logo
 Pokrewne renessmekomputer nie czyta dyskietek dyskietekkomputery pokładowe w samochodach jakie mają funkcjeKomputer zakupiony przed założeniem działalnościkomputer resetuje się podczas ściągania plikówkostka od modułu komputera Polonez gdzie jestkomputer zatrzymuje się podczas uruchamiania biosukomputer nagle się wyłącza przy rozruchukomputer się zawiesza przy włączaniu Skypekomputer resetuje się przy uruchamianiu skypakomputer wykrywa telefon jako MTP
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bibliotekarz.opx.pl
  • renessme


    lukasz.jagielsk, u mnie jest instalacja IIgen. z parownikiem Lovato i na komputerze Stag2-L.
    I pali w mieście 10l, a w trasie ostatnio wziela 8,5(ale dość gwałtowna jazda).
    Tylko nie zapominaj, że ja mam 8v i na monowtrysku.
    Twoja jakbyś się zdecydował jednak na IIgen(ale jestem za sekw.) to jakieś 15-20% wiecej niż PB (oczywiście przy poprawnej regulacji i bez klimy).
    Na sekwencji powinna palic tyle samo co na PB i nie będzie odczuwalnej różnicy, czy to gaz, czy PB.
    Sam w tej chwili zakładałbym jakąś tanią sekwencję,gdybym nie miał założonej swojej.



    Może ktoś mi doradzi, co może być przyczyną niedomagania mojego samochodu. Mam instalację gazową ( sekwencja Lovato ) w VB 1,6'99 Ecotec. Na rozgrzanym silniku, podczas przyspieszania ( przy przekraczaniu 2-3 tyś obrotów ) następuje "dławienie" się silnika ( nierównomierna praca, szarpnięcie ). Po przekroczeniu ok. 3 tyś. obrotów wszystko jest ok. Na zimnym silniku, także wszystko dobrze pracuje. Na benzynie silnik pracuje równiutko i prawidłowo. Nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa. Kalibrowali mi komputer od gazu klikakrotnie i bez efektów. Wymieniono mi dysze na nowe i rozmiar większe. Wymieniłem świece. Tankuję gaz tylko na BP i w różnych miejscach. Usterka przejawia się podobnie jakby dostawał za mało paliwa podczas przyspieszania, albo na jeden cylinder nie palił prawidłowo. Podkreślam, na benzynie wszystko jest ok. Jeżeli ktoś wie to proszę o poradę, co może być przyczyną tej awarii.



    Witam, pytanko jak w temacie, niewiem jaki komputer wybrac, mam silnik 1,6 16V i jeden gazownik poleca mi Tomasetto z Autroic Al700 ( 1700zl 2 lata gwrancji) a inny Lovato z komputerem Bingo S za 1900/1 rok gwarancji, a jeszcze iny mowi o komputerze Razmus AF 800 ( wogole nie wiem co to jest)
    pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Krzysiek




    Instalacja przypuszczam ze tak, jedyne drobne zmiany trzeba bedzie przeprowadzic tak jak wymiane mieszalnika na inny, pare węży itp, komputer sterujący tez pewnie, i a potem to wszystko dostroic, a koszt co najmniej pewnie 1/3 instalacji gazowej.

    Niekoniecznie tak do końca.
    Mieszalnik to mieszalnik on tylko podgrzewa gaz, nie ma wpływu na to pojemność do jakiej się go zakłada. A tymbardziej przy tak małej różnicy z 1.6 na 2.0-więc zostaje
    mikser jest bardziej prawdopodobny do wymiany bo on musi mieć odpowiednią przepustowość gazu, ale też niekoniecznie bo zależy jaki założą do 1.6( jak o średnicy 40 to będzie ok)
    komputer sterujący- zostaje stary ( może być konieczne tylko inne podłączenie poszczególnych przewodów bo każdy silnik ma swój schemat podłączenia elektroniki LPG-czyt. komputer)
    Zobacz tutaj znajdź interesujące Cię silniki i porównaj http://www.megapol.c...a0dacee4e8ae814

    To jest przykład na kompie Lovato,tak samo jest z innymi kompami trzeba tylko poszukać jego schemat. Wyobnraźcie sobie ile by trzebabyło rodzajów kompów gazowych do poszczególnych samochodów i silników. A tak jest jeden tylko troszkę inaczej podłaczony coś tam dodane- i działa. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    Wbrew pozorom założenie lpg nie jest aż takie trudne, później zalegalizować(200zł)i się wozisz o prawie polowę taniej :twisted: :twisted: :twisted:

    Oczywiście regulacja konieczna.



    Witam,
    Mam 1 problem z LPG: szarpie na gazie. Ale tylko gdy silnik jest już dobrze nagrzany, po przejechaniu ok. 20km. Zimny, zaraz po przelaczeniu pracuje prawidłowo, podobnie na benzynie. Silnik szarpie wtedy, gdy nie przyspieszam, tzn. jadę ze stałą prędkością lub zwalniam. Na biegu jałowym skacze od 500 do 1500 obr/min. Spadku mocy nie zauwazylem.
    Silnik to X20XEV, gaz Lovato Fast 400 - sekwencja z listwą Matrix. Dziś wymieniłem świece, i filtry gazowe. Jezdze tylko na czystym gazie Shell (filtr był czysciutki). Komputer gazowy nie pokazuje bledow, check sie tez nie zapala.
    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jakieś 2 mies. temu mialem wyciek gazu na parowniku. Dokrecilem srubki i sie uspokoilo. Teraz parownik jest zapocony, chyba od plynu z chlodnicy. Czy ktos ma jakis pomysl?
    I jeszcze jedno: przy wymianie świec zauwazylem, ze jedna z nich byla mocno zaolejona. W zasadzie to olej az z niej kapał.



    Może po prostu skorzystaj z takiego urządzenia jak centralka LPG np. lovato lov"eco", która posiada 3xLED bogato-czerwona, żółta i ubogo-zielona i do tego sonda od opla. Czasem sam z tego korzystam dla pewności, że wszystko gra. Na szrotach tego pełno. Można ją zaprogramować przez rs232 jak też i bez komputera. Z takim wskaźnikiem, jaki masz na myśli się nie spotkałem.



    Jest mi potrzebne oprogramowanie do centralki wymienionej w temacie ponieważ posiadam instalację lovato do której w żadnym warsztacie nie mogę znaleźć oprogramowania a auto ma rozregulowany komputer i pasowało by go ustawić Proszę o jakieś rady czy może dało by się to jakoś inaczej ustawić??



    Witam

    Mam problem z uniakiem 1.4 instalacja cala lovato komputer lov eco.
    Wskazania sondy lambdy na gazie nie oscylują przy jeździe jak i na biegu jałowym, otrzymują się na poziomie przy jeździe 0.80 przeważnie lub 0.88v mierząc podłączonym miernikiem. Próbując ustawić na parowniku bieg jałowy mam wskazania na sondzie albo 0v albo 0.8v nie da się wyregulować pośrednio. zakręcając przy krokowcu śrubę regulacyjna dane z sondy się nie zmieniają dalej sa to 0.8v lub 0.88v (przekręciłem je o jakieś 7mm)po tym spalenie spadło. W trasie przed przykręceniem spalił mi 11l gazu.Dlaczego tak się dzieje?
    Sonda na pb oscyluje od 0.2v do 0.8v

    Auto również od zawsze posiada problemy z paleniem na benzynie, po zapaleniu nie Równe obroty i gaśnie trzeba pompować gazem żeby się przełączył na lpg. Po resecie ECU pali normalnie.
    Po poczytaniu forum stwierdziłem ze auto nie posiada zarówno emulatora sondy ani wtrysku. Czy któryś z nich rozwiąże ten problem?



    " />Historia w skrócie.
    Auto miało dziwny objaw tzn jak jeździłem do 3000obrotów to w tym zakresie było OK ale jak tylko przekroczyłem tą granicę coś się rozregulowywało w instalacji i do 2500obrotów nie mogłem na gazie jechać bo nie miało mocy strzelało szarpało dopiero po przekroczeniu 2500 - 3000 obrotów szło normalnie tzn bardzo dynamicznie. Jeszcze przy tym dużo paliło jeździłem do gazowników, Ci regulowali wymieniali brali kasę znowu regulowali i znowu wymieniali: parownik, filtr, świece na NGK, przewody, sondę lambda. 0 efektów. W końcu gość rozłożył ręce i mówi albo komputer za 400zł albo krokowy za 200zł, albo opcja druga za 30zł:). Wybrałem opcje nr 2. Wyjął krokowca, odpiął centralke, wstawił śrubę i mówi że tak nawet bedzie lepiej niż wcześniej. I niby jest git. NIBY... cały czas świeci się CHEK ENGINE, pokazuje że sonda lambda na gazie nie pracuje, błąd położenia przepustnicy i czujnika ciśnienia powietrza. Auto jest wyczuwalnie słabsze i nie ma tego ciągu co wcześniej i jakby tego było mało znowu dużo pali. Nie wiem corobić czy może zainwestować w tą centralke i krokowy czy coś można innego z tym zrobić. Nie pytajcie mnie o instalacje bo naprawdę nie wiem jaki to model. W każdym bądź razie jest firmy LOVATO i było montowana na początku 2001 roku.



    No ja tez mam podobny problem przy swoim cronosie jak jest zimny to na benzynie ledwo można jechać i trzeba bardzo dokładnie i delikatnie operować gazem żeby to auto rozbujać i poruszać się nim w jakikolwiek sposób a jak się rozgrzeje to muł ponadprzeciętną.
    Mi wydaje mi sie ze to wina komputera(ale pewnie tylko wydaje:)), kiedyś czytałem że ponoć jak jeździ się na gazie po po jakimś czasie komputer w pewien sposób przekształca mieszankę dopasowując ją do rodzaju paliwai i samochód przestaje jeździć na benzynie ale nigdy się nie doczytałem o tym więcej. Ja posiadam instalacje lovato od zwykłego gaźnika tylko z automatycznym przełącznikiem benz/gaz, brak przepływomierza (tzn spalony po wystrzale) ci co zakładali gaz prawdopodobnie odłączyli diagnostykę wiec nie mam jak czegokolwiek sprawdzić(nic jeszcze dokładniej nie grzebałem instalacja gaz jak i usterka przepływomierza była przed zakupem auta).

    Moje pytania to: w którym miejscu w samochodzie bądź w silniku znajduje się diagnostyka i jak to można ponownie podłączyć no i czego to może być wina że rzeczywiście samochody przestają jeździć na benzynie????



    Instalka kombinowana... Bo elektronika jest Landi Rezzo (czy jakoś tak) a parownik nówka... ( Lovato, bo Landi sie rozsypał...)
    Ustawiał mi to wszystko gościu, który, w okolicy uznawany jest za prawdziwego fachowca... Wynik, jak narazie się nie powtórzył, bo nie robie ostatnio tras, i bardziej wciskam pedał.. byłem wtedy zaskoczony, tak dobrym wynikiem... teraz jest już normalnie , trasy krótsze, jadza po mieście, i dynamiczniejsza jazda... efekt ciut ponad 8l...
    Pozdrawiam
    KT

    P.S. Instalka zwykła na mikserze, z silniczkiem krokowym i komputerem..



    Właśnie zakładam gaz do 323F V6 czyli ten sam silnik co u Ciebie i sądzę, że jeżeli się ma pieniądze to tylko instalka GMS I-SEQ która niestety kosztuje 5400PLN. Można też taniej tak jak ja mam aktualnie LOVATO Logic za 3400 PLN, ale tu niestety jest problem z reakcją systemu ze względu na moim zdaniem zbyt długie przewody dostarczejące gaz. Jeszcze jest szansa na ustawienie, ale jak nie to wrzucę GMS-a.
    Ostatnia opcja to instalka za 1800 PLN, czyli zwykła z komputerem. Jak dobrze założona to bedzie chodzić. Jedyny istotny problrm tkwi w zabezpieczeniu przepływomierza prze ewentualnymi wybuchami(przy droższych instalkach to nie występuje)


    To chyba tyle jak narazie



    " />U mnie komputer jest podpięty do grodzi przy tabliczce znamionowej. Co do wodoszczalności... Mi nic takiego nie mówili

    Generalnie, aby zalać po górną gródź to byś musiał naprawdę zanurkować... Nie wiem - ja nie mam żadnych problemów, chlapo odporna jest

    Ja też mam lovato i elektronikę KME (bingo-m).
    Możemy się spotkać, jak chcesz - tylko napisz gdzie. Jak będę jechał do Przemasa (środa, może czwartek...) to mogę zajechać na budowę do Letniewa (w sumie tamtędy śmigam - brak korków).

    Powiedz mi - jak u nich z terminami? Muszę jechać na wymianę filtra - już w sumie 20000 na nim zrobiłem i sprawdzenie diody od rezerwy - po bananie (montaż zderzaka) się przestała świecić



    " />
    ">tak to jest jak się oszczędza na siłę i nie zakłada solidnej instalacji

    No własnie założyłem taką instalke jaka byc powinna, wybrałem jeden z droższych komputerów i parownik lovato też dość drogi. Więc nie oszczędzałem.

    [ Dodano: Sro Lis 22, 2006 9:05 pm ]
    Tankowałem na tej samej stacji shell.



    " />Morder nabijasz sobie posty czy co ?? bo to bylo O/T


    Martini jak nie chcesz wywalac aksy a boisz sie strzalow itp. to jest mozliwosc zalozenia instalacji posredniej. Jest to modyfikacja starych typow /wtrysk jest po staremu 1 punktowy/ ale za to wszystkim steruje komputer i ma masz do dyspozycji czujniki ktore w razie co odetna doplyw gazu
    ja mam taka instalacje firmy Lovato w 626 2.5V6 - napewno staty sa odczuwalne czego nie bedziesz mail przy pelnym wtrysku ale kasa tez jest nieporownywalna




    większość z Was pisze ze każdy 1.8 na monowtrysku dobrze sie gazuje

    Bo tak jest


    w b4 były jeszcze RP?? albo ADZ, ABS.

    RP i ABS to te same silniki tylko w RPku wyprzedzenie zapłonu sterowane jest podciśnieniem samoczynnie a w ABSie przez kompa. RPk mojego kumpla szybciej reaguje na gaz niż mój ABS - wg mnie pod tym względem RPk lepszy.


    widze ze komputery bingo szczególnie są tu wyróżniane jak i reduktory Lovato.

    Wyszły juz nowsze sterowniki - lepsze od BINGO-M - na nowszym procku ale nazwa mi z głowy wyleciała.


    z osprzętem tomasetti

    Dobry osprzęt - mam taki.

    Do paska nie polecam 90KM - w mojej 3ce wydaje mi sie już za mało. Ale za to mało pali
    I co WAŻNE - jest elastyczny jak diesel!!!! Max moment przy 2500oberków - tzn 143Nm to niezły rezultat jak na monowtrysk! Jadę 60km/h na 5tce - daje gazu i odjeżdżam....



    podzwoniłem i koszt jest w granicy 1500-1700 zalezy jaka firma
    zastanawia mnie tylko to ze jeden z gazowników powiedział mi ze komputer BINGO M jest juz przestarzały i mi poleca komplet lovato czyli parownik i komp z tej firmy a wielozawór tomasetto a ceny sa podobne powiedział tesz ze zamontuje mi to co sobie zamówie oczewiscie za odpowiednio cena
    szukałem o tym zestawie ale zawiele o nim nie ma
    nara




    podzwoniłem i koszt jest w granicy 1500-1700 zalezy jaka firma
    zastanawia mnie tylko to ze jeden z gazowników powiedział mi ze komputer BINGO M jest juz przestarzały i mi poleca komplet lovato czyli parownik i komp z tej firmy a wielozawór tomasetto a ceny sa podobne powiedział tesz ze zamontuje mi to co sobie zamówie oczewiscie za odpowiednio cena
    szukałem o tym zestawie ale zawiele o nim nie ma
    nara


    Nie słuchaj gazowników bo oni wciskają wszystko na czym najwięcej zarabiają. Bierz bingo albo autronica prawie wszyscy na forum takie mają:)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl