logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiiKorwin Mikke komunikacją miejskąKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikat brak tonera OKIKomunikacja interpersonalna-psychologia rozwojowakomunijne wianki z żywych kwiatów
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dudi.pev.pl
  • renessme


    Wuef


    Dobrym przykładem uzupełniania się obu środków komunikacji
    jest połączenie Lublin - Jaszczów (PKP) - Milejów (autobus).
    Przed przyjazdem każdego pociągu relacji Lublin - Chełm lub
    Chełm - Lublin przyjeżdża z Milejowa na stację PKP w Jaszczowie
    autobus, a po odjeździe pociągu - odjeżdża do Milejowa.


    Oczywiście autobus prywatny, prawda??? BO nie wydaje mi się że jakiś PKS tam
    jeździ.


    Wydaje mi się, że o takie właśnie przykłady chodziło Witoldowi
    Stasiewskiemu.
    Moim zdaniem możnaby tę ofertę rozszerzyć np. na relacje:
    Lublin - Trawniki (PKP) - Cyców, Urszulin (autobusy)


    Popytaj w Cycowie i Urszulinie czy im się to spodoba? A co z komunikacją
    Urszulin - Cyców - Łęczna?


    Lublin - Rejowiec (PKP) - Krasnystaw (autobus)


    Nie wydaje Ci się że to trochę dookoła? Wstąpił do piekieł, po drodze mu  
    było... Popytaj mieszkańców Krasnegostawu czy woleliby ekologicznie jeździć
    do Lublina przez Rejowiec czy nieekologicznie bezpośrednio :-)


    i wiele, wiele innych. I tak właśnie powinno wyglądać uzupełnianie się
    różnych środków lokomocji.


    Ciekawe tylko czy podróżni którzy teraz jeżdżą z Krasnegostawu do Lublina
    bezpośrednio busem zgodzą się na jeżdżenie z przesiadką przez Rejowiec???
    Coś mi to wygląda na total fantasy :-)

    pozdrówka
    aron



    komunikacja prywatna
    Czy ktoś może zna rozkład jazdy busów z chełma do krasnegostawu?
    chodzi mi o godziny poranne




    ----- Original Message -----
    From: <mkulin@hotmail.com
    To: <pl-misc-ko@newsgate.pl
    Sent: Monday, June 11, 2001 4:40 PM
    Subject: [pr] - co slychac u konkurencji - protest PKS w Lublinie

    Wprowadzone opłaty zagrażają funkcjonowaniu naszych firm.
    Kosztować będą każde z przedsiębiorstw komunikacyjnych w regionie od 300
    do 500
    tys. zł złotych rocznie. W sumie wszystkie PKS-y w województwie kosztować
    to
    będzie ok. 3 mln złotych.
    Zdaniem Walewandera - takie obciążenie może oznaczać w przyszłości upadek
    państwowych firm przewoźniczych.


    Tym bardziej że chyba w żadnym innym regionie nie jest tak rozwinięta
    komunikacja prywatna wożąca szybciej i za 50-70% ceny biletu PKS ( PKP)


    Tymczasem pracownicy PKS twierdzą, że skarb państwa zalega przewoźnikom ze
    zwrotem pieniędzy za ulgowe bilety (np. dla studentów) i także z tego
    powodu
    sytuacja firm przewozowych jest bardzo trudna.


    Ale głównie z powodu konkurencji busowej, Te kilka tysięcy miesięcznie to
    kropla w morzu.
    Widać to na dworcach lubelskich - np. autobusy czy pociągi które kilka lat
    wcześniej miały frekwencję powyżej 100% teraz jeżdżą prawie puste. Busy są
    szybsze i tańsze - np. bilet Lublin - Zamość u busiarzy kosztuje 9,50 zł,w
    PKSie 12 zł ( za zwykły) a za pospieszny jeszcze więcej. Aha - zwykły PKS
    pokonuje 86 km w 2 h 20 min, pospieszny PKS w 2 h 00 min a bus w 1 h 20 min.
    Już nie wspomnę o takich drobiazgach jak minimalne koszty busów w porównaniu
    do PKS czy PKP - tym bardziej jak jeżdżą na gazie czy opale.


    W województwie lubelskim pasażerów wozi 112 przewoźników. 95 prywatnych
    już
    płaci za korzystanie z przystanków autobusowych na drogach zarządzanych
    przez
    Urząd Marszałkowski. Piętnastu - w tym wszystkie PKS-y nie płaci.
    Pracownicy PKS przyjechali pod Urząd Marszałkowski z syrenami,
    plastikowymi
    butelkami i transparentami np. "Dobijemy PKS-y. Poprawimy stan swojej


    kiesy".

    Wygląda na to że faktycznie te opłaty przystankowe to kolejny as w rękawie
    busiarzy. Np. na odcinku Lublin - Zamość busiarze mają tylko 2 przystanki -
    Lublin i Zamość bo w międzyczasie nigdzie się nie zatrzymują bo w 90%
    przypadków mają komplet. A taki PKS po drodze ma tych przystanków ze 30. I
    bus płaci 2 x 15 gr = 30 gr a PKS 30 x 15 gr = 4,50 zł
    Zresztą niektóre rozkłady jazdy PKS są ułożone debilnie :
    Nie rozumiem na przykład po jaką cholerę pospieszne autobusy Lublin - Zamość
    wjeżdżają do centrum Krasnegostawu. Jest to strata ok. 30 minut. Busy lecą
    obwodnicą bo Zamość ma swoje busy a Krasnystaw swoje i zawarli porozumienie
    że nie będą wchodzić sobie w drogę. Jaki interes ma podróżny jadący z
    Lublina do Zamościa z wjeżdżania do centrum Krasnegostawu???


    I
    choć tak dużej manifestacji dawno nie było na ul. Spokojnej, wszystko
    przebiegało bardzo spokojnie. Po rozmowach z przedstawicielami samorządu
    protestujący rozeszli się. Kolejne rozmowy mają odbyć się w środę.
    Związkowcy
    zapowiedzieli, że jeśli opłaty nie zostaną zniesione, to mogą zaostrzyć
    swój
    protest.


    Mam nadzieję że nie ogłoszą strajku generalnego bo wtedy wszystkich klientów
    przejmą busy i będzie po PKSach.
    Trudno podskakiwać gdy busiarze tylko czekają na strajk PKSu bo oznacza to
    kolosalne zyski dla nich.
    Może być tak że ludzie po przejechaniu się busem nie będą chcieli więcej
    wsiadać do PKSu

    Mam jeszcze nadzieję że nie będą kazać płacić PKP za korzystanie z
    przystanków bo PKP wtedy zostawi sobie same ICki i będzie płacić tylko za
    Lublin i Puławy Miasto

    Pozdrawiam
    Aron



    Sokolik Wędrowny <mtur@klienci.pkobp.plnapisał(a):


    To chyba o mnie. Bo napisałem, że zdarza mi się jechać czystymi pociągami...


    Jeżeli chodzi o Rzeszów - Lublin to niestety trochę się popsuł. jechałem w
    niedzielę i jacyś durnie wymalowali przedziały w stylu Szastarka Pany -
    Polichna Ch...


    Na dobrą sprawę to do życia konieczne jest naprawdę niewiele... :-


    A Kolej na pewno nie


    Kol. Aron właśnie tego nie potrafi zrozumieć. Chce jeden monopol
    zastepować drugim...


    Nieprawda. Monopol PKP-PKS chcę zastąpić setkami konkurujących ze sobą
    prywatnych firm przewozowych.
    Jestem jak najbardziej za konkurencją MIĘDZY busami!
    Dlatego nie podoba mi się jak np. w zimie raz opóźnił się bus do
    Krasnegostawu ( którym jechałem)w związku z tym pasażerowie wsiedli do busa
    do Zamościa. Wyobraźcie sobie że bus do Krasnegostawu jednak nadjechał
    opóźniony ok. 2 min i zamojski kierowca poprosił pasażerów o przesiadkę i
    oddał kasę krasnostawskiemu busowi.


    Konkurencji tej nie będzie po wykoszeniu PKS i PKP...


    Będzie , będzie, gdy rynek się bardziej rozwinie i będą MINIMALNE BARIERY
    WEJŚCIA - tzn. brak koncesji, licencji, egzaminów,itp.


    | Dla województwa lubelskiego istnieje ogólnowojewódzki rozkład jazdy busów
    a
    | co do innych województw...

    Ta namiastka pod adresem www.busy.lublin.pl?


    Dobre i to. Masz całe województwo w zasięgu ręki. Spróbuj poszukać PKSowskich
    rozkładów :-)))


    Busiarstwo zapóźnione? Aron, odbiło Ci? :)


    W Mazowieckim zdecydowanie tak. Tam jest może kilka linii ( Radom -
    Kozienice, Radom - Zwoleń, Kozienice - Wawa) a np. w okolicach Siedlec i
    Garwolina nie ma ich w ogóle.


    | Nie wszyscy, ale jestem pewien że nic by się nie stało gdyby zlikwidować
    PKS
    | i PKP.

    A ja jestem pewien, że wręcz przeciwnie. Przede wszystkim skoczyły by
    ceny praejazdów busami (tak, tak, pierwsze, co zrobią busiarze gdy
    zabraknie konkurencji to podniesienie cen). O zakorkowanych drogach
    dojazdowych do miasta nie wspominając...


    Ja znam objazdy :-)))
    Poza tym za pieniądze przeznaczone na dotacje do komunikacji publicznej
    możnaby wybudować na Lubelszczyźnie z 1000 km dróg szybkiego ruchu


    Poza tym - masz zapędy do dyktowania ludziom czym mają jeździc a czym
    nie. Dokładnie takie, jakie zarzucasz Markowi...


    Ja nie dyktuję. To rynek dyktuje ( PKP bankrutuje)


    | kwalifikacje kierowców - to prawo jazdy i niekaralność nie wystarczy???

    Nie wystarczy.


    A co jeszcze potrzeba??? Może MPKowcy, PKSowcy i kolejarze mają coś więcej???


    | bezpieczeństwo pasażerów - ważny przegląd techniczny nie wystaczy???

    Nie wystarczy


    Zardzewiałe En57 i Ikarusy są lepsze???


    Na pewno? Zaproponuj jakiemuś znajomemu busiarzowi obsługę np. Lublin -
    Majdan Mętowski.


    Są np. busy Lublin - Jakubowice - Samoklęski - Kamionka, Lubartów - Michów,
    Lublin - Wojciechów i jakoś żyją


    | To niech oddadzą je busiarzom a nie wyciągają kasę z kieszeni podatnika

    To niech je busiarze sami wezmą. Jakiś problem?


    Tak. Załatwienie koncesji trochę trwa, no i trzeba zdawać jakieś bezsensowne
    egzaminy o których kolejarzom się nie śniło.


    | Jak mogą się spóźniać to mogą też jeździć wcześniej

    Bez komentarza :(


    Twierdzisz że przyjeżdżanie wcześniej niż to wynika z RJ powodowałoby większy
    zamęt niż spóźnienia???

    Czasem się zdarza że np. Wieniawski przyjeżdza do Lublina 5 min przed czasem
    i nic.


    Jak to nie? A poza tym: ile razy trzeba Ci powtarzać, że kolej to
    niekoniecznie PKP?


    Jak na razie nie widzę możliwości żeby było inaczej. NIESTETY :-(((


    G***o prawda! Bo nie wszyscy chcą i mają w tym interes, by jeździć z
    prywaciarzem. A co, chciałbyś ich do tego zmusić?

    Dalsze przekomarzanie się nie ma sensu. Nikt nikogo na siłę nie przekona...


    Życie Was przekona. Wtedy gdy zabraknie pieniędzy w budżecie na PKP, PKS i
    MPK. A to już niedługo bo trzeba przecież zapłacić składkę unijną, odsetki od
    długów a wzrost gospodarczy mizerniutki :-(((

    pozdrówka
    aron

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl