Witam.
Mam przyjemnosc posiadania Audi 100 5E 2200 cm3 '81 r. Bardzo fajny wózek :)
Niestety po zalaniu benzyny ( auto ma instalacje LPG ) i odpaleniu pod maska
powstal pozar :( Prawdopodobnie pompka paliwa albo zwarcie w LPG. Spalily
sie wszystkie kable i przewody. Nie wiem co jeszcze ale ogien byl zdrowy.
I teraz mam dylemat.Chcialbym go ozywic :) Co o tym sądzicie? Na jakie
koszty powinienem sie przyszykowac? Co kupic w pierwszej kolejnosci i gdzie
szukac w miare tanich czesci do tego auta? Czy wogole warto sie w to bawic?
Najwiekszym problemem w tym przypadku jest chyba glowna wiazka.Gdzie takiej
szukac i ewentualnie od jakiej innej Audicy moglaby pasowac?
Nie mam pojecia co z tym zrobic :/ Czekam na Wasze opinie. Z gory thx
Pozdrawiam
Witam
Na analizatorze spalin CO2 i lambda w normie a związki HC 4x powyżej normy.
Wstawione 2 nowe katalizatory (tanie - metalowe).
Brak usterek w elektronice i przeczyściłem przepustnicę.
Co w następnej kolejności należałoby sprawdzić ?
Silnik Audi 2.8
Swiece i przewody. Jak ci nie lapie na ktoryms garze to HC bedziesz mial wyzsze.
Wojtek
Alti wrote:
| Witam
| Na analizatorze spalin CO2 i lambda w normie a związki HC 4x powyżej
| normy. Wstawione 2 nowe katalizatory (tanie - metalowe).
| Brak usterek w elektronice i przeczyściłem przepustnicę.
| Co w następnej kolejności należałoby sprawdzić ?
| Silnik Audi 2.8
Swiece i przewody. Jak ci nie lapie na ktoryms garze to HC bedziesz mial
wyzsze.
Wojtek
świece nowe
Myślisz że przewody ? Ale wtedy podczas wilgotnych dni to by się chece
działy a nic takiego nie ma.
Alti wrote:
| |
| Witam
| Na analizatorze spalin CO2 i lambda w normie a związki HC 4x powyżej normy.
| Wstawione 2 nowe katalizatory (tanie - metalowe).
| Brak usterek w elektronice i przeczyściłem przepustnicę.
| Co w następnej kolejności należałoby sprawdzić ?
| Silnik Audi 2.8
| Swiece i przewody. Jak ci nie lapie na ktoryms garze to HC bedziesz mial
| wyzsze.
| Wojtek
świece nowe
Myślisz że przewody ? Ale wtedy podczas wilgotnych dni to by się chece działy
a nic takiego nie ma.
A jak z konsumpcja paliwa? Jest w normie? Jak tak to moze jednak te katalizatory
sa g#%$o warte...
Wojtek
Zaśniedziała końcówka przewodu elektrycznego dochodząca do czujnika.
Oczyścić + elektrosol lub podobny wynalazek.
... i ewentualnie przed założeniem na czujnik nieco ścisnąć, aby
na pewno był dobry styk i trzymało się mocno.
W drugiej kolejności trzeba by sprawdzić czujnik. Jeśli masz moment,
w którym włączasz zapłon, a kontrolka ciśnienia nie świeci mimo
powyższych zabiegów, to bez wyłączania zapłonu odłącz przewód
od czujnika i przyłóż go do masy, np. korpusu silnika. Jeśli w tym
momencie kontrolka zaświeci, to trzeba wymienić czujnik (dobrze by
było, aby przy przykładaniu przewodu do masy druga osoba obserwowała
kontrolkę).
Jeśli kontrolka z uporem maniaka nie chce się zaświecić, to
przyczyny należy szukać w instalaji.
Tu jeszcze taki drobiazg - nie znam instalacji Fordów, znam Audi 100,
a w nich do 1982 roku był jeden czujnik podłączony do żaróweczki
w tablicy wskaźników, a od 1982 r. (do 1990) montowane były 2 czujniki
na niskie i wysokie ciśnienie (inne w dieslach, inne w benzynowcach),
które podłączone były do sterowniczka; ten w zależności od sytuacji
włączał samą żarówkę lub żarówkę i brzęczyk.
Tak więc, przyjrzyj sprawie dokładniej.
Pozdrawiam
Darek
dewulot1 napisał:
> > Po co sie udzielasz jak sie nie znasz?
> Tez sie nie znasz. Kolejnosc wlaczania jest obojetna. Dla mnie kolejnosc
> odlaczania tez jest obojetna, aczkolwiek sa tacy co sie boja wybuchu i
najpierw
>
> odlaczaja od samochodu dawcy.
> Pamietaj synu ze w obwodzie elektrycznym nie mozesz odlaczyc plusa od plusa.
> Jezeli cos jest rozlaczone, to po jednej stronie tego rozlaczenia jest plus a
> po drugiej nie drugi plus, tylko minus, chociaz pisze plus. Innymi slowy
> mniejszy plus to jest minus.
Nic z tego nie zrozumialem ,jakim cudem odlaczajac mase od samochodu
biorcy moge miec + na drugim koncu przewodu?
Wszystkie poradniki tak nakazuja i ma to sens wlasnie dlatego zeby
uniknac wybuchu ktory jest calkiem realny.
www.akumulator.pl/akumulator/porady/pozyczanie-pradu.html
www.motofakty.pl/artykul/pozyczanie_pradu.html
Dodam tylko ze w mojej istrukcji (oryginalna) audi jest podana wlasnie
tez taka kolejnosc jako jedyna prawidlowa.Widocznie tu sie marnujesz
inzynierku.
"Również rozładowany akumulator może być niebezpieczny, gdyż może po prostu
zamarznąć."
To z twojego szacownego zrodla wiedzy, ptaszku siadajacy na przewodach
elektrycznych najpierw lewa nozka, bo tak mama mowila.
> Nic z tego nie zrozumialem ,jakim cudem odlaczajac mase od samochodu
> biorcy moge miec + na drugim koncu przewodu?
Takim cudem ze napiecia w obu akumulatorach sa nierowne. Plus na akumulatorze
jest plusem w stosunku do minusa tego samego akumulatora, ale moze byc minusem
w stosunku do plusa linii tramwajowej.
> Dodam tylko ze w mojej istrukcji (oryginalna) audi jest podana wlasnie
> tez taka kolejnosc jako jedyna prawidlowa.Widocznie tu sie marnujesz
> inzynierku.
Gratuluje Audi i oryginalnej instrukcji. Oczywiscie kserokopia nie bylaby
wiarygodna.
Masz racje, ja sie tu marnuje.
ATE-tuning układów hamulcowych
Continental Teves, wprowadził na rynek pod nazwą ATE High Performance Brake
Kit zestaw służący do doposażenia samochodów osobowych. Został on
zaprojektowany z myślą o kierowcach z ambicjami sportowymi. Jest to zestaw
przebudowujący układ hamulcowy w taki sposób, aby spełniał swe zadanie nawet
w najcięższych warunkach. Jako element dodatkowy osiągnięto tu interesujący
efekt wizualny, tak charakterystyczny dla sportów samochodowych.
Zestaw przebudowujący składa się z 2 cztero-tłoczkowych zacisków stałych z
przyciąganymi klockami, oraz dwuczęściowych tarcz hamulcowych ATE typ
PowerDisc, elastycznych stalowych przewodów hamulcowych oraz niezbędnych
elementów montażowych.
Montaż ATE High Performance Brake Kit w żaden sposób nie wpływa negatywnie na
funkcjonowanie ABS. Szczegóły przebudowy są dokładnie opisane w obszernej
instrukcji dołączanej do zestawu przez ATE. Program startowy pokrywa
popularne modele Audi, BMW, Mercedes-Benz, Seat, Skoda, Volkswagen i Volvo.
Zestawy do kolejnych modeli znajdują się w przygotowaniu.
Pzdr.
TOLERANCE DATA 2008.3 PL
Dane techniczne - samochody osobowe i dostawcze
- silniki benzynowe i diesla do 3,5 t
- pojemność skokowa, liczba i kolejność cylindrów
- momenty dokręceń
- podstawowe dane układu kierowniczego i hamulcowego
- instrukcje wymiany pasków rozrządu
- ilustracje korków spustowych i wlewowych oleju
- schematy napędów pasków wielorowkowych i klinowych
- rozmieszczenie i wymiana filtrów kabinowych
- notes
- sporządzenie wydruku dla klienta
Czynności podczas przeglądów serwisowych - samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t
- przeglądy okresowe i zakres prac
- procedury kasowania wskaźników serwisowych
- ważne informacje fabryczne
- notes
- sporządzenie wydruku dla klienta
Airbag
- schematy ideowe systemów poduszek powietrznych
- opis możliwych usterek
- lista kodów błędów
- procedury odczytu i kasowania
- rozmieszczenie podzespołów
- czynności podczas prac z elementami pirotechnicznymi
Klimatyzacja
- schematy ideowe układu klimatyzacji
- rozmieszczenie podzespołów
- kody usterek
- poszukiwanie usterek
- opis podzespołów
Schematy elektryczne
- schematy elektryczne z oznaczeniem kolorów przewodów i ich przekrojów
- widok skrzynki bezpieczników
- numery bezpieczników/opis kolorów przewodów
- legenda oznaczeń
- łatwe sporządzenie wydruku
System sterowania silnika - benzyna/diesel
- pełen wgląd do systemu i jego podzespołów
- schematy ideowe układów wtryskowych (benzyna/diesel)
- procedury poszukiwania usterek
- opis i funkcjonowanie podzespołów
- kody błędów/kasowanie
- bezpośrednia pomoc w podręcznym menu
- opis pinów sterownika, oscylogramy pracy elementów składowych systemu
ABS/ESP
- schematy ideowe układów ABS
- kody błędów z definicją
- opis i funkcjonowanie podzespołów
- oscylogramy pracy czujników
W programie sa takie marki jak:
ALFA ROMEO
AUDI
AUSTIN
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAF
DAIHATSU
FIAT
FORD
FORD USA
HINO
HONDA
HYUNDAI
ISUZU
iVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAN
MAZDA
MERCEDES-BENZ
MERCEDES-BENZ TRUCKS
MG
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
POLONEZ
PONTIAC
PORSCHE
RENAULT
RENAULT TRUCKS
ROVER
SAAB
SCANIA
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TALBOT
TOYOTA
TRAILER
VAUXHALL
VOLVO
VOLVO TRUCKS
VW
WARTBURG
ZASTAVA