logo
 Pokrewne renessmeKolej fabryczna-rozklad jazdyKolej Warszawsko KaliskaKolej transsyberyjską książkiKolej transsyberyjska zdjeciakolej piaskowa KotlarniaKolej transyberyjska PodróżeKolej transkanadyjska biletykolej EuroCity cenaKolej RegionalnaKolej Multimedia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • acapella.keep.pl
  • renessme


    Dnia Fri, 11 Mar 2005 13:07:58 +0100, Jacek2004 napisal/a:


    O planach modernizacji linii Warszawa - Kielce - Kraków
    http://www.rynek-kolejowy.pl/news05/0503/0503_057.htm


    ciekawe.
    Czy w ogóle odcinek Kielce-Radom da sie dostosowac do 160 km/h?
    profil linii na to pozwala?
    Ciekawe jak taka modernizacja wpłyneła by na CMK.
    Jesli czas przejazdu Kraków-Kielce-Radom-Warszawa nie byłby znacznie
    dłuższy od jazdy po CMK to mozna sobie wyobrazic sytuację w której
    przewoźnik(np. jakiś nie związany z PKP za te ileś tam lat...) będzie
    wolał skierowac swoje pociagi przez Kielce bo zawsze to wieksze ośrodki
    miejskie po drodze.



    a tu jest potwierdzenie: http://www.mtib.gov.pl/aktualnosci/2115.html

     Zmiany w Zarządzie i Radzie Nadzorczej PKP PLK S.A.
    Biuro Informacji i Promocji informuje, że w dniu 13 grudnia 2005 r.
    Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Polskich Linii Kolejowych SA odwołało ze
    składu Zarządu spółki PKP PLK SA Prezesa Tadeusza Augustowskiego i Członka
    Zarządu Krzysztofa Groblewskiego. Jednocześnie powołało w skład Zarządu na
    Prezesa spółki Krzysztofa Celińskiego oraz na Członka Zarządu Zbigniewa
    Zarychtę.

    Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP PLK SA dokonało również zmian w składzie
    Rady Nadzorczej spółki. Odwołani zostali:
    1/ Wojciech Paprocki - Przewodniczący
    2/ Andrzej Żebrowski - Członek
    3/ Anna Żmuda-Bednarczyk - Członek
    4/ Ewa Szczepańska - Członek
    5/ Krzysztof Siwek - Członek

    Do nowego składu Rady Nadzorczej zostali powołani:
    1/ Bogusław Kapcia - Przewodniczący
    2/ Wojciech Kwiatkowski - Członek
    3/ Jerzy Kowalczyk - Członek
    4/ Piotr Podgórski - Członek

    Powyższe zmiany kadrowe w składzie Zarządu i Rady Nadzorczej PKP PLK SA
    związane są z nowymi, rozszerzonymi zadaniami dotyczącymi infrastruktury
    kolejowej, jakie postawił Rząd Premiera Kazimierza Marcinkiewicza nadając
    priorytet sprawom kolejnictwa. Rząd przeznaczył ze środków budżetowych na
    rok 2006 niespełna 1 mld zł na inwestycje w infrastrukturze kolejowej.



    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3505904.html

    "GP": Rząd ma nową strategię dla PKP

    PAP 25-07-2006, ostatnia aktualizacja 25-07-2006 09:36

    Ministerstwo Transportu przekazało wreszcie Radzie Ministrów przygotowywany
    od grudnia ubiegłego roku projekt strategii dla transportu kolejowego.
    Warunkiem jej powodzenia jest oddłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne,
    operatora pociągów pospiesznych. Jej długi wynoszą 2,5 mld zł - pisze
    "Gazeta Prawna"

    Dziennik przypomina, że to już trzecia strategia w krótkiej, bo zaledwie
    5-letniej historii grupy PKP (w 2001 r. Przedsiębiorstwo Państwowe PKP
    zostało podzielone na wiele spółek).

    Autorzy proponują, aby nie skupiać się na możliwościach sprywatyzowania
    spółek PKP, a zamiast tego więcej uwagi poświęcić innym rozwiązaniom, które,
    z jednej strony, mają pozbawić kolej długów, a z drugiej, zapewnić
    możliwości rozwoju.

    "GP" informuje, że nie planuje się, jak zapisano to w poprzedniej strategii,
    tworzenia trzech grup kapitałowych: infrastrukturalnej, pasażerskiej i
    towarowej. Strategia zakłada większą centralizację zarządzania i ochronę
    kolejarskich miejsc pracy. Powstanie też podatkowa grupa kapitałowa, co
    pozwoli zostawić w spółkach więcej pieniędzy, zaoszczędzonych m.in. na
    rozliczeniach z fiskusem. Spółka PLK, która udostępnia tory także prywatnym
    firmom, ma się uniezależnić od PKP. Cargo jest promowane na narodowego
    przewoźnika, ale wspomina się o możliwym upublicznieniu spółki - podobnie
    jak InterCity.




    "Marcin Kulik" <mk72.SKA@gazeta.plwrote in message



    Marcin Kulik <m@NOSPAM.gazeta.plnapisał(a):
    Bez komentarza. Choć... dziwię się, że jeszcze ktoś taki pracuje na PKP
    PR...
    W normalnej firmie za robienie jej antyreklamy wyleciałby z hukiem z
    pracy.
    MK


    przeciez ten czlowiek zyczliwy jest, on "nie radzi". A mogl powiedziec, ze
    "osoby niestosujace sie do sugestii zostana poddane srodkom przymusu
    bezposredniego zastosowanych przez specjalnie na ten cel sciagniete z calego
    rejonu dodatkowe oddzialy sluzby ochrony kolei i zmotoryzowanych oddzialow
    prewencji"
    trzeba sie zatem zastosowac do rady, a nie marudzic ;)

    marek



    Kuba Rosół napisał(a):


    | A to wina państwa czy PKP? Ja sądzę, że tego pierwszego.

    Cóż, oczywiście to Rada Ministrów przyjęła strategię, ale trudno nie
    oprzec się wrażeniu, że pracownicy PKP mieli wpływ na jej treść.


    Nie o tym mówię. Mówię o narodowym chrakterze kolei.




    Patrz co oni o tym piszą:
    "Spółka &#8222;PKP Przewozy Regionalne&#8221; zgodnie z art.40 ust.5


    Ustawy o transporcie

    kolejowym, jak również zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21
    kwietnia 2004 r. w sprawie organizowania regionalnych kolejowych przewozów
    pasażerskich(Par. 7, Ust. 1, pkt 4) zobligowana została do prowadzenia
    odrębnej rachunkowości w zakresie wykonywanych - w ramach obowiązku służby
    publicznej - kolejowych przewozów pasażerskich zamawianych przez


    samorządy."

    I co nie mozna na tej podstawie wystawic laczonego biletu bzdura mozna ale
    po co . Niech klient idzie do innej kasy. ?



    http://www1.gazeta.pl/krakow/1,35798,994191.html

    Komisja infrastruktury poparła projekty inwestycji transportowych

     KF 29-08-2002

    Połączenie ul. Galicyjskiej z ul. dra Twardego oraz przeprowadzenie linii
    tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego na os. Lipska poparła wczoraj komisja
    infrastruktury Rady Miasta Krakowa.

    Za najważniejsze przedsięwzięcie uznano dokończenie budowy Trasy Centralnej.
    Istnieje już odcinek tej drogi pomiędzy ul. Rakowicką i mostem Kotlarskim.
    Komisja chciałby przedłużenia trasy w części południowej do skrzyżowania z
    ul. Saską i Lipską i "podciągnięcia" linii tramwajowej do os. Lipska.
    Komisja zwróciła też uwagę na przedłużenie przygotowanej już do budowy ul.
    Galicyjskiej, zaprojektowanej po wschodniej stronie stacji PKP Kraków
    Główny, do ul. dra Twardego, a później do Opolskiej. Zdaniem wiceprezydenta
    Krzysztofa Adamczyka inwestycja byłaby łatwa do wykonania. Na razie jednak
    nie ma porozumienia z PKP na przeprowadzenie trasy przez tereny kolejowe.

    Członkowie komisji chcą usprawnienia przejazdów międzydzielnicowych, co
    wiąże się z przyspieszeniem budowy odcinków tzw. trzeciej obwodnicy. Chodzi
    tu m.in. o trasę tunelową pod Wzgórzem bł. Bronisławy, Trasę Pychowicką z
    mostem na Wiśle oraz Trasę Nowohucką. Poparto projekty rozbudowy transportu
    szynowego, obszarowego sterowania ruchem oraz wielopoziomowych parkingów w
    centrum Krakowa.



    KOLEJ RADOM - OSTROWIEC
    Czy ktos jeszcze dzis wie, ze przed wojna w ramach rozbudowy COP miala powstac
    linia laczaca Radom z Ostrowcem. Budowie przeszkodzila wojna ale czesc planow
    wykorzystano w budowie bocznicy kolejowej Staw Kunowski - Zebiec.
    Gdyby wlozono wiecej wysilku moze udaloby sie polaczyc wiaduk w Marculach
    przez zachodnie rubieze Ilzy z chociazby bocznica w Wierzbicy a wowczas
    pociag z Warszawy do Przemysla moglby jechac przez Ilze

    PS czy ktos zna historie budowy waskotorowki Lubienia PKP - Ilza (Wierzbnik -
    Lubienia) istniala juz przed wojna).

    Kieys czytalem, ze zastanawiano sie nad przedluzeniem ciuchci do Radomia i
    Lipska !!!

    Szkoda ze nic nie zrealizowano. Zeby chodziaz stacja byla w centrum to moze
    dzisiaj jeszcze jezdziloby sie do Starachowic. A tak to komu sie chcialo isc
    kilometr zeby wsiasc do ciuchci.

    R



    a oto informacja z ze strony ZTM, współny bilet :

    Informacja w sprawie rozszerzenia strefy wspólnego biletu o Opacz i Ząbki


    Rada Warszawy na sesji w dniu 02.03.2007 podejmując uchwałę w sprawie ustalenia
    przystanku WKD Opacz oraz PKP Ząbki jako przystanków granicznych miejskiej
    strefy biletowej dała formalne podstawy do rozszerzenia strefy objętej wspólnym
    biletem.


    Aby było to możliwe konieczne jest spełnienie kilku warunków, w tym
    najważniejsze to uprawomocnienie się uchwały (najpóźniejszy termin to połowa
    kwietnia 2007) i podpisanie stosownego porozumienia z Zarządem WKD i Kolei
    Mazowieckich w sprawie warunków finansowych rozszerzenia strefy objętej
    wspólnym biletem. Negocjacje w tej sprawie trwają. Mamy nadzieje ze w możliwie
    najkrótszym czasie strefa obowiązywania wspólnego biletu zostanie rozszerzona,
    o czym niezwłocznie poinformujemy.



    Urzędnicy kaczki a drogi i kolej w Warszawie
    Dyrektorem metra jest Celiński (za Buzka dyr. generalny PKP) a ZDM Fota (za
    Buzka dyr. generalny dróg państwowych). Ci dwaj ludzie jak wynika z wypowiedzi
    Kozaka na forum GW nie zrobili nic aby usprawnić ruch kolejowo-drogowy w
    Warszawie. Albo inaczej - robili wszystko aby tego ruchu nie usprawnić. I
    Kaczyński tych dwóch szkodników zatrudnił na znakomicie płatnych stanowiskach w
    mieście, które jest im obce. Celiński torpedował projekty usprawnień na linii
    radomskiej czyli również z Piaseczna i Konstancina. A teraz ma ciepłą posadkę,
    roboty dużo mniej a pieniądze porównywalne z rządowymi.
    Kaczorze wstydź się !



    l.ruta napisał:

    > deepspace9 napisał:
    >
    > > Gratulacje, ale to będzie ciężka praca w świetle tego co się dzieje np. n
    > a
    > > Podkarpaciu
    > Dzieki ,wiem,wiem,niektorzy mowia ze porywam sie...........,ale w MIT nad
    > drzwiami do auli Wydzialu Fizyki jest taki napis: wedlug praw fizyki trzmiel ni
    > e
    > powinien latac,ale na szczescie on o tym nie wie

    takze gratuluje, przy okazji chyba wzrosnie prestiż Rady Pasazerow skoro jednym
    ze wspoltworcow jest Prezes Zarzadu PKP PR :)

    a mam pytanko poboczne, rozklady jazdy z uwzglednieniem Legionowa sa w calosci w
    gestii Kolei Mazowieckich czy cos do powiedzenia mają tez Przewozy Regionalne?



    Może Opole szykuje szok inwestycyjny?
    Radomskie Inwestycje a w Opolu???
    www.inwestycje.radom.pl/d_komunikacja.php
    W przygotowaniu:
    Port Lotniczy Radom-Sadków
    Modernizacja miejskiego odcinka magistrali kolejowej nr8
    Obwodnica południowa
    Brama do śródmieścia
    Modernizacja dworca głównego PKP
    Rewitalizacja dworca komunikacji podmiejskiej
    Ulica Wałowa

    W realizacji:
    Miejski odcinek trasy europejskiej E371
    Miejski odcinek drogi krajowej nr12
    Deptak w ciągu ul.Żeromskiego
    Obwodnica wewnętrzna
    plac Kazimierza Wielkiego i ulica Reja
    Ulica Malczewskiego
    System dróg rowerowych
    Przebudowa niebezpiecznych skrzyżowań
    Ulica Kilińskiego

    Ukończone:
    Stacja CNG i modernizacja/zakup taboru
    Wiadukt kolejowy w ciągu magistrali nr22/8
    Ulica Witosa z infrastrukturą towarzyszącą
    Ulica Słowackiego
    Ulica Hodowlana
    Ulica Żeromskiego
    Ulica Kelles-Krauza
    Ulica Toruńska
    Ulica Moniuszki
    Przejście podziemne w al. Grzecznarowskiego
    Miejski odcinek trasy europejskiej E77
    Modernizacja wiaduktu w Al. Grzecznarowskiego

    E tam - Radom przy Opolu to pikuś, co z tego, że ma 130 000
    mieszkańców, ale nie jest stolicą województwa, nie ma takich
    pięknych klatek w ZOO - bez dojazdu MZK, tylko jeden park w mieście.
    Nie narzekajmy.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl