logo
 Pokrewne renessmekorektor rozświetlający jaki najlepszy opiniekorekta wzroku Wrocław cennikkorektor graficzny jaki kupićKOREKTA FAKTURY VAT WZÓRkorektor barwy dźwięku schematKOREKTOR PRZEŚWITU CITROEN BXkorektor do Sony erikson do pobraniakorekta PIT 11 wyjaśnieniekorekta brwi w gabinetach kosmetycznychkorekta blizn pooperacyjnych zdjęcia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jamnix.pev.pl
  • renessme


    Witam, będzie tego trochę o Zetecu i gazie...
     

    Założyłem do Fiesty 1.6 zetec /silnik 97r.-od escorta/ zwykłą instalację gazową ze zbiornikiem /wchodzi 40.4l gazu, całkiem sporo/pod bagażnikiem. Kolektor plastikowy przed montarzem gazu został wzmocniony-około 4.5 kg włókna szklanego z żywicą poliestrową, o wytrzymałości wielokrotnie większej niż plastik-wzmocnienie w najcieńszych miejscach ma 5mm, a najgrubsze to kilka cm - nie da się wyróżnić pojedyńczych kanałów-cały kolektor to jedna skorupa /mój osobisty patent, nigdzie tego nie spotkałem, panowie ze znanego zakładu lpg również nie/. Przy wstawieniu gazu org. przebieg silnika 165 tys, po półrocznym użytkowaniu gazu 190tys. Zaoszczędzona kwota po odliczeniu kosztów instalacji /za 1100zł, toroidalny pod spód/ wynosi około 3 tys zł, tak więc warto wstawiać do tego silnika nawet zwykłą instalkę, pod warunkiem że coś potrafi zrobić się przy samochodzie, tankować dobry gaz /u mnie BP, na innych testowanych silnik nie ma mocy/, orginalne świece motorcraft lub NGK/na Boscha europejskim też idzie, ale nie tak/, oryginalne przewody /sprawdzać co jakiś czas-czy gdy jest ciemno, to pod maską nie pływają lub skaczą iskry-przy wkręcaniu na obroty, ewentualnie już po pierwszych wystrzałach gazu, później będą częstsze w ciągu kilkudziesięciu km/-zamienniki wytrzymają tylko kilkanaście tys. Dodatkowo filtr stożkowy pow. z metal. siatką-tylko aby umiejętnie założony, niewielkie wachania długości kanału doprowadzającego pow. mają bardzo duży wpływ szczeg. na moment obr., hałas i moc, da się założyć że hałas będzie tylko minimalnie większy przy nawet zwiększonym momencie. Prawidłowo należy ustawić złącze liczby oktanowej benzyny do jazdy na gazie - dobrze ustawione to pali zimny od razu na gazie, rzadko osobiście stosuję odpalenie na benzynie (mam uszkodzoną lambdę i dławi się, ale nie ma potrzeby wymieniać) Magnetyzer neodymowy na przewód rozprężonego gazu za 30 zł doskonale zabezpieczy przed gaśnięciem na luzie i przy hamowaniu -efekt około 90%, pozatym doskonale zapełnia dziurę do 3000obr., zalecane dobrej jakości oleje, u mnie przy prawie 200kkm "bierze" 0.3-0.4l na 10tys. Zetec to silnik, który nie toleruje tańszych zamienników mat. eksploatacyjnych, później i tak dadzą o sobie znać. Należy uważać na głowice z "domieszką porcelany"-istnieją podzielone zdania, ale jeżeli ktoś sam umie, ma jak i czym zdjąć i założyć głowicę, to niech "prawdziwi fachowcy" choćby wymienią gniazda...Za zaoszczędzone pieniądze można kupić nie tylko głowicę, ale i cały silnik ze skrzynią. Osiągi ze zwykłą instalacją trochę lepsze niż na benzynie(192km/h benz i 197km/h gaz). Sporo tego wyszło, ale wyjaśniłem, że do silnika Zetec 1600 MOŻNA ZAŁOŻYĆ INSTALACJĘ ZA 1100ZŁ, BĘDZIE DOBRZE SIĘ SPISYWAĆ, ALE WSZYSTKIEGO W ZAKŁADZIE LPG NAM NIE ZROBIą, TRZEBA ZE DWA DNI URLOPU SAMEMU WZIąśĆ /na kolektor-kilkanaście warstw/. A czy się opłaca - oceńcie sami, no - jeszcze dochodzi wymiana filtra gazu co najlepiej kilkanaście tys. km, jakieś 5-6zł. Pozdrawiam.





    Cytat:
    Założyłem do Fiesty 1.6 zetec /silnik 97r.-od escorta/ zwykłą instalację gazową ze zbiornikiem /wchodzi 40.4l gazu, całkiem sporo/pod bagażnikiem. Kolektor plastikowy przed montarzem gazu został wzmocniony-około 4.5 kg włókna szklanego z żywicą poliestrową, o wytrzymałości wielokrotnie większej niż plastik-wzmocnienie w najcieńszych miejscach ma 5mm, a najgrubsze to kilka cm - nie da się wyróżnić pojedyńczych kanałów-cały kolektor to jedna skorupa /mój osobisty patent, nigdzie tego nie spotkałem, panowie ze znanego zakładu lpg również nie/. Przy wstawieniu gazu org. przebieg silnika 165 tys, po półrocznym użytkowaniu gazu 190tys. Zaoszczędzona kwota po odliczeniu kosztów instalacji /za 1100zł, toroidalny pod spód/ wynosi około 3 tys zł, tak więc warto wstawiać do tego silnika nawet zwykłą instalkę, pod warunkiem że coś potrafi zrobić się przy samochodzie, tankować dobry gaz /u mnie BP, na innych testowanych silnik nie ma mocy/, orginalne świece motorcraft lub NGK/na Boscha europejskim też idzie, ale nie tak/, oryginalne przewody /sprawdzać co jakiś czas-czy gdy jest ciemno, to pod maską nie pływają lub skaczą iskry-przy wkręcaniu na obroty, ewentualnie już po pierwszych wystrzałach gazu, później będą częstsze w ciągu kilkudziesięciu km/-zamienniki wytrzymają tylko kilkanaście tys. Dodatkowo filtr stożkowy pow. z metal. siatką-tylko aby umiejętnie założony, niewielkie wachania długości kanału doprowadzającego pow. mają bardzo duży wpływ szczeg. na moment obr., hałas i moc, da się założyć że hałas będzie tylko minimalnie większy przy nawet zwiększonym momencie. Prawidłowo należy ustawić złącze liczby oktanowej benzyny do jazdy na gazie - dobrze ustawione to pali zimny od razu na gazie, rzadko osobiście stosuję odpalenie na benzynie (mam uszkodzoną lambdę i dławi się, ale nie ma potrzeby wymieniać) Magnetyzer neodymowy na przewód rozprężonego gazu za 30 zł doskonale zabezpieczy przed gaśnięciem na luzie i przy hamowaniu -efekt około 90%, pozatym doskonale zapełnia dziurę do 3000obr., zalecane dobrej jakości oleje, u mnie przy prawie 200kkm "bierze" 0.3-0.4l na 10tys. Zetec to silnik, który nie toleruje tańszych zamienników mat. eksploatacyjnych, później i tak dadzą o sobie znać. Należy uważać na głowice z "domieszką porcelany"-istnieją podzielone zdania, ale jeżeli ktoś sam umie, ma jak i czym zdjąć i założyć głowicę, to niech "prawdziwi fachowcy" choćby wymienią gniazda...Za zaoszczędzone pieniądze można kupić nie tylko głowicę, ale i cały silnik ze skrzynią. Osiągi ze zwykłą instalacją trochę lepsze niż na benzynie(192km/h benz i 197km/h gaz). Sporo tego wyszło, ale wyjaśniłem, że do silnika Zetec 1600 MOŻNA ZAŁOŻYĆ INSTALACJĘ ZA 1100ZŁ, BĘDZIE DOBRZE SIĘ SPISYWAĆ, ALE WSZYSTKIEGO W ZAKŁADZIE LPG NAM NIE ZROBIą, TRZEBA ZE DWA DNI URLOPU SAMEMU WZIąśĆ /na kolektor-kilkanaście warstw/. A czy się opłaca - oceńcie sami, no - jeszcze dochodzi wymiana filtra gazu co najlepiej kilkanaście tys. km, jakieś 5-6zł. Pozdrawiam. Wszystko cacy, tylko silnik od escorta różni się od silnika focusa!!! Są tam inne rozwiązania - chociażby sekwencyjny wtrysk.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl