Ja tam bardziej retro ale co mi tam
- Korg Delta (Kondziu )
- Korg Polysix (dzięki Daniel Bloom )
- Korg Poly 61
- Korg Poly 800 (wersja unikatowa + kilka moich modyfikacji)
- Korg Minipops 7
- Korg Minipops 35
- Korg Minipops 120
- Korg MS2000
- Roland SH-09
- Roland Juno 6
- Roland Juno 106 + MSQ-100 (Kondziu )
- Roland JX-3P + PG200 (Seba )
- Roland JX-8P (tu też )
- Roland D-50 + PG-1000
- Roland JD-800
- Roland JV-1000 (expanded polyphony + Vintage na pokładzie)
- Roland JP-8000
- Roland TR-707
- Junost 21
- Elektronika EM-25
- Hohner String Performer II
- Casio CZ-5000
- Eminent Theatre 310 Unique
+ jakieś tam analogowe kostki itp
Ja będę skromny
Casio CTK-900
M-Audio 61
FL Studio 7 XXL
Mixer bez żadnych bayerów
karta muzyczna Creative Surround 5.1
[ Dodano: 2007-02-26, 18:32 ]
Ja tam bardziej retro ale co mi tam
- Korg Delta (Kondziu )
- Korg Polysix (dzięki Daniel Bloom )
- Korg Poly 61
- Korg Poly 800 (wersja unikatowa + kilka moich modyfikacji)
- Korg Minipops 7
- Korg Minipops 35
- Korg Minipops 120
- Korg MS2000
- Roland SH-09
- Roland Juno 6
- Roland Juno 106 + MSQ-100 (Kondziu )
- Roland JX-3P + PG200 (Seba )
- Roland JX-8P (tu też )
- Roland D-50 + PG-1000
- Roland JD-800
- Roland JV-1000 (expanded polyphony + Vintage na pokładzie)
- Roland JP-8000
- Roland TR-707
- Junost 21
- Elektronika EM-25
- Hohner String Performer II
- Casio CZ-5000
- Eminent Theatre 310 Unique
+ jakieś tam analogowe kostki itp
Zapomniałeś o A.R.P. 2600
Z nowych Juno G, Korg Tr tak jak kolega pisze w Mo sie nie pchaj z używek , Yamaha Motif, Korg Karma (mam osobiście i bardzo polecam), Korg Triton . Ewentulanie jeżeli zalezy ci na liczbie klawiszy na wrzesień jest planowana polska premiera Juno Stage , wydaje się być bardzo zacnym sprzętem
ps. jeżeli byłbyś zainteresowany bedę sprzedawał(około miesiac do dwóch max) Juno G stan sklepowy plus Case i mały bonusik niespodzianka mam go zaledwie 3 miesiące a sprzedaje tylko z powodu , że chcę się przesiąść na Juno Stage ale to dopiero jak dorwę go gdzieś w sklepie bo w ciemno raczej nie kupię ale Juno G to juz rasowy synth to dlaczego Stage ma być gorszy ??
jeszcze jedno dobrych pianinek w Korgu nie znajdziesz tutaj Motif lub Roland tu już kwestia gustu . ale za to hammondziki Korgu miodzio
Z wymienionych przez Ciebie zdecydowanie Korg Tr ale weź jeszcze pod uwagę Rolanda Juno-G . Tylko taka sprawa jeżeli potrzbujesz to tego tylko i wyłacznie do beatów to może jakis sampler typu akai z padami co do medelu to juz ci nie pomogę ale wydaje mi się , że taki sampler pozamiata wszystkie synthy
Ten Korg ma jakieś takie dziwne uchwyty
To chyba jedyna firma której produkt wziąłbym w ciemno, jeśli chodzi o sprzęt związany z klawiszami
Będę szukał
EDIT
Jest taki Korg X50, za 354 funty... nówka Jednak jestem w połowie zbierania funduszy więc i tak zakup będzie czekał do około lutego, święta raczej odpadają
[ Dodano: 2009-01-29, 10:39 ]
Od listopada nastąpiły pewne zmiany Przede wszystkim mój budżet się powiększył i mogę również celować w używki... na razie pozostaje mi Kawasaki 5A Czyli budżet mi wychodzi coś około 2900 zł / 620 GBP
Więc jaki wybór
-Roland Juno G, póki co był to mój faworyt ale jego pozycja może być całkiem chwiejna
-Roland V Synth (jak już to na pewno używka, mam nadzieję, że coś koło 600 się pojawi, na razie widziałem po 650-700), w V Synth GT jest po prostu genialny, więc z tym wiąże dużą nadzieję
-Korg TR61
-Alesis Fusion 6HD, dosyć tanio schodziły na końcu, szkoda że wcześniej się nie zainteresowałem synthem
Jakieś inne opcje ? Z Yamah niczego się nie dopatrzyłem... jakies inne marki ?
Nie vst tylko ścieżkę osobnego syntezatora, logiczne jest ze po przez midi tylko w pewien swój sposób, an1x nic mi nie da w tym przypadku, samo mi grac nie będzie w tym i tym momencie np w takcie 3 zaczyna grac sobie osobny syntezator, a o to mi chodzi
Słowem, potrzebujesz rasowego sekwencera MIDI, nawiązującego do aplikacji komputerowych. Taki np. Roland Juno-G ma coś w tym guście na swoim pokładzie. Jednak nigdzie nie mogę znaleźć informacji (Oficjalne info Rolanda, jak i test instrumentu w "Estradzie i Studio" nr 09/2006), czy komunikaty zapisane w sekwenserze wewnętrznym instrumentu, wysyłane są także na zewnątrz. A to jest kluczowa dla Ciebie tu informacja. Jeśli tak, to uzyskasz dokładnie to, o co Ci chodzi. Na pocieszenie powiem, że wiele innych workstation pozwala na takie wysyłanie nut swojego sekwencera.
W najgorszym wypadku, mógłbyś wykorzystać w takim choćby Juno-G, możliwość zapisu ścieżek audio. Jest to w pewnym sensie jakieś rozwiązanie.
O o właśnie o to mi chodzi, też nigdzie tych informacji znaleźć nie mogłem, mówisz że w innych modelach jest taka funkcja, pewnie jak znam życie to nie ma tej funkcji w tańszych modelach np korg Tryton (TR-61) , wiesz może jakie to modele?
Załatw sobie QY 70 Yamahy. To powinno pomóc.
To by mnie nie zadowoliło, chodzi mi o to abym mógł korzystać i z brzmień WK bo ma on na pewno jakieś fajne akustyczne zestawy, jakieś perki itd oraz dobrej zewnętrznej syntezy jakiegoś syntezatora dajmy na to Norda G2.
To tak teoretycznie zanim na to uzbieram to ....będę stary prych
Na necie znalałem taki opis:
Klawiatura dynamiczna - klawiatura czuła na siłę-szybkość (jedno ma związek z drugim) uderzenia w klawisze (co nie oznacza oczywiście, że jest ona ważona, czyli ciężka), przez co możliwa jest kontrola dynamiki, dobrze mniej więcej myślisz - oznacza to możliwość zagrania i forte i piano. Oczywiście klawiatury ważone umożliwiają dużo większą kontrolę nad dynamiką (jako pianista zapewne bardzo dobrze to znasz), na klawiszach dynamicznych ale syntezatorowych (lekkich, nie ważonych) ta kontrola jest mniejsza, aczkolwiek jest. Co do klawiatur określanych jako semi-weighted - nie wiem, spotkałem się głównie albo z lekkimi, albo z ciężkimi klawiszami. Wagi pół-ciężkiej nie sprawdzałem
Aftertouch - docisk kanałowy. Jest to typ komunikatów MIDI wysyłanych przez niektóre klawiatury instrumentów elektronicznych w momencie dociśnięcia naciskanego klawisza. Do komunikatów aftertouch nie przyporządkowano żadnej stałej funkcji, dzięki czemu systemy operacyjne instrumentów pozwalają do nich przypisać szereg różnych parametrów, jak chociażby modulację wysokości dźwięku, częstotliwość odcięcia filtracji itp. Dzięki temu w prosty sposób można zwiększyć ekspresję gry. (wklejone ze strony). O ile mi wiadomo aftertouch występuje w 2 rodzajach:
Mono aftertouch - "odnotowywany" jest tylko najsilniej dociśnięty klawisz,
Poly aftertouch - każdy klawisz z osobna jest brany pod uwagę przy dociskaniu. To jaki rodzaj występuje zależy od firmy a i od ceny instrumentu/klawiatury sterującej
Pytanie w związku z Korg TR i Roland Juno G:
czy te parapety posiadają "czułą klawiaturę", tzn. aftertouch ???????????
Witam
Na twoje pytania może odpisze tutaj moze kiedys komus to pomoże w wyborze : porownanie bedzie moja subiektywna ocena i do korga karma gdyz jednak na tr za malo pogralem .
ad.1 - co do gitar to prawda jest taka, że korg nigdy nie brzmial dobrze w intrumentach akustycznych i tak jest tutaj, gitarki tak jak napisałes z "kopem" brzmia bardzo fajnie lepiej niz nawet w mojej karmie
ad.2 - tutaj bedzie mi ciezko ci powedziec, naprawde jest duzo barw "analogowych" wiadomo, analog czy nawet VA to to nie jest , ale radzi sobie roland , jaka jest proporcja tego to ci kolego nie powiem załóżmy ,że jest pół na pół ale jeżeli chodzi o wszelkie barwy typu synth, pad, lead to tutaj jednak korg wyraznie prowadzi (ale to wszystko jest kwestia gustu)
ad.3 - wszelkiego rodzaju piana i e-piana tutaj dalbym plusika juno-g natomiast smyczki sa ładne ale w karmie bardziej mi sie podobaja
ad.4 - co do tego punktu zostawie narazie puste miejsce bo poweim szczerze nie robilem tego.
Wrażenia ogolne : roland juno g bardzo fajny klawisz jednak podstawowym instrumentem
pozostanie karma , wiesz ja nie mialem tego problemu z wyborem gdyż juz posiadam korga i roland "mysle ze bardzo fajnie wkomponuje sie w band (jutro wszytko bedzie jasne )" co do brzemienia samego instrumentu roland tak jakoś słodko i bardziej daje środkami i wysokimi natomiast korg to poteżne basowe brzmienie pełne i przestrzenne . Powiem szczerze kolego musisz naprawde pomacac instrumenty bez tego sie nie obedzie , bo to co dla mnie może byc wartościowe w intrumencie dla Ceibie moze być kompletnie nie przydatne .
pozdrawiam
JJgarcia
ps. jeszcze raz napisze , że to co tutaj npisałem to są moje osobiste odczucia po spedzeniu jednego wieczora nad instrumentem