Można wykorzystać ten wzmacniacz do komputera, ale do niego tanie komputerowe głośniczki mogą okazać się za słabe (małej mocy). Mikser komputera ma regulację siły głosu, często też barwy tonu, a programy typu Winamp mają wbudowane korektory graficzne. Można więc się pokusić o bezpośrednie podłączenie wzmacniacza do wyjścia karty muzycznej komputera. Wejścia wzmacniacza oznaczone IN L i IN P (wraz masą) za pośrednictwem wtyku tzw. mały Jack podłącza się do karty muzycznej komputera. Należy jednak pamiętać aby wejście sygnałowe wzmacniacza IN L i IN P podłączyć ze stykiem sygnałowym wtyku. W przeciwnym razie sygnał zostanie zwarty do masy i wzmacniacz nie będzie odtwarzał dźwięku. Poniżej jest schemat podłączenia potencjometru na wejściu wzmacniacza gdyby była taka potrzeba. Należy zastosować dwa potencjometry pod jednym dla każdego z kanałów wzmacniacza, lub jeden podwójny potencjometr.
Z tego wynika ze obydwa układy mogą pełnić tą funkcyjnie ale PT2257 to układ tylko do głośności
http://www.princeton.com....load=PT2257.pdf
A PT2314 to selektor wejść i układ do regulacji wzmocnienie + kolektor barwy dźwięku.
http://www.princeton.com....oad=PT2314A.pdf
I zobacz na schemat który dołączyłem zawiera PT2314 i dwa 4558 w tym jeden do woofer'a
Podstawą dobrego odsłuchu jest także wymiar głośnika zewnętrznego podłączonego do radia, im większy tym lepsza barwa dzwięku. Wiekszość sprzętu CB posiada wyjście EXT na głośnik lecz wadą tego rozwiazania jest to że wyprowadzone jest ono z bezpośrednio z wyjścia końcówki audio po przez opornik. Wiąże się to niekiedy ze znacznymi zniekształceniami oraz szumami własnymi. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest stosowanie wielopasmowego korektora audio o którym pisaliście. Każda końcówka audio w radiu posiada z góry narzucone przez producenta filtry które określają pasmo przenoszenia dla toru audio. Na podstawie konkretnego schematu odbiornika można wpiąć się bezpośrednio w odpowiedni punkt na płycie, tuż przed końcówką audio a wtedy nasz korektor może popisać się lepszą sprawnością. Wady takiego rozwiązania to oczywiście cichszy, lecz czystszy sygnał oraz konieczność rozłączania tego połączenia na czas nadawania ponieważ końcówka audio bierze udział w modulacji nadajnika. Typowa końcówka audio potrafi wprowadzać zniekształcenia od kilku do nawet 10% gdy pracuje tuż nad "pół gwizdka".
Jejku, wystarczy napisać, że nie ma sensu stosowanie tego typu korektora, bo popsuję dźwięk A jest sens stosowania w ogóle jakiegokolwiek korektora do tego wzmacniacza?
[ Dodano: 2007-05-23, 08:48 ]
Ma ktoś może jakiś gotowy schemat zasilacza symetrycznego do Symasyma z trafo 2x28V, który wytrzyma prąd 9A?
[ Dodano: 2007-05-23, 08:51 ]
Acha - i jaki jest sens tworzenia osobnego zasilacza dla każdego kanału z jednego trafo?
Kiedyś w aucie firmowym miałem coś takiego tylko bez pokrętła.
Plusy
Wygląd może sie podobać
Czytelny wyświetlacz
Prosty jak schemat cepa
Wady
Niska jakość
Mało opcji
W zasadzie brak korektora (jak słuchasz MP3 to przydatne bardzo)
Słaby wzmacniacz
I ogólny problem Sonego zimna barwa dźwięku.
kolego co ci moge doradzic i powiedziec jezeli chodzi o jakosc dzwieku z oryginalnego radia a z twojego prywatnego "sony" to mysle ze roznicy nie odczujesz zadnej poniewaz jak sam wspomniales chcesz podlaczyc wzmacniacz i subwoofer ,wiec to tylko zalezy od wzmacniacza jak zagra bo tak naprawde ustawiasz wzmacniacz na korektorze jesli taki on posiada ponadto chcesz podlaczyc subwoofer i tutaj radio tez nie ma nic do gadania bo sub przenosi niskie częstotliwosci czyli niskie tony a od tego wlasnie jest wzmacniacz zeby te czestotliwości generowal poprzez swoja moc wiec radio nie ma najmniejszego znaczenia w tym momencie a to przelotke RCA lub jak kto woli rozgałężnik musisz podlaczyc pod wyjscie sygnalu z radia tzw.aux ktorego ty nie posiadasz i wlasnie po to masz ten adapter ale wiecej nie pomoge musisz na schematach poszukac ktore wyjscie za to odpowiada ;-)
Mixer Xenyx 802 firmy Behringer jest mixerem, który mimo swoich kompaktowych wymiarów jest bardzo wielostronny i charakteyzuje się doskonałymi własnościami audifonicznymi.
Produkt ten kierowany jest do użytkowników szukających kompaktowego miksera, który cechuje się bardzo dobrymi parametrami.
Doskonale nadaje się do zastosowań amatorskich i domowego studio.
Kanały mikrofonowe wyposażone są w najwyższej jakości przedwzmacniacze XENYX Mic Preamps, którego jakość dźwięku i dynamika porównywalne są z przedwzmacniaczami zewnętrznymi.
- zakres dynamiki do 130 dB daje niesamowity zapas wzmocnienia
- szerokość pasma od ponizej 10 Hz do ponad 200 Hz pozwala na krystaliczne odtworzenie najdrobniejszych detali
- ekstremalnie odporny na szumy i zniekształcenia uklad na tranzystorach 2SV888 zapewnia autentyczne brzmienie i neutralne odtwarzanie sygnalu
- przedwzmacniacze są idealnym partnerem dla wszystkich możliwych mikrofonów ( do 60 dB wzmocnienia i +48 V zasilania fantomowego) a ponadto dają możliwość bezkompromisowego wykorzystania zakresu dynamiki rekorderów dyskowych 24 bit/192 kHz w celu uzyskania optymalnej jakości dźwieku
"BRITISH EQ"
Korektory dźwieku serii XENYX opierają się na legendarnych schematach najwyzszej klasy brytyjskich stołów mikserskich znanych na calym świecie z niewiarygodnie cieplego i myzykalnego charakteru brzmienia. Nawet przy ekstremalnych wzmocnieniach gwarantują one doskonałe brzmienie.
dane techniczne:
4 kanały wejściowe:
- 2x uniwersalne wejście Mono (XLR/Jack 6,3),
- 2x wejścia stereo (Jack 6,3).
- Wejścia Mono posiadają:
- regulację czułości - Gain,
- 3-pasmową korekcję barwy w zakresie +-15dB,
- 1 x AUX, Panorama, wejście symetryczne lub nie symetryczne.
- wejścia Stereo:
- balans,
- 3-pasmowa korekcja barwy w zakresie ±15dB,
- 1 x AUX.
- wyjścia: MAIN,
- Phones,
- Control room - posiadają wskaźnik poziomu sygnału wyjściowego LED.
- mix zawiera 1x stereo AUX RETURN do wprowadzania zewnętrznego procesora dźwięku.
- pasmo przenoszenia: 10Hz-60kHz,
- max zniekształcenia: 0,007%,
- stosunek Sygnał/Szum: 112dB.
- wymiary: 220x189x48mm,
- waga:1kg.
chetnych kupnem zapraszam na gg 9567494
ultradźwiękowy odstraszacz psów - odpadł talerzyk
Witam
Zrobiłem ultradźwiękowy odstraszacz psów według schematu z Praktycznego
Elektronika 99r.
Dwa główne elementy to głośnik ultradźwiękowy 40 kHz (pojemność
zmierzona: 1,63 nF) i cewka z odczepem pośrodku (98 + 95 zwojów) na
rdzeniu 250 nH / zwój - 9,7 mH.
Głośnik jest podłączony do skrajnych wyprowadzeń cewki, góra cewki do
plusa, odczep cewki - przez R - 22 omy - na kolektor BC547.
Emiter BC547 na masę.
Baza BC547 - kluczowana (40 kHz, prostokąt, wypełnienie ok. 50 %) przez 555.
W artykule podany jest głośnik 12CK40T.
Nie było takiego i kupiłem inny: 40ST 12-0
Po dostrojeniu częstotliwości na największy pobór prądu - pobór prądu
był 72 mA przy 12V.
Więcej niż było podane w artykule: 40..50 mA.
Chyba użyłem grubszego drutu do nawinięcia cewki i stąd ten prąd.
W pewnym momencie zauważyłem, że w głośniczku jest urwany taki mały
jakby talerzyk - poruszał się luzem za drucianą siateczką głośnika.
Jednak pobór prądu się nie zmienił.
W czasie pracy głośnik był ciepły.
Później, kiedy włączyłem układ na dłużej - gdzieś po 10 minutach pobór
prądu znacznie zmalał. Początkowo było ok. 60 mA / 10V, później 25 mA.
Pokręciłem trochę częstotliwością i pobór prądu wrócił do normy (60 mA).
Niestety, po jakimś czasie pobór prądu znowu spadł ale tym razem
kręcenie częstotliwością (33..44 kHz, robocza: ok. 40 kHz) nic już nie
dało i głośnik zdaje się już nie emitować dźwięku 40 kHz.
Nie wiem co teraz z tym zrobić.
Czy głośnik wykończył zbyt silny sygnał (w czasie kiedy pobór prądu był:
72 mA / 12 V) ?
Ale odpadnięcie "talerzyka" chyba nie świadczy o dobrej jakości głośnika ?
Kupić jeszcze raz taki sam głosnik ?
A może ten typ: 40ST 12-0 jest do tego celu niewłaściwy i powinienem
kupić podany w arykule: 12CK40T ?
Może jest jeszcze jakiś inny głośnik ultradźwiękowy, bardziej solidny ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.