A wiesz moze jakie sklady i kiedy mozna spotkac na linii KP Kotlarnia
z Sosnicy do Kotlarni przez Nieborowice?
TEM2 + 17 Eaos-ów z miałem energetycznym, czasem skład cystern i gruszek z
popiołem na szyb "Bojków". No i jeszcze radwany 418V trakcją KWK "Sośnica"
(PTKiGK) na zwał w Leboszowicach. A kiedy? Odpowiedź na tak sformułowane
pytanie na kolejach piaskowych brzmi: "operatywnie wg potrzeb" :-)
Pozdr.
Mariusz
TEM2 napisal:
| A wiesz moze jakie sklady i kiedy mozna spotkac na linii KP Kotlarnia
| z Sosnicy do Kotlarni przez Nieborowice?
TEM2 + 17 Eaos-ów z miałem energetycznym, czasem skład cystern i gruszek z
popiołem na szyb "Bojków".
Z KWK Sosnica, czy skas dalej, np. z KMO?
A wogole po co stacja Sosnica Towarowa jest taka rozlegla? W najszerszym
miejscu kolo nastawni GSC jest az 18 torow, z tego 3/4 nieuzywanych?
No i jeszcze radwany 418V trakcją KWK "Sośnica"
(PTKiGK) na zwał w Leboszowicach. A kiedy? Odpowiedź na tak sformułowane
pytanie na kolejach piaskowych brzmi: "operatywnie wg potrzeb" :-)
Trakcja KWK Sosnica to S200, ktore robia na menewrach? A odkad zaczyna sie tor
KP Kotlarnia? Od nastwani GSC, KS, czy SZ?
No i kto obsluguje bocznice przy ul.Pszczynskiej, bo dojazd na nie prowadzi
torem od Sosnicy, ktory nalezy do KP Kotlarnia.
Nie. PMP-PW rozpadło się na cztery kopalnie piasku.
Przedsiębiorstwo Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego
rozpadło sie w 1990r. na 4 kopalnie:
1.Kopalnia Piasku Szczakowa
2.Kopalnia Piasku Kuźnica Wareżyńska
3.Kopalnia Piasku Kotlarnia
4.Kopalnia Piasku Maczki
A PTKiGK powstalo gdy na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiatych
niektóre kopalnie węgla w okręgu rybnickim i zabrzańskim przekazały
wewnętrzną obsługę kolejową nowo powstałym w Zabrzu i Rybniku-Boguszowicach
przedsiębiorstwom transportu kolejowego i gospodarki kamieniem. zajęły się
one bezpośrednią obsługą zakładów górniczych polegającym na odwozie odpadów
na zwałowiska i komunikacja między zakładem wydobywczym, a punktem
zdawczo-odbiorczym PKP. A dostawa piasku podsadzkowego nadal pozostała w
gestii kolei piaskowych.
A tak przy okazji to piszcie dalej, bo super sie czyta, koledzy poruszyli
badzo ciekawy temat na znanym mi obszarze;-)
Pozdrawiam
Tomasz
Użytkownik "Marek Dabrowski (Radom)" <mdab***bezgwiazdek@op.plnapisał w
wiadomości
W jakich sytuacjach ruch na szlaku jest prowadzony w oparciu o
zapowiadanie
na radio.
Na kolei piaskowej powszechne od lat. Fal radiowych nie da się przecież
ukraść i spieniężyć na alkohol, tak jak przewody telefoniczne. Szczególnie
to zjawisko było nasilone na sieci KP Kotlarnia w okolicach Zabrza. Tam
prowadzono nawet zapowiadanie na komórki, po tym jak złodzieje ukradli z
dachu posterunku antenę radia.
.
No i najwazniejsze: jak sie ma do tego bezpieczenstwo prowadzenia ruchu?
Jak na razie nijak. Nie słyszałem o żadnym wydarzeniu mającym za przyczynę
takie zapowiadanie.
Pozdr.
Mariusz
Otóż mam informacje że po linii Niedobczyce (dzis RybnikTowarowy) -
Chwałowice - Boguszowice jeździły pociągi pasażerskie w latach 20
XX wieku, wyczytałem to w Kronice miasta Rybnika (autorstwa Artura
Thundkarta) ma ktoś informacje na temat tej linii jeszcze poszukuje
informacji o Elektrowania Rybnik - Kotlarnia która kiedyś była
zelektryfikowana z tego co mi wiadomo jest czynny tylko jeden tor, Ma
ktoś informacje o tych liniach ??jak będe mógł przytocze tekst z
kroniki miasta Rybnika.
-------------------------
Pozdrawiam
I reszta zostaje po wsze czasy w ziemi?
Zgaduję, że przy niwelacji podtorza to wytargają...?
nawet centymetra kolei piaskowej. Rozumiem, iż sluzy ona do transportu
piasku, którym zamulane sa niepotrzebne wyrobiska po wyeksploatowaniu
węgla.
Nic bardziej błędnego :-)))
Ale rzeczywiście tak kiedyś było, teraz piasek podsadzkowy stanowi
bardzo niewielką część ładunków przewożonych przez koleje piaskowe.
Z tego co widuję to jeżdżą najczęściej z Eaos-ami i cysternami.
Ot, taki paradoks - zmieniło się wszystko a potoczna nazwa została.
Ale skąd oprócz Pustyni Błędowskiej bierze się piasek i czym likwiduje się
dziury po jego wykorzystaniu?
Nic mi nie wiadomo o pozyskiwaniu piasku z Pustyni Błędowskiej,
natomiast są m.in. takie kopalnie piasku jak: Maczki - Bór, Kotlarnia,
Szczakowa, Kuźnica Warężyńska (do likwidacji).
Dziury likwiduje się... wodą. Powstają kompleksy rekreacyjne, np.
Chechło - Nakło, Dzierżno, któraś Pogoria chyba?
Spory zalew Pogoria IV powstanie właśnie w Kuźnicy Warężyńskiej.
Piaskowych fachowców proszę o ewentualne poprawki.
Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta
Krótkie pytanie, zwłaszcza do Mariusza ;) Jak zawansowana jest likwidacja
sieci trakcyjnej na kolejach piaskowych. Tzn. co jeszcze zostało "pod
drutem".
Taki dokładniejszy objazd zrobię jak skończy się ta wpieprzająca zima :-)
Ale generalnie model docelowy polega na utrzymaniu sieci tam, gdzie
przepływają duże potoki węglowe- rejon Jaworzna i Mysłowic z centrum na
stacji JCA. Na razie zostaje kolebka elektryfikacji - magistrala wschodnia
(na wschód od JCA). Po likwidacji osobliwej sieci płaskiej na # Witczak
straciła uzasadnienie sieć na całej magistrali północnej. Południowa też
prawie zero... Kotlarnia i Kuźnica to wiesz... :-(
Pozdr.
Mariusz