logo
 Pokrewne renessmekomputer nie czyta dyskietek dyskietekkomputery pokładowe w samochodach jakie mają funkcjeKomputer zakupiony przed założeniem działalnościkomputer resetuje się podczas ściągania plikówkostka od modułu komputera Polonez gdzie jestkomputer zatrzymuje się podczas uruchamiania biosukomputer nagle się wyłącza przy rozruchukomputer się zawiesza przy włączaniu Skypekomputer resetuje się przy uruchamianiu skypakomputer wykrywa telefon jako MTP
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.htw.pl
  • renessme


    Panie Profesorze prosze mi wyjasnić do czego potrzebne sa użytkownikom programów i sprzętu komputerowego kompetencje w zakresie: znajomości algorytmów i ich wykorzystania; technik projektowania, realizacji algorytmów i struktur danych; własności algorytmów i elementy ich analizy; komputerowa realizacja algorytmów i rozwiązań problemów. Z zapisów PP wynika, że w licealnym kursie informatyki właśnie taka tematyka ma dominować. Ja, podobnie jak zdecydowana wiekszość użytkowników komputerów, nie znam się na tych problemach, a mimo to nie przeszkadza mi to w posługiwaniu się sprzętem i oprogramowaniem, a nawet w uczeniu studentów jak w szkole wykorzystywać ten sprzęt i oprogramowanie (oczywiście nie na lekcjach informatyki). Według mnie algorytmy sa potrzebne informatykom a nie uzytkownikom TI. Pana postawa jest dosyć charakterystyczna dla ludzi nauki. Gdy słyszy się rozmowy naukowców z mojej głównej dziedziny - historii - o tym, co powinien umieć z historii absolwent liceum, to odnosi się wrażenie, że powinien to być historyk w miniaturze, a nie człowiek potrafiący wykorzystać wiedzę historyczną do zrozumienia zjawisk życia codziennego. Liceum nie jest po to, by produkować historyków, informatyków itp, lecz by przygotować młodych ludzi do zdobycia wykształcenia wyższego zawodowego lub magisterskiego. Jeżeli liceum będzie starało się nauczyć zbyt dużo to może ponieść klęskę dydaktyczna.



      Centrum Nowych Technologii

      Kosztem ponad 80 mln zł do 2014 r. w Gliwicach powstanie Naukowo-Dydaktyczne Centrum Nowych Technologii, które pomieści sale laboratoryjne, dydaktyczne i naukowe trzech wydziałów Politechniki Śląskiej. 75,5 mln zł będzie pochodzić ze środków unijnych.


      W poniedziałek przedstawiciele uczelni poinformowali o podpisaniu umowy na dofinansowanie inwestycji przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Projekt został zaliczony do kluczowych w ramach programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko".

      Centrum zaspokoi potrzeby wydziału matematyczno-fizycznego, mechanicznego, technologicznego oraz inżynierii środowiska i energetyki. Powstanie w północnej części dzielnicy akademickiej, stając się - w zamyśle projektantów - swoistą fasadą Politechniki Śląskiej, a jednocześnie jedną z wizytówek miasta.

      Nowy gmach ma polepszyć warunki kształcenia na priorytetowych kierunkach nauczania, do których należą m.in. inżynieria biomedyczna, bioinformatyka, biotechnologia, mechatronika czy nanotechnologia. Umożliwi też stworzenie oferty badawczej dla firm, zainteresowanych innowacyjnymi technologiami.

      Stalowo-szklany gmach o nowoczesnej architekturze ma mieć powierzchnię 14 tys. m kw. i kubaturę 65 tys. m sześc. Od strony północnej na siedmiu kondygnacjach będą pomieszczenia dydaktyczno-naukowe, od południa przewidziano trzy kondygnacje przeznaczone na laboratoria.

      Budynki będą połączone przewiązkami, mieszczącymi pomieszczenia dydaktyczne, audytorium i dyrekcję centrum. Między nimi znajdą się przeszklone dziedzińce, wypełnione zielenią. Projekt przygotowali architekci z katedry projektowania architektonicznego i sztuk pięknych wydziału architektury politechniki.

      W zamyśle projektantów, Centrum ma być tzw. inteligentnym budynkiem. Wentylacja i klimatyzacja będą wyposażone w systemy odzysku energii, dodatkowo gmach będzie miał system zasilania ekologiczną energią, pozyskiwaną z ogniw fotowoltaicznych (zmieniają promieniowanie słoneczne w prąd) wbudowanych w elewację oraz ciepłem z kolektorów słonecznych.

      "Planowane jest również wyposażenie obiektu w system strukturalnych sieci teletechnicznych i komputerowych, systemy sterowania i kontroli budynku, systemy kontrolno-pomiarowe, detekcji pożaru i oddymiania" - poinformowała Magdalena Głowala z biura prasowego politechniki.

      Projekt budowlany obiektu oraz zagospodarowania terenu jest już gotowy, wydane zostało również pozwolenie na budowę. Przypieczętowanie finansowania inwestycji umożliwia jej rozpoczęcie.

      Nowy gmach powstanie na terenie likwidowanego zaplecza magazynowo-transportowego i obiektów technologicznych uczelni, m.in. budynków i komina ciepłowni, garaży, magazynu i podziemnych zbiorników. Będzie zlokalizowany przy projektowanej w pobliżu Drogowej Trasie Średnicowej, która połączy Gliwice z Katowicami.

      Politechnika Śląska należy do największych i najstarszych uczelni technicznych w kraju. Na 12 wydziałach kształci ok. 30 tys. studentów. Większość bazy akademickiej uczelni znajduje się w Gliwicach i Katowicach.

      (PAP)
      http://ww6.tvp.pl/6605,20090720920546.strona


    Pięknie!








    Dyrektor Irena Podgórska

    Wicedyrektor Jolanta Cetwińska
    Lata ostatnie

    Ostatnie dziesięciolecie pracy szkoły zaowocowało znacznie lepszymi wynikami pracy mierzonymi ilością (spadającą z roku na rok) ocen niedostatecznych, a przede wszystkim wynikami matur i liczbą przyjętych na studia wyższe absolwentów.

    W 1989 roku przystąpiliśmy do pracy nad eksperymentalnymi programami klas edukacji filmowej oraz pedagogiki twórczej, zapoczątkowaliśmy wymianę grup uczniowskich ze szkołami zagranicznymi - początkowo ze szkołą w Iwrey koło Turynu we Włoszech, następnie z Elsa-Brandstm-Schule w Hanowerze.

    W następnych latach do klas z innowacyjnymi programami nauczania dołączyły klasy o profilach informatyczno-matematycznym, przyrodniczo-informatycznym i edukacji ekologicznej. Klasy z tymi programami - z założenia ukierunkowane na określone zainteresowania i predyspozycje uczniów oferujące urozmaicony, w części oparty na pracy laboratoryjnej we współpracy z wyższymi uczelniami Wrocławia.

    Programy te, przyciągnęły do szkoły uzdolnioną, twórczą młodzież. Po latach funkcjonowania tzw. klas autorskich uważamy, że był to trafnie obrany kierunek i zamierzamy go kontynuować.

    Chcąc sprostać wyzwaniom czasów, stworzyliśmy od podstaw dwie pracownie komputerowe dając możliwość nowoczesnej nauki. Obecnie szkoła posiada trzy bardzo dobzre wyposażone pracownie komputerowe podłączone do sieci Internet.

    Kolejna, naszym zdaniem niezbędna, umiejętność każdego absolwenta to znajomość języków obcych. Nauczamy języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego. Szkoła dysponuje bardzo dobrą kadrą nauczania języków obcych, jest wyposażona w odpowiednie środki techniczne i pomoce dydaktyczne.
    W roku szkolnym 1994/95 utworzona została eksperymentalna klasa intensywnej nauki języka niemieckiego, a w latach następnch języka angielskiego. Doskonaleniu umiejętności językowych, a także poznawaniu kultury i historii krajów europejskich służą coraz częstsze wyjazdy grup uczniowskich do Francji, Anglii, krajów skandynawskich, Czech i Słowacji. Także idea wymiany młodzieży ze szkołami niemieckimi rozwinęła się bardzo dobrze.

    Oprócz Elsa-Brandstrom-Schule w Hannowerze, współpracuje z nami także gimnazjum w Rheine. Dotąd miało miejsce kilka wizyt naszych uczniów w Hannowerze, podczas których młodzież zapoznała się z systemem pracy szkół niemieckich, zwiedziła wiele miast i miasteczek, była podejmowana przez burmistrza Hannoweru. W Rheine nasi uczniowie gościli wielokrotnie, odbyli między innymi wycieczki do: Hamburga, Munster i Amsterdamu.

    W ramach programu "Comenius" utrzymujemy kontakty z Niemcani, Francją i Szwecją. Dla zainteresowanych organizowane są wycieczki do Wielkiej Brytanii oraz wyjazdy na narty do Czech.

    Rewizyty naszych partnerów z Niemiec były i są okazją do zapoznania ich z polską historią i kulturą. Uczniowie zwiedzający wraz z naszą młodzieżą m.in. Kraków, Warszawę, Częstochowę kończą każdą swoją wizytę złożeniem kwiatów pod pomnikiem ofiar faszystowskich w Oświęcimiu.
    Cechą charakterystyczną szkoły pozostaje fakt iż w opini uczniów i ich rodziców placówka nasza jest bezpieczna i przyjazna uczniom.

    Obecnie w szkole kształci się ponad 1000 uczniów (Gimnazjum Nr 35, LO Nr 1), kadrę nauczającą stanowi ponad 70 nauczycieli w 100% legitymujących się dyplomami wyższych uczelni, bardzo dobrze przygotowanych do zawodu nauczycielskiego. Większość kadry stanowią młodzi ale już z doświadczeniem nauczyciele.

    Swój kolejny rok nauczania szkoła zamknęła dobrymi wynikami nauki swych wychowanków, wysoką średnią ocen uzyskanych przez nich, bardzo dobrą atmosferą pracy oraz wyraźnym wzrostem prestiżu szkoły w środowisku. Wierzymy, że potrafimy osiągnięty poziom utrzymać, a nawet podwyższać.

    http://www.lo1.wroc.pl/historia.htm



    specjalność: Żegluga Śródlądowa
    kierunek: Transport
    uczelnia: Akademia Morska w Szczecinie

    więcej informacji - www.floos.pl/rekrutacja
    pytania? - zzsigw[ed]am.szczecin.pl gg:2803973


    Jest to jedyna taka specjalność w Polsce i tylko na Akademii Morskiej w Szczecinie.

    Kończy ją ok. 25-30 osób rocznie co nie stanowi dużego problemu dla rynku pracy który potrzebuje na dzień dzisiejszy ok 2.000 specjalistów w tej dziedzinie.

    Każdy absolwent dostaje pracę z marszu.

    --------------------------------------------

    Oto krótki opis specjalności:

    Żegluga Śródlądowa to najbardziej przyszłościowa gałąź transportu w Europie. Do jej zalet należą:

      bezpieczeństwo - statystyki podają, iż na polskich drogach dochodzi do 55 tyś. wypadków rocznie, ginie w nich 5,5 tyś osób a ponad 60 tyś zostaje rannych, w żegludze śródlądowej wypadki występują w minimalnym stopniu, natomiast ofiar śmiertelnych nie zanotowano;

      ekonomia - jeden statek śródlądowy przewozi tyle ładunku co 3 składy pociągów - 90 wagonów kolejowych lub 100 ciężarówek;

      ekologia - przeniesienie transportu ładunków z dróg kołowych i szynowych na drogi wodne śródlądowe znacznie zmniejsza emisje szkodliwych spalin oraz zmniejsza zatłoczenie, co sprawia, że ta gałąź transportu jest najbardziej przyjazna dla środowiska.


    Atuty studiowania na Akademii Morskiej w Szczecinie:

      Uczelnia techniczna– zapotrzebowanie na inżynierów na rynku pracy jest ogromne;
      Bogate laboratoria naukowe w tym nowoczesne symulatory, laboratoria językowe, komputerowe itp.;

      Niewielkie grupy laboratoryjne;

      Skupienie najważniejszych budynków uczelni oraz biblioteki, akademików, stołówki i pływalni w jednym miejscu (kampus akademicki);

      Dostęp do WiFi na terenie całego kampusu;

      Darmowe konta e-mail – 10GB;

      Bezpłatny dostęp do pełnych wersji oprogramowania firm Microsoft oraz Autodesk (Windows - wszystkie wersje, AutoCAD, 3D Studio Max itp..).


    W trakcie studiów …

    Akademia Morska kształcąc w zakresie żeglugi śródlądowej zapewnia:

      odpowiednio przygotowaną kadrę naukowo-dydaktyczną z doświadczeniem praktycznym;

      nowoczesną bazę techniczno-dydaktyczną, która ciągle jest rozbudowywana;

      praktyki zawodowe zarówno na statku jak i w administracji wodnej - w Polsce i UE;

      możliwość zdobycia kwalifikacji zawodowych w trakcie trwania studiów (świadectwa i uprawnienia do kierowania jednostkami pływającymi);

      możliwość zdobyciu uprawnień dodatkowych: patent sternika i żeglarza jachtowego, patent płetwonurka, patent ratownika morskiego i wiele innych;



    … i po ukończeniu studiów

    Absolwenci specjalności: „Żegluga Śródlądowa” uzyskują wszechstronną wiedzę w zakresie nowoczesnego transportu. Legitymując się dyplomem inżyniera, opuszczają uczelnię z wiedzą zawodową, umiejętnościami i kompetencjami.

    Absolwent charakteryzuje się:
      dobrym przygotowaniem zawodowym zarówno teoretycznym jak i praktycznym;

      nowoczesną wiedzą techniczno-menadżerską;

      dobrą znajomością języka angielskiego i niemieckiego;

      umiejętnością praktycznego wykorzystania technologii informatycznych (w  tym takich programów jak: MS Office, Corel Draw, AutoCAD, MatLAB itp..);

      umiejętnością wdrażania postępu technologicznego.


    [ Dodano: 2009-04-06, 08:40 ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl