacji wynika ze przesiadki sa dzieki temu bardzo sprawne i nei trwaja dluzej niz 2 mnin.
http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/465_u.htm
Rozdział 1, Art.8, pkt 3
Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone
w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się,
że uznał je za uzasadnione.
Na jakiej podstawie mówicie, ze 14 dni od momentu jak sprzęt dotrze do serwisu? Przeciez oni to mogą nawet osobiście "zanosić" do serwisu i to będzie trwał przypuśćmy pół roku (bo na nogach do warszawy jest kawałek) i wtedy dopiero mam liczyć 14 dni? to sa jakieś jaja przeciez... :/
edit:
wiec dowiedziałęm się w federacji konsumentów w Krakowie, ze oddając telefon do serwisu "na gwarancji" czyli z tytułu gwarancji przystaje na warunki zawarte w karcie gwarancyjnej, a tam może być nawet napisane, ze naprawda może trwać 3 lata (nie wiem bo jest w serwisie) a ten termin 14 dni obowiązuje tylko i wyłącznie w przypadku reklamowanie z tytułu nie zgodności towaru z umową, co też zamierzam zrobić jeżeli tylko otrzymam mojego klocka... jeżeli coś sie wyklaruje nie omieszkam poinformować na forum
A tu jeszcze mały cytat z artykułu na temat SAT KRAK 2009 r.:
"W dniach 15-17 października 2009 w Krakowie, miała miejsce najważniejsza w Polsce wystawa branży satelitarnej SAT KRAK 2009. W wyniku plebiscytu, przeprowadzonego wśród konsumentów przez firmę Hollstar oraz Magazyn Techniki Satelitarnej SAT KURIER, TechniSat otrzymał 3 prestiżowe statuetki.
âÂË Digit S2 CD - âŸNajlepszy dekoder platformy lub tuner CAâÂÂ;
âÂË DigiCorder HD S2X Plus - âŸNajlepszy odbiornik HDâÂÂ;
âÂË Telewizor LCD, HDTV 46 - âŸNajlepszy telewizor iDTVâÂÂ."
Pozdrawiam.
" />kupiłem w firmie Power-Tuning ponieważ jak pytałem w EBC to powiedzieli że kilka dni musze czekać bo nie mają na stanie a w power tuning mieli na stanie (później jak złożyłem zamówienie i wpłaciłem kasę to zadzwonili do mnie z przeprosinami bo okazało się że jednak nie mieli na stanie i koniec końców czekałem prawie 2 tygodnie).
reklamowałem jednak w EBC w Krakowie i nie było z tym problemów a nawet mi potwierdzili że sprzedają te tarcze firmie Power tuning więc raczej nie były to podróby.
Czekam teraz na święta jak będę miał dostęp do warsztatu to podejmę jeszcze raz próbę założenia tych tarcz w kombinacji (możliwy jest montaż na kole lewym lub prawym oraz w dwóch położeniach względem piasty) - może któraś kombinacja będzie OK (na stronie EBC jest napisane że czasem wystarczy przekręcić o 180st i jest znaczna poprawa). Jeżeli nic nie pomoże to pozostanie mi tylko rzecznik praw konsumenta i ponowna reklamacja.
W ostateczności lekkie przetoczenie albo przeróbka na hantelki do ćwiczeń i ostrzeżenie na wszystkich forach motoryzacyjnych jakie znam przed tymi tarczami.
Lepiej żeby się już nie pogrążał kolejnymi wynalazkami, tylko niech się skoncentruje na produkcji samochodów ciężarowych. Lepiej i dla Jelcza, i dla konsumentów.
Nie bardzo rozumiem dlaczego zabraniasz Jelczowi produkcji autobusów. Na tym polega wolny rynek. Niektóre produkty są gorsze, ale za to tańsze, inne drogie ale wytrzymalsze i lepsze jakościowo. Nie każde przedsiębiorstwo komunikacyjne tak jak np. MPK Kraków stać na Scanie, czy Solarisy.
Witam!
Jestem studentem kierunku Towaroznawstwo na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Piszę pracę magisterską na temat: "Czynniki Determinujące Jakość Nowoczesnych Pokryć Dachowych." Proszę Państwa o wypełnienie krótkiej ankiety. Dane zebrane poprzez niniejszą ankietę pozwolą w główniej mierze ustalić jak ważne dla konsumentów są poszczególne cechy różnych pokryć dachowych.
Najważniejsze są dla mnie odpowiedzi fachowców na pytanie 7. Jeśli więc nie chcecie Państwo "tracić" za dużo czasu to prosiłbym o wypełnienie chociaż tego punktu.
Niemniej jednak pragnę dodać, iż wszystkie punkty ankiety są dla mnie istotne i będę wdzięczny za wypełnienie całej ankiety.
Poniżej zamieszczam link do ankiety w formie *.doc.
http://kosmo3.neostrada.pl/ankieta.doc
Wypełnioną ankietę proszę przesłać na adres kosmono1@tlen.pl
Bardzo dziękuje!
Michał D.
Wybaczcie Panowie Moderatorzy, że zdubluję swój post, ale chcę, żeby trafił do jak najszerszego grona zainteresowanych.
Napisałem maila do BMW Polska odnośnie rozbieżności zdań autoryzowanych serwisów co do czynności jakie powinny zostać podjęte podczas montażu zestawu Alpine. Otrzymałem następującą odpowiedź co do meritum:
"Przekazane przez Pana uwagi zostały przesłane do kierowników serwisów w Krakowie celem złożenia stosownych wyjaśnień oraz wdrożenia działań mających na celu uniknięcie w przyszłości wskazanych przez Pana zdarzeń.
Z wyjaśnień uzyskanych od kierowników serwisów wynika fakt, że cena, jaka była Panu przekazywana była stawką maksymalną uwzględniającą wszelkie możliwe działania - nie koniecznie do wykonania w rzeczywistości.
W obu serwisach zalecono przekazywanie klientom realnych informacji opartych o informacje producenta a nie o informacje ogólne."
Tak więc warto pisać do BMW Polska w takich sprawach - jeżeli nawet te działania nie do końca zostały podjęte niech mają świadomość, iż konsument produktów sygnowanych logiem BMW jest konsumentem świadomym
W związku z tym proponuję:
- po pierwsze Koledze z Pomorza, aby też wystosował odpowiedniego maila - jeśli jeszcze tego nie zrobił
- po drugie, żeby ktoś z forumowiczów/klubowiczów z Krakowa zadzwonił do ASO i zapytał o wycenę sprzętu i jego montażu, aby można było zweryfikować, czy rzeczywiście wdrożono powyższe działania w życie i podzielił się z nami tą wiedzą Jeśli nie zostały wdrożone proponuję napisać kolejne pismo do BMW Polska.
Od 9 maja w Krakowie z obiektu SLR Krzemionki prowadzone są testy przekazu DVB-H. Wykorzystano k. 46 (674 MHz). Moc ERP jest większa niż w wypadku emisji DVB-T z tego samego obiektu z k. 37 (602 MHz) - wynosi 110W. Zawartość multipleksu jest identyczna, jak w wypadku warszawskich testów DVB-H - jest to 13 kanałów: 4 od TVP, 3 TVN, 2 Telewizja Polsat i po jednym od czterech innych nadawców.
Aktualnie w skład oferty DVB-H w Warszawie i Krakowie wchodzą:
- TVP 1
- TVP 2
- TVP Info
- TVP Sport
- TVN
- TVN 24
- TVN Style
- Polsat
- TV Biznes
- TV Puls
- TV Trwam
- RMF Maxxx TV
- Gazeta.pl
Dzień wcześniej - 8 maja Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił na swoich stronach internetowych (http://www.uke.gov.pl) wyniki postępowania konsultacyjnego ogłoszonego przed przetargiem na rezerwację 38 częstotliwości z zakresu 470 - 790 MHz, które zostaną przeznaczone na potrzeby DVB-H. Przetarg dotyczyłby 31 miast, wśród których znalazły się: Wałbrzych, Legnica, Wrocław (2 częstotliwości), Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Lublin, Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra, Łódź, Kraków (2 częstotliwości), Tarnów, Płock, Radom, Warszawa (2 częstotliwości), Opole, Rzeszów, Białystok, Gdańsk (2 częstotliwości), Słupsk, Bielsko-Biała, Chorzów (2 częstotliwości), Częstochowa, Katowice (2 częstotliwości), Kielce, Elbląg, Olsztyn, Kalisz, Poznań (2 częstotliwości), Koszalin, Szczecin.
Swoje stanowiska zaprezentowało 17 podmiotów:
- AGORA S.A.
- CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o.
- Grupa Robocza Telewizji Mobilnej przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji
- Instytut Łączności w Warszawie
- Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
- P4 Sp. z o.o.
- Polkomtel S.A.
- Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.
- Polskie Sieci Nadawcze Sp. z o.o.
- Polski Operator Telewizyjny Sp. z o.o.
- Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- PTK Centertel Sp. z o.o.
- Telewizja Polsat S.A.
- Telewizja Puls Sp. z o.o.
- TP EmiTel Sp. z o.o.
- TVP S.A.
- UBIK Business Consulting Sp. z o.o.
Są one dostępne publicznie - można zapoznać się z nimi na stronach UKE.
źródło: radiopolska.pl
No może i masz rację, nie miałem nigdy takich nieprzyjemności, ale kumpel też miał jakieś problemy i jak poszedł do Federacji konsumentów to nie pytali o żadne ekspertyzy. Ale ok, może się nie znam, z mojej strony EOT :) Pozdrawiam.
Oki ale musimy rozroznic dwie kwestie.
1. Sprzedawca/serwis mowi ze to nei podlega gwarancji lub wogole nie chce przyjac produktu. Wtedy idziemy do FK i mily Pan proponuje na zrobienie jakiegos tam badania materialu lub w przypadku butow dostajemy namiary na instytut w krakowie i oni badaj gdzie tkwil problem. Jezeli ekspertyza jest pomyslna wtedy sprzedawc/serwis ma przesrane bo placi nam za przedmiot, za ekspertyze i mozemy podac o dodatkowe zadosuczynienie(np zwrot zakupow tej czesci w najdrozszym sklepie w miescie :)), a do tego FK sciagnie swoje koszta procesowe jesli do takiego dojdzie.
2. Druga sprawa to sytuacja Kretschmera i moja kiedy sprzedawca na "pysk" podaje ze wysle, zrobi i cos tam jeszcze a pozniej przeciaga termin i wkonu wypala ze to nie podlega gwarancji. Po 14dniach bez pisemnego ustosunkowania sprzedawca automatycznie uznaje reklamacje za uzasadniona i powinien spelnic żadania klienta. Do tego w przypadku reklamacji z tytulu niegodnosci z umowaprzed uplywem 6miesiecy to sprzedawca ma obowiazek udowodnic ze sprzedal nam towar sprawny czyli to sprzedawca powinien zrobic na swoj koszt ekspertyze. A do tego jesli sprzet zostanie naprawiony mamy ustawowe prawo do domagania sie obnizki ceny towaru z racji jego pierwotnej wady. Czyli 6miesieczny uzywany amortyzator jest wart 600zl, a 6miesieczny uzywany i naprawiany kosztuje juz tylko 500zl mimo ze oba sa w takim samym stanie technicznym i wizualnym. Sprzeadwca powinien nam zwrocic te 100zl roznicy. Czy ktos sie keidys tego domagal? Szczerze mowiac watpie.
Ministerstwo Infrastruktury broni Stalexportu
dziś
Ministerstwo Infrastruktury wyraźnie broni Stalexportu - tak przynajmniej wynika z dokumentu, do którego dotarł reporter RMF FM.
Resortowi urzędnicy dają w tym piśmie wyraźnie do zrozumienia, że nie będzie żadnych renegocjacji umowy koncesyjnej. W tej sytuacji tysiące kierowców nie mają co liczyć na obniżkę opłat na remontowanym odcinku autostrady A4 Kraków - Katowice, której koncesjonariuszem jest właśnie Stalexport Autostrada Małopolska SA.
Mało tego, urzędnicy resortu infrastruktury nawet nie zastanawiają się, jak można by pomóc kierowcom, którzy sporo płacą za przejazd autostradą, a potem grzęzną na niej w długich korkach.
Pracownicy ministerstwa stwierdzają jedynie, że nieznane są im przypadki, aby na płatnych autostradach w innych krajach w czasie trwających na nich remontów obniżano czy zawieszano obowiązujące wcześniej opłaty.
Najbardziej zadziwiające jest zdanie, że Stalexport mógłby już wielokrotnie zaproponować podwyższenie opłat, ale tego nie zrobił. I chyba za to - zdaniem pracownicy ministerstwa - kierowcy powinni być raczej wdzięczni katowickiej firmie.
Przypomnijmy, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył wcześniej na Stalexport karę. Właśnie za pobieranie opłat za mocno utrudniony i wydłużony przejazd przez trasę A4.
Prezes UOKiK stwierdził nawet, że remontowany odcinek to tak naprawdę nie jest żadna autostrada, a raczej produkt "autostradopodobny".
- POLSKA Dziennik Zachodni