logo
 Pokrewne renessmekominek z płaszczem wodnym muratorkominek CTM wentylacja mechanicznaKominek z płaszczem wodnym używanykominek w kominie brak wyczystkiKominek dopływ powietrza zewnątrzkominek Kamienica drewniany stropKominek z pÄş aszczem wodnymkominek z płaszczem brudna szybakominek doprowadzenie powietrza z zewnątrzkominek piec bufor Schemat
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • renessme


    Buhaha!
    Wspania?ego nieuchwytengo Pegaza te? trafi?o!
    Z soboty na niedziel? (1617) bierz?cego miesi?ca "nedejszla wiekopomna chwila" i Pegazi, Yro oraz DomeK z?o?yli Przyrzeczenie!
    Spotkaniem w domu Druzynowej sie rozpocz??o. Mimo ca?kowicie lu?nej atmosfery pad?a komenda alamrmu mundurowego. Ma?y kominek poczym z t?umu Spratakusowo-Gryfowo-Grotowego wy?owiono trzech skaza?ców i wyprowadzono przed dom. Gdy usiedli?my na trzecim od do?u schodku nakazano nam milcze? i s?ucha?. Ka?dy dosta? map? d?ugopis i par? kartek. Pozwolono nam zdj?? mundury, zabra? co niezbedne i kolejno wyrusza? na samotny przemarsz po Jastrz?biu. By?o wpó? 10 gdy Ruptawski mrok i nocne powietrze zacz??o nas przewodzi? ku czekaj?cym na nas zadaniom. Zdania jak na pomys?y druhny Aleksandry F. przysta?o by?y bliskie granicy niewykonalnosci lecz có?, kto chce ?y? na traci czasu na marudzenie i d??y do niemo?liwego. Pech chcia? ?e najprostrze zadanie wypisania praw harcerskich i narysowania Krzy?a Harc. spotka?o mnie na ko?cu gdy oczy nie widzia?y, mózg zosta? gdzie? po drodze a d?ugopis gdzie? wypad?... na szcz??cie kazde moro kryje wiele niespodzianek:D znalezionym o?ówkiem wykona?em zadanie. Spogl?daj?c na zegarek a nast?pnie na komin z napisem "Prymat" uzna?em ?e mimo niedomagaj?cych nóg pora zacz?? biec w okolice Domu Dryzynowej gdzie mordercza przechadzka mia?a kres.
    Tam las oprzytomni? a tekst z biografi? moj? oraz ubranie munduru wprawi?o w zadum?. Pozostali skaza?cy chyba czuli sie podbnie. Pó?niej w milczeniu Przeszli?my przez drog? ?ycia a nast?pnie doprowadzono nas na miejsce gdzie zap?on?? chwile pó?niej stos,niedaleko z temt?d polska sie ko?czy. Lekki szok wywo?a? w naszej tyrójce widok Komendanta na miejscu lecz z dum? wypowiedzieli?my s?owa Roty... Pó?nie ju? rejerstracja pami?ci zaczyna?a naprawde szfankowa?, urywki rozmów i drogi powrotnej jeszcze sie odbijaj?. Pó?torej roku oczekiwa? i zmian przynios?o nareszcie upragniony skutek! Teraz ju? niewiele pozosta?o... tylko ca?e nowsze ?ycie!:P

    Ty tyle mego natchnienia i b??dów ortograficznych na dzisiajszy wieczór:P:P:P[/i]




    Oprócz czerni i bieli są jeszcze inne kolory. Problem ktorego nie dostrzegasz zacznie się w momencie gdy do Chaty przyjedzie "grupa nastawiona na całonocne gitarowanie przy kominku i świecach" oraz obóz naukowy jednocześnie + turyści "niezrzeszeni" o róznych mentalnościach. Zrobicie wtedy losowanie kto do Chaty, kto do Lektorium, a kto pod namiot? OK, tu rysuje się potrzeba lepszego przekazania informacji, która również na stronach www i w zdroworozsądkowym podejściu sie znajduje. Mianowicie jak chcesz zrobić obóz to zgłoś to wcześniej. Jak sobie zarezerwujesz czas w Chacie to nie będzie wątpliwości kto ma pierwszeństwo. Natomiast trzy terminy zarezerwowane są na otryckie święta ("juwenalia"): to Baran w ostatni weekend września (rozciągający się z reguły na cały poprzedzający tydzień), okolice 1 Maja oraz Sylwester. Wtedy trzeba się liczyć z brakiem miejsca w Chacie i problemem z rezerwacją. W pozostałym czasie można po prostu uprzedzić o zamiarze zorganizowania obozu. To chyba normalne, że nie przyjeżdżasz grupą 20 osób do hotelu i masz pretensje jak zabraknie miejsca albo nie ma możliwości wynajęcia sali?


    Reasumując: czy powiemy "w Chacie panuje demokracja" czy też powiemy "w Chacie jest tak jak postanowią Goście" to dla mnie oznacza to dokładnie to samo. To dziwne, bo są to dwa absolutnie rózne pojęcia, zresztą z definicji również. To chyba mniej istotne co one oznaczają dla Ciebie - wazne jak to beda postrzegać goście, a imho dla nich to jednoznaczne nie będzie (nie jest). Pozyjemy-zobaczymy, to samo wyjdzie - w praktyce i oby nie obróciło sie przeciwko Wam. Osobiście sądzę,że jesli rzeczywiście znajdzie się tam odpowiednia informacja na "dzień dobry" to byc moze obejdzie sie bez większych rozczarowań. Oby tak było. "Pozostaje do rozwiązania problem jaką metodą wybierzemy metodę głosowania"? Jęsli w Chacie jest tak jak postanowią Goście, to w jaki sposób to postanowią? Ano to już jest ich sprawa. Jeśli krzykną "demokratycznie!" to postanowią demokratycznie. Ale jeśli przyjdzie grupa harcerzy i będą chcieli robić to co im każe drużynowy to nikogo do demokracji zmuszać nikt nie będzie. Zgodzisz się Piotrze? Ja się zgadzam, że musi być jasna o tym informacja. Ale tu pojawia się kolejny problem: Prawo Lema: 1) nikt niczego nie czyta, 2) jak czyta to nie rozumie, 3) a jak zrozumie to zapomni. Większość z tego o czym rozmawiamy było w regulaminie Chaty, który wisiał przy wejściu i co z tego? Dlatego tak ważną rolę ma do odegrania charyzmatyczny Gospodarz. Ale charyzma też rzadko bywa nie kontrowersyjna :-)

    Pozdrawiam serdecznie



    Komenda Hufca Chojnice ma zaszczyt zaprosić na imprezę z okazji Święta Niepodległości

    „Podwójna jedenastka”


    Termin:
    10-11. 11.2008 r.

    Miejsce:
    Szkoła Podstawowa nr 1 w Chojnicach

    Koszt:
    25 zł od osoby

    Organizator:
    Komenda Hufca Chojnice





    Komenda imprezy:
    pwd. Przemysław Singer – Komendant
    hm. Andrzej Schulz – Z-ca Komendanta
    dh Sven Ittel – Z-ca Komendanta
    dh Tomasz Mizyk – Oboźny
    dh Agata Weyna – członek ds. biurowych
    dh Adam Repiński – członek ds. programowych
    dh Jakub Żychliński – członek ds. programowych

    Uczestnicy:
    Uczestnikami „Podwójnej Jedenastki” mogą być zastępy z Waszych drużyn, które działają zgodnie z „Systemem Zastępowych”. Jeżeli drużyna nie posiada podziału na zastępy, z powodu małej ilości osób w drużynie, może wystawić „zastęp drużynę”. Liczebność zastępu zgodnie z „Systemem…” winna liczyć nie mniej niż 4 i nie więcej niż 6 osób.

    Ważne informacje:
    Każdy zastęp musi wytypować jednego członka, który weźmie udział w konkursach na basenie. „Wybraniec” musi umieć pływać oraz powinien mieć ze sobą strój kąpielowy, klapki (+gogle mile widziane).Osobę tą zaznaczamy w zgłoszeniu dopisując przy niej „basen” Każda osoba z zastępu powinna posiadać strój sportowy.

    Zgłoszenia:
    Zgłoszenia należy składać drogą elektroniczną na maila: chojnice@zhp.pl lub osobiście w biurze Komendy do dnia 3 listopada br.
    Wpłaty do dnia 5 listopada na konto komendy Hufca Chojnice-Bank Spółdzielczy nr konta: 15 8146 0003 0000 0273 2000 0001 (w tytule przelewu „nazwa zastępu” + „za 2x11”) lub osobiście w komendzie Hufca Chojnice.


    Regulamin:
    1. Uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania Prawa Harcerskiego.
    2. Każdy uczestnik musi stosować się do poleceń Komendy.
    3. Każdą sytuacje sporną rozwiązuje Komendant .
    4. Każdy zastęp, który nie weźmie udziału w jakimś konkursie (np. z powodu stroju na basen, czy tez obuwia na sale) zmniejsza swoje szanse na zwycięstwo.
    5. Niestosowanie się do powyższych punktów będzie surowo karane, nawet wydaleniem z imprezy.
    6. Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość do zmiany planu imprezy.

    Co zapewniamy:
    -okolicznościową plakietkę
    -obiad w poniedziałek i wtorek
    -ciepłą herbatę do posiłków
    -materiały programowe
    -nocleg w warunkach turystycznych
    -zdrowe współzawodnictwo
    -dobrą, harcerską atmosferę
    -nagrody

    Wymagane wyposażenie:
    -regulaminowe umundurowanie i książeczka harcerska
    -obowiązkowo obuwie i strój sportowy + „wybraniec” strój na basen
    -własny sprzęt turystyczny (śpiwór, latarka)
    -dobry humor
    -kajet, pisadło
    - mile widziane instrumenty grające
    Program:

    Poniedziałek
    9:00 – 10:00 zjazd uczestników
    10:00 – 10:30 zakwaterowanie
    10:30 – 11:00 apel inauguracyjny
    11:00 – 14:00 zawody sportowe
    14:00 – 15:00 obiad
    15:00 – 16:00 cisza poobiednia
    16:00 – 19:00 bieg wiedzowy
    19:00 – 20:00 czas do dyspozycji zastępów (min na kolacje)
    20:00 – 21:30 kominek
    21:30 – 22:00 toaleta
    22:30 – 23:30 teleturniej
    24:00 cisza nocna

    Wtorek
    7:30 - koniec ciszy nocnej (pobudka)
    7:30 – 9:00 śniadanie, przygotowanie do wyjścia na uroczystości patrotyczne
    9:00 – 11:00 udział w uroczystościach patriotycznych
    11:00 – 12:00 ciepła herbata
    12:00 – 13:55 omnibus harcerski
    14:00 – 14:20 apel zakończeniowy
    14:20 – 15:00 obiad
    15:00 – 16:00 sprzątanie
    16:00 - „idźta do dom”



    Dla potwierdzenia naszych staran zamieszczam srtykuł z dzisiejszych Wiadomości Świdnickich.

    Harcerze nie tylko zbierali pieniądze na pomoc dla rodziny Andrzeja Góralskiego. Zakasali też rękawy i pomagali w sprzątaniu domu
    Pożar na ulicy Kątnej
    Pomagają „Góralowi”
    Harcerz jest pożyteczny i niesie pomoc bliźnim. Harcerz w każdym widzi bliźniego, a za brata uważa każdego innego harcerza. Tak brzmią dwa z dziesięciu punktów prawa harcerskiego. W minionym tygodniu świdniccy harcerze czynami udowodnili, że nie są to tylko puste frazesy.

    n Spłonął dom
    W nocy z 5 na 6 lutego małżeństwu znanych świdnickich instruktorów harcerskich Januli i Andrzejowi Góralskim spłonął dom. – Andrzej był w tym czasie na zimowisku na przełęczy Okraj. W domu była tylko Janula. To cud, że nic się jej nie stało. Spała bardzo mocno, a swąd dymu poczuli sąsiedzi i to oni obudzili ją i zaalarmowali Straż Pożarną – opowiada Violetta Sobczak z świdnickiego hufca. Pożar wybuchł w salonie z kominkiem. Spaleniu uległ sufit wykonany z desek oraz więźba dachowa i belki stropowe. Straż Pożarna uważa, że prawdopodobną przyczyną pożaru było wadliwe wykonanie komina odprowadzającego spaliny. Straty wstępnie oszacowano na 10 tysięcy złotych. – Praktycznie cały dom nadaje się do kapitalnego remontu – mówi Violetta Sobczak.

    n Sztab w hufcu
    Świdniccy harcerze spontanicznie włączyli się w pomoc rodzinie Góralskich. W środę grupa kilkunastu osób pomagała im sprzątać dom. W hufcu powstał tymczasem prawdziwy sztab koordynujący pomoc. – Już wiemy, że niezbędne będzie drewno do odbudowy dachu, farba. Potrzebna będzie też pomoc finansowa – mówi Violetta Sobczak. Uruchomiono specjalny numer konta bankowego, na który można wpłacać pieniądze. W hufcu stoi też specjalna puszka na datki. Pomoc pogorzelcom obiecali już nawet harcerze z Mrągowa. Tylko przez pierwsze trzy dni akcji zebrano około 1.5 tysiąca złotych.

    n Zaskoczony
    - Pomóc w sprzątaniu domu przyszło tylu harcerzy, że miałem problem, by każdemu znaleźć jakieś zajęcie – mówi zaskoczony Andrzej Góralski, który od wielu lat jest drużynowym 10 Świdnickiej Drużyny Harcerskiej „Mrówkojady”. To właśnie byli i obecni harcerze z tej drużyny najliczniej włączyli się w pomoc „Góralowi”. – Usłyszeliśmy, że stało się to, co się stało, więc przyszliśmy pomóc – tak zwyczajnie i po prostu mówili młodzi ludzie, którzy tuż po zajęciach w szkole, w sile blisko dwudziestu osób w środowe popołudnie zakasali rękawy w mieszkaniu państwa Góralskich.
    /ramone/ n
    przemyslawgrzyb@swidnickie.pl

    Raster
    n Możesz pomóc
    Pomoc finansowa może być kierowana na konto hufca ZHP Świdnica z dopiskiem „Góral” – BZ WBK SA O/Świdnica 66 1090 2369 0000 0006 0200 0234. Każda pomoc jest potrzebna.



    III Rajd ''Przebiśnieg''

    CELE RAJDU:
    - Trefić się ze swojymi znajomymi i poznoć nowych
    - sprowdzynie swoich umiyjyntności
    - Promocjo Powiatu Tarnogórskigo
    - Dobry szpilcojg w Harcerskiym gronie
    - Upowszechniynie kultury fizycny i sportu

    ORGANIZATORY:
    - 8 DSH „Knieja” Hufiec Ziymi Tarnogórski im. Powstańcow Ślonskich

    TERMIN:
    11,12,13 kwietnia 2008

    UCZESTNICY:
    -Uczestniczyć w rajdzie mogom zarowno patrole harcerskie i niy zrzeszone
    - Kożdy Patrol musi posiadać jednego połnoletnigo opiekuna na 10 osób

    ZGŁOSZYNIA:
    - Do 7.04.2008, pod adresem e-mail
    8dshknieja@wp.pl

    - Należy uwzglyndnić: Liczba porzondkowo, imie i nazwisko, adres, nr PESEL, nr telefonu
    - Drużyna, kiero niy dostarczy listy, ubezpieczo się na swoj koszt

    ZADANIA PRZED RAJDOWE:
    - Słownik polsko – śląski
    - Strona do kroniki zrobiono wonglem (a5)
    - Przyniyście Wichajster i cfancykator
    - Prezyntacjo drużyny w Power poincie

    EKWIPUNEK PATROLU:
    - Kompas
    - 2 taszlampy
    - Aptycka
    - Patrolowy

    EKWIPUNEK UCZESTNIKA:
    - Mundur harcerski (tylko harcerze)
    - Szlofzog i nynok
    - Szolka, basztek, menażka
    - Śpiywnik, wszelke instrumynty grajonce do rzympolynio (fortepian, perkusjo, fto odwarzny)
    - Szczewiki zmiynne (łobowionskowo po łazyniu po szkole !!!)
    - Futer
    - Heft i blajtkula

    ZAPEWNIOMY:
    - Ciepło tyja
    - Ciepły łobiot w sobota
    - Szpilcojg w naszym gronie
    - Ciekawo trasa i zadania
    - Zakwaterowanie w warunkach turystycznych
    - Nagrody do nojlepszych - Ubezpieczynie
    - Może plakietki, ale niy łobiecujymy

    PLAN RAJDU:
    Piątek:
    - Start łod 16:30 pszi szkole podastawowy nr 10 na osadzie Jana
    - Gra miejsko
    - Dotarcie na miejsca zakwaterowanio
    - Wiecerzo
    - Apel na rozpoczyncie
    - Kominek
    - Cisza nocno

    Sobota:
    - Pobudka
    - Zaprawa poranno
    - Śniodanie
    - Łodprawa patrolowych
    - Gra terynowo
    - Łobiod
    - Cas wolny
    - Wiecerzo
    - Niyspodzianka

    Niydziela:
    - Pobudka
    - Sprzontanie
    - Apel końcowy

    Koszt Rajdu to 10 zł z ubezpieczeniem (jeśli ktoś nie dostarczy listy ubezpiecza się na swój koszt!!!!!)

    Nojważniejszym prawym na rajdzie jest Prawo Harcerskie, za jego niyprzestrzyganie patrole mogom być zdyskwalifikowane, łostatecznio interpretacja regulaminu należy do Komendy Rajdu. Patrolowy ponosi całkowito łodpowiedzialność za członków swojego patrolu.

    W razie jakichkolwiek wontpliwości pytonia proszę kierować do dh. Daniela na e-mail Szklanka666@poczta.fm lub pod nr GG: 6127748


    Czuwaj! 8DSH "KNIEJA"

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl