To, że do każdej marki będzie potrzebny inne interfejs, to podobnie jak w osobówkach, , ale 90% teco co potzrebuję to MAN. Dziady w ASO za diagnostykę komputerową samych tylko układów ABS krzyczą ponad 400 zł (czyli to, co w osobówce by 20 zł nie kosztowało)!
Dziwi mnie to wszystko, bo jeśli pojazdy mają Euro 2-3, to układ OBD powinien być zunifukowany i jak najbardziej zbliżony (takie są założenia całego projektu). Spróbuję hgdzieś dorwać programik i jeśli chociażby zdiagnozujemy sam ABS, bądź sterownik silnika, to będzie pełen sukces! Na 20 samochodówjeśli w 3 padnie ABS, czy jakiś czujnik to 1200 zł oszczędności. W planach i tak jest uniwersalny przyrząd diagnostyczny coś w rodzaju boschowskeigo kts'a. Ale trzeba próbować tańszych rozwiązań
Dzięki za info i spróbuję coś poszukać. Jeśli ktoś wie gdzie i jak, to piszcie.
Pozdrawiam.
" />Nie widziałem podobnego tematu, a jako, że górnictwo w Polsce jest bardzo dobrze rozwinięte postanowiłem założyć temat o maszynach i urządzeniach górniczych. Maszyny i urządzenia będą przedstawiane w kolejnych postach. Na początek kombajny ścianowe:
Kombajn ścianowy - maszyna górnicza służąca do pozyskiwania węgla z pokładu. W przeciwieństwie do kombajnów chodnikowych nie są pojazdami gąsienicowymi, lecz poruszają się po specjalnej konstrukcji przenośnika zgrzebłowego. Do ich napędu stosowane są zasadniczo trzy metody: napęd cięgnowy (łańcuchowy) oraz dwa systemy bezcięgnowe Poltrak (B lub 2B) i Eicotrack (2BP), z czego ten pierwszy praktycznie jest już prawie całkowicie wyparty. Kombajn ścianowy składa się z podłużnego kadłuba wyposażonego w dwa ruchome ramiona zaopatrzone w organ skrawający o dużej mocy. Ze względu na wyjątkowo niebezpieczne warunki pracy (odłamki skał, hałas, wibracje itd.) coraz częściej kombajny wyposaża się w systemy automatyzacji umożliwiające zdalne sterowanie pracy kombajnem oraz zdalną diagnostykę.
Mechanizmy posuwu kombajnów ścianowych:
Poltrak
Eicotrack (2BP) lub wersja z hamulcem (2BPH)
Dynatrack
Łańcuchowy
Zasada działania
Kombajn ścianowy, przemieszczając się po przenośniku ścianowym zgrzebłowym, urabia caliznę w sposób zależny od wybranej technologii urabiania. Najczęściej organ wyprzedzający skrawa górną warstwę calizny podsiębiernie (ruch obrotowy zgodny z ruchem wskazówek zegara). Organ tylny pracuje nadsiębiernie, urabiając dolną część calizny oraz ładuje urobek niezaładowany na przenośnik zgrzebłowy przez organ wyprzedzający. Na końcu i początku ściany występuje faza zawrębiania. Możemy wyróżnić następujące technologie urabiania kombajnem ścianowym:
-dwustronna,
-jednostronna.
Przykład Kombajnu ścianowego:
Kombajn ścianowy KSW-750E jest płytkozabiorowym, dwuramionowym kombajnem ścianowym pracującym po przenośniku ścianowym w systemie bezcięgnowym typu Eicotrack. Przeznaczony jest do dwukierunkowego mechanicznego urabiania i ładowania urobku w ścianowym systemie eksploatacji bezwnękowej przy nachyleniu poprzecznym ściany do 10Ă° oraz nachyleniu podłużnym do 12Ă° w wersji bez hamulców i do 35Ă° w wersji z hamulcami.
Napęd posuwu kombajnu zapewniają dwa ciągniki, z których każdy napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 60kW dostosowanym do częstotliwości 100Hz. Silniki te zasilane są z napięciowego lub prądowego przemiennika częstotliwości umieszczonego poza kombajnem.
Bezstopniowa regulacja wysokości kombajnu i urabiania umożliwia wybieranie pokładów pofałdowanych o zmiennej miąższości. Kombajn wyposażony jest w komputerowy system sterowania i diagnostyki jego pracy. Sterowanie kombajnem odbywa się zdalnie (radiowo) lub lokalnie przez obsługę.
Kombajn dostosowany jest do pracy w wyrobiskach o stopniu zagrożenia metanowego a, b i c. Kombajn wykonano w ramach projektu celowego nr 9T 12A 129 99 C/4277 pn: "Zwiększenie efektywności urabiania węgla przez wdrożenie uniwersalnego elektrycznego kombajnu ścianowego" dofinansowanego przez KBN w latach 1999ÄË2001.
Ramiona do kombajnu typu R300 (R200) wykonano w ramach projektu celowego nr 9T 12A 149 99 C/4460 pn. "Zwiększenie efektywności urabiania węgla z pokładów niskich i średnich przez wdrożenie nowej generacji ramion", dofinansowanego przez KBN w latach 1999ÄË2001.
Charakterystyka techniczna
Charakterystyka techniczna dla KSW-750E
Maksymalna wysokość urabiania [mm] 3030 do 3560
Moc silników elektrycznych [kW] 750
(2 x 300 + 2 x 60 + 30) lub
550
(2 x 200 + 2 x 60 + 30)
Napięcie zasilania [V] 1000
Średnica organów urabiających [mm] 1400 do 1800
Max. zagłębienie w spąg [mm] 350
Zabiór organów urabiających [mm] 650 do 1000
Prędkość obrotowa organów [obr./min.] 36,2; 39,4; 42,9; 46,7; 50,7
Max. siła pociągowa [kN] 669
Prędkość posuwu robocza [m/min] 0 do 10,5
Prędkość posuwu manewrowa [m/min] 0 do 21
Wysokość minimalna (od spągu bez osłon) [mm] 1067 do 1406 Masa [t] 38 do 48
Zdjęcia:
Kombajn podczas pracy
Ponownie podczas pracy
Największy ścianowy kombajn węglowy stosowany w kopalniach chińskich
Witam, napisałem pięknie i dokładnie .... ale okaząło się że wylogowanie z sesji powoduje utratę tego co się tworzyło :(
Zatem, po krótce: mam 25 lat, mój Ojciec od 15 lat ma warsztat gdzie zajmuje się montażem systemów zabezpieczeń w pojazdach. Ja z wykszałcenia jestem elektronikiem - automatykiem, z zamiłowania fascynatem samochodów, mechanikiem, elektrykiem, elektromechanikiem, z zawodu Informatykiem, projektantem infrastruktury IT,specjalistą od zabezpieczeń i administratorem.
Posiadam własną DG, prowadze firmę ze sklepem interntowym - działalnośc dodatkowa - w trakcie rozwoju.
Od długiego czasu pragnę uruchomić własny warsztat samochodowy na wzór znanych z Discovery warsztatów samochodowych - przy czym skala nieco mniejsza - gdyż zaczynalibyśmy od podstaw.
Warsztat ojca działa od 15 lat, ma bardzo dobrą renomę, jednak wszystko robione jest w garażu - co nie napawa profesjonalizmem dla sporej części klientów.
Razem z ojcem rozważamy rozszerzenie działalności - chemy oworzy warsztat dla pojazdów. Nie kolejny w którym z przystanków autobusowych klepie się samochody, ale prawdziwy warsztat gdzie można dokonać:
- diagnostyki komputerowej
- regulacji silnika i komputera
- naprawy / rozbudowy elektryki w samochodzie
- tuning (optyczny, techniczny, elektroniczny)
- odbudowa, remont, przebudowa pojazdów (nie rozbitków)
- naprawy elektryki w pojazdach od blacharza
- diagnostyki, naprawy i serwisu motocykli i skuterów
- diagnostyki, naprawy i serwisu sprzetu ciężkiego (ciągniki siodłowe, sprzęt rolniczy, sprzęt budowlany)
- całkowitego modingu / kustomizacji pojazdu dla klientów (w ustalonym zakresie)
- produkcji własnych dodatków (urządzenia i elementy) wykorzystyuwanych przy pracach naprawczych i tuningu oraz w zabepzieczeniach
- malowania pojazdu wg upodobań klienta na profesjonalnym stanowisku lakierniczym
- pomiar mocy - reglacja, ograniczenie,
- przebudowa pojazdów (silnik, podwozie, karoseria, zawieszenie, tapicerka)
Warsztat miałby posiadać 2 stanowiska montażowo - naprawcze (zabezpieczenia, car audio, cb, video, elektryka, elektronika, wymiana/rozbudowa instalacji elektrycznych), 1 stanowisko odbudowy pojazdów (od rozbiórki, przez przeróbki i elektrykę po montaż końcowy), 2 ruchome stanowiska diagnostyki i regulacji komputerowej, 1 stanowisko malarskie, 1 stanowisko do modyfikacji tuningowych.
Szukamy osoby, która pomoże finansowo uruchomić (wybudować i wyposażyć) taki warsztat. W zamian za udział w przedsięwzięciu oferuję część udziałów w zyskach (po okresie wylęgania - przez określony czas). Dodatkowo - jeżeli sponsorującym bedzie firma, zapewniamy reklamę itp.
Mowa o kwocie minimum 150 000 zł. Aktualnie pisze Biznes Plan dla tego przedsięwzięcia, wraz z rozłożeniem na 3 letni proces wzrostu. Tworzę listę sprzętu i szkoleń, opracowuję wstępny projekt budnku warsztatowego.
Liczymy na lokalnych klientów - kórzy będą mieli problemy z samochodami wynikające z normalnego uzytkownia, którzy będą szukali napraw elektroniki w kupionych używanych samochodach, liczymy tez na osoby sprowadzające pojazdy z zagranicy, ososby chcace zmodyfikować swój samochód, podnieśc jego moc, osiągi (młodzi ludzie), poprawić jego wygląd i atrakcyjność, stworzyć samoachody niepowtarzalne i odmienne. Rózwnież rolnikó, włascicieli dużych pojazdów i sprzętu ciężkiego. Ktróego w naszej okolicy nie brakuje.
Lokalizacja i rynek klientów - miasto 35 000 osób, blisko głównych tras tranzytowych, województwo lubelskie i mazowieckie, potencjał klientów ponad 1,5 miliona w promieniu 80 km. Duża liczba firm transportowych, kilka sporych firm produkcyjnych, przetwórczych - z własną flotą samochodową, średni wiek pojazdu w okolicy to około 8 lat, 6 komisów samochodowych w mieście, ciągle spory obrót pojazdami sprowadzanymi, 3 zakłady "utylizacji" pojazdów, 3 stacje diagnostyczne.
Konkurencja - 1 firma car audio, 11 firm elektromechanicznych (liczące się na rynku tylko 2), 5 zakładów blacharskich, 1 autoryzowany punkt serwisowy BOSCH'a, 4 firmy posiadają komputery do diagnostyki, nikt nie zajmuje się tuningiem, nikt nie reguluje komputerów i silników - tylko diagnoza, żadnej profesonalnej lakierni - tylko dwóch lakierników z pistoletem w warsztacie lub na powietrzu, żadnej firmy w zakresie zabezpieczeń pojazdów, żadnego konkretnego serwisu motocykli i skuterów, jeden autoryzowany punkt serwisowy fiata.
Kadra - początkowo rodzina i wsparcie ze strony znajomych (elektryk, elektromechanik, mechanik, diagnosta pojazdowy z uprawnieniami, ) do tego w trakcie rozwoju osoby na stanowiska specjalistę od malowania, tuningu elektronicznego, specjalistę od klatek bezpieczeństwa, specjalistę od tuningu motocykli.
Jeżeli masz uwagi, pytania, rady, uważasz że pmysł nie ma szans przezycia - napisz na PW.