logo
 Pokrewne renessmeKolektory słoneczne pompy ciepła na takKolektory słoneczne shematykolektor słoneczny BudowaKOLEKTORY SŁONECZNE PODĄŻAJĄCEkolektor wydechowy VW Vento 1.8kolektor wydechowy D14A3kominki dwustronnekolor pistacjowykonfiguracja Firefoxkomputer katolik
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osw.keep.pl
  • renessme



    jezeli kolega bedzie chcial kiedys pobawic sie w takie modyfikacje to nie ma sensu teraz zakladac turbo od ARL'a tylko juz wieksze. Przeczysz sam sobie, piszesz: "bedzie chcial kiedys", a "teraz zakladac turbo".
    Szczepek, dalej nie rozumiesz ze GT2256 nie pasuje plug and play zamiast GT1749VB z ARLa, i wszystkie powyzsze modyfikacje nalezy wykonac od razu przy jej montazu, razem z korekta programu, aby mialo to sens. A to pociaga dodatkowe koszta, ktore trzeba od razu zaplacic. Chyba nie ma sensu kupowac GT2256, tylko po to, aby postawic ja na polce w garazu, i czekac na reszte modyfikacji w przyszlosci (zakup kolektora -np. spawany custom, przerobka dolotu do turbiny, wylotu z turbiny (downpipe), program), w sytuacji kiedy zainstalowana turbina w aucie odmowila posluszenstwa.
    Do powietrza przeciez nie przykreci kolega tej nowej turbiny GT2256.
    hubert1981, uzywana turbine GT1749VB w dobrym stanie, lub po regeneracji mozna kupic w granicach 1000-1500pln, montaz to koszt 200-300pln. Do tego nalezy doliczyc koszt nowej uszczelki kolektora wydechowego i wydechu, oraz 11 nowych nakretek, koszt oleju i filtra oleju.
    Jesli chodzi o nr to nr koncernu vag to 038 253 016G, nr garetta to GT1749VB, turbina razem z kolektorem wydechowym pasuje z golfa, bory, leona, toledo, w octavii i a3 nie stosowano silnikow ARL.



    Witam.

    Wrzucam wykres po ostatnich modyfikacjach i strojeniu.


    Lista modyfikacji:
    SILNIK: 1,9TDI AGR, zalozone wtryski 230cc by Aligator, pompa z ASV z glowica 11mm,
    UKŁAD DOLOTOWY: Kolektor ssacy z ARL, hyrbrydowa sprężarka by Master's Tuning, FMIC z Iveco, rura dolotowa 70/55mm
    UKŁAD WYDECHOWY: Kompletny wydech przelotowy 2,5" na jednym tlumiku

    Oczywiscie, to jeszcze nie moje ostatnie slowo.



    Już nie jestem pewny...

    Zasugerowalem sie, ze wlasnie w Octaviach i Golfach itp. z silnikiem ASZ siedzial Garret. Logicznie w Fabii RS tez powinien.
    Ale sprawdzilem w ETOSie i wyszło, że jednak jest tam turbina KKK (przynajmnmiej tak stoi tam napisane)

    Symbole:

    2000-2004
    038 253 016 S - kolektor wydechowy z turbosprezarka
    F >> 6Y-4-095 000*
    038 253 014 C - kolektor wydechowy z turbosprezarka
    F 6Y-4-095 001>>*

    >2005
    038 253 014 C - kolektor wydechowy z turbosprezarka



    Ale 1.6 z feli nie jest rozwojowe

    Dla przykładu, fela 1.6 robiona u jędrasika w łodzi, chip, wałki, kol. ssący od goduli, jakiś tam dolot i wydech, czyli te 4tys myślę że włożył.
    http://www.tuning.jedrasi...y/felicja16.jpg

    Jak dla mnie pieniądze w błoto Jeżeli ładować się w swap to już coś co ma na starce minimum +150km
    Na temat AEE ( czyli tego 1.6 ) czytałem już na forum golfa, octavii, ibizy itp. wszędzie tam gdzie ten silnik był, i dochodzę do wniosku że nie ma co tego grzebać w NA, pieniędzy dużo pójdzie a efekty marne, z resztą jak w każdym NA niby, ale tutaj jest utrudniony dostęp do części takich jak gotowe kolektory ssące czy wydechowe.

    Chyba że iść w turbo, na porządnych gratach z 5-6tys trzeba wyłożyć, efekt to będzie pewnie jakieś ~150km.



    ....wiec tak, w aucie zaszly pewnw zmiany:

    MODEL
    2002 Octavia Kombi Elegance

    SILNIK
    1,9 VP TDI oznaczenie ASV :
    -pompa 11mm
    -hybrydowe wtryski 0,232 by Aligator (dawny wlasciciel Grzybek)
    -MAP sensor 300kPa + adapter (12mm/18mm)
    -Turbo Garett GT1749VB
    -Chłodnica oleju ASZ/ARL

    UKŁAD DOLOTOWY:
    -Obudowa filtra Powietrza ASV
    (po drobnej obróbce, nalezy wyciac takie trzy zabki blokujace gruby oring i wszystko pasuje)
    -przeplywka: ASZ/ARL
    - Filtr-Turbina: orurowanie ASZ/ARL
    -Turbo-IC: orurowanie z aluminium 55mm, kolana SAMCO
    -Custom FMIC (ala BPX)
    -IC-EGR: aluminium 55mm, kolana SAMCO, rura ALH z miejscem na MAP,
    kolano z szybkozlaczka ASZ, klapka gasząca i EGR( zamknięty) ASZ/ARL
    -Kolektor ssący ASZ/ARL

    UKŁAD WYDECHOWY:
    -KAT. pusty (wspawana rora)
    -seryjny tłumnik końcowy

    ELEKTRONIKA:
    soft by Aligator / MT Katowice

    UKŁAD NAPĘDOWY:
    oryginalnie: skrzynia EGS (191kmh / 4000Rpm)
    byl: "EGS+" 5bieg wydłużony na 0,717 (205kmh / 4000Rpm)
    aktualnie: 6 biegowa skrzynia ERF (237kmh / 4000Rpm)

    Dodatkowo zmiana na 6 biegowa skrzynie wymusiła:
    -sprzęgło SACHS z dwomasem ASZ/ARL 240mm
    -półosie napędowe wraz z zewnętrznymi i wewnętrznymi przegubami
    -górna łapa skrzyni razem z poduszka ASZ/ARL
    -rozrusznik ASZ/ARL

    ZAWIESZENIE:
    seria

    UKŁAD HAMULCOWY:
    -przód: zwrotnice ASZ/ARL, jarzma, zaciski ATE54, tarcze 288mm
    -tył: seryjne zaciski Girling 38 i tarcze 232mm

    BODY-KIT:
    -Kola letnie oryginalne alusy Skody 7x15" z Dunlop 205/60 R15 H
    -Kola zimowe stalowe 6,5x15" z Fulda 195/65 R15 H

    ŚRODEK:
    -ABS/ASR
    -czteroramienna skórzana kierownica
    -gałka zmiany biegów( 6 biegowa Bora Highline)
    -zestaw wskaźników L&K z MaxiDotem (240kmh)
    -Tempomat
    -Climatronic
    -el. szyby
    -el. podgrzewane lusterka

    MOC:
    197ps 380nm
    link do wykresu:
    http://dynosoft.pl/wykres..._dariuspolo.png



    Robie wyprzedaż części asortymentu ze sklepu: (wszystko nowe)

    Rozpórka dolna Golf II/II - 150zł
    Rozpórka tylna Golf III - 150zł
    Rozpórka przednia WIECHERS Saab 2.0/2.3 turbo - 150zł
    Rozpórka przednia D&W Calibra/Vectra - 220zł
    Rozpórka przednia MILOTEC Octavia 1,6 - 220zł
    Rozpórka przednia Brava/Bravo/Coupe - 150zł
    Rozpórka OMP Suzuki Swift - 280zł
    Rozpórka OMP Audi A3 - 300zł
    Rozpórka OMP Alfa 33 - 230zł

    Grill Corsa B - 150zł
    Grill MILOTEC - Fabia - 300zł
    Grill Carzone Corolla nowa 3D/5D - 200 zł

    Lampy tylne czarne Passat B5 Kombi - 350zł
    Sprężyny Eibach -30mm Peugeot 307 1,4/1,6/2.0 - 500zł

    Tarcze hamulcowe:
    ATM nacinane Mazda 121/323/F/MX5 234,5x18 - 250zł/kpl
    ATM nacinane Lanos/Nexia 236x20 - 270zł/kpl
    ATM nacinane Corsa/Astra/Tigra/Vectra 256x20 - 320zł/kpl
    ATM nacinane Focus 258x22 - 330zł/kpl

    Klocki hamulcowe:
    Ferodo Premier Nubira 2.0/Leganza tył - 65zł
    Ferodo Premier Nubira 2.0/Leganza przód - 95zł
    Ferodo Premier Astra G przód - 185zł
    Ferodo Premier Tipo 1,4/1,6/1,7D Dedra 1,6/1,8 przód - 110zł
    Ferodo szczęki tył Citroen ZX 1,9D/P206 1,1 i 1,6/P306 1,6 1,8 1,9SLD
    Laguna all (abs) - 85zł
    Mintex Mitsubishi Carisma po 95r - 150zł
    EBC RedStuff Nissan Sunny GTi.Primera - 250zł
    Sabelt Racing Alfa 156 2.0/2.4JTD/2.5V6 - po 97r - 200zł
    Sabelt Racing BMW 316/318/320/325 po 90r
    318/TDS/323/328 po95r
    Z3 1.8/1,9 i E30 M3 - 200zł

    Filtry:
    Sabelt Racing Alfa 145 1.8L Twin Spark - 160zł
    Sabelt Racing Alfa 75,90,GTV 3.0L V6 - 220zł
    Sabelt Racing Audi 80,90,100,200,A6,S6 2.0L,2,8L.2,5TDi i inne,VW Golf,Passat -190zł
    Sabelt Racing Audi 80,S2,100 5E,Coupe, i inne VW Golf,Passat - 190zł
    Sabelt Racing Audi A3 all , TT 1,8T,Octavia,Golf 1.8,1.8T,1.9TDi - 190zł
    Sabelt Racing BMW 316i Comp.318 16V,320 6cyl 24V Z3 1.8 L -190zł
    Sabelt Racing Opel Astra 1.4,1.6,2.0,1.7TD,2.0Di, Zafira 1.6-1.8L 16V - 190zł
    KingDragon Kit Ford Focus - 500zł

    Sprzęgło AP Racing Mitsubishi Lancer EVO6 - 1200zł
    Klatka bezpieczeństwa OMP Peugeot 106/saxo -1800zł
    Kolektor Wydechowy SUPERSPRINT SC1,1/punto 1,2 - 1200zł
    Układ wydechowy SUPERSPRINT środek+końcowy Fiat Bravo/Brava - 2100zł
    Wydech końcowy REMUS Titan 140x72 golf III - 900zł
    Wydech końcowy uniwersalny REMUS Titan 2x90 - 900zł

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl