Witam.
Dziwaczne troche, jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzony regulator luzu zaworowego, hydrauliczny, ale dlaczego przez korek oleju...tam powinna być taka przegroda uniemozliwiająca chlapanie na niego. Możliwe że rozerwało regulator, albo zrobiła się w nim dziurka i tryska jakoś pod ten korek.
Zdejmij pokrywę głowicy zaworów, to tylko parę śróbek. Jak się znasz trochę to możesz odpalić go bez tej pokrywy i zobaczyć, normalnie nie powinno nigdzie tryskać, tylko chlapać troszkę.
Pozdrawiam.
na szybko można wziąć dowolny rozdzielacz podłączyć przewodem do jednego wyjścia hydrauliki a zwrot dać do korka wlewu lub tak jak u mnie http://www.agrofoto....image10343.html
Witam,smarowanie doprowadzasz w miejscu czujnika oleju,robisz tam trójnik powrót żeby nie dziurawić miski olejowej w miejsce korka spustowego oleju.kolektor wydechowy robiłem ze stalowych kształtek hydraulicznych ,a podstawy flansze z grubego płaskownika +trochę roboty.dolot do cylindrów też z rur i kolanek ,filtr powietrza z lewej strony przy kabinie, na doloty z filtra do turbo gumowe przewody ze sierry.w tej chwili montuje inne turbo firmy k.k niestety nie wiem z jakiego samochodu postaram się przesłać foty,będą już tej drugiej turbiny, jednak zasada montażu jest ta sama.Miłej zabawy. jak chcesz te zdjęcia przyślij swój e-mile.
a takie pytanie czy ten ciągnik jest twój od nowości i czy filtr od hydrauliki czasami się zabrudza jak nie to radzę odkręcić podstawę i sprawdzić czy między kanałami w skrzyni jest wstawiony korek czy nie ( często spotykane w tych ciągnikach jest to iż niektórzy wybijają korki między kanałami w skrzyni bo filtr się szybko brudzi i ciągnik nie chce podnosić, a w takim przypadku olej idzie poza filtrem i pompa zaciąga opiłki no i po prostu się szybko zużywa), radzę to sprawdzić.
Budowa XC-60 jest prosta jak budowa cepa :) Aby wlać olej wystarczy tylko odkręcić te korki do "regulacji" naprężenia wstępnego (która notabne nic nie daje), wciasnąć amortyzator, wyjąć sprężyny, wlać olej do środka, sprężyny smarem stałym nasarować np. towotem, włożyc sprezyny do amortyzatora i zakręcić.
PS: KOrki można odkręcić zwykłą żabką hydrauliczną albo kombinerkami, albo jak wolą niektórzy kupic klucz za 20 zł :)
Odkręć korki i zobacz. Prawdopodobnie ten, gdzie jest tłumik jest trochę inny i z tego co pamiętam są tam tam standardowe "hydrauliczne" uszczelki dostępne w zwykłych sklepach za parę groszy (Tak było w Suntour'ach NS, chyba podobnie jest w Duro). Warto spróbować, koszt niewielki.
Za wcześnie się zaczynasz przejmować tą kroplą.
Jeśli nie musiałeś jeszcze dolewać po 50-100 mililitrów raz w miesiącu to daj sobie spokój przy tak małym przebiegu.
Dla G002000 zamiennikiem jest Febi 6162.
Nie wlewamy żadnych kolorowych płynów hydraulicznych o innej barwie niż korek zbiorniczka, wyjątek z płynem DOT, tu korki są czarne. Nawet zmieszanie dwóch zielonych płynów o innym składzie chemicznym może drogo kosztować.
A zaczyna się właśnie od drobnego wycieku lub braku normalnego działania układu. Producent hydrauliki stosuje tłoczki, uszczelki, i inne detale odporne na działanie określonego płynu. Pomyłka kosztuje w osobowym aucie od kilkuset złotych do kilku tysięcy, w ciężarówce od kilku tysięcy do kilkudziesięciu.
pasek rozrządu RF5C-12 ; 415 pln
uszczelka pokrywy zaworów RF5C-10-235; 82,85pln
rolka prowadząca paska RF5C-12-730; 347,54pln
rolka napinacza paska RF5C-12-700; 299,14PLN
napinacz hydrauliczny RF2A-12-770B; 683,44PLN
pompa wody RF2A-15-100C; 400PLN
filtr oleju RFY2-14-302; 50PLN
uszczelka korka spustowego 9956-41-400; 6pln
filtr powietrza RF4F-13-Z40; 76,99PLN
filtr kabinowy /denso/ 02-DCF136P; 95PLN
filtr paliwa R2L1-13-ZA5B; 65,36PLN
Czy tak wygląda ten silnik co jest w tej maździe 323 1.6 na allegro co linka podałem ?
http://moto.allegro.pl/item287297948_si ... zesci.html
Na zdjciu tam widac jak byk ,ze są 4 wtryskiwacze tak samo jak 4 świece....
Na Mazda Speed znalazłem taką informacje ,ze .. CYTAT
"Silnik benzynowy 1600 jest zdecydowanie godny polecenia. Szesnastozaworowa jednostka łączy w sobie prawie same najlepsze cechy: jest bardzo elastyczna, sprawnie przyspiesza na najwyższym biegu już od 2000 obr./min, zapewnia autu więcej niż dobre osiągi. Jest przy tym cicha i wstrzemięźliwa w zużyciu paliwa. Aż dziw bierze, że ważące tonę auto mając zaledwie 88 KM, przyspiesza do "setki" w niecałe 10 sekund. Jednopunktowy wtrysk paliwa oraz hydrauliczne popychacze zaworów zapewniają bezobsługowość.
Dodatkowe pytanie , jak ma się zachowywac taki silnik podczas pracy na biegu jałowym ,po odkręceniu korka wlewu oleju? Ma zgasnąc ,czy chodzic dalej ?
@Co do hydraulików się nie wypowiadam bo nic nie wiem ale wiem ,że L80 rację w sprawach mechanicznych musi mieć i już ( sam się o tym przekonałem)-tak więc może hydrauliki do proto
Co do reszty to:
- próby będą w charakterze Zmoty, a więc mało taśm i wiele możliwych dróg dojazdu ( szczególnie błotno-bagienne będą tylko dla Proto)
-korków nie będzie, bo w odróżnieniu od imprez stricte pucharowych rozstawiamy stawkę po okręgu a nie puszczamy co 2 czy 3 minuty
-dyskwalifikacji nie będzie, bo 20% to osiem pieczątek a to raczej nie będzie groziło - omijać się nie opyla bo za każdą masz np. 20 min. kary
-w razie W istnieje rónież taka instytucja jak Taryfa np. ( za nieukończenie pętli przeprawowej np. średni czas przejazdu pętli + 10 godzin )itp. itd.
A w ogóle to gadajmy gadajmy aż wypracujemy w miarę przejrzysty i klarowny regulamin
to powiem tak: jest sterowane hydraulicznie plyn jest miedzy w normie a wyciek bym zauwazyl. zrobilo mi sie tka po wymianie sprzegla na nowe przez jakis czas bylo dobrze a potem zaczelo sie kopac.
wiem gdzie jest odpowietrznik ale za bardzo nie wiem jak odpowietrzyc ( odkrecam o jeden obrot i czekam az troche plytnu wylatuje ale nic nie leci) czy musi byc wlaczony silnik albo oczyms jeszcze zapomnialem ?
a co do tego sprzegla to ja tam widze 1 odpowietrznik i dwie pompy :D
Jeśli płyn jest w normie, a pedał wpada w podłogę, to znaczy że masz przeciek (nieszczelność) pomiędzy sekcjami pompy lub tłoczka.
Jeśli mimo wszystko chcesz spróbować odpowietrzyć, to napełniasz jakiś słoik płynem, wkładasz do tego płynu rurkę, której drugi koniec podłączasz do odpowietrznika. Nalewasz płynu "pod korek" do pojemniczka w samochodzie. Trzymasz słoik z rurką, a druga osoba naciska i puszcza pedał sprzęgła. W momencie, w którym przez rurkę do płynu w słoiku przestaną płynąć bąbelki powietrza, układ jest odpowietrzony.
Witam
1.5 dci 65koni ,,czy to mozliwe ,ze pompa paliwa wysokiego cisnienia ktora zasila wtryski moze po 100tys,kilometrow zacierac sie ,pluc opiłkami i blokowac wtryski paliwa.
Czy konieczna jest regulacja zaworow ,czy sa sterowane hydraulicznie.
Co moze byc powodem dygotania silnika miedzy 1000-2000obrotow, zwłaszcza gdy jet zimny i jedzie sie w korku ulicznym i co kawałek sie rusza i staje
dziekuje
pozdrawiam
" />
">Czy to nie jest cholernie niewygodnie będąc w całym tym ancugu sięgnąć sobie na łopatkę i wyjąc granat? Podziwiam wyszkolenie, bo pewnie te granaty są różne a facet ma ręce w rękawiczkach, wiec na macanta nie wyda, musi pamiętać.
Ze mnie tam żaden spec od tego, ale na oko to granaty na plecach to dla kolegów w szyku za nim.Dokładnie... Magazynki też sie czasem tak nosi. Entry toole itd.
Ponownie po takiej wypowiedzi nasuwa się wniosek - nie wiesz to pytaj, a nie snuj własne przypuszczenia
">Czyli pierwszy jak zwykle ma najgorzej...Eta normalna.
">No ale ten korek jednak duzy. Jakoś mnie to zdziwiło.A jak sobie wyobrażasz mycie takiego pojemnika przez otwór jak w butelce PET? Nowe modele cameli mają jeszcze większe wlewy, bo w starych trzeba było używać specjalnych szczotek, a teraz wystarczy ręka.
Duży wlew umożliwia np. w lecie dodanie kilkunastu kostek lodu do wody, żeby dłużej była chłodna.
">Dlaczego oni nie maja takiej metalowej belki (tarana) z uchwytami, którą można rozpirzyć drzwi? W sumie dość długo im zeszło.Może nie było potrzeby, a może nie było możliwości. Jak drzwi porządne, antywłamaniowe to taran ani młot nie pomogą, używa się np rozpychaczy hydraulicznych.
">Mnie tez to zastanowilo, dlaczego oni do tych drzwi nie podeszli "z kopa".Bo to nie film z Chuckiem Norrisem.
Ostatnio stałem w słońcu w korku i wskaźnik cieczy chłodzącej wychylił się od pionu o jedną kreskę w prawo. Wcześniej nie zaobserwowałem takiego czegoś.
Ponieważ wymieniałem niedawno płyn w układzie, postanowiłem odpowietrzyć układ wodny. Włączyłem zimny silnik i zauważyłem że wentylator od razu się włancza. Czy tak powinno być? Wydawało mi się że powinien dopiero włączyć się jak temperatura osiągnie jakiś poziom. Dolny wąż od chłodnicy się nagrzewa.
Przy okazji na chodzącym na jałowych obrotach (miedzy 700-800obr/min) silniku odkręciłem korek wlewu oleju do silnika (silniczek chodzi caly czas stabilnie) i na korku był nalot, olej w popielatym odcieniu. Tak jakby aluminium. Co to może być? Wymieniałem olej z październiku 2005. Zmieniłem z minerała na półsyntetyk Mobila. Nic mi sie nie leje. Jedyne co się pojawiło po wymianie oleju to stukot hydraulika. Po za tym korek był czysty. Wcześniej na starym oleju był na nim taki zaschnięty olej. Po wymianie oleju sprawdzałem od czasu do czasu korek i nie było tego popielatego nalotu.
Coś mi stuka jak jest zimny silnik, prawdopodobnie któryś popychacz hydrauliczny mam do wymiany. Jak się rozgrzeje jest cichutki. Silnik bez problemu wkręca sie powyżej 5 tys.
Ogólnie auto nie sprawia problemów, ale w/w rzeczy mnie zaniepokoiły.