Mam taki problem, mianowicie w audi A4 1.9 disel 95rok
pali bezproblemowo ale gdy prubuje dodac gazu wejdzie na max 2000 i tyle wyrzej niepujdzie, strasznie szadkuje i raz dymi na bialo raz na czarno.Pompa byla sprawdzona jest dobra;) byłem tez pod komputerem niewykazał zadnego błędu. Czujnik pod pedalem jest dobry bo komputer pokazuje w zalezniści od wcisnięcia pedału procęt otwarcia przeoustnicy.
Pozdrawiam i czekam na odp.
Witam
Mam taki problem, jadąc autem z wyższymi prędkościami lub np. podjeżdżając pod dość dużą górę auto kręci się do ok. 3-3,5 tys. obrotów, jakby na moment przerywa i idzie dalej. Przy wyższych prędkościach przełącza się chyba w tryb awaryjny, bo jest strasznie słaby, jak wyłączę auto i włączę jest ok.
Postanowiłem podjechać do warsztatu i tam po podłączeniu pod komputer pokazało przy module SILNIK błąd: "575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym - różnica dorególowania." Po skasowaniu błędu nic nie pokazało. Po przejechaniu próby i po przełączeniu w tryb awaryjny znów ten sam błąd. Sprawdzałem też climatronic, nie pokazało błędu. Przy drugiej próbie wyskoczyło masę błędów, np. 64767 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - zbyt duża oporność czy coś takiego. I nic więcej. Potem błędy m.in. nr. 1569, 1570, 64518, 771, 772, 2813, 65535, 65034 itd.. Za każdym razem pokazywało inny błąd. Sprawdzałem to jeden z nich dotyczył wskazań poziomu paliwa o ile dobrze sprawdziłem, który wszystko dobrze pokazuje;p Po wybraniu opcji ponownego odczytu bez wcześniejszej kasacji pokazywały się inne błędy i nie zawsze te same co wcześniej, a czasem tylko ten pierwszy 64767. Co radzicie zrobić? Od czego zacząć? Auto jest z 1998r. i ma troszkę km na karku, ale na TDI nie powinno być dużo. Proszę o pomoc i w miarę dobre rozwiązanie (dla studenta). Pod komputer podłączałem u gościa, który się nie zna za bardzo z tego co widziałem. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Witam!
Mam problem z moim A4 Avant AHU. Traci on moc na 4 i 5 w okolicach 3k RPM gdy mocno wcisnę pedał gazu. Odzyskuje dopiero po wyłączeniu silnika.
Komputer pokazuje błąd 00575. N75 i przepływomierz zdrowy.
wrzucam zrobione logi dynamiczne, może to coś pomoże.
Log (0 - 010)
Log (1 - 003)
Log (2 - 011)
EGR mam zaślepiony, może to mieć wpływ na spadek mocy?
Samochód traci moc tylko na 4 i 5 biegu przy około 3000RPM, na 1,2,3 idzie śmiało do 4500RPM bez straty mocy.
Cześć. Jestem posiadaczem Audi A4 1.8 20V '95 gdy silnik się zagrzeje lud gdy jest upał zaświecają się kontrolka oleju, zaczynają mrugać kontrolki od hamulce, wody i obrotomierz spada do zera silnik nadal pracuje normalnie. Nie działa mi wskaźnik paliwa(wskaźnik pokazuje 0 i świeci rezerwa), ktoś wcześniej przy nim majstrował bo jest nieoryginalny ale sprawny.Mam nowy akumulator i ładowanie na poziomie 14,6V. Byłam na komputerze i niema żadnych błędów.
Mam taki problem - Auto nie zbiera sie tak jak powinno (jeździłem takim samym A3 130 km - auto naprawdę frunie , moje inaczej) - późno reaguje na gaz odjeżdza dopiero przy 2200-2400 obrotów , kręci się do konca - bo słyszałem że jak tubo pada to kręci się tylko do 3000 i na wolnych obrotach delikatnie co jakiś czas podryguje silnik.Na komputerze nic nie pokazuje , wszystko chodzi należycie , wyniki na programie wychodza tak jak byc powinno - (turbo, zawór, przepływka - OK!)Węże szczelne w silniku odpowiedzialne za doładowanie powietrzem.Prosze o poradę.Dzięki !!!
Witam
Jak w temacie mój passat b5 dość głośno chodzi jak na ten silnik AFN 110km 1998r
Jeżdziłem 3 autami z tymi silnikami (2x passat b5 audi a4 i audi a6) i nie bylo slychac tak silnika a u mnie chodzi jak traktor... Nawet wymieniłem tłumik srodkowy na nowy bo w starym cos latalo w srodku i myślałem ze to to (cos w nim sie urwalo i drzalo troche) ale nic to nie dało....strasznie jest to uciazliwe bo jak jade i chce przygazować to głośno jak w golfie 1 diesel:) (miałem taki) jak jade kolo 1500 obrotowa to tak jakby jeszcze taki bas dodatkowo był nieprzyjemny... moc auto ma nie dymi w ogóle. W aucie wywaliłem katalizator ( ale w audi i passacie co jezdzilem tez nei bylo i bylo ok) kat wtrysku jest troche przestawiony ale miesci sie w tolerancji gdyz sprawdziliśmy na kompie (jest niedaleko granicy ale w normie niby) nie mam pokrywy silnika(ale w innym tez nei bylo i normalnie bylo...) czujnik temperatury pokazuje 80st na komputerze a na licznik 90 wiec nei wiem co jest grane... i pisze ze niedogrzany po podlaczeniu do kompa i nie wiem dlaczego bo wymieniłem na nowy i tosamo dalej...ale to chyba nie przyczyna? Slychac ze turbina swiszcze na postoju ( przed wyzuceniem katalizatora nie było jej slychac) Tak wiec podsumowując Silnik chodzi glosno jak mu depne i nie tylko... w sumie jak jade wolno to tak jakby taki bas byl i tez slychac ze glosno...... pomóżcie bo mnie to strasznie denerwuje:/
Witam wszystkich!
Mam taki problem.... Kupiłem Audi A4 1,9 TDI z 2003 roku. Ppojawił sie problem z prawidłowym wskazaniem poziomu paliwa. Wskaźnik zatrzymał się przed czerwonym polem rezerwy i komputer pokazywał zasięg na paliwie 90 km- i tak mu zostało do końca , a samochód zatrzymał się z braku paliwa. Podpiąłem się Polskim Vagiem i chyba niechcący wykasowałem wartości licznika w kanałach od 1-3 i teraz wskaźnik pokazuje już tylko "0" . Proszę o pomoc i informację w jaki sposób mam przywrócić go do życia i jak zakodować od nowa ?
Będę wdzięczny za pomoc...
pozdrawiam
Adrian
[quote="adrcar"]Witam wszystkich!
Mam taki problem.... Kupiłem Audi A4 1,9 TDI z 2003 roku. Ppojawił sie problem z prawidłowym wskazaniem poziomu paliwa. Wskaźnik zatrzymał się przed czerwonym polem rezerwy i komputer pokazywał zasięg na paliwie 90 km- i tak mu zostało do końca , a samochód zatrzymał się z braku paliwa. Podpiąłem się Polskim Vagiem i chyba niechcący wykasowałem wartości licznika w kanałach od 1-3 i teraz wskaźnik pokazuje już tylko "0" . Proszę o pomoc i informację w jaki sposób mam przywrócić go do życia i jak zakodować od nowa ?
Będę wdzięczny za pomoc...
pozdrawiam
Adrian[/quote]
Jak już w temacie podałem pacjent to Audi A4 avant 2001r TDi 115KM, a problem to licznik.
Objawy:
Podczas uruchamiania zimnego silnika licznik dostaje głupawki, wskazówki skaczą data w komputerze się resteuje, licznik dziennych km też się resteuje, po ujehcaniu 3-4 km wszystko wraca do normy lub blokują się wskazówki na jakiś tam wartościach i dopiero po odpięciu klem z aku licznik działa.
Co już stwierdzono:
Vag pokazuje " błąd komunikacji licznika z silnikiem", poza tym ktoś grzebał w liczniku (pewnie przebieg cofał) bo przy sprawdzeniu np: ostatniego serwisu nie pokazje kodu serwisowego tylko same XXXXX
Czy to może być uszkodzony licznik czy coś innego? Dodam, ze auto miało lekką stłuczkę naprawdę lekką i uszkodzony jest również sensor airbag, poduszki nie byly strzelone.
Kto może pomóc na śląsku w okolicach Będzina?
Witam i proszę o pomoc chodzi o przekłamywanie wskazań temperatury auto było pod vagiem i nic nadmieniam że wymieniłem czujnik orginał wraz termostatem sprawdziłem miernikiem przewody od czujnika normalnie ręce opadają auto gonione przez 2 godziny i pokazuje 56 - 58 stopni C na komputerze podpiętym również pokazuje tyle co na wskaźniku test wskaźników wypadł poprawnie mam obawy że sterownik z tym parametrem ubity oby nie to ale naprawdę już możliwości się wyczerpują jeszcze raz proszę o pomoc i pozdrawiam czekam na jakieś wskazówki z góry dziękuję.
Witam. Mam następujący problem z oryginalnym licznikiem w moim A4. Od momentu zakupu wskaźnik paliwa wiesza się na około 15L (wskazówka staje na ~1/4 podziałki), na komputerze pokazuje, że można przejechać jeszcze od 90 do 130km (nie spada poniżej), a rezerwa nigdy się nie zapala.
Sprawdziłem pływak, podaje prawidłową rezystancję w całym zakresie, ostatnio podłączyłem i zaadoptowałem drugie liczniki. Na nich wszystko działa poprawnie, czyli problem tkwi w samym oryginalnym liczniku.
Jaki więc jest kłopot skoro mam drugie liczniki i sprawne. Ano nie do końca, to zdobyczny licznik i ma bardzo słabego FIS'a (po nagrzaniu niewiele widać), a do tego wskaźnik km ma prawdopodobnie uszkodzony nieco silniczek, bo przy wzrastającej prędkości idzie płynnie, ale opada już skokowo co 5km/h.
Chciałbym ożywić jednak te oryginalne zegary, bo stan ich jest poza tym wskazywaniem paliwa super. Pytanie brzmi, czy problem tkwi gdzieś w pamięci, przeliczaniu sygnałów z pływaka, może w procesorze ? Mam dwie pary tych samych zegarów, więc możnaby zrobić jakąś kopię eepromu z procka albo w ogóle z jednych liczników do drugich zapakować procek. Będzie to chulać ?
Oryginalne liczniki to Magnetti Marelli M73 D15 8D0920930M (te już białym podświetlaniem), drugie zapasowe są identyczne z tym, że oznaczone po odczycie softu jako D14.
Mam pewne podejrzenia, że oryginalny licznik spartolił handlarz, bo auto po sprawdzeniu VIN'u ma nieco zmieniony przebieg, więc przy tej operacji prawdopodobnie mógł coś uszkodzić...
Jakieś pomysły co z tym zrobić, porady ?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Witam
Mam bardzo dziwny problem z audi a4 2004
Oto co jest nie tak, podczas jazdy jak wiadomom mozna sobie zobaczyc na wyswietlaczu ile w tej chwili spalamy, srednia predkosc itd..
Wiem jak spala auto ale dzisiaj wracaja z pracy zauwazylem ze spala i jakos 1/3 wiecej niz zwylke. Przypomnialem tez sobie ze dzisiaj rano koledze pada akumulator w aucie i podpial sie do mojego i mysle ze to moze byc przyczyna tego ze komputer pokazuje ze spalanie paliwa bardzo wzroslo.
Czy ktos mialj juz taki przypadek?
Myslalemk zeby na chwile odlaczyc akumuylator ale nie jestem zanawca w dziedzinie motoryzacji i nie wiem jak bedzie radio dzialao pozniej
Prosze o pomoc bo ceny u dealerow mnie przerazaja
Witam wszystkich. Mam taki problem. Vag wywala mi błąd 16502 Engine coolant temperature circuit High Input. Skasowałem błąd ale pojawia się ponownie. Wymontowałem czujnik, składa się on tak naprawdę z dwóch czujników (4 pinowy). Sprawdziłem go miernikiem i okazało się że oporność pomiędzy stykiem 1 a 3 jest zgodna z danymi katalogowymi a więc wynosi ok. 2 kiloomów, może trochę więcej. Natomiast ten czujnik składa się z dwóch i ten drugi pokazuje ok. 1 kilooma. Wiem że jeden jest do komputera a drugi do wskaźnika na desce. Wskaźnik na desce pokazuje głupoty, prawdopodobnie ten segment czujnika nie ma właściwej charakterystyki. Sprawdzałem temperaturę silnika na wyświetlaczu klimy i tam pokazuje mi 90 stopni, tak jak powinno być. Pytanie jest natomiast czy niewłaściwa charakterystyka drugiego segmentu tego czujnika ma wpływ na parametry silnika, czy tylko na wskaźnik na desce rozdzielczej. Poza tym w literaturze nie ma opisu charakterystyki obu czujników tylko jednego, czyba że oba mają taką samą charakterystykę a przynajmniej powinny mieć. Czy ktoś walczył z tym czujnikiem? nie chcę kupować go tylko po to żeby sprawdzić, bo już mam dość takich części. Pozdrawiam
Witam.
Chcialem ponownie poruszyc temat mojego audi a4 1.6 96r po wymianie pompy paliwa slabo pali musze 3-4 razy zakrecic silnikem zeby odpalil.Zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki pompa milczy wczesniej bylo slychac cichy pisk . Wymienilem przekaznik pompy paliwa zamienilem pompe nadal bez zmian.Jak zewrze przekaznik wowaczas pompa caly czas pompuje pali na dotyk.W trasie silnik pracuje rownomiernie nie przerywa.Komputer nie pokazuje bledow.Szukalem w necie i trafilem na podobny przypadek jednak nie udalo sie go rozwiazac skontaktowalem sie z zalozycielem tematu i dostalem nastepujaca odpowiec:niestety nie udalo mi sie tego zrobic, i szczeze mówiac juz zrezygnowalem z dalszych prób naprawy tego, poniewaz wymienilem juz chyba wszystko, tj. pompka paliwa, przekaznik paliwa, zaworek cisnieniowy na listwie wtryskowej, czujniki temp. dwa, swiece, kable, filtr, i nic a na kompie jedynie co sie pojawia to zablokowany sterownik silnika ale nie wiadomo od czego.Bardzo prosze o pomoc moze..........