logo
 Pokrewne renessmekomputer nie czyta dyskietek dyskietekkomputery pokładowe w samochodach jakie mają funkcjeKomputer zakupiony przed założeniem działalnościkomputer resetuje się podczas ściągania plikówkostka od modułu komputera Polonez gdzie jestkomputer zatrzymuje się podczas uruchamiania biosukomputer nagle się wyłącza przy rozruchukomputer się zawiesza przy włączaniu Skypekomputer resetuje się przy uruchamianiu skypakomputer wykrywa telefon jako MTP
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • renessme


    To, że do każdej marki będzie potrzebny inne interfejs, to podobnie jak w osobówkach, , ale 90% teco co potzrebuję to MAN. Dziady w ASO za diagnostykę komputerową samych tylko układów ABS krzyczą ponad 400 zł (czyli to, co w osobówce by 20 zł nie kosztowało)!
    Dziwi mnie to wszystko, bo jeśli pojazdy mają Euro 2-3, to układ OBD powinien być zunifukowany i jak najbardziej zbliżony (takie są założenia całego projektu). Spróbuję hgdzieś dorwać programik i jeśli chociażby zdiagnozujemy sam ABS, bądź sterownik silnika, to będzie pełen sukces! Na 20 samochodówjeśli w 3 padnie ABS, czy jakiś czujnik to 1200 zł oszczędności. W planach i tak jest uniwersalny przyrząd diagnostyczny coś w rodzaju boschowskeigo kts'a. Ale trzeba próbować tańszych rozwiązań
    Dzięki za info i spróbuję coś poszukać. Jeśli ktoś wie gdzie i jak, to piszcie.
    Pozdrawiam.



    " />Nie widziałem podobnego tematu, a jako, że górnictwo w Polsce jest bardzo dobrze rozwinięte postanowiłem założyć temat o maszynach i urządzeniach górniczych. Maszyny i urządzenia będą przedstawiane w kolejnych postach. Na początek kombajny ścianowe:

    Kombajn ścianowy - maszyna górnicza służąca do pozyskiwania węgla z pokładu. W przeciwieństwie do kombajnów chodnikowych nie są pojazdami gąsienicowymi, lecz poruszają się po specjalnej konstrukcji przenośnika zgrzebłowego. Do ich napędu stosowane są zasadniczo trzy metody: napęd cięgnowy (łańcuchowy) oraz dwa systemy bezcięgnowe Poltrak (B lub 2B) i Eicotrack (2BP), z czego ten pierwszy praktycznie jest już prawie całkowicie wyparty. Kombajn ścianowy składa się z podłużnego kadłuba wyposażonego w dwa ruchome ramiona zaopatrzone w organ skrawający o dużej mocy. Ze względu na wyjątkowo niebezpieczne warunki pracy (odłamki skał, hałas, wibracje itd.) coraz częściej kombajny wyposaża się w systemy automatyzacji umożliwiające zdalne sterowanie pracy kombajnem oraz zdalną diagnostykę.

    Mechanizmy posuwu kombajnów ścianowych:
    Poltrak
    Eicotrack (2BP) lub wersja z hamulcem (2BPH)
    Dynatrack
    Łańcuchowy



    Zasada działania

    Kombajn ścianowy, przemieszczając się po przenośniku ścianowym zgrzebłowym, urabia caliznę w sposób zależny od wybranej technologii urabiania. Najczęściej organ wyprzedzający skrawa górną warstwę calizny podsiębiernie (ruch obrotowy zgodny z ruchem wskazówek zegara). Organ tylny pracuje nadsiębiernie, urabiając dolną część calizny oraz ładuje urobek niezaładowany na przenośnik zgrzebłowy przez organ wyprzedzający. Na końcu i początku ściany występuje faza zawrębiania. Możemy wyróżnić następujące technologie urabiania kombajnem ścianowym:
    -dwustronna,
    -jednostronna.

    Przykład Kombajnu ścianowego:

    Kombajn ścianowy KSW-750E jest płytkozabiorowym, dwuramionowym kombajnem ścianowym pracującym po przenośniku ścianowym w systemie bezcięgnowym typu Eicotrack. Przeznaczony jest do dwukierunkowego mechanicznego urabiania i ładowania urobku w ścianowym systemie eksploatacji bezwnękowej przy nachyleniu poprzecznym ściany do 10° oraz nachyleniu podłużnym do 12° w wersji bez hamulców i do 35° w wersji z hamulcami.

    Napęd posuwu kombajnu zapewniają dwa ciągniki, z których każdy napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 60kW dostosowanym do częstotliwości 100Hz. Silniki te zasilane są z napięciowego lub prądowego przemiennika częstotliwości umieszczonego poza kombajnem.

    Bezstopniowa regulacja wysokości kombajnu i urabiania umożliwia wybieranie pokładów pofałdowanych o zmiennej miąższości. Kombajn wyposażony jest w komputerowy system sterowania i diagnostyki jego pracy. Sterowanie kombajnem odbywa się zdalnie (radiowo) lub lokalnie przez obsługę.
    Kombajn dostosowany jest do pracy w wyrobiskach o stopniu zagrożenia metanowego a, b i c. Kombajn wykonano w ramach projektu celowego nr 9T 12A 129 99 C/4277 pn: "Zwiększenie efektywności urabiania węgla przez wdrożenie uniwersalnego elektrycznego kombajnu ścianowego" dofinansowanego przez KBN w latach 1999á2001.
    Ramiona do kombajnu typu R300 (R200) wykonano w ramach projektu celowego nr 9T 12A 149 99 C/4460 pn. "Zwiększenie efektywności urabiania węgla z pokładów niskich i średnich przez wdrożenie nowej generacji ramion", dofinansowanego przez KBN w latach 1999á2001.
    Charakterystyka techniczna

    Charakterystyka techniczna dla KSW-750E

    Maksymalna wysokość urabiania [mm] 3030 do 3560
    Moc silników elektrycznych [kW] 750
    (2 x 300 + 2 x 60 + 30) lub
    550
    (2 x 200 + 2 x 60 + 30)
    Napięcie zasilania [V] 1000
    Średnica organów urabiających [mm] 1400 do 1800
    Max. zagłębienie w spąg [mm] 350
    Zabiór organów urabiających [mm] 650 do 1000
    Prędkość obrotowa organów [obr./min.] 36,2; 39,4; 42,9; 46,7; 50,7
    Max. siła pociągowa [kN] 669
    Prędkość posuwu robocza [m/min] 0 do 10,5
    Prędkość posuwu manewrowa [m/min] 0 do 21
    Wysokość minimalna (od spągu bez osłon) [mm] 1067 do 1406 Masa [t] 38 do 48

    Zdjęcia:
    Kombajn podczas pracy

    Ponownie podczas pracy
    Największy ścianowy kombajn węglowy stosowany w kopalniach chińskich



    Witam, napisałem pięknie i dokładnie .... ale okaząło się że wylogowanie z sesji powoduje utratę tego co się tworzyło :(

    Zatem, po krótce: mam 25 lat, mój Ojciec od 15 lat ma warsztat gdzie zajmuje się montażem systemów zabezpieczeń w pojazdach. Ja z wykszałcenia jestem elektronikiem - automatykiem, z zamiłowania fascynatem samochodów, mechanikiem, elektrykiem, elektromechanikiem, z zawodu Informatykiem, projektantem infrastruktury IT,specjalistą od zabezpieczeń i administratorem.

    Posiadam własną DG, prowadze firmę ze sklepem interntowym - działalnośc dodatkowa - w trakcie rozwoju.

    Od długiego czasu pragnę uruchomić własny warsztat samochodowy na wzór znanych z Discovery warsztatów samochodowych - przy czym skala nieco mniejsza - gdyż zaczynalibyśmy od podstaw.

    Warsztat ojca działa od 15 lat, ma bardzo dobrą renomę, jednak wszystko robione jest w garażu - co nie napawa profesjonalizmem dla sporej części klientów.

    Razem z ojcem rozważamy rozszerzenie działalności - chemy oworzy warsztat dla pojazdów. Nie kolejny w którym z przystanków autobusowych klepie się samochody, ale prawdziwy warsztat gdzie można dokonać:
    - diagnostyki komputerowej
    - regulacji silnika i komputera
    - naprawy / rozbudowy elektryki w samochodzie
    - tuning (optyczny, techniczny, elektroniczny)
    - odbudowa, remont, przebudowa pojazdów (nie rozbitków)
    - naprawy elektryki w pojazdach od blacharza
    - diagnostyki, naprawy i serwisu motocykli i skuterów
    - diagnostyki, naprawy i serwisu sprzetu ciężkiego (ciągniki siodłowe, sprzęt rolniczy, sprzęt budowlany)
    - całkowitego modingu / kustomizacji pojazdu dla klientów (w ustalonym zakresie)
    - produkcji własnych dodatków (urządzenia i elementy) wykorzystyuwanych przy pracach naprawczych i tuningu oraz w zabepzieczeniach
    - malowania pojazdu wg upodobań klienta na profesjonalnym stanowisku lakierniczym
    - pomiar mocy - reglacja, ograniczenie,
    - przebudowa pojazdów (silnik, podwozie, karoseria, zawieszenie, tapicerka)

    Warsztat miałby posiadać 2 stanowiska montażowo - naprawcze (zabezpieczenia, car audio, cb, video, elektryka, elektronika, wymiana/rozbudowa instalacji elektrycznych), 1 stanowisko odbudowy pojazdów (od rozbiórki, przez przeróbki i elektrykę po montaż końcowy), 2 ruchome stanowiska diagnostyki i regulacji komputerowej, 1 stanowisko malarskie, 1 stanowisko do modyfikacji tuningowych.

    Szukamy osoby, która pomoże finansowo uruchomić (wybudować i wyposażyć) taki warsztat. W zamian za udział w przedsięwzięciu oferuję część udziałów w zyskach (po okresie wylęgania - przez określony czas). Dodatkowo - jeżeli sponsorującym bedzie firma, zapewniamy reklamę itp.

    Mowa o kwocie minimum 150 000 zł. Aktualnie pisze Biznes Plan dla tego przedsięwzięcia, wraz z rozłożeniem na 3 letni proces wzrostu. Tworzę listę sprzętu i szkoleń, opracowuję wstępny projekt budnku warsztatowego.

    Liczymy na lokalnych klientów - kórzy będą mieli problemy z samochodami wynikające z normalnego uzytkownia, którzy będą szukali napraw elektroniki w kupionych używanych samochodach, liczymy tez na osoby sprowadzające pojazdy z zagranicy, ososby chcace zmodyfikować swój samochód, podnieśc jego moc, osiągi (młodzi ludzie), poprawić jego wygląd i atrakcyjność, stworzyć samoachody niepowtarzalne i odmienne. Rózwnież rolnikó, włascicieli dużych pojazdów i sprzętu ciężkiego. Ktróego w naszej okolicy nie brakuje.

    Lokalizacja i rynek klientów - miasto 35 000 osób, blisko głównych tras tranzytowych, województwo lubelskie i mazowieckie, potencjał klientów ponad 1,5 miliona w promieniu 80 km. Duża liczba firm transportowych, kilka sporych firm produkcyjnych, przetwórczych - z własną flotą samochodową, średni wiek pojazdu w okolicy to około 8 lat, 6 komisów samochodowych w mieście, ciągle spory obrót pojazdami sprowadzanymi, 3 zakłady "utylizacji" pojazdów, 3 stacje diagnostyczne.

    Konkurencja - 1 firma car audio, 11 firm elektromechanicznych (liczące się na rynku tylko 2), 5 zakładów blacharskich, 1 autoryzowany punkt serwisowy BOSCH'a, 4 firmy posiadają komputery do diagnostyki, nikt nie zajmuje się tuningiem, nikt nie reguluje komputerów i silników - tylko diagnoza, żadnej profesonalnej lakierni - tylko dwóch lakierników z pistoletem w warsztacie lub na powietrzu, żadnej firmy w zakresie zabezpieczeń pojazdów, żadnego konkretnego serwisu motocykli i skuterów, jeden autoryzowany punkt serwisowy fiata.

    Kadra - początkowo rodzina i wsparcie ze strony znajomych (elektryk, elektromechanik, mechanik, diagnosta pojazdowy z uprawnieniami, ) do tego w trakcie rozwoju osoby na stanowiska specjalistę od malowania, tuningu elektronicznego, specjalistę od klatek bezpieczeństwa, specjalistę od tuningu motocykli.

    Jeżeli masz uwagi, pytania, rady, uważasz że pmysł nie ma szans przezycia - napisz na PW.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl