"Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> wrote in
news:3cf21$43a9c56e$3eb35c0c$27094@news.chello.pl:
[color=blue]
> 1) Ile czasu bezpiecznie zarezerwowac na dostanie sie na
> lotnisko liczac od dojechania do łodzi?[/color]
ze 45 minut? nie wiem co rozumiesz przez "dojechanie do Łodzi", jeśli
do granicy administracyjnej w Łodzi czyli gdzieś do Nowosolnej (jeśli
jedziesz przez Rawę Maz.) to może dolicz sobie jeszcze z 10 minut
żeby czuć się bezpiecznie i komfortowo
[color=blue]
> 2) Jak najlepiej tam dojechac (bede jechal od Warszawy) aby
> zrobic to jak najszybciej omijajac poranne korki?[/color]
poranne korki to Wy macie w Raszynie, ale to nie Okęcie tylko
Lublinek, jeśli nie zasypie akurat śniegiem, to specjalnie w korki
nie powinieneś żadne wpaść, proponuję jechać prosto Strykowską ->
Kopcińskiego, potem skręcić w Piłsudskiego, przejechać sobie przez
całe miasto, skręcić w lewo w Al. Włókniarzy i potem są już czytelne
strzałki na lotnisko, to chyba najszybsza i najwygodniejsza trasa dla
kogoś kto nie zna miasta (trudno zabłądzić, a ulice sprawdź sobie na
[url]http://www.mapa.lodz.pl[/url]), choć pewnie jakiś taksówkarz znalazłby
krótszą
--
Krzysztof Wychowalek <xpert@vege.pl>
ICQ# 34184303 | PGP Key ID 0x576B87F6
Od marca nowy rozkład PKP Intercity
<SCRIPT language=Javascript1.2 type=text/javascript> function prn(a) { if (a == '') { document.write(a); }} prn('Podróż pociągiem ze Szczecina do Warszawy, pociąg, IC Chrobry, rozkład jazdy pociągów PKP Intercity, nowy, Łodzianin') </SCRIPT>Od 1 marca br. zacznie obowiązywać zmodyfikowany rozkład jazdy pociągów PKP Intercity. Wraz z nim, podróż pociągiem IC Chrobry ze Szczecina do Warszawy zostanie skrócona do 4 godzin 59 minut.
Dzięki skomunikowaniom pociągów dalekobieżnych, w rozkładzie jazdy pojawi się 6 nowych połączeń np. skomunikowanie pociągu pospiesznego i TLK w Kutnie zapewni dodatkowe poranne połączenie pomiędzy Częstochową, Łodzią a Poznaniem.
PKP Intercity konsekwentnie podnosi standard podróży na trasie Warszawa - Łódź. Już od 16 lutego w pociągu Łodzianin kursują wyłącznie zmodernizowane wagony klasy 1 i 2. W wagonach klasy 2 są teraz możliwość podróży w komfortowych przedziałach 6-cio miejscowych.
W porannych pociągach na trasie Łódź - Warszawa ("Łodzianin" oraz pospiesznym wyruszającym z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.51) obowiązują bezpłatne pakiety prasowe. Do pociągów cieszących się największą frekwencją będą dołączone dodatkowe wagony 2 klasy.<!-- google_ad_section_end -->
Nowe pociągi PKP są bardzo niewygodne?
<SCRIPT language=Javascript1.2 type=text/javascript> function wypisz_4124d72(x) { if (x > 0.1*23643) { document.write('
Tematyka: Nowe pociągi PKP, Przewozy Regionalne, fotele niewygodne, wygodne, ED-74, Michał Żurowski , PESA
Nowe pociągi PKP nie dla wysokich osób
'); } } var zap_93a81c7ca; zap_93a81c7ca = window.frames.length; wypisz_4124d72(zap_93a81c7ca); </SCRIPT><NOSCRIPT></NOSCRIPT><SCRIPT language=Javascript1.2 type=text/javascript> function prn(a) { if (a == '') { document.write(a); }} prn('Nowe pociągi PKP, Przewozy Regionalne, fotele niewygodne, wygodne, ED-74, Michał Żurowski , PESA') </SCRIPT>Spółka PKP Przewozy Regionalne wydała 171 mln zł na nowe pociągi, tymczasem pasażerowie narzekają, że są one bardzo niewygodne.
Kilka miesięcy temu spółka odebrała 11 nowoczesnych pociągów. Jednak po kilku zaczęły się skargi pasażerów. PKP postanowiło je zmodernizować.
Podróż nowymi ED-74 miała trwać nie dłużej niż godzinę. Natomiast na odcinku Łódź - Warszawa trwa remont torowiska i jedzie się znacznie dłużej. Dlatego pasażerowie narzekają na niewygodne fotele.
W wyniku przeróbek odsunięto o 10 cm w tył siedzenia. Dzięki temu podróż stanie się bardziej komfortowa - zapewnia Michał Żurowski z PESA Bydgoszcz, firmy która produkowała i przerabiała pociągi. Niestety dla osób, które mają ponad 180 cm wzrostu jazda nadal jest niewygodna.
PKP zapowiada, że w połowie czerwca czas podróży na trasie Łódź - Warszawa skróci się o ponad pół godziny.
Użytkownik "BENY" <benygrupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:gfes3m$7mg$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Musze w najblizsza sobote pojechac z Krakowa do miejscowosci Blonie kolo
> Warszawy. Niby nic wielkiego w jedna strone lekko powyzej 300 km. Ale...
> Warszawa to Waszawa i sie zastanawiam czy lepiej jechac:
>
> 1. Krakow - Kielce - Warszawa - Ozarow Maz. - Blonie
> 2. Krakow - Kielce - Nadarzyn - Brwinow - Blonie
> 3. jechac przez Czestochowe i Lodz
>
> Trzecia mozliwosc to duze nadkladanie kilometrow, wiec jak dla mnie to
> albo 1 albo 2.
> I sam nie wiem czy pchac sie przez Warszawe czy uciekac byle zeby tylko w
> Stolice nie wjezdzac. Jade w sobote i na miejscu musze byc o 10-10:30.
>
> Co poradzicie? Ile czasu zajmie mi Waszym zdaniem podroz?
>
Ja Ci polecam taką trasę - Z krakowa do Jędrzejowa. Tam skręcasz na drogę
728 w kierunku na Łopuszno i Końskie. Dojeżdżasz do Nowego Miasta n. Pilicą
i skręcasz w lewo na Olszową Wolę, Białą Rawską i Mszczonów. Kilka km
jedziesz po gierkówce i w Radziejowicach skręcasz na Grodzisk Maz. W
Grodzisku już na Błonie. Droga niezła, zero korków i tirów. Znacznie
mniejszy ruch niż na drodze przez Kielce no i jest to najkrótsza droga (279
km).
Możesz też jechać z Jędrzejowa przez Opoczno i dopbić do gierkówki w Rawie
Mazowieckiej. Dłuższa o 7 km, ale po gierkówce jedziesz szybciej i bardziej
komfortowo.
Tomek
Mogą być skody lub bombardiery
MZK w Toruniu na razie zdecydował się tylko na przebudowę tramwaju. Zapowiada jednak zakup nowych wagonów. Oferta tramwajowa jest dość bogata.
W sobotę na ulice Torunia po raz pierwszy wyjedzie przebudowany przez pracowników MZK tramwaj. Jednocześnie od dawna zapowiadany jest zakup nowych wagonów w ramach projektu „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013”.
Będą pieniądze, to i przetarg
Ma on kosztować ponad 182 miliony złotych. Zakłada m.in. zakup sześciu pociągów niskopodłogowych. Pieniądze na ten cel mają pochodzić z funduszy unijnych.
- Kiedy je uzyskamy, zaczniemy przymiarki do nowych tramwajów i ogłosimy przetargi na ich dostawę - mówi Sylwia Kowalska, rzecznik prasowy MZK.
Takie pieniądze już zdobył Gdańsk. Za 21,5 mln zł kupi trzy niskopodłogowe tramwaje kanadyjskiej firmy Bombardier.
Pojazdy mają komfortowe wnętrze i dowiozą pasażerów do dzielnic, do których z powodu słabego napędu kłopoty z dotarciem miały stare pojazdy. Bombardier dostarczył je także do Krakowa.
Po ulicach Wrocławia jeżdżą już skody. Jeden taki tramwaj kosztuje 7 mln zł. Pracownicy tamtejszego MPK chwalą je, bo są bezpieczne. Zimą nie wpadają w poślizg, bo wyposażone są w automat posypujący szyny piaskiem. Zjeżdżają ze skrzyżowania nawet, gdy zabraknie prądu.
W sierpniu poszukiwania nowych tramwajów zaczęła Bydgoszcz. Postanowiono kupić dwa pojazdy. Wpłynęły dwie oferty. Bydgoskiej firmy Pesa za 14 mln zł oraz Modertrans z Poznania za 17,3 mln zł.
Na pojazdy Pesy zdecydowały się także Tramwaje Warszawskie. 15 „niskopodłogowców” kosztowało 88,7 mln zł. Produkty Pesy budzą jednak duże kontrowersje. Pierwszy tramwaj tej firmy dostarczony do stolicy został szybko wycofany z ruchu. Robił dużo hałasu, gdyż jego koła nie pasowały do warszawskich torów i tramwaj niebezpiecznie się chybotał w czasie jazdy.
W Szczecinie jak w Berlinie
Przypomnijmy, że bardzo awaryjne są szynobusy Pesy kursujące na trasach kolejowych w wojewóztwie kujawsko-pomorskim. Wielkie problemy były też z szybkim rzekomo pociągiem tej firmy dostarczonym do obsługi trasy Warszawa-Łódź.
Warszawa kupiła również tramwaje w tamtejszej firmie Medcom. Zaopatrywały się w niej również Łódź i Elbląg.
Na inne rozwiązanie zdecydował się Szczecin. Ostatnio kupino tu 30 używanych tramwajów z stolicy Niemiec, Berlinie. Wagony mają około 17 lat. W połowie lat 90. przeszły modernizację. To pojazdy typu Tatra T6.
www.nowosci.com.pl
Płock, który dziś leży w dziurze komunikacyjnej i nie ma połączeń kolejowych z dużymi miastam
Ech te pismaki... dzięki nim właśnie dowiedzieliśmy się do jakiej wielkości miast zalicza się to w którym żyjemy
Tylko szkoda że obok rojeń o szybkiej (i zapewne nie na przeciętną kieszeń) zupełnie nowej kolei skrzeczą takie fakty jak decyzja o zaoraniu linii Brodnica - Nowe Miasto Lubawskie (kto w ogóle wie gdzie oba te miasta leżą?) - Iława Główna. Niby nikomu nie potrzebna, lokalna linia - w istocie zaś kluczowy element ważnego ciągu komunikacyjnego, przebiegającego właśnie przez Płock: Łódż Kaliska - Kutno - Sierpc - Brodnica - Iława - i teraz albo nad morze do Gdyni, albo na Mazury przez Ostródę i Olsztyn (kursował zreszta kiedyś tędy bezpośredni pociąg pośpieszny, właśnie pomiędzy Łodzią a Olsztynem). Pozbawiony wyciętego kawałka ciąg ten drastycznie traci na atrakcyjności, trzeba bowiem kluczyć prowincjonalnymi liniami od Sierpca przez Lipno do Torunia, lub od Brodnicy do Jabłonowa Pomorskiego, w dodatku z koniecznością przynajmniej jednej zmiany czoła, bo cofanie się z Płocka do Kutna aby tam od razu wjechać na magistralę Kutno - Włocławek - Toruń - Bydgoszcz nie opłacałoby się zupełnie.
Znacznie taniej i z większym pożytkiem można było odrestaurować to co od dawna zaniedbano a w ostatnich latach zniszczono. Jedynie budowa od podstaw stosunkowo krótkiego odcinka Sochaczew - Płock (ale niekoniecznie na 350km/h) przyniosłaby niemały pożytek, bowiem bezpośredni pociąg Kolei Mazowieckich "Mazovia" nie musiałby nadkładać tak jak obecnie drogi przez Kutno (Płock jest pozbawiony linii kolejowych biegnących w kierunku równoleżnikowym, zupełnie jak Giżycko pozbawione dla odmiany linii w kierunku południkowym). Byłoby wtedy pewne że podróżni z Płocka korzystaliby z komfortowych klimatyzowanych wagonów piętrowych zamiast z autobusów i busów, podczass gdy dziś pociąg Warszawa - Płock pustoszeje za Kutnem...
Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
Wygodne siedzenia, możliwość rezerwacji biletów przez internet i
stewardesy podające kawę - to nie oferta linii lotniczych, ale łódzkiego
MPK, które uruchamia ekskluzywną linię autobusową ELA.
Podróżnych z Łodzi do Warszawy będzie woził nowy mercedes travego. -
Jest to samochód turystyczny z najwyższej półki. Wyposażenie wnętrza
jest najbardziej ekskluzywne ze wszystkich modeli. Autobus wyposażony
jest w 12-litrowy silnik z 450 KM - wymienia zalety samochodu Laszlo
Rakasz, dyrektor ds. strategii firmy EvoBus, która dostarczyła pojazd.
Autobus wyposażony jest w klimatyzację, toaletę i telewizor. Stewardesy
będą serwować podróżnym kawę i herbatę. Skąd w MPK pomysł na
uruchomienia takiej linii? - Kolej remontuje tory do Warszawy i
łodzianie nie mają jak w krótkim czasie dojechać do stolicy. Zaoferujemy
im komfortową podróż. Nasz autobus wyruszy z Dworca Fabrycznego i bez
przystanków po drodze dowiezie pasażerów najpierw na Okęcie, a później
pod Pałac Kultury. Podróż potrwa niecałe dwie godziny - mówi Krzysztof
Wąsowicz, prezes MPK. - Bilet będzie tańszy niż w PKP i PKS - dodaje
Magdalena Tworek, kierownik projektu ELA.
Na początek autobus będzie kursował dwa razy dziennie - rano i po
południu, od 1 października. Bilety będzie można kupić także przez
internet ([url]www.ela.lodz.pl[/url]) i wybrać dzień oraz godzinę naszej podróży.
MPK przedstawiło wczoraj także nowego mercedesa citaro, który będzie
woził łodzian po mieście. - To pierwszy taki pojazd w Polsce. Jest
niskopodłogowy i obniża się do poziomu krawężnika - mówi Wąsowicz.
Do Łodzi przyjechało siedem takich pojazdów. Wszystkie trafią do
zajezdni na Stokach. Pojazdy są przegubowe i mogą zabrać około 150 osób.
Będą jeździły na najbardziej obciążonych trasach. Pierwsze samochody
wyjadą już w poniedziałek.
[url]http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3619347.html[/url]
--
badzio