czyli części były by dużo tańsze gdyby ten magazyn był w Polsce sam wiem jak chciałem do kombajnu zbożowego kupić widełki do skrzyni biegów to w poznaniu zaśpiewali ruwniutkie 2000zł a we francji kosztowało mnie to tylllkoooo 170euro
valtry są twarde i coraz bardziej się do nich przekonuję :D
ps też są nówki jd 6620 .6330. 7830 piękne maszynki
Jeśli chodzi o Leppera i Serafina to jestem zdania że dawno powinni być odsunięci od spraw rolniczych, najłatwiej krzyczeć złodzieje, trudnie coś zrobić konkretnego np. uporządkować pracę ARiMR, kredyty klęskowe, przykrócić samowolę firm mięsnych, nawozowych itp. Jedynie Izby Rolniczo jako tako spełniają swą rolę.
Powiększanie gospodarstw uważam za dobry ruch, tylko większ areał powoduje zwiększenie naszej pozycji, ale i tak powinniśmy współpracować w grupach formalnych i nie formalnych, rolnicy we Francji, Nieczech, Anglii współpracują w grupach bo to się opłaca, kupują nowoczesne kombajny zbożowe, buraczane, ziemniaczane. Co do ilości roników to prędko sytuacja się nie zmieni z powodu dopłat i ceny ziemi. U nas ta współpraca w mojej miescowości też nie układała się najlepiej, 3 z nas oraz kilku kolegów z sąsiednich miejscowości skrzykneliśmy się i zaczeliśmy razem kupować paliwo, nawozy. Narazie współpraca idzie dobrze, inni przyglądają się nam i czekają kiedy się pokłócimy. Współpracujemy bo to się opłaca inna jest cena wapna nawozowego gdy zamawiamy 300 tonlub palwa 4000 tys. litrów paliwa. Uważam że można wyjścna swoje zwiększając skalę produkcji, porawiając jakość produktów oraz obniżac koszty poprzez współne zakupy
KUPIŁEM ...
Pierwsze żniwa za sobą. Udane. Podsumowanie:
SILNIK: stan idealny, aczkolwiek przez pierwsze 2 dni spalił mi ok. 10 l oleju. Potem przestał spalać jakiekolwiek jego ilości. Turbina sucha, żadnych wycieków.
MŁOCARNIA - nowe cepy i klepisko - fajnie ale stare były pewnie już zużyte z uwagi na omłot kukurydzy. Wytrząsacze miały uszkodzone górne powierzchnie. sita nieco dziurawe ale po połataniu jakoś czyściły. Sita kukurydziane.Kosz sitowy i podsiewacz wymagał napraw - skorodowane blachy.
NAPĘD:wszystkie pasy OK, skrzynia OK - była robiona, świeże ślady otwierania, brak ręcznego hamulca, luzy na górnych łożyskach zwolnic.
HYDRAULIKA: Sporo wycieków - łatwych do usunięcia poprzez podokręcanie przewodów w trudnych miejscach - pod zbiornikiem. Pompa hydrauliczna OK. Rozdzielacze OK. Zużyte uszczelnienia 1 siłownika unoszenia hederu. Kłopoty z luzami na linkach sterujących rozdzielaczami.
KABINA : syf - zalęgnięte myszy pożarły tapicerkę. Wymieniełem cała tapicerkę i teraz wygląda fantastycznie.
ELEKTRYKA - alternator miał uszkodzony regulator napięcia. Zamiast 16 V dawał ok. 26 V. Spalone ok. 40 % żarówek, nie działający moduł czujnika awarii. Naprawa nie była kosztowna, np. w module spalone były diody wejściowe.
HEDER: zużyte łożyska napędu głównego, skorodowane blachy dna.
RAZEM : Po ok. 3 tygodniach przygotowań złom przejechał żniwa prawie bezawaryjnie. Prawie: drobne usterki usuwane na polu - różne. Jedyną awarią było zatarcie łożyska górnego wału podajnika pochyłego. Ale że siadło w ostatni dzień zbożowych żniw nie było kłopotu. Przed żniwami gryczanymi zostało wymienione.
UWAŻAM, iż zakup brudnego i zaniedbanego kombajnu jest lepszym rozwiązaniem, niż zakup malowanego dla oka sprzętu od handlarzy. W takiej maszynie wiem jakie występowaly usterki i mogę je usunąć prawidłowo, będąc pewien że w żniwa nie wystąpią mi żadne niespodzianki.
EKONOMIA: Spadek kursu EUR spowodował spadek cen na tego rodzaju maszyny sprowadzane z zagranicy. Z perspektywy czasu lepiej było przebiedzić żniwa i kupić coś teraz. A teraz kupilem drugi 1085 H4. 1075 pójdzie na usługi, tak jak pracował we Francji.
KUPIŁEM ...
Pierwsze żniwa za sobą. Udane. Podsumowanie:
SILNIK: stan idealny, aczkolwiek przez pierwsze 2 dni spalił mi ok. 10 l oleju. Potem przestał spalać jakiekolwiek jego ilości. Turbina sucha, żadnych wycieków.
MŁOCARNIA - nowe cepy i klepisko - fajnie ale stare były pewnie już zużyte z uwagi na omłot kukurydzy. Wytrząsacze miały uszkodzone górne powierzchnie. sita nieco dziurawe ale po połataniu jakoś czyściły. Sita kukurydziane.Kosz sitowy i podsiewacz wymagał napraw - skorodowane blachy.
NAPĘD:wszystkie pasy OK, skrzynia OK - była robiona, świeże ślady otwierania, brak ręcznego hamulca, luzy na górnych łożyskach zwolnic.
HYDRAULIKA: Sporo wycieków - łatwych do usunięcia poprzez podokręcanie przewodów w trudnych miejscach - pod zbiornikiem. Pompa hydrauliczna OK. Rozdzielacze OK. Zużyte uszczelnienia 1 siłownika unoszenia hederu. Kłopoty z luzami na linkach sterujących rozdzielaczami.
KABINA : syf - zalęgnięte myszy pożarły tapicerkę. Wymieniełem cała tapicerkę i teraz wygląda fantastycznie.
ELEKTRYKA - alternator miał uszkodzony regulator napięcia. Zamiast 16 V dawał ok. 26 V. Spalone ok. 40 % żarówek, nie działający moduł czujnika awarii. Naprawa nie była kosztowna, np. w module spalone były diody wejściowe.
HEDER: zużyte łożyska napędu głównego, skorodowane blachy dna.
RAZEM : Po ok. 3 tygodniach przygotowań złom przejechał żniwa prawie bezawaryjnie. Prawie: drobne usterki usuwane na polu - różne. Jedyną awarią było zatarcie łożyska górnego wału podajnika pochyłego. Ale że siadło w ostatni dzień zbożowych żniw nie było kłopotu. Przed żniwami gryczanymi zostało wymienione.
UWAŻAM, iż zakup brudnego i zaniedbanego kombajnu jest lepszym rozwiązaniem, niż zakup malowanego dla oka sprzętu od handlarzy. W takiej maszynie wiem jakie występowaly usterki i mogę je usunąć prawidłowo, będąc pewien że w żniwa nie wystąpią mi żadne niespodzianki.
EKONOMIA: Spadek kursu EUR spowodował spadek cen na tego rodzaju maszyny sprowadzane z zagranicy. Z perspektywy czasu lepiej było przebiedzić żniwa i kupić coś teraz. A teraz kupilem drugi 1085 H4. 1075 pójdzie na usługi, tak jak pracował we Francji.
" />Deere & Company - amerykańskie przedsiębiorstwo założone w roku 1837 przez Johna Deere, kowala z Grand Detour, Illinois. Wszystkie produkty są sygnowane nazwą John Deere, która również stanowi synonim nazwy przedsiębiorstwa. Firma ta jest światowym liderem w technologii rolnej. Wśród innych produktów tej firmy są maszyny dla leśnictwa, maszyny budowlane i sprzęt do trawy i ziemi a od 2006 roku również systemy nawadniania w rolnictwie oraz dla krajobrazu i ogrodnictwa.
Inne marki grupy to Deere Power Systems (maszyny i silniki), Kemper (przystawki), SABO (spulchniarki i kosiarki do trawy) oraz Frontier (sprzęt do uprawy i pastwiska), PartsCountry i Vapor Matic (części zamiennych dla innych producentów).
Produkty John Deere posiadają charakterystyczne zielone i żółte kolory oraz logo skaczącego jelenia.
Historia [edytuj]
Kuźnia Johna Deere
W 1868 roku firma przybrała nazwę Deere & Company i ewoluowała z jednoosobowo prowadzonej kowalskiej kuźni do korporacji o światowym zasięgu. W latach 1956-1964 zyskała nowoczesną siedzibę, zaprojektowaną przez fińskiego architekta, Eero Saarinena. Dziś firma prowadzi działalność w ponad 130 krajach i zatrudnia blisko 47 000 pracowników. Jest to jedna z najstarszych firm przemysłowych w Stanach Zjednoczonych
Pierwszym produktem firmy był samooczyszczający się pług, wynaleziony przez Johna Deere'a w 1837. Innowacyjne rozwiązanie pozwoliło osadnikom na uprawę lepkiej, ciężkiej gleby amerykańskiej prerii i przekształcić ją w urodzajne pola uprawne.
Ciągnik John Deere 6030
Po przejęciu Waterloo Gasoline Engine Company firma John Deere wkroczyła na rynek ciągników rolniczych i w 1923 przedstawiła pierwszy ciągnik sygnowany nazwą John Deere Model D. W 1956 Deere & Company przejęło niemiecką firmę Heinrich Lanz AG, której główny zakład w Mannheim, produkował legendarny ciągnik rolniczy Lanz Bulldog.
Deere & Company dzisiaj W 2006 roku Deere & Company zatrudnia około 47.000 osób w 27 krajach na całym świecie, w tym Stany Zjednoczone, Australia, Turcja, Kanada, Wielka Brytania, Chiny, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Indie, Polska, Meksyk oraz wiele innych.
Produkty oferowane w Polsce [edytuj]
Kombajn zbożowy John Deere 9880STS
* Ciągniki rolnicze serii: 5M (70-100KM), 5R (80-100 KM), 6030(83-155 KM), 6030 Premium (110-155 KM), 7030 Premium (165-180 KM), 7030 Waterloo (190-220 KM), 8R i 8RT(225-345 KM)
* Kombajny zbożowe: T, W, CWS
* Sieczkarnie samojezdne 7050
* Prasy zwijające stałokomorowe i zmiennokomorowe
* Kosiarki rolnicze
* Ładowacze czołowe
* Opryskiwacze
* Kosiarki Ogrodowe, maszyny komunalne, silniki (DPS)