logo
 Pokrewne renessmeKolej fabryczna-rozklad jazdyKolej Warszawsko Kaliskakolej PKP InowrocławKolej transsyberyjską książkiKolej transsyberyjska zdjeciakolej piaskowa KotlarniaKolej transyberyjska PodróżeKolej transkanadyjska biletykolej EuroCity cenakolej PKP Radom
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bibliotekarz.opx.pl
  • renessme


    13:05                    Rozmowy Jedynki | autor: Krzysztof Drwal
    Goście: Jerzy Polaczek - minister transportu, Jan Tereszczuk - prezes
    Zarządu, Dyr. Generalny Spółki PKP Przewozy Regionalne oraz Piotr
    Szprendałowicz - wicemarszałek woj. mazowieckiego.
    Jedzie pociąg z daleka... Czekają pasażerowie, ale nie wszędzie pociąg
    dojeżdża. Czy to się zmieni?
    W tym roku na polskie tory wjadą zagraniczni przewoźnicy towarowi. Trzy
    lata później mają się pojawić międzynarodowe firmy kolejowe zajmujące się
    transportem osób. Czy do czasu przerwania monopolu PKP będziemy musieli -
    my - pasażerowie pokornie liczyć się z dyktatem narodowego przewoźnika i
    bezradnie obserwować jak likwidowane są kolejne, lokalne połączenia?
    Dlaczego samorządy nie chcą przekazywać środków na dopłaty do przewozów?
    Dlaczego kolejom nie opłaca się nas wozić?
    Kontakt dla Słuchaczy: tel.: 022 – 645-22-02, (czynny od 8.00 – 10.00),
    e-mail: jedynka.rozm@polskieradio.pl




    Użytkownik "Arkadiusz Oleszczuk" <aron2@gazeta.SKASUJ-TO.plnapisał w
    wiadomości

    | Myślę, że groteskowe były też puste plastikowe kible jeżdżące z Krakowa do
    | Wadowic tak jak było wcześniej. Kremówka ma ponoć lepszą frekwencję = jest
    | bardziej potrzebna.

    Nie mówię, że kremówka nie jest potrzebna, tylko że przy odpowiedniej
    ofercie również regularny ruch pociągów osobowych byłby możliwy.


    No i właśnie o to chodzi. A regularny ruch, to rozumiem: taktowanie godzinne
    ze skomunikowaniami i bilet regionalny vlak+bus+tram. Inny regularny ruch
    pociągów to zabawa w kolej i faktycznie - busy są tu nieuniknione. Teza była
    taka, że kremówa won, a zamiast tego dwa szynobusy, co z grubsza zapewniłoby
    odpowiedni takt na KZL-Wad. Co jednak z tego, jeśli na innych liniach byłby
    syf? Prędzej doczekamy się kolejnych Papa-szopek niż normalnej kolei pod tym
    zarządem...
    pzdr
    ws



    Użytkownik "Jacek Malinowski" <jacek1malinow@poczta.onet.plnapisał w
    wiadomości W poszukiwaniu tegoż


    zupełnie przypadkowo natrafiłem na Pana, o którym później dowiedziałem
    się,
    że jest to nazywa się Waldemar Brojanowski i jest pracownikiem ds.
    organizowania i dotowania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich w
    dziale infrastruktury technicznej. Człowiek ten w krótkiej rozmowie
    powiedział mi, iż Urząd Marszałkowski nie dopuści do tego, aby w
    województwie lubelskim jeździli inni przewoźnicy niż PKP przy ewentualnym
    wspomożeniu w szynobusy przez Urząd Marszałkowski, a na pewno nie przyzna
    żadnej dotacji tym przewoźnikom.


    zapamietam sobie to nazwisko.
    Osobnik ten,albo ma w tym interes, by PKP-PR pogarszalo oferte przewozowa
    bedac jednoczesnie monopolista na torach, albo naprawde nie zna sie na
    rzeczy. tylko pogratulowac takiego urzednika. ;-(
    PS. ...dziwne ze przedstawil wprost swoje stanowisko
    P.



    Lukasz Blaszka <xlt@go2.plnapisał(a):


    Witam!
    Wybrałbym się z chęcią w tamte rejony koleją, czy jest możliwe zrobić to w
    jakimś rozsądnym przedziale cenowym? Wchodzą w grę pociągi regionalne, dużo
    przesiadek itp... tylko ile to mogłoby kosztować? Czy są jakieś sposoby?


    ja proponuje przelot z Berlina do np. Sevilli a dalej koleją

    lot kosztuje ok. 100 euro - www.airberlin.de

    ceny biletow kolejowych podobne w Portugalii jak w .pl

    bo jakbys chcial jechac pociagami przez cala Europe to wydasz o wiele wiecej
    niz te 100 euro

    pozdrowka
    aron




    Kolei niemieckich - byłoby bardziej prawidłowo, bowiem działa tu ponad 300
    przewoźników z czego około 70 zajmuje się wożeniem pasażerów. Nie
    przeszkadza to jednak w ustanowieniu jednolitej, przejrzystej dla zwykłego
    pasażera taryfy. Najlepszym przykładem koordynacji działał samorządów
    lokalnych, byłego monopolisty - DB i kolei niezależnych jest SWT. Kosztuje
    28 EUR w automacie, 30 EUR w okienku kasowym i 30,80 EUR u konduktora. Ważny
    jest
    w pociągach regionalnych i komunikacji miejskiej w soboty lub w niedziele.
    Na jeden bilet może pojechać 5 osób dorosłych lub rodzice/dziadkowie z
    nieograniczoną ilością własnych dzieci/wnuków do lat 14.


    a ja mam pytanko:
    czy to co jest tutaj:
     http://www.bahn.de/d_regional/view/sachsen/bahnangebote/swt_tschech_i...
    oznacza, ze SWT jest wazny tez na przygranicznych odcinkach kolei CD ?
    Ja po niemiecku nie za bardzo :(

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl