logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiiKorwin Mikke komunikacją miejskąkomunikacja prywatna busów z Krasnegostawukomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKIKomunikacja interpersonalna-psychologia rozwojowa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dudi.pev.pl
  • renessme


    13 czerwca na trasie Brzeg Nysa nie kursował pociąg, tylko
    uruchomiona została zastępcza komunikacja autobusowa, czy ktoś wie
    czym było to spowodowane? Czy należy zacząć się bać ? Może znów
    brakuje lokomotyw, które są zdolne ogrzewać wagon ;) ;) ;) ? A może
    jakieś pracę były prowadzone ?
    Bardzo dobra informacja dla zwolenników trasy kolejowej Nysa -
    Grodków - Brzeg - Oława - Wrocław. PKS Nysa zlikwidowała ulgę
    studencką. Teraz o wiele bardziej opłaca się korzystać z usług
    PKP, bądź Bus Beskid.



    On 4 Gru, 13:37, Aron <aron2@gazeta.plwrote:


    On 4 Gru, 13:36, tomas@poczta.wp.pl wrote:

    | Nie wszystkie busy są gówniane i śmierdzące. We Wrocławiu nawet Urząd
    | Miasta zauważył,
    | że istnieje prywatna komunikacja autobusowa i odpowiednie informacje
    | wprowadził na stronę www.

    TO Dutkiewicz nie wie, ze busy sa azjatyckie?

    aron


    Myślę, że Prezydent Wrocławia nie zna jak naprawdę wygląda transport
    publiczny bo podróżuje samochodem lub ewentualnie samolotem.
    Kiedyś prowadził akcję, a właściwie był patronatem akcji
    uporządkowania dworca głównego we Wrocławiu.
    Jednak to było dawno a na dworcu jak śmierdziało to i dalej śmierdzi.
    W ogóle ludzie znaleźli sposób na upadły polski transport publiczny -
    kupują sobie samochody
    lub sami organizują transport publiczny.

    A busy nie są azjatyckie, są bardzo ważnym ogniwem transportu
    zbiorowego. Trzymają w ryzach cennik PKS-u i PKP-u oraz pozwalają
    dotrzeć ludziom z miejsc gdzie PKP nie chce się normalnie wozić ludzi.

    pozdrawiam
    Tomek



    Witam!

    Pytanie trochę stare, ale może kogos zaciekawi odpowiedź - niestety
    dopiero teraz nadrabiam zaległosci na grupie :)

    W ilu miastach w Polsce stosuje się znaczki do wkładek do biletów
    miesięcznych?
    (Tak jak w Gdańsku)


    Aby odpowiedzieć, najpierw należałoby uscislić Twoje pytanie. Co
    rozumiesz pod pojęciem "znaczki do wkładek"? Czy tylko tradycyjne
    znaczki - w formie znaczka, wielkosci ok. 3 x 3cm? Juz tylko takich
    miast jest dosc sporo. A jesli weźmiemy pod uwagę znaczki większe,
    znaczki w formie naklejek, a nawet karty plastikowe - do których też
    jest wymagana wkładka (w innych regionach kraju zwana legitymacją) -
    wtedy okaże się, że dużo łatwiej jest odpowiedzieć na pytanie, w ilu
    miastach takowych znaczków nie ma.

    Nie będę podawał dokładnej liczby - nie chcę nikogo wprowadzić w błąd, a
    z wielu miast nie posiadam aktualnych informacji. Jednak przypuszczam,
    że jest to zdecydowana większosc miast z komunikacją, czyli grubo ponad
    100.

    I pytanie drugie: ile firm przewozowych wydaje bilety miesięczne z kasy
    fiskalnej?


    Wszystkie PKS? Odpowiadam w formie pytania, gdyż nie jestem tego pewien.
    Prawdą jest jednak, że bardzo wiele PKSów bilety miesięczne drukuje w
    kasie fiskalnej. W PKS Brzeg nawet miesięczne na komunikację miejską też
    są z takiej kasy.

    DLA Wrocław też ma miesięczne z kasy fiskalnej, wielu innych pewnie też.

    Pozdrawiam!




    | Jak długo jedzie autobus z Wrocławia do Jeleniej Góry i w odwrotnym
    kierunku?
    | Ile kosztuje bilet?
    Jak podaje Rozkład Jazdy Pasażerskiej Komunikacji Samochodowej 2002/3 Jest to:
    - 2 godz. kursy zwykłe p. Strzegom, Bolków, 116 km, obsługa PKS Jelenia Góra


    (najszybciej i najtaniej),

    O to mi chodziło. Dzięki!
    Dla porównania - pociągi PKP trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry pokonują w
    ciągu 3-3.5 godzin.
    Zdecyduję się jednak chyba na pociąg - kupuję bilet kolejowy z Rybnika i na
    taką trasę będzie nieco taniej.
    W każdym razie dziękuję z informację.

    pozdrawiam
    Michał Smolnik
    smol@go2.pl



    Witam

    Jak w godzinach porannych (8-10) najszybciej dostać się z Wrocławia do
    Świdnicy?
    W rozkładach jazdy widzę, że PKS jeździ dosyć często. Ponad połowa do
    KOMUNIKACJA PRYWATNA. Czy to są jakieś busy? Ile może kosztować bilet? I
    ile zajmuje podróż?
    Muszę dostać sie tam jutro rano, a w tej chwili nie jestem w stanie uzyskać
    innej informacji niż tylko godziny odjazdów...

    Z góry dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam




    Witam

    Jak w godzinach porannych (8-10) najszybciej dostać się z Wrocławia do
    Świdnicy?
    W rozkładach jazdy widzę, że PKS jeździ dosyć często. Ponad połowa do
    KOMUNIKACJA PRYWATNA. Czy to są jakieś busy? Ile może kosztować bilet? I
    ile zajmuje podróż?
    Muszę dostać sie tam jutro rano, a w tej chwili nie jestem w stanie
    uzyskać
    innej informacji niż tylko godziny odjazdów...


    Prywatnym kosztuje 7zł, PKS 8,60zł.
    Czas jazdy ok. 45-60 minut.



    Użytkownik "uusseerr" <uusseerr.SKA@gazeta.plnapisał


    Witam

    Jak w godzinach porannych (8-10) najszybciej dostać się z Wrocławia do
    Świdnicy?
    W rozkładach jazdy widzę, że PKS jeździ dosyć często. Ponad połowa do
    KOMUNIKACJA PRYWATNA. Czy to są jakieś busy? Ile może kosztować bilet? I
    ile zajmuje podróż?
    Muszę dostać sie tam jutro rano, a w tej chwili nie jestem w stanie
    uzyskać
    innej informacji niż tylko godziny odjazdów...

    Z góry dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam


    http://www.guliwertransport.pl/index_main.php?go=4
    7 ZŁ
    do godziny czasu - rano na pewno



    Dzień dobry. Mam problem z dotarciem z dworca głównego PKS (lub PKP jest
    blisko) na ul. Czajkowskiego. Nie wiem czym tam dojechać i gdzie się
    ewentualnie przesiąść. Dotarłem do rozkładu jazdy lini 105
    http://www.zdik.wroc.pl/komunikacja/zdik/0105/w.html która jedzie na ul.
    Czajkowskiego ale nie wiem gdzie wsiąść do 105. Znalazłem mapę Wrocławia
    http://www.zdik.wroc.pl/komunikacja/zdik/0105/w.html ale nie umiem sobie
    poradzić. Proszę o informacje jak dojechać (taniej niż taksówką ;) ). Tomek.



    ale jak to ma się do tego co napisałeś wcześniej, żeby przeczytać to co jest
    napisane na bilecie i będziemy wiedzieć jaką umowę zawieramy?

    W kwestii rozkładu jazdy nie zgodzę się do końca z Tobą

    Kwestia prawa przewozowego i umowy na przewóz jest tak złożona, że pisze się na
    ten temat prace magisterskie

    Kodeks cywilny mówi że przez umowę przewozu przewoźnik zobowiązuje się w
    zakresie działalności swego przedsiębiorstwa do przewiezienia za wynagrodzeniem
    osób lub rzeczy - nie ma tu żadnej mowy o przewozach jak to nazwałeś o
    określonej godzinie, ustawodawca założył, że przewozy regularne są wykonywane w
    określonych godzinach.
    Umowa przewozu jest to nic innego jak umowa o świadczenie usług polegająca na
    przewozie osób lub towarów do miejsca przeznaczenia w określonym czasie,
    przewoźnik odpowiada m.in za opóźnienia powstałe na skutek zaniedbań.

    Wspomniane bilety lotnicze, promowe, kolejowe i autobusowe międzymiastowe
    zawierają informacje o godzinie i trasie, bilety komunikacji miejskiej nie
    zawierają takiej informacji m. in ze względu na koszty i czas zakupu biletu, ale
    nie znaczy to, że autobus MPK jedzie z Dworca Głównego na pl Grunwaldzki nie
    trzymając sie rozkładu i nic się nie dzieje poza zdenerwowaniem pasażerów a
    autobus PKS-u z Wrocławia do Oleśnicy na pl. Grunwaldzkim ma opóźnienie i
    wszyscy polecą po odszkodowanie bo na bilecie jest napisane ze miałbyć 15 minut
    temu (oczywiście to jest tylko przykład)






    blokada środków komunikacji miejskiej
    > Natychmiast po uzyskaniu informacji o napadzie zaalarmowano policyjne
    > patrole w centrum Wrocławia i na pobliskich dworcach PKP i PKS. Jednak
    > dotąd bandyty nie zatrzymano.

    no nic dziwnego, że nie zatrzymano. Jeśli złodziej zdołał dotrzeć do stacji
    centralnej naszego metra, to w ciągu siedmiu minut mógł dotrzeć na zachodnie
    peryferie naszego miasta. A tam to już szukaj wiatru w polu ;)



    PROMOCJA !!!
    BILET AUTOKAROWY  do miast :

    HOLANDIA : Hengelo, Amsterdam, Utrecht, Breda
    BELGIA: Antwerpia, Bruksela, Mons, Charleroi

    Przejazd wysokiej klasy , komfortowymi rejsowymi autokarami z wc,
    klimatyzacją, barkiem, video.

    WYJAZD Z POLSKI ZA 99 zł TYLKO W DNIACH :
    15.12.2002,  17.12.2002,  18.12.2002 , 19.12.2002

    Powrót musi nastąpić miedzy 06.01.2003 do 30.03.2003
    ------------------------------------
    *)15.12.2002 z miast : Olsztyn, Ostróda, Toruń, Bydgoszcz, Piła, Wałcz,
    Gorzów Wlkp, Przemyśl, Jarosław, Przeworsk, Rzeszów, Tarnów, Kraków,
    Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, Legnica, Zielona Góra, Warszawa, Łódź,
    Konin, Poznań

    *)17.12.2002  z miast: Olsztyn, Ostróda, Elbląg, Gdańsk, Gdynia, Słupsk,
    Koszalin, Szczecin, Przemyśl, Jarosław, Przeworsk, Rzeszów, Tarnów, Kraków,
    Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, Legnica, Zielona Góra,Warszawa, Łódź,
    Konin, Poznań

    *)18.12.2002 z miast: Olsztyn, Ostróda, Toruń, Bydgoszcz, Piła, Wałcz,
    Gorzów Wlkp, Przemyśl, Jarosław, Przeworsk, Rzeszów, Tarnów, Kraków,
    Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, Legnica, Zielona Góra, Warszawa, Łódź,
    Konin, Poznań

    *)19.12.2002 z miast: Olsztyn, Ostróda, Toruń, Bydgoszcz, Piła, Wałcz,
    Gorzów Wlkp, Przemyśl, Jarosław, Przeworsk, Rzeszów, Tarnów, Kraków,
    Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, Legnica, Zielona Góra, Warszawa, Łódź,
    Konin, Poznań
    ------------------------------------

    Uwaga !
    Powrót musi nastąpić miedzy 06.01.2003 do 30.03.2003

    Warunki zastosowania Taryfy Specjalnej:
    - bilet dwustronny z konkretną datą powrotu - powrót musi nastąpić od
    06.01.2003 do 30.03.2003
    - nie przysługują dodatkowe zniżki
    - bilet nie podlega zwrotowi ani zmianie daty wyjazdu/powrotu

    !!!Prowadzimy równiez sprzedaż korespondencyjną-bilety wysyłamy pocztą!!!

    Dodatkowe informacje tel. 091 489-38-77 lub email: promo@e-bilety.pl

    --------------------------------------------------------------------------
    CENTRUM KOMUNIKACJI MIĘDZYNARODOWEJ - EURO STER
    Bilety autokarowe, Bilety promowe w Europie, Bilety na Eurotunnel
    Szczecin Dworzec PKS, stanowisko 1;   tel. 091 489-38-77    091 489-38-78
    www.e-bilety.pl    i@e-bilety.pl



    Witajcie.

    Dobrych dziesięć lat w stecz, wszdłem w posiadanie rozkładu jazdy PKP z roku
    1950-któregoś. Nie znam dokładnego roku, ponieważ rozkład nie posiada
    kilkunastu pierwszych stron. O roku wnioskuję z nazwy obecnych Katowic - na
    rozkładzie widnieje nazwa Stalinogród. A więc był to okres przed śmiercią
    Stalina. Z rozkładu można dowiedzieć sie wielu ciekawych informacji o
    kursowaniu pociągów i liniach w tamtym okresie.

    Wniosek nasuwa sie podstawowy jeden - był to okres rozkwitu PKP. Na
    zamkniętych i nieistniejących obecnie liniach (dolny śląsk) np: Kamienna
    Góra - Okrzeszyn i Jawiszów // Jugowice - Walim // Węgliniec - Czerwona Woda
    // Strzegom - Malczyce i Malczyce - Jawor // Bolesławiec Zachodni - Iwiny //
    Złotoryja - Leszczyny .... kursowało co najmniej kilka pociągów na dobę. Na
    lini Legnica - Złotoryja - Lwówek - Gryfów kursowały nawet pośpiechy.

    Sytuacja ta była zrozumiała dla tego okresu, kiedy to władza ludowa i nakazy
    pracy przyporządkowywały ludzi do zakładów pracy, a przecież komunikacja PKS
    była w powijakach. Co ciekawe czas podróży w czasach obecnych zbliża się do
    lat 50. Podróż z Jeleniej Góry do Wrocławia trwała wtedy 3 godz. 40 minut
    (trakcja parowa), czyli nie trwała wiele dłużej niż dzisiaj.

    Na linii Jelenia Góra - Mysłakowice i dalej Karpacz lub Kamienna Góra
    kursowało około 20 pociąów w jedną stronę, a czas przejazdu był praktycznie
    taki sam jak jeszcze rok temu.

    Ciekawostką chyba są linie wąskotorowe, których wtedy było bardzo dużo. Z
    Wrocławia z okolic Dworca Nadodrze wychodziła linia wąskotorowa, biegła
    wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej (prawdopodobnie po obecnej trasie linii
    tramwajowej) w kierunku Trzebnicy i tam łączyła się z (chyba już
    zlikwidowaną doszczętnie) linią do Milicza i Żmigrodu.

    No nic, kilka lat temu można powiedzieć byłem miłośnikiem kolei,  a teraz
    niestety nie mam na to czasu, choć miło było sobie przypomnieć dawną
    fascynację.

    Pozdrawiam obecnych MK
    Piotr. M.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl