logo
 Pokrewne renessmekolejowy Międzynarodowy Rozkład jazdykorytka ściekowe kolejoweKomunikacja kolejowa KrakówKolejowe modelarstwoKomunikacja kolejowakolejówka siedlcekońcówki przewodów elektrycznychkolejność przewodów AudiKorea Południowa PrzewodnikKoncesja na przewozy lotnicze
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alcotours.xlx.pl
  • renessme


    No to następne coś z międzynarodowego transportu kolejowego.

    Międzynarodowy kolejowy list przewozowy CIM jest dokumentem stwierdzającym zawarcie umowy o przewóz z przedsiębiorstwem kolejowym.Umowę te uważa się za zawartą w chwili przyjęcia przesyłki przez przewoźnika kolejowego oraz:

    a zarejestrowania CIM w systemie COTIF
    b umieszczenia na liście stempli datownika stacji nadania
    c wystawienia listu w 3 egzemplarzach
    d potwierdzenia autentyczności listu przez Dyrekcję Okręgową PKP




    Zamieszczony list przewozowy został nadany w Lęborku 8 kwietnia 1914, jego osobliwością jest to, że w wyniku pomyłki pracownika kolejowej ekspedycji towarowej skrzynia z zapałkami zamiast do miejscowości Strausberg niedaleko Berlina trafiła do... Strasburga w Prusach Zachodnich czyli do dzisiejszej Brodnicy!
    Ta historia przypomina ucieczkę Franka Dolasa do Strasbourga...





    No i w zasadzie na tym można by zakończyć historyjkę, ale... na Allegro wypatrzyłam w lutym 2008 r. rachunek z firmy Hohnfeldta. Rachunek wystawiony na Waltera Richtera, który zamówił transport zagranicznych specjałów parowcem "Brunhilda" z Neufahrwasser w 1933 r. Richter mieszkał w Marienau (Marynowych) na Żuławach. 27 czerwca 1933 r. kupił skrzynię proszku Persil P5, cetnar ryżu z Birmy (ok. 50 kg), 60 potrójnych opakowań cykorii firmy Frank und SĂśhne i 50 (ok. 20 kg) funtów bliżej niezidentyfikowanego jak dotąd towaru o nazwie Tafel-Moulmain. Rachunek jest wystawiony w siedzibie firmy. Załoga parowca zapakowała te specjały na "Brunhildę". Walter Richter miał duży sklep i szynk w samych Marynowach "Kolonial-Material-Schank-Geschäft Marienau Freiestadt Danzig".
    ył stałym klientem Hohnfeldta, dostał więc 3% rabatu. Pewnie 27 czerwca 1933 r. była piękna, letnia pogoda. Załoga "Brunhildy" po załadunku i załatwieniu formalności pewnie wypiła po zimnym piwie z browaru Richarda Fischera w Neufahrwasser... Sam statek "Brunhilda" należał do niewielkiej floty parowców żuławskich. Flotę stanowiły "Elisabeth", "Augusta", "Oberon" i "Brunhilda". Portem macierzystym "Brunhildy" był Tiegenhof (Nowy Dwór Gdański), i tam mieszkali jej armatorzy bracia Zimmermann. Statek pływał po rzece Tiege (Tudze), Elbinger Weichsel (Szkarpawie) i Wiśle, krążąc pomiędzy Żuławami, a Gdańskiem z towarami i pasażerami. W czasie wakacji i wolnych dni razem z "Elisabeth" statki zmieniały swój charakter na wycieczkowce.

    Zajrzałem do "Danziger Wochenplan" nr 413 (13-19 August 1933) i okazało się że w 1933 istniały dwie firmy żeglugowe z nazwiskiem Zimmermann w nazwie: "Zimmermann&SĂśhne" z Nowego Dworu Gdańskiego armator parowca Brunhilde oraz "GebrĂźder Zimmerman" z Tujska armator parowca Oberon. Poniżej rozkład według którego pływały.

    Poza tym w swoich zbiorach odnalazłem kolejowy! list przewozowy na przewóz statkiem Brunhilde towarów drogeryjnych dla Waltera Richtera z 4 maja 1938 r.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl