logo
 Pokrewne renessmeKorpus Warszawski Armia ZbawieniaKościół św Floriana w Warszawiekomis ubrań ciążowych Warszawakoncert GEORGA MICHAELA w WarszawieKorty Tenisowe AWF WarszawaKomis meble używane Warszawakomis sukni ślubnych WarszawaKolegium języka angielskiego Warszawakomis Telefony komórkowe Warszawakoscił Świętej Anny Warszawa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lkw.htw.pl
  • renessme


    Warszawa-NL-Warszawa w lipcu(wyjazdy 18 i 25 powroty19 i 26)
    Warszawa+Łódź+Leszno+Poznań+Bydgoszcz+Piła+Gorzów Wlkp+okolice
    Przyjmujemy już zapisy na sierpień.
    Wyjazdy 1,8,15,22,29 sierpnia - w piątki
    powroty 2,9,16,23,30 sierpień - w soboty
    zabieramy też drobne przesyłki ))
    Witam,

    serdecznie zapraszam do skorzystania z naszej oferty.
    Wyjazdy do Holandii w każdy piątek , powroty w sobotę.
    Klimatyzowany bus zapewni komfort podroży.
    zapraszam serdecznie

    Małgosia i Voytek
    tel; + 48 788 181 394
    malgosia@noone.pl



    Słów kilka o polityce płockiego PKS-u. Istnieje coś takiego jak Komfort Bus. Do jego obsługi przeznaczone są Many I.C., Scanie I.C., A1012T, A1112T, Man Coach Lion, czyli całkiem nieźle. Gdy w 2000r, powstawał Komfort Bus kupili dwa A1010T, ale nie wprowadzono ich do obsługi "komfortowych" linii, przypuszczalnie nie spełniały pewnego minimum. Tymczasem z dwa lata temu autosana H10-12 z 1995r. (#50306) pomalowano sprytnie w barwach Komfort-Busu, tyle że bez naklejek "Komfort Bus". Normą jest, że śmiga na trasie Płock-Warszawa, ale często jeździ z Warszawy do Bydgoszczy. Zresztą na linię Płock- Kraków, niby też komfortową, przypadają dwa Daby (#40001 i #60314).



    Warszawa - Bydgoszcz

    Komfort Bus - 42 zł
    PPKS Słupsk - 43 zł (dzienny) i 50 zł (nocny)
    PPKS Warszawa - 39 zł
    PKS Mława - 42 zł
    PKS Koszalin - 39 zł
    Polski Express - 45 zł

    Zastanawia zwłaszcza różnica między dziennym i nocnym kursem Słupska

    Warszawa - Łódź

    PPKS Białystok - 22 zł
    PKS Elbląg - 23 zł
    PKS Kamienna Góra - 22 zł
    PKS Mława - 22 zł
    Polski Express - 27 zł
    ELA - 29 zł

    Jak widać ceny raczej zrównoważone, tylko prywaciarze mają odchyły



    Przepraszam ze wcześniej zapomniałem odpowiedzieć na pytanie o DAB-y mamy ich 13, jako ciekawostkę powiem że Jelcze PR110 ktore były młodsze 87-91 już dawno się rozpadły i jak jeżdż to tylko na gorszych trasach i jak nie ma co wysłać natomiast daby 84-87 choć leciwe to się trzymają i są bezawaryjne jeżeli weźmie się po uwagę przebieg.
    Jeżeli chodzi o przedłużenie Koszalina do Kołobrzegu to przyznam iż myśleliśmy o tym ale czas pracy wydłuży się o trzeba będzie wysyłać trzeciego kierowcę doprowadzającego, ponadto systemy informatyczne na dworcach nie pozwalają sprzedawać na kursy przelotowe tak więc musielibyśmy zwinąć sprzedaż w Koszalinie.
    Z Warszawy do Kołobrzegu w tej chwili jeździ jak już wspomniano PKS Płock i Bydgoszcz pod wspólną marką Komfort Bus oraz Polski Express.



    Tak, PKS w Bydgoszczy to bardzo "tolerancyjny" przewoźnik. Pamiętam, że zanim powstał Komfort Bus, to oni bardzo dobrze współpracowali z PEX-em. Często widziałem tabor Bydgoskiego PKS-u obsługujący kursy PEX-u. Raz nawet widziałem, jak na ówczesnym kursie Bydgoszcz- Białystok pojawił się autobus PEX-u.
    Ale generalnie na Mazowszu PKS-y współpracują ze sobą, nie spotyka się większych antagonizmów. W tej chwili PKS w Płocku też wpuszcza wszystkich na dworzec. Nie wszystkie są na rękę - zwłaszcza te kursy PKS-ów ze Słupska, Koszalina i Warszawy kolidują z kursami Komfort - Busu, utrudniają konkurowanie z PEX-em, mimo to o wyrzucaniu z dworca nie ma mowy...




    .... Zdarza się i to bardzo często że o 8 rano wyjeżdża z Bydgoszczy Volvo 7550 z 2 osobami!!! na pokładzie co przy pojemności 62 miejsc to chyba trochę mało. W tym samym czasie Komfort Bus wyjeżdża pełny. To chyba prze ich dość skomplikowaną ofertę biletową.
    Pamiętam, że tuż przed wejściem Komfortu na rynek, bilet w PEX-ie z Płocka do Warszawy kosztował 25 zł. To mniej więcej tyle co teraz, tylko pamiętać trzeba, że benzyna wówczas była tańsza. Komfort wszedł z promocyjnymi cenami (chyba 12 zł na analogiczej trasie) i podbił serca podróżnych. Express oczywiście obniżył ceny, ale w pamięci pasażerów pozostał jako ździerus. Dodatkowo podróżnych dobijał idiotyczny podział na III klasy poszczególnych kursów. No i przebrała się miarka. Nie chciałbym by PEX w ogóle zniknął w Polsce - to tak dla dobra PKS-ów, zwłaszcza tego płockiego i bydgoskiego.




    Do płocka troche ludzi jeździ busami fakt ale autobusy też pełne no jesli Bydgoszcz zaczyna doliczac za bagaż to napewno zniecheca klientów.Pex to u klientów ma kreche za inne numery gdyby ta firma dzialała tak jak 10 lat temu to nie widziałbym miejsca dla konkurencji ale nie działa i jest miejsce dla innych.KOMFORT BUS wyrósł na błedach Pex-u

    Nie przesadzaj, 10 lat temu właśnie busy zaczęły konkurować z PEX na linii Lublin - Warszawa.



    Mi osobiście PEx już nigdy nie będzie kojazył sie z komfortem. zwłaszcza po akcji kiedy do Lublina odjechał autobus bez sprawnych hamulców lub po tym jak się jeden zepsuł w drodze do warszawy ( z Gdyni) w środku nocy i o ile wiem nowy autobus wysłano dopiero po 7 rano dnia następnego.

    Poza tym pewnie nie wiecie ile stresu kosztuje wysłanie jednego autobusu w trasę w Polskim Expressie. Kiedy zbliża sie godzina odjazdu modliłyśmy się/ modliliśmy sie aby dany autobus wogóle przyjecha ( bo Lublinom i Łodziom częst a pod koniec mojej pracy dosyć czest policja zabierała dowód rejestracyjny na Lotnisku), albo aby zdążył na czas wrócić z trasy, aby się gdzieś na trasie powrotnej nie popsuł, aby kierowca wogóle stawil się na czas, aby koło nie poszło co zdarzyło się kilka razy i wiele, wiele innych tego typu niespodzianek się nie zdarzyło.

    Jeżeli chodzi o Komfort Bus to owszem konkurencja ale dla pracowników to było zbawienie. JEśli anulowano którąś Bydgoszcz zapraszało się ludzi do Komfortu. Jak nawalił Lublin pokazywało sie droge do Contbusów, jak nawaliła Gdynia to przeciez za pół godziny będzie Polonus.

    I te alternatywne linie nigdy nie zawiodły w razie gdy wypadał jakiś kurs. Widzieliśmy że przyjada na pewno. Można powiedziec że działaliśmy troche na szkode spółki ale robiliśmy to tylko dla świętego spokoju aby znów nas nie wyzywano, poniżano, obrazano i wyśmiewano. Bo w końcu ile człowiek może tego na siebie przyjąć.

    Gdyby Komfort otworzył taką budkę obok Pexu losy firmy byłyby przesądzone. Oczywiście moim zdaniem.



    Dzisiaj podjechał na J.P w Warszawie autobus marki EOS bez tablicy kierunkowej z którego wysiadło kilkanascie osób domyslam sie ,że to była Bydgoszcz kierowca miał na sobie firmowy sweterek PEX. Autobus napewno jeździł w MZURKAS TRAVEL,ma stare trablice rejestracyjne wiec może jest dalej własnoscia Mazurkasa.Natomiast nie mogłem sie doczekac na autobus do Lublina o 19,30 chciałem sprawdzic frekfencję ale autobus nie przyjeżdżał.W pewnym momencje podjechał wóz PKS BYdgoszcz/Komfort Bus i zabrał grupke ludzi na przystanku zostały 2 lub 3 osoby dalsze czekanie nie miało sensu no chyba ,że z lotniska miał sporo ludzi co jest wielce wątpliwe.



    PKS w Płocku S.A. informuje, że z dniem 10.01.2008r. następują zmiany w komunikacji:
    1.Zawieszone zostają kursy:
    - 5:15 z Płocka do Warszawy,
    - 9:15 z Warszawy do Płocka,
    - 21:00 z Warszawy do Płocka,
    - 21:50 z Płocka do Warszawy (skrócony kurs z godz. 19:00 Bydgoszcz - Warszawa).
    2. Ponadto kurs relacji Bydgoszcz-Przemyśl-Bydgoszcz będzie rozpoczynał z Płocka i kończył na Płocku
    (zlikwidowany zostanie odcinek Bydgoszcz-Płock i Płock-Bydgoszcz)

    Komfort -Bus w wydaniu płockim w odwrocie... Ciekawe, że na początek miesiąca ludziom sprzedano bilety miesięczne, a 10-tego zlikwidowano kursy...




    Wiesz ten lepszy tabor PKP-PR to owszem nada się na Exy, ale tylko doraźnie. Nie można z tytułu posiadania jego w jakikolwiek sposób zatrzymywać modernizację wagonów pozostałych. Z tego co się orientuję w Ex docelowo ma być 6sciomiejscowosc w przedzialach.

    No wlasnie - pozwoli doraznie doprowadzic np. trojmiejskie Ex-y do przyzwoitego stanu. Dokladnie to mialem na mysli. Oczywiscie nie nalezy rezygnowac z modernizacji, wrecz przeciwnie, modernizowac jak najwiecej, tak zeby osiagnac wspomniane przez Ciebie 6 msc. w 2 kl. itp. Ale to wszystko nie stanie sie od razu.
    Na razie zamiana gdynskich mechpomow na takie wagony, jakie teraz jezdza np. w pospiechach Wawa-Lodz, i tak bylaby olbrzymim krokiem naprzod.


    Cha extra PRAWO DŻUNGLI. Jak nie zawołasz dostatecznie mocno to nie dostaniesz, chociaż jak najbardziej Tobie się należy, bardziej nawet niż temu wrzeszczącemu.

    No coz, rynek ma w sobie cos z dzungli


    Czyli znowu ludzie jezdzacy pospiechami dostana najgorszy zlom...

    Uwazam, ze w pierwszej kolejnosci najlepszy tabor powinien isc na pociagi wyzszej kategorii. W koncu pasazerowie Ex-ow troche wiecej placa za bilety i oczekuja w zamian wyzszego standardu. Standard pospiechow tez przydaloby sie poprawic, ale moim zdaniem trzeba przyjac jakies priorytety: najpierw pracujemy nad IC/EC i Ex, potem sukcesywnie tabor zdejmowany z IC i Ex mozna by przerzucac na pospiechy, a tabor "pospieszny" swoja droga modernizowac. Wcale nie jest powiedziane, ze bylby to najgorszy zlom.


    Juz raz IC przejal najlepsze wagony, PRy dorobily sie ilus wagonow po naprawach i teraz je tez trzeba zabrac na kwalifiki?

    Nie wszystkie byly takie najlepsze (jak wlasnie widac na trasie do Gdyni). Moim zdaniem podzial taboru miedzy IC i PR nie byl najlepszy, troche na zasadzie "kazdemu po rowno", nie baczac na to, jakie przewozy wykonuje IC, a jakie PR. (nie mowie tu o taborze typu Z1 i Z2, bo tu sprawa byla oczywista)


    To na taka definicje lapie sie praktycznie wszystko...

    No niekoniecznie... np. w relacjach Warszawa-Krakow, Warszawa-Katowice, nawet Warszawa-Gdynia PIC jest niezagrozony. A gdzie indziej to juz roznie bywa, z Poznania do Wawy za 2, gora 3 lata bedzie autostrada, do Lublina jezdzi pelno busiarstwa, a do Bydgoszczy PEx, Komfort Bus itp.

    Pozdrawiam



    Od jakiegoś czasu najpopularniejszym pojazdem PKS Bydgoszcz na kursy Komfort - Bus do Warszawy jest Man UL313. Żenada...




    Chyba Bydgoszcz-Warszawa ale nie jestem pewien. Często na tej trasie jeździł niebieski Irizar Century z oznaczeniami Comfort Bus.
    Może to był Komfort jadący wyjątkowo przez Sochaczew, a nie przez Łomianki z uwagi na korki....



    Oprócz pks Płock,trase Warszawa-Kołobrzeg robi Pks Bydgoszcz.Wydaje mi sie że robia to jako komfort bus ale nie jestem do końca przekonany



    Do ARONA:
    Jesetm miłośnikiem autobusów, czego dowód występowania na tym forum. Poza tym, w 1970roku skończyłem technikum samochodowe, a w roku 1974 byłem kierowcą autobusu w biurze podróży. Ciężarówką nie przejechałem ani kilometra.
    Jednak trasę Poznań - Warszawa uważam za spaloną dla autobusów.
    Pociąg jedzie od 2,5 do 3 godzin. Autobus nie jest w stanie wyrobić takiego czasu, to jest ok. 300km. Sam wyjazd z miasta i wjazd do centrum pochłania cenne minuty. Zanim autobus wyjechałby z centrum, to pociąg będzie już pod Wrześnią.
    Z Poznania nie jeżdzi się samochodem do Warszawy, tylko pociągiem. Głównie ze względu na komfort, w tym czas.
    Również nie w cenie biletu leży sukces autobusów. Czym innym są ludzie dojeżdżającuy do pracy codziennie a czym innym osoby jadące do stolicy z Poznania. Ilekroć ja jechałem do Warszawy, w pociągu widziałem mniej lub bardziej znanych polityków, czy też ludzi biznesu. Osobom tym zaproponowanie niższej ceny w autobusie byłoby śmieszne, bo nie w cenie problem, tylko w sprawności i poziomie podróżowania.
    Nie neguję również połączenia autobusowego przez Bydgoszcz, tylko napisałem, że jesli ktoś ma dużo kasy na zainwestowanie w przedsięwzięcie, które może nie wypalić, albo przynieść niewielkie zyski po długim czasie, to może próbować. Trzeba dobrze przeprowadzić rozeznanie potrzeb.

    Co do kompleksów przed koleją przez Wielkopolan. To nie wiem. Na koniec 2005r Wielkopolska liczyła 3.456.899 mieszkańców. Ja wyraziłem swoje zdanie a nie wiem co myśli 3.456.898 osób. Widzę, że kolej podnośi jakość swoich usług, modernizuje sprzęt oraz torowiska czy jak to się nazywa.
    Tu jest forum i każdy może wyrażać swoje opinie.
    Co do tego, że w południowej i wschodniej Polsce skutecznie wyparto połączenia kolejowe zastępując je busami, to nie wiadomo jaka jest przyczyna. Nie da się w jednym zdaniu tego wytłumaczyć, bo wiąże się to z rozmieszczeniem miejsc pracy, miejsc zamieszkania ludności, przyzwyczajeniami, infastrukturą kolejową i drogową i nie wiem jeszcze czym.
    Na pewno autobus jest bardziej mobilny, bo może wjeżdżać do każdej miejscowości, ale to znowu pochłania czas. Już na BUS-FORUM dyskutowaliśmy na ten temat.
    POZDRAWIAM ze stolicy Wielkopolski

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl