że ja przegapilem taki topic :wink:
Do rzeczy
imie: Michał
nick: iwan
lat: 25
Skąd: WLKP
prawo jazdy: kat. B od '99
posiadane auto:Opel Calibra 2,0i
wyksztalcenie: mgr od finansów i rachunkowości
zainteresowania: motoryzacja, komputery, tuning, VT, itd.
Muzyka: wlkp. rap, dobre techno, muza z klubu Energy2000
Praca: do niedawna urzędnik Skarbowy, aktualnie bez
że ja przegapilem taki topic :wink:
Do rzeczy
imie: Michał
nick: iwan
lat: 25
Skąd: WLKP
prawo jazdy: kat. B od '99
posiadane auto:Opel Calibra 2,0i
wyksztalcenie: mgr od finansów i rachunkowości
zainteresowania: motoryzacja, komputery, tuning, VT, itd.
Muzyka: wlkp. rap, dobre techno, muza z klubu Energy2000
Praca: do niedawna urzędnik Skarbowy, aktualnie bez
domyślam się że Poznań
Bzdura. 150 konna Meganka ma 8,6 s. do 100 km/h a Cali z tym samym silnikiem ma 8,5 s. Wiec jak to mozliwe ze Cali nie ma najmnieszych szans. Zreszta c20xe w jezdzie miejskiej jest o 2 litry oszczedniejsza na 100 km niz Meganka. Zreszta c20xe to najlepszy silnik Opla w historii.
A mnie niestety ten samochod, jego usterkowosc oraz nieporadnosc ASO, ktore nie jest w stanie usunac usterki tylniej wycieraczki oraz wyciekow oleju z miski w 3 letnim samochodzie.
Zapraszam do mnie, koledzy na pewno będą chcieli się jeszcze raz pościgać ;) Calibra pali 11-13l a w Meganie komputer nie pokazuje zwykle więcej niż 9-11l (chociaż czasami ciężko przejechać 30km za 20zł hehe). Inna bajka że "kali" ma tragiczną reputację na naszych drogach. No i nie porównuj 3 letniego Renault do takich "zabytków", tam większość problemów jest już dawno opracowanych.
Xywka: -=JaRzYnA=-
Imię: Krzysztof
Skąd: Nowa Dęba
Wiek: 24
Auto: poprzednio Opel Calibra 2.0i 150ps (sportowy wydech, filtr stożek K&N, obnizone max, chiptuning).... obecnie Fiat Seicento 1.1MPI, 2003r, amorki gazowe, tarcze Brembo Max nacinane, Ferrodo premium... to dopiero początek
Zainteresowania: KoTeCzKi, KoTeCzKi... no i czasem KoTeCzKi, a tak poza tym elektronika, komputery, samochody, rajdy samochodowe, ratownictwo, podróze...
Witajcie :D wczoraj jak juz niektórzy widzieli zanabyłem Opla.
samochod z 91 roku, zachowany w oryginale, nic nie zwieśniaczone, zadnych spojlerów plastikow i diod ;)
w srodku seria, z zewnątrz seria, nawet kola seryjne ;) rodem z katalogu samochody świata 91 ;)
silnik C20XE
kola 15 cali opony 195/60
hamulce seria
zawieszenie seria
body seria
wydech seria
spalanie: trasa 6,5 przy spokojnej jezdzie
nie wiem co tu opisywać bo chyba kazdy wie jak calibra wyglada ;)
wyposażenie:
abs
klima+schowek
centralny zamek
komputer
skórzana kierownica
wspomaganie
elektryka (szyby i lusterka)
soczewki ;)
radio
LPG ;)
w planach:
doprowadzenie do ideału
montaz ksenonów
reszta wyjdzie w praniu.
ogólnie zadowolony jestem z zakupu.
pozdrawiam :D
ps: fotki wrzuce jak wyczyszczę ;)
dnia Wto 06;01, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
U mnie był ciękawy przypadek. Komputer pokazywał błąd świateł stop'u ale wszystko działało dobrze. Po 30-tu minutach grzebania w kablach okazało się, że ... brakuje bezpiecznika !!! . Nie pamiętam numeru - to ten odpowiedzialny za dogrzewanie układu chłodzenia w zimne dni i parę innych żeczy (chyba też od przakźnika, który sygnalizyje położenia sprzęgła).
znam ciekawszy przypadek, postaram sie go opisać w sposób zrozumiały:
mój brat kupił kiedyś opla calibrę, która miała taką instalację, że nie mógł wyłączyć kluczykiem silnika, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik nadal chodził, ale tylko wtedy gdy podczas tej czynności był wciśnięty pedał hamulca, żaden elektryk samochodowy nie wiedział gdzie jest problem, ale po puszczeniu pedału (zgaśnięcie świateł stopu) problem znikał i wtedy należało włozyć kluczyk i ponownie włączyć/wyłączyć, a wtedy silnik gasł ... morał z tego taki, że należało go gasić bez wciśniętego pedału hamulca
Silnik opel astra, calibra, vectra, kadett - 2,0 16V [c20xe], głowica cosworth.
Zestaw - silnik, kompter ECU, wiązka komputera.
Silnik wymontowany z rozbitej calibry (tył). Auto jeździło niecałe pół roku w kraju, nie eksploatowane na gazie.
2200,-
510 166 551
Witam krótko opisując moje auto:
Opel Calibra 2.0 16v(c20xe) (grafitowa)
rok prod.1992
wyposażenie:
-elektryczne szyby
-elektryczne lusterka
-szyberwicher
-abs
-komputer pokładowy
Auto te trafiło w moje ręce dwa tygodnie temu.
Obecni na spocie widzieli zagięte drzwi lewe błotnik tylny i pęcherze.
W połowie kwietnia auto idzie do blacharza i otrzyma nowy lakier.
Narazie tylko tyle iż więcej nie pozwolą fundusze.
Oraz druga Calibra 2.0 8 v 91'(czerwona)
wyposażenie:
-klimatyzacja
-komputer pokładowy
-szyberwicher
-abs
Alternatywa na XE jest kupienie SEH`a albo zmodernizowanie NE (walek, komputer). Niewiele slabszy (20KM) ale dolot Lexmaula, uklad wydechowy 2`` i efekt moze zadziwic.
Dostac LET`a w dobrym stanie jest praktycznie nie mozliwe
Hamulce pewnie z Kadetta. Zaciski ATE 256/24 pod kola 14`` Mozna tez rozmyslic jeszcze wieksze hamulce z Opla Calibry.
Placebo to inna para kaloszy :E ...jak juz ktos powiedzial...czyste auto wydaje sie byc szybsze :)
wracam do pytania, ktore zadalem na prosbe...
jaka jest wasza wiedza na temat chakaterystyki pracy wysokoobrotowych silnikow Hondy ze zmiennymi fazami rozrzadu ??
i zacytuje jeszcze shemrockaz prywatnej rozmowy...
chlopaki porownuja opla calibre 2.0 8v do hondy
to jak porownac pierwszego diesla na popompowtrysku do common rail
@KOWAL
3. Moja odpowiedź brzmi tak - wiem co to są wysokoobrotowe silniki hondy ze zmiennymi fazami rozrządu - i dlatego do jasnej chol*ry w tym linku Dyla przy każdym opisywanym modzie V-TECa w którym zastosowano wyłącznie zmieniony dolot i wydech JEST PISANY NOWY PROGRAM, MAPA PALIWA PO TO ABY BYŁO TO TAK SKONFIGUROWANE, ŻE KONFIGURACJA TA ZAWIERA W SOBIE EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE ZALET JAKIE POSIADA STOŻEK, PALIWO DAWKOWANE JEST O WIELE EFEKTYWNIEJ PRZY NOWEJ MAPIE PRZY CZYM WYKORZYSTYWANA JEST WIEKSZA PRZEPUSTOWOŚĆ STOŻKA PRZY ZACHOWANIU ODPOWIEDNIEGO POŁOŻENIA MOMENTU I MOCY ABY POPRAWA TA BYLA UZYTECZNA I DAWAŁA WYMIERNE EFEKTY CZYLI WIEKSZA MOC I MOMENT DOSTEPNE W SZERSZYM ZAKRESIE OBROTÓW CO SPRAWIA ŻE SILNIK JEST O WIELE SPRAWNIEJSZY.
Bez tej mapy paliwa wyszło by jedno wielkie g*wno a nie potencjał V-TECa, który jest do wykorzystania za pomocą warunków opisanych wyżej.
no i w koncu gadasz do rzeczy...
powiedz mi...slyszales o czyms takim jak programowanie komputera w aucie ale na wlasna reke ?? polega to na tym ze resetujesz komputer za pomoca bezpiecznika do takiego etapu ze musisz sekwencja pewnych czynnosci nauczyc go NOWYCH parematrow pracy silnika...na sekwencja ta sklada sie wiele czynnosci...po ich wykonaniu auto czuje ze dostaje wiecej powietrza, dostosowuje sobie mieszanke paliwa itp...oczywiscie nie jest to tak fajnie jak w przypadku stalej napisalej mapy, ale daje efekty...bez takiego resetu bo zalozeniu stozka auto potrafi sie dusic, krztusic...etc
Ten post był edytowany przez Dylu dnia: 10 Kwiecień 2007 - 20:07
No i stalo sie
Cena:
10 900 PLN / 2 877 EUR (do negocjacji)
Typ:
Sportowy / Coupe
Informacje:
Rok produkcji: 1996, Data rejestracji: 05/1996, Przegląd: 08/2009, Ubezpieczenie: 08/2009, 200 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 150 KM (110 kW), Pojemność skokowa: 1998 cm3, benzyna, zielony-metalic, Liczba drzwi: 2/3,
Dodatkowe wyposażenie:
ABS, el. szyby, el. lusterka, alufelgi, centralny zamek, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka, ksenony, światła przeciwmgielne
Dodatkowe informacje:
bezwypadkowy, garażowany
Opis pojazdu:
Sprzedam Opla Calibre, samochód bardzo zadbany, nie wymaga żadnego wkładu finansowego.
Przed ostatni rok produkcji, w bardzo dobrym stanie wizualno - techniczno - blacharskim, wersja produkowana w Finlandii (lepsze blachy, odporne na korozje).
Cechy charakterystyczne:
- kolor zielona perła
- centralny zamek
- odcięcie zapłonu
- elektryczne szyby
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- elektryczny szyberdach
- ABS
- komputer pokładowy
- xenony na soczewkach Mercedesa W211
- światła przeciwmgielne
- 2x air bag
- wspomaganie kierownicy
- przebieg auta to ok. 205000 tys.km
- nowe świece BERU
- kable zapłonowe BERU
- zawieszenie Weitec -30/-30
- 16"felgi Alessio F1 z nowymi oponami Falken F452 (1 sezon) - 215/40/16
- Calibra jeździ na oleju Valvoline Maxlife 10W/40
- rozrząd wymieniony wraz ze wszystkimi płynami, sprzęgłem przy przy Swapie silnika z C20NE (8V) na C20XE (16V) - (przy przebiegu samochodu ok. 195000)
- posiadam wykres z hamowni potwierdzający znakomity stan silnika – 152 KM i 200 Nm (spalanie ok. 7,5 l w trasie do 10 l – miasto)
- wymieniona pokrywa zaworów oraz świec (polerowane aluminium - piękny efekt na żywo)
- wymienione zostały wszystkie przewody paliwowe oraz hamulcowe
- nowy tłumik środkowy oraz końcowy Ulter’a
- dodatkowo komplet oryginalnych felg aluminiowych Opla, 15’’ z oponami zimowymi Goodyear Ultra Grip
Audio:
- radio Sony GTX GT 300 (CD/MP3)
- radio CB – TTI 770 + Hustler IC100
Wszelkich dodatkowych informacji udzielam pod nr tel. 607774364 lub mail: palpatine79@gmail.com
http://www.otomoto.p...how&id=C7107511