Dnia Fri, 11 Mar 2005 13:07:58 +0100, Jacek2004 napisal/a:
O planach modernizacji linii Warszawa - Kielce - Kraków
http://www.rynek-kolejowy.pl/news05/0503/0503_057.htm
ciekawe.
Czy w ogóle odcinek Kielce-Radom da sie dostosowac do 160 km/h?
profil linii na to pozwala?
Ciekawe jak taka modernizacja wpłyneła by na CMK.
Jesli czas przejazdu Kraków-Kielce-Radom-Warszawa nie byłby znacznie
dłuższy od jazdy po CMK to mozna sobie wyobrazic sytuację w której
przewoźnik(np. jakiś nie związany z PKP za te ileś tam lat...) będzie
wolał skierowac swoje pociagi przez Kielce bo zawsze to wieksze ośrodki
miejskie po drodze.
a tu jest potwierdzenie: http://www.mtib.gov.pl/aktualnosci/2115.html
Zmiany w Zarządzie i Radzie Nadzorczej PKP PLK S.A.
Biuro Informacji i Promocji informuje, że w dniu 13 grudnia 2005 r.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Polskich Linii Kolejowych SA odwołało ze
składu Zarządu spółki PKP PLK SA Prezesa Tadeusza Augustowskiego i Członka
Zarządu Krzysztofa Groblewskiego. Jednocześnie powołało w skład Zarządu na
Prezesa spółki Krzysztofa Celińskiego oraz na Członka Zarządu Zbigniewa
Zarychtę.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP PLK SA dokonało również zmian w składzie
Rady Nadzorczej spółki. Odwołani zostali:
1/ Wojciech Paprocki - Przewodniczący
2/ Andrzej Żebrowski - Członek
3/ Anna Żmuda-Bednarczyk - Członek
4/ Ewa Szczepańska - Członek
5/ Krzysztof Siwek - Członek
Do nowego składu Rady Nadzorczej zostali powołani:
1/ Bogusław Kapcia - Przewodniczący
2/ Wojciech Kwiatkowski - Członek
3/ Jerzy Kowalczyk - Członek
4/ Piotr Podgórski - Członek
Powyższe zmiany kadrowe w składzie Zarządu i Rady Nadzorczej PKP PLK SA
związane są z nowymi, rozszerzonymi zadaniami dotyczącymi infrastruktury
kolejowej, jakie postawił Rząd Premiera Kazimierza Marcinkiewicza nadając
priorytet sprawom kolejnictwa. Rząd przeznaczył ze środków budżetowych na
rok 2006 niespełna 1 mld zł na inwestycje w infrastrukturze kolejowej.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3505904.html
"GP": Rząd ma nową strategię dla PKP
PAP 25-07-2006, ostatnia aktualizacja 25-07-2006 09:36
Ministerstwo Transportu przekazało wreszcie Radzie Ministrów przygotowywany
od grudnia ubiegłego roku projekt strategii dla transportu kolejowego.
Warunkiem jej powodzenia jest oddłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne,
operatora pociągów pospiesznych. Jej długi wynoszą 2,5 mld zł - pisze
"Gazeta Prawna"
Dziennik przypomina, że to już trzecia strategia w krótkiej, bo zaledwie
5-letniej historii grupy PKP (w 2001 r. Przedsiębiorstwo Państwowe PKP
zostało podzielone na wiele spółek).
Autorzy proponują, aby nie skupiać się na możliwościach sprywatyzowania
spółek PKP, a zamiast tego więcej uwagi poświęcić innym rozwiązaniom, które,
z jednej strony, mają pozbawić kolej długów, a z drugiej, zapewnić
możliwości rozwoju.
"GP" informuje, że nie planuje się, jak zapisano to w poprzedniej strategii,
tworzenia trzech grup kapitałowych: infrastrukturalnej, pasażerskiej i
towarowej. Strategia zakłada większą centralizację zarządzania i ochronę
kolejarskich miejsc pracy. Powstanie też podatkowa grupa kapitałowa, co
pozwoli zostawić w spółkach więcej pieniędzy, zaoszczędzonych m.in. na
rozliczeniach z fiskusem. Spółka PLK, która udostępnia tory także prywatnym
firmom, ma się uniezależnić od PKP. Cargo jest promowane na narodowego
przewoźnika, ale wspomina się o możliwym upublicznieniu spółki - podobnie
jak InterCity.
"Marcin Kulik" <mk72.SKA@gazeta.plwrote in message
Marcin Kulik <m@NOSPAM.gazeta.plnapisał(a):
Bez komentarza. Choć... dziwię się, że jeszcze ktoś taki pracuje na PKP
PR...
W normalnej firmie za robienie jej antyreklamy wyleciałby z hukiem z
pracy.
MK
przeciez ten czlowiek zyczliwy jest, on "nie radzi". A mogl powiedziec, ze
"osoby niestosujace sie do sugestii zostana poddane srodkom przymusu
bezposredniego zastosowanych przez specjalnie na ten cel sciagniete z calego
rejonu dodatkowe oddzialy sluzby ochrony kolei i zmotoryzowanych oddzialow
prewencji"
trzeba sie zatem zastosowac do rady, a nie marudzic ;)
marek
Kuba Rosół napisał(a):
| A to wina państwa czy PKP? Ja sądzę, że tego pierwszego.
Cóż, oczywiście to Rada Ministrów przyjęła strategię, ale trudno nie
oprzec się wrażeniu, że pracownicy PKP mieli wpływ na jej treść.
Nie o tym mówię. Mówię o narodowym chrakterze kolei.
Patrz co oni o tym piszą:
"Spółka „PKP Przewozy Regionalne” zgodnie z art.40 ust.5
Ustawy o transporcie
kolejowym, jak również zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21
kwietnia 2004 r. w sprawie organizowania regionalnych kolejowych przewozów
pasażerskich(Par. 7, Ust. 1, pkt 4) zobligowana została do prowadzenia
odrębnej rachunkowości w zakresie wykonywanych - w ramach obowiązku służby
publicznej - kolejowych przewozów pasażerskich zamawianych przez
samorządy."
I co nie mozna na tej podstawie wystawic laczonego biletu bzdura mozna ale
po co . Niech klient idzie do innej kasy. ?
http://www1.gazeta.pl/krakow/1,35798,994191.html
Komisja infrastruktury poparła projekty inwestycji transportowych
KF 29-08-2002
Połączenie ul. Galicyjskiej z ul. dra Twardego oraz przeprowadzenie linii
tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego na os. Lipska poparła wczoraj komisja
infrastruktury Rady Miasta Krakowa.
Za najważniejsze przedsięwzięcie uznano dokończenie budowy Trasy Centralnej.
Istnieje już odcinek tej drogi pomiędzy ul. Rakowicką i mostem Kotlarskim.
Komisja chciałby przedłużenia trasy w części południowej do skrzyżowania z
ul. Saską i Lipską i "podciągnięcia" linii tramwajowej do os. Lipska.
Komisja zwróciła też uwagę na przedłużenie przygotowanej już do budowy ul.
Galicyjskiej, zaprojektowanej po wschodniej stronie stacji PKP Kraków
Główny, do ul. dra Twardego, a później do Opolskiej. Zdaniem wiceprezydenta
Krzysztofa Adamczyka inwestycja byłaby łatwa do wykonania. Na razie jednak
nie ma porozumienia z PKP na przeprowadzenie trasy przez tereny kolejowe.
Członkowie komisji chcą usprawnienia przejazdów międzydzielnicowych, co
wiąże się z przyspieszeniem budowy odcinków tzw. trzeciej obwodnicy. Chodzi
tu m.in. o trasę tunelową pod Wzgórzem bł. Bronisławy, Trasę Pychowicką z
mostem na Wiśle oraz Trasę Nowohucką. Poparto projekty rozbudowy transportu
szynowego, obszarowego sterowania ruchem oraz wielopoziomowych parkingów w
centrum Krakowa.
KOLEJ RADOM - OSTROWIEC
Czy ktos jeszcze dzis wie, ze przed wojna w ramach rozbudowy COP miala powstac
linia laczaca Radom z Ostrowcem. Budowie przeszkodzila wojna ale czesc planow
wykorzystano w budowie bocznicy kolejowej Staw Kunowski - Zebiec.
Gdyby wlozono wiecej wysilku moze udaloby sie polaczyc wiaduk w Marculach
przez zachodnie rubieze Ilzy z chociazby bocznica w Wierzbicy a wowczas
pociag z Warszawy do Przemysla moglby jechac przez Ilze
PS czy ktos zna historie budowy waskotorowki Lubienia PKP - Ilza (Wierzbnik -
Lubienia) istniala juz przed wojna).
Kieys czytalem, ze zastanawiano sie nad przedluzeniem ciuchci do Radomia i
Lipska !!!
Szkoda ze nic nie zrealizowano. Zeby chodziaz stacja byla w centrum to moze
dzisiaj jeszcze jezdziloby sie do Starachowic. A tak to komu sie chcialo isc
kilometr zeby wsiasc do ciuchci.
R
a oto informacja z ze strony ZTM, współny bilet :
Informacja w sprawie rozszerzenia strefy wspólnego biletu o Opacz i Ząbki
Rada Warszawy na sesji w dniu 02.03.2007 podejmując uchwałę w sprawie ustalenia
przystanku WKD Opacz oraz PKP Ząbki jako przystanków granicznych miejskiej
strefy biletowej dała formalne podstawy do rozszerzenia strefy objętej wspólnym
biletem.
Aby było to możliwe konieczne jest spełnienie kilku warunków, w tym
najważniejsze to uprawomocnienie się uchwały (najpóźniejszy termin to połowa
kwietnia 2007) i podpisanie stosownego porozumienia z Zarządem WKD i Kolei
Mazowieckich w sprawie warunków finansowych rozszerzenia strefy objętej
wspólnym biletem. Negocjacje w tej sprawie trwają. Mamy nadzieje ze w możliwie
najkrótszym czasie strefa obowiązywania wspólnego biletu zostanie rozszerzona,
o czym niezwłocznie poinformujemy.
Urzędnicy kaczki a drogi i kolej w Warszawie
Dyrektorem metra jest Celiński (za Buzka dyr. generalny PKP) a ZDM Fota (za
Buzka dyr. generalny dróg państwowych). Ci dwaj ludzie jak wynika z wypowiedzi
Kozaka na forum GW nie zrobili nic aby usprawnić ruch kolejowo-drogowy w
Warszawie. Albo inaczej - robili wszystko aby tego ruchu nie usprawnić. I
Kaczyński tych dwóch szkodników zatrudnił na znakomicie płatnych stanowiskach w
mieście, które jest im obce. Celiński torpedował projekty usprawnień na linii
radomskiej czyli również z Piaseczna i Konstancina. A teraz ma ciepłą posadkę,
roboty dużo mniej a pieniądze porównywalne z rządowymi.
Kaczorze wstydź się !
l.ruta napisał:
> deepspace9 napisał:
>
> > Gratulacje, ale to będzie ciężka praca w świetle tego co się dzieje np. n
> a
> > Podkarpaciu
> Dzieki ,wiem,wiem,niektorzy mowia ze porywam sie...........,ale w MIT nad
> drzwiami do auli Wydzialu Fizyki jest taki napis: wedlug praw fizyki trzmiel ni
> e
> powinien latac,ale na szczescie on o tym nie wie
takze gratuluje, przy okazji chyba wzrosnie prestiż Rady Pasazerow skoro jednym
ze wspoltworcow jest Prezes Zarzadu PKP PR :)
a mam pytanko poboczne, rozklady jazdy z uwzglednieniem Legionowa sa w calosci w
gestii Kolei Mazowieckich czy cos do powiedzenia mają tez Przewozy Regionalne?
Może Opole szykuje szok inwestycyjny?
Radomskie Inwestycje a w Opolu???
www.inwestycje.radom.pl/d_komunikacja.php
W przygotowaniu:
Port Lotniczy Radom-Sadków
Modernizacja miejskiego odcinka magistrali kolejowej nr8
Obwodnica południowa
Brama do śródmieścia
Modernizacja dworca głównego PKP
Rewitalizacja dworca komunikacji podmiejskiej
Ulica Wałowa
W realizacji:
Miejski odcinek trasy europejskiej E371
Miejski odcinek drogi krajowej nr12
Deptak w ciągu ul.Żeromskiego
Obwodnica wewnętrzna
plac Kazimierza Wielkiego i ulica Reja
Ulica Malczewskiego
System dróg rowerowych
Przebudowa niebezpiecznych skrzyżowań
Ulica Kilińskiego
Ukończone:
Stacja CNG i modernizacja/zakup taboru
Wiadukt kolejowy w ciągu magistrali nr22/8
Ulica Witosa z infrastrukturą towarzyszącą
Ulica Słowackiego
Ulica Hodowlana
Ulica Żeromskiego
Ulica Kelles-Krauza
Ulica Toruńska
Ulica Moniuszki
Przejście podziemne w al. Grzecznarowskiego
Miejski odcinek trasy europejskiej E77
Modernizacja wiaduktu w Al. Grzecznarowskiego
E tam - Radom przy Opolu to pikuś, co z tego, że ma 130 000
mieszkańców, ale nie jest stolicą województwa, nie ma takich
pięknych klatek w ZOO - bez dojazdu MZK, tylko jeden park w mieście.
Nie narzekajmy.