Panie Profesorze prosze mi wyjasnić do czego potrzebne sa użytkownikom programów i sprzętu komputerowego kompetencje w zakresie: znajomości algorytmów i ich wykorzystania; technik projektowania, realizacji algorytmów i struktur danych; własności algorytmów i elementy ich analizy; komputerowa realizacja algorytmów i rozwiązań problemów. Z zapisów PP wynika, że w licealnym kursie informatyki właśnie taka tematyka ma dominować. Ja, podobnie jak zdecydowana wiekszość użytkowników komputerów, nie znam się na tych problemach, a mimo to nie przeszkadza mi to w posługiwaniu się sprzętem i oprogramowaniem, a nawet w uczeniu studentów jak w szkole wykorzystywać ten sprzęt i oprogramowanie (oczywiście nie na lekcjach informatyki). Według mnie algorytmy sa potrzebne informatykom a nie uzytkownikom TI. Pana postawa jest dosyć charakterystyczna dla ludzi nauki. Gdy słyszy się rozmowy naukowców z mojej głównej dziedziny - historii - o tym, co powinien umieć z historii absolwent liceum, to odnosi się wrażenie, że powinien to być historyk w miniaturze, a nie człowiek potrafiący wykorzystać wiedzę historyczną do zrozumienia zjawisk życia codziennego. Liceum nie jest po to, by produkować historyków, informatyków itp, lecz by przygotować młodych ludzi do zdobycia wykształcenia wyższego zawodowego lub magisterskiego. Jeżeli liceum będzie starało się nauczyć zbyt dużo to może ponieść klęskę dydaktyczna.
Dyrektor Irena Podgórska
Wicedyrektor Jolanta Cetwińska
Lata ostatnie
Ostatnie dziesięciolecie pracy szkoły zaowocowało znacznie lepszymi wynikami pracy mierzonymi ilością (spadającą z roku na rok) ocen niedostatecznych, a przede wszystkim wynikami matur i liczbą przyjętych na studia wyższe absolwentów.
W 1989 roku przystąpiliśmy do pracy nad eksperymentalnymi programami klas edukacji filmowej oraz pedagogiki twórczej, zapoczątkowaliśmy wymianę grup uczniowskich ze szkołami zagranicznymi - początkowo ze szkołą w Iwrey koło Turynu we Włoszech, następnie z Elsa-Brandstm-Schule w Hanowerze.
W następnych latach do klas z innowacyjnymi programami nauczania dołączyły klasy o profilach informatyczno-matematycznym, przyrodniczo-informatycznym i edukacji ekologicznej. Klasy z tymi programami - z założenia ukierunkowane na określone zainteresowania i predyspozycje uczniów oferujące urozmaicony, w części oparty na pracy laboratoryjnej we współpracy z wyższymi uczelniami Wrocławia.
Programy te, przyciągnęły do szkoły uzdolnioną, twórczą młodzież. Po latach funkcjonowania tzw. klas autorskich uważamy, że był to trafnie obrany kierunek i zamierzamy go kontynuować.
Chcąc sprostać wyzwaniom czasów, stworzyliśmy od podstaw dwie pracownie komputerowe dając możliwość nowoczesnej nauki. Obecnie szkoła posiada trzy bardzo dobzre wyposażone pracownie komputerowe podłączone do sieci Internet.
Kolejna, naszym zdaniem niezbędna, umiejętność każdego absolwenta to znajomość języków obcych. Nauczamy języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego. Szkoła dysponuje bardzo dobrą kadrą nauczania języków obcych, jest wyposażona w odpowiednie środki techniczne i pomoce dydaktyczne.
W roku szkolnym 1994/95 utworzona została eksperymentalna klasa intensywnej nauki języka niemieckiego, a w latach następnch języka angielskiego. Doskonaleniu umiejętności językowych, a także poznawaniu kultury i historii krajów europejskich służą coraz częstsze wyjazdy grup uczniowskich do Francji, Anglii, krajów skandynawskich, Czech i Słowacji. Także idea wymiany młodzieży ze szkołami niemieckimi rozwinęła się bardzo dobrze.
Oprócz Elsa-Brandstrom-Schule w Hannowerze, współpracuje z nami także gimnazjum w Rheine. Dotąd miało miejsce kilka wizyt naszych uczniów w Hannowerze, podczas których młodzież zapoznała się z systemem pracy szkół niemieckich, zwiedziła wiele miast i miasteczek, była podejmowana przez burmistrza Hannoweru. W Rheine nasi uczniowie gościli wielokrotnie, odbyli między innymi wycieczki do: Hamburga, Munster i Amsterdamu.
W ramach programu "Comenius" utrzymujemy kontakty z Niemcani, Francją i Szwecją. Dla zainteresowanych organizowane są wycieczki do Wielkiej Brytanii oraz wyjazdy na narty do Czech.
Rewizyty naszych partnerów z Niemiec były i są okazją do zapoznania ich z polską historią i kulturą. Uczniowie zwiedzający wraz z naszą młodzieżą m.in. Kraków, Warszawę, Częstochowę kończą każdą swoją wizytę złożeniem kwiatów pod pomnikiem ofiar faszystowskich w Oświęcimiu.
Cechą charakterystyczną szkoły pozostaje fakt iż w opini uczniów i ich rodziców placówka nasza jest bezpieczna i przyjazna uczniom.
Obecnie w szkole kształci się ponad 1000 uczniów (Gimnazjum Nr 35, LO Nr 1), kadrę nauczającą stanowi ponad 70 nauczycieli w 100% legitymujących się dyplomami wyższych uczelni, bardzo dobrze przygotowanych do zawodu nauczycielskiego. Większość kadry stanowią młodzi ale już z doświadczeniem nauczyciele.
Swój kolejny rok nauczania szkoła zamknęła dobrymi wynikami nauki swych wychowanków, wysoką średnią ocen uzyskanych przez nich, bardzo dobrą atmosferą pracy oraz wyraźnym wzrostem prestiżu szkoły w środowisku. Wierzymy, że potrafimy osiągnięty poziom utrzymać, a nawet podwyższać.
http://www.lo1.wroc.pl/historia.htm
specjalność: Żegluga Śródlądowa
kierunek: Transport
uczelnia: Akademia Morska w Szczecinie
więcej informacji - www.floos.pl/rekrutacja
pytania? - zzsigw[ed]am.szczecin.pl gg:2803973
Jest to jedyna taka specjalność w Polsce i tylko na Akademii Morskiej w Szczecinie.
Kończy ją ok. 25-30 osób rocznie co nie stanowi dużego problemu dla rynku pracy który potrzebuje na dzień dzisiejszy ok 2.000 specjalistów w tej dziedzinie.
Każdy absolwent dostaje pracę z marszu.
--------------------------------------------
Oto krótki opis specjalności:
Żegluga Śródlądowa to najbardziej przyszłościowa gałąź transportu w Europie. Do jej zalet należą: