logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiikomunikacja prywatna busów z KrasnegostawuKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKIKomunikacja interpersonalna-psychologia rozwojowa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • missremindme.htw.pl
  • renessme


    Kolejarze: Legionowo to nie druga Włoszczowa
    W ostatnim czasie zauważyć można znaczną poprawę stylu redaktora Osy w zakresie
    artykułów o komunikacji miejskiej, ale niestety w sprawach kolejowych wciąż jego
    wiedza o temacie kuleje, a nad merytorycznymi argumentami przedkłada wpisywanie
    się w linie programową swej gazety (opluć PiS gdzie tylko można).

    Po pierwsze proszę spojrzeć, że Legionowo staje się drugim co do populacji po
    Tczewie pomiędzy W-wą a Gdańskiem miastem w którym zatrzymują się te pociągi.
    Tak, tak - ma więcej mieszkańców niż Iława, Malbork czy nawet ex-wojewódzki
    Ciechanów; nie wspominając o takich metropoliach jak Działdowo czy Prabuty.

    Po drugie, czy tylko 50-tys. Legionowo może korzystać z tych postojów? Przecież
    jeśli ktoś mieszka na Tarchominie, Białołęce czy w Markach to zamiast stać w
    korkach w drodze na Wschodni czy Centralny a potem pokonywać z powrotem tę samą
    odległość - podjedzie od razu do Legionowa. A więc potencjał to nie 50-tys. a
    nawet i 150 tys. Dalej red. Osa twierdzi, że to nie ma sensu?

    Po trzecie, rozkład na linii gdańskiej uległ znacznemu pogorszeniu z uwagi na
    remonty, ilość osobówek zmniejszyła się, więc zawsze taki postój zniweluje - w
    niewielkim stopniu, ale jednak - te niedogodności chcaym dostać się np. z
    Legionowa do Ciechanowa.




    ja jako mieszkaniec 3miasta sadze, ze byloby logiczniej, aby ex-y
    zatrzymywaly sie [jadac z Gdyni] tylko w Sopocie i Gdansku Gl ,
    natomiast pospiechy dodatkowo w Oliwie i Wrzeszczu.


    Fajnie, tylko że część expresów to faktycznie przemianowane pospieszne.
    Zatrzymują się na tych samych stacjach, jadą tak samo długo, albo jeszcze
    dłużej, przykład Posejdon: Ciechanów, Mława, Działdowo, Iława, Malbork,
    Tczew. Pospieszne dzienne zatrzymywały się jeszcze dodatkowo tylko w
    Prabutach i niektóre w Nasielsku.


    Fakt, ze w wypadku kwalifikowanych odjezdzajacych wczesnie
    rano i przyj. poznym wieczorem moglby byc problem z komunikacja - ale
    przydaloby sie dograc wtedy kursy SKM do rozkladu tychze poc.


    kwalifikowanych...

    Takie pociągi moim zdaniem powinny na pewno zatrzymywać się we Wrzeszczu i
    Oliwie. W końcu po coś funkcjonują te stacje i komuś mają  służyć. Gdyby tak
    zrobić, to w ciągu dnia żaden pociąg do Warszawy nie zatrzymywałby się na
    tych stacjach, i to już są "akademickie" dyskusje, ale powodowałoby to w
    pewnym stopniu zwiększenie tłoku przy wsiadaniu do pociągu w Gdańsku,
    większe kolejki przed kasami, większy tłok w środkach komunikacji miejskiej
    w stronę dworca itp. Tylko się nie śmiejcie, że to żaden, albo niewielki
    argument i że to w żaden sposób nie zmieni sytuacji. Może to doprowadzić do
    przedziwnych efektów - zmniejszy się sprzedaż biletów we Wrzeszczu, to
    zlikwidują jedną kasę i podróżni będą zmuszeni kupować wspólnie z tymi co
    jadą SMK, zwolnią kolejną osobę i tak dalej i tak dalej. Zakładając tylko że
    do każdego exa wsiada 20 osób we Wrzeszczu, mamy w skali dnia na trasie do
    Warszawy kilkanaście pociągów i około 300 osób (może i przesadzam). Ale
    myślę, że w niektóre dni może ich być dużo więcej. Dodajmy do tego ine exy -
    np. do Poznania itd. i już wyjdzie na każdej stacji ładna grupa.

    Może zrobimy głosowanie?
    Jestem zdecydowanie za postojami exów i IC we Wrzeszczu i Oliwie, poza
    przelotowymi (np. Wwa-Hel).

    Podrowienia
    Piotr



    Witam

    Mam już w sprzedaży nowy nr 2 marzec-kwiecień 2007 oraz poprzedni 1
    styczeń-luty 2007 czasopisma "NOWA ZAJEZDNIA" w cenie 9,90 zł. Osoby
    zaintersowaniem nabyciem czaspisma proszę o kontakt tel. 601-180-914 lub
    GG 61361 e-mail wars@wp.pl. Na terenie Wrocławia dostawa gratis.

    Pozdrawiam
    WARS-ik
    Stowarzyszenie Hobbystó Kolejowych
    Klub Miłośników Komunikacji Zbiorowej przy T.M.W.

    W numerze:
    wydarzeniue
    - prezentacxja nowych Solarisów
    raport
    - Gorzó Wlkp.
    - Bydgoszcz
    - Toruń
    - Szczecin
    - Górnośląski Okręg Przemysłowy
    w skrócie
    - Bielsko Biała
    - Bydgoszcz
    - Ciechanów
    - Częstochowa
    - Elbląg
    - Gdańsk
    - Gorzów Wlkp.
    - Katowice
    - Kielce
    - Kraków
    - Legnica
    - Lublin
    - Lubin
    - Łódź
    - Malbork
    - Olsztyn
    - Opole
    - Ostrołęka
    - Radom
    - Rzeszów
    - Skierniewice
    - Słupsk
    - Szczecin
    - Toruń
    - Warszawa
    - Wrocław
    - Zamość

    Marketing
    - ITS Machalczewski, oddział Warszawa
    - Konkurencja dla pasażerów

    idee
    - Komunikacja międzygminna w ślepym załuku?
    - Autobus czasowo niedostęny

    historia
    - 10 lat Poznańskiego Szybkiego Tramwaju

    Świat
    - Sieci Tramwajowe w Euprpie - Hiszpania cz. 1

    aktualności

    W nr 1 między innymi:
    * Raport
    - komunikacja miejska 2006
    - Radom
    - Gdańsk Sopot Gdynia
    - Kraków
    - Lublin
    - Poznań
    - Warszawa
    - Zapaliło się zielone światło dla Metra

    * w skrócie
    - Ciechanów
    - Częstochowa
    - Elbląg
    - Gdańsk
    - Gdynia
    - Gorzów Wlkp
    - Gliwice
    - Jelenia Góra
    - Katowice
    - Kielce
    - Kraków
    - Legnica
    - Leszno
    - Lublin
    - Łomianki
    - łodź
    - Olsztyn
    - Poznań
    - Rzeszów
    - Skierniewice
    - Szczecin
    - Tczew
    - Toruń
    - Wałbrzych
    - Warszawa
    - Wejherowo
    - Wrocław
    - Zielona Góra

    * reportaż
    - Marymont co kwadrans

    * technia
    - Autobusowe układy hamulcowe
    - rozkład z komórki

    * marketing
    - Kielce i Nannover AD 2006

    * świat
    - Holak - Trencsenteplitzi Villamos Vysut
    -Metro 2

    aktualności
    z życia klubów



    Niestety ludzie w Płocku zrobili się wygodni, co też wynika z ich zamożności.
    Ale niestety miasto Płock nie robi nić by zachęcić do korzystania z transportu
    publicznego w mieście, nic!.. a przepraszam planuje tramwaj na który nas nie
    stać :-(. A czym zachęca dziś? rozkłady zostały masowo pocięte, bo to był jedyne
    widziany przez KM sposób rozwiązania problemu spadających potoków pasażerów.
    Kursowanie autobusów stało się bardzo nieregularne, autobusy jeżdżą masowo
    stadami, bilety miesięczne są za drogie, najdroższe w kraju, ale na to siły nie
    ma! Brakuje innych typów biletów jak bilet dobowy, 3 dniowy, takie są nawet w
    tak małym Ciechanowie! W Płocku się nie opłaca!!! Linie 19 najpopularniejszą
    kiedyś linie w mieście sprowadzono np. w weekendy do roli linii podmiejskiej,
    gdzie trzeba czekać poza szczytem nawet i godzinę na autobus?! To jest regularna
    miejska komunikacja? Takie rozwiązania odstraszają tylko pasażerów, bo jak ktoś
    ma czekać nie wiadomo ile to odchodzi z przystanku. Autobusy kursują ciągle
    nierozkładowo! Spóźnienia można tłumaczyć np. korkami, ale jak one potrafią
    odjeżdżać przed czasem? Brakuje rzetelnej informacji pasażerskiej w autobusach i
    na przystankach.

    Może to jakaś nowa moda? Bo w Radomiu też podobno ulice zwężają!

    Apel do Gazety! skończcie w końcu z tymi czerwoniakami! To już wstyd jest na
    cały kraj, ciągle czerwoniaki i czerwoniaki! Tak samo jak rondo „dzwon” Ktoś
    głupotę wymyślił, a taka poważna gazeta zamiast kreować prawidłowe wzorce i
    nazewnictwo, to kreuje co ?
    Słowo „czerwoniaki” umarło wraz z epoką PRLu, kiedy autobusy miejskie w całym
    kraju były faktycznie malowane na czerwono! Od 1993r malowane są w inne kolory!
    Wiele osób z poza Płocka nie wie zupełnie o co chodzi i śmieją się z tego z nas!
    Czy tak trudno napisać „transport miejski”, „autobusy miejskie” czy zwyczajnie
    „autobusy”?



    Koleją do Ząbek i Opaczy z miejskim biletem
    Jarosław Osowski2007-03-03, ostatnia aktualizacja 2007-03-02 22:04
    W piątek Rada Warszawy rozszerzyła miejską strefę biletową. Dzięki temu
    prawdopodobnie od kwietnia z Warszawską Kartą Miejską będzie można jeździć
    podmiejskimi pociągami do Ząbek, a kolejką WKD - do Opaczy
    To dobra wiadomość dla pasażerów jeżdżących kolejką WKD i pociągami
    podmiejskimi z Dworca Wileńskiego. Ta druga linia jest ostatnią, na której nie
    można jeszcze korzystać ze wspólnego biletu na komunikację miejską i kolej.
    Będzie to możliwe prawdopodobnie od kwietnia, gdy uchwała radnych się
    uprawomocni. Pasażerom pozostanie wtedy kupić Warszawską Kartę Miejską i
    zakodować na niej bilet 30-dniowy za 66 zł lub 90-dniowy za 166 zł.

    Od jesieni zeszłego roku ratusz konsekwentnie wprowadza wspólne bilety w
    pociągach podmiejskich. Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta
    powiedział "Gazecie" o kolejnej nowości: od 1 czerwca chciałby tak zmienić
    rozkład jazdy, by Szybka Kolej Miejska między Pruszkowem a Sulejówkiem
    kursowała w regularnych odstępach między pociągami Kolei Mazowieckich.
    Niewykluczone, że wtedy u obu przewoźników będzie można korzystać z tych samych
    biletów. Dziś SKM honoruje bilety miejskie na całej trasie, a KM tylko w
    granicach Warszawy.

    Podmiejski przewoźnik przedstawia też własne plany. Marek Dawidowicz z zarządu
    Kolei Mazowieckich powiedział, że właśnie rozstrzygnięto przetarg na budowę
    parkingów przesiadkowych przy dziesięciu stacjach: w Piasecznie, Żyrardowie,
    Brwinowie, Jaktorowie, Ożarowie Maz., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku,
    Celestynowie i w Siedlcach. Będzie można do nich dojechać samochodem, zostawić
    go na parkingu i za niewielką dopłatą przesiąść się do pociągu. W tym roku
    Koleje Mazowieckie zapowiadają kupno dziesięciu pociągów starego typu i 11
    nowych, tzw. push-pulli. 60 składów doczeka się modernizacji.
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=36750&w=57767610&a=58453017



    komunikacja miejska w Siedlcach - wrażenia obcego
    Siedlce zawsze były ciekawe dla fanów miejskiej
    komunikacji. Dawnymi czasy obsługiwał ją PKS
    egzotycznymi jak na tę dziedzinę wehikułami, a teraz
    jest to jedno z bardziej prężnych przedsiębiorstw w
    miastach tej wielkości. Standard wozów o niebo lepszy
    niż w biedujących miastach takich jak Suwałki czy
    Ciechanów. Ale w żadnym wypadku nie jest idealnie -
    jest wręcz kiepsko!

    Problemy to układ linii i taryfa. Linii jest za dużo i
    w większości mają fatalne rozkłady, nieregularne i za
    mało kursów. Tylko 3 i 4 to linie z prawdziwego
    zdarzenia, co widać po frekwencji. Reszta jeździ
    często pusta. Po co takie twory jak 27? Po co linie z
    4 kursami dziennie? Albo i dwoma: 38 - to idiotyzm.
    Kursy co półtorej godziny, potem przerwa 2 godziny,
    potem 2 co pół godziny - kto to w ogóle wymyśla? To
    relikt komuny gdy całe zakłady kończyły zmianę o
    jednej godzinie.

    Obserwując rozwiązania na przykład niemieckie
    propozycja dla Siedlec to:

    -kilka linii wewnątrzmiejskich (3, 4 i jeszcze coś -
    częste kursy)
    -linie podmiejskie jeżdżące w regularnym takcie (co 15
    minut, pół godziny, godzinę... w zależności od
    potrzeb - ale wyjazdy o regularnych końcówkach minut)
    ze wspólnego dworca przesiadkowego (przy dworcu PKP
    chyba najlepiej, potrzebne perony i wiaty) z
    możliwością przesiadki (czyli przyjazd chwilę
    wcześniej)
    -bilet jednorazowy z wliczoną możliwością jednej
    przesiadki
    -jeżeli są potrzebne linie szkolne, to oznaczone jako
    szkolne osobną numeracją - od razu wiadomo kiedy nie
    jeżdżą i po co są

    Szkoda że klimatyczna siedlecka komunikacja tak sobie
    wegetuje zamiast szybko się rozwijać i zwiększać
    przewozy... Działajcie!



    Gw: Koleją do Ząbek i Opaczy z miejskim biletem
    Koleją do Ząbek i Opaczy z miejskim biletem
    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3960041.html
    Jarosław Osowski
    2007-03-03, ostatnia aktualizacja 2007-03-02 22:04
    W piątek Rada Warszawy rozszerzyła miejską strefę biletową. Dzięki temu prawdopodobnie od kwietnia z Warszawską Kartą Miejską będzie można jeździć podmiejskimi pociągami do Ząbek, a kolejką WKD - do Opaczy
    To dobra wiadomość dla pasażerów jeżdżących kolejką WKD i pociągami podmiejskimi z Dworca Wileńskiego. Ta druga linia jest ostatnią, na której nie można jeszcze korzystać ze wspólnego biletu na komunikację miejską i kolej. Będzie to możliwe prawdopodobnie od kwietnia, gdy uchwała radnych się uprawomocni. Pasażerom pozostanie wtedy kupić Warszawską Kartę Miejską i zakodować na niej bilet 30-dniowy za 66 zł lub 90-dniowy za 166 zł.

    Od jesieni zeszłego roku ratusz konsekwentnie wprowadza wspólne bilety w pociągach podmiejskich. Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta powiedział "Gazecie" o kolejnej nowości: od 1 czerwca chciałby tak zmienić rozkład jazdy, by Szybka Kolej Miejska między Pruszkowem a Sulejówkiem kursowała w regularnych odstępach między pociągami Kolei Mazowieckich. Niewykluczone, że wtedy u obu przewoźników będzie można korzystać z tych samych biletów. Dziś SKM honoruje bilety miejskie na całej trasie, a KM tylko w granicach Warszawy.

    Podmiejski przewoźnik przedstawia też własne plany. Marek Dawidowicz z zarządu Kolei Mazowieckich powiedział, że właśnie rozstrzygnięto przetarg na budowę parkingów przesiadkowych przy dziesięciu stacjach: w Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Jaktorowie, Ożarowie Maz., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku, Celestynowie i w Siedlcach. Będzie można do nich dojechać samochodem, zostawić go na parkingu i za niewielką dopłatą przesiąść się do pociągu. W tym roku Koleje Mazowieckie zapowiadają kupno dziesięciu pociągów starego typu i 11 nowych, tzw. push-pulli. 60 składów doczeka się modernizacji.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl