logo
 Pokrewne renessmeKolej fabryczna-rozklad jazdyKolej Warszawsko Kaliskakolej PKP InowrocławKolej transsyberyjską książkiKolej transsyberyjska zdjeciaKolej transyberyjska PodróżeKolej transkanadyjska biletykolej EuroCity cenakolej PKP RadomKolej Regionalna
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ugrzesia.htw.pl
  • renessme



    A wiesz moze jakie sklady i kiedy mozna spotkac na linii KP Kotlarnia
    z Sosnicy do Kotlarni przez Nieborowice?


    TEM2 + 17 Eaos-ów z miałem energetycznym, czasem skład cystern i gruszek z
    popiołem na szyb "Bojków". No i jeszcze radwany 418V trakcją KWK "Sośnica"
    (PTKiGK) na zwał w Leboszowicach. A kiedy? Odpowiedź na tak sformułowane
    pytanie na kolejach piaskowych brzmi: "operatywnie wg potrzeb" :-)

    Pozdr.
    Mariusz



    TEM2 napisal:


    | A wiesz moze jakie sklady i kiedy mozna spotkac na linii KP Kotlarnia
    | z Sosnicy do Kotlarni przez Nieborowice?

    TEM2 + 17 Eaos-ów z miałem energetycznym, czasem skład cystern i gruszek z
    popiołem na szyb "Bojków".


    Z KWK Sosnica, czy skas dalej, np. z KMO?
    A wogole po co stacja Sosnica Towarowa jest taka rozlegla? W najszerszym
    miejscu kolo nastawni GSC jest az 18 torow, z tego 3/4 nieuzywanych?


    No i jeszcze radwany 418V trakcją KWK "Sośnica"
    (PTKiGK) na zwał w Leboszowicach. A kiedy? Odpowiedź na tak sformułowane
    pytanie na kolejach piaskowych brzmi: "operatywnie wg potrzeb" :-)


    Trakcja KWK Sosnica to S200, ktore robia na menewrach? A odkad zaczyna sie tor
    KP Kotlarnia? Od nastwani GSC, KS, czy SZ?
    No i kto obsluguje bocznice przy ul.Pszczynskiej, bo dojazd na nie prowadzi
    torem od Sosnicy, ktory nalezy do KP Kotlarnia.




    Nie. PMP-PW rozpadło się na cztery kopalnie piasku.


    Przedsiębiorstwo Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego
    rozpadło sie w 1990r. na 4 kopalnie:

    1.Kopalnia Piasku Szczakowa
    2.Kopalnia Piasku Kuźnica Wareżyńska
    3.Kopalnia Piasku Kotlarnia
    4.Kopalnia Piasku Maczki

    A PTKiGK powstalo gdy na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiatych
    niektóre kopalnie węgla w okręgu rybnickim i zabrzańskim przekazały
    wewnętrzną obsługę kolejową nowo powstałym  w Zabrzu i Rybniku-Boguszowicach
    przedsiębiorstwom transportu kolejowego i gospodarki kamieniem. zajęły się
    one bezpośrednią obsługą zakładów górniczych polegającym na odwozie odpadów
    na zwałowiska i komunikacja między zakładem wydobywczym, a punktem
    zdawczo-odbiorczym PKP. A dostawa piasku podsadzkowego nadal pozostała w
    gestii kolei piaskowych.

    A tak przy okazji to piszcie dalej, bo super sie czyta, koledzy poruszyli
    badzo ciekawy temat na znanym mi obszarze;-)

    Pozdrawiam
    Tomasz



    Użytkownik "Marek Dabrowski (Radom)" <mdab***bezgwiazdek@op.plnapisał w
    wiadomości


    W jakich sytuacjach ruch na szlaku jest prowadzony w oparciu o
    zapowiadanie
    na radio.


    Na kolei piaskowej powszechne od lat. Fal radiowych nie da się przecież
    ukraść i spieniężyć na alkohol, tak jak przewody telefoniczne. Szczególnie
    to zjawisko było nasilone na sieci KP Kotlarnia w okolicach Zabrza. Tam
    prowadzono nawet zapowiadanie na komórki, po tym jak złodzieje ukradli z
    dachu posterunku antenę radia.
    .


    No i najwazniejsze: jak sie ma do tego bezpieczenstwo prowadzenia ruchu?


    Jak na razie nijak. Nie słyszałem o żadnym wydarzeniu mającym za przyczynę
    takie zapowiadanie.

    Pozdr.
    Mariusz



    Otóż mam informacje że  po linii Niedobczyce (dzis RybnikTowarowy) -
    Chwałowice - Boguszowice jeździły pociągi pasażerskie w latach 20
    XX wieku, wyczytałem to w Kronice miasta Rybnika (autorstwa Artura
    Thundkarta) ma ktoś informacje na temat tej linii jeszcze poszukuje
    informacji o Elektrowania Rybnik - Kotlarnia która kiedyś była
    zelektryfikowana z  tego co mi wiadomo jest czynny tylko jeden tor, Ma
    ktoś informacje o tych liniach ??jak będe  mógł przytocze tekst z
    kroniki miasta Rybnika.

    -------------------------
    Pozdrawiam




    I reszta zostaje po wsze czasy w ziemi?


    Zgaduję, że przy niwelacji podtorza to wytargają...?


    nawet centymetra kolei piaskowej. Rozumiem, iż sluzy ona do transportu
    piasku, którym zamulane sa niepotrzebne wyrobiska po wyeksploatowaniu


    węgla.

    Nic bardziej błędnego :-)))
    Ale rzeczywiście tak kiedyś było, teraz piasek podsadzkowy stanowi
    bardzo niewielką część ładunków przewożonych przez koleje piaskowe.
    Z tego co widuję to jeżdżą najczęściej z Eaos-ami i cysternami.
    Ot, taki paradoks - zmieniło się wszystko a potoczna nazwa została.


    Ale skąd oprócz Pustyni Błędowskiej bierze się piasek i czym likwiduje się
    dziury po jego wykorzystaniu?


    Nic mi nie wiadomo o pozyskiwaniu piasku z Pustyni Błędowskiej,
    natomiast są m.in. takie kopalnie piasku jak: Maczki - Bór, Kotlarnia,
    Szczakowa, Kuźnica Warężyńska (do likwidacji).
    Dziury likwiduje się... wodą. Powstają kompleksy rekreacyjne, np.
    Chechło - Nakło, Dzierżno, któraś Pogoria chyba?
    Spory zalew Pogoria IV powstanie właśnie w Kuźnicy Warężyńskiej.

    Piaskowych fachowców proszę o ewentualne poprawki.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta




    Krótkie pytanie, zwłaszcza do Mariusza ;) Jak zawansowana jest likwidacja
    sieci trakcyjnej na kolejach piaskowych. Tzn. co jeszcze zostało "pod
    drutem".


    Taki dokładniejszy objazd zrobię jak skończy się ta wpieprzająca zima :-)
    Ale generalnie model docelowy polega na utrzymaniu sieci tam, gdzie
    przepływają duże potoki węglowe- rejon Jaworzna i Mysłowic z centrum na
    stacji JCA. Na razie zostaje kolebka elektryfikacji - magistrala wschodnia
    (na wschód od JCA). Po likwidacji osobliwej sieci płaskiej na # Witczak
    straciła uzasadnienie sieć na całej magistrali północnej. Południowa też
    prawie zero... Kotlarnia i Kuźnica to wiesz... :-(

    Pozdr.
    Mariusz

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl