za gp24.pl
W związku z robotami drogowymi na ulicy Zygmunta Augusta Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku informuje, że 4 i 5 sierpnia autobusy linii nr 9 pojadą objazdem z pominięciem tejże ulicy.
Tymczasowa trasa przebiegać będzie ulicami Sobieskiego - Banacha - Chrobrego. Na ulicy Banacha w pobliżu skrzyżowania z Chrobrego ustawiony zostanie przystanek zastępczy.
wtedy zamiast 1 zrobiBa by sie 8, zreszta jak chcesz z PAPu dojechac na 3maja to wsiadasz wlasnie w 8 a nie w 1, komunikacja powinna byc szybka i sprawna, dokladajac kolejnych przystankow spowodujemy iz ta linia zatraci swoj charakter, ludzi ja wiem ze najlepiej zeby po miescie jezdzily 3 linie ktore by cale miasto przejezdzalo co jak N2, ale to jest idiotyczne myslenie,
Stasiu: pamietaj o jednym rozwój miasta zalezy od komunikacji podmiejskiej w kierunku Siemianice, Kobylnica Bierkowo, kto tam mieszka: ludzie ktorzy wybudowali sobie domki jednorodzinne a ich dzieci wracaj komunikacja MIEJSKA, wiele osob z rana wstaje i dojezdza do pracy i szkoly, moim zdaniem trzeba dazyc do zwiekszenia ilosci lini komunikacyjnych kosztem zmniejszenia ich trasy z samej 8 mozna 3-4 linie wydzielic, jak by nie patrzyc jest to 16 w wersji gdzie najdalej moze wjechac.
Porponuje nastepujaca linie: dmowskiego- rzymowskiego-11listopada-szczecinska-br gierymskich-koszalinska-grottgera-szczecinska-sobieskiego-zyg augusta-banacha-wazow-konarskiego-3maja-kollataja-lutoslawskiego-salus-pl zwyciestwa-sienkiewiczagrodzka armi krajowej-lotha-wiejska-arciszewskiego-gdynska-westerplatte-hubalczykow
Ciekawe co bys powiedzial, gdyby ten protest profesorka z PWr nie zostal przez sad w 2004 oddalony. Gdyby ktos kazal wymyslac nastepny wariant i na AOW mialbys czekac jeszcze kilka lat wiecej.
Z tego co wiem bój o AOW toczy się już ładne kilkanaście lat. Więc pewnie żyli byśmy dalej nie płacząc w rękaw. Poza tym ruchy na rzecz wyboru komunikacji miejskiej dalej miały by pożywkę
Przeczytales to co tutaj zapodawalem? NSA wydal wyrok, ten wyrok jest wiazacy i dotyczy zarowno prawa krajowego jak i unijnego.
W takim razie UE uwzięła się na nas. A chołota.
Widze, ze niczego ciekawego sie od Was nie dowiem...
Zadzwoń do ministra środowiska albo burmistrza Augustowa. Chłopie to jest forum kolejowe. Czego się spodziewałeś? Analiz, projektów i Bóg wie czego?
Z tego co wiem bój o AOW toczy się już ładne kilkanaście lat. Więc pewnie żyli byśmy dalej nie płacząc w rękaw. Poza tym ruchy na rzecz wyboru komunikacji miejskiej dalej miały by pożywkę
Augustów nie placze w rekaw. Augustow jest w troche innej sytuacji niz Wro.
W takim razie UE uwzięła się na nas. A chołota.
[Bolechowo] Autobusy Solaris Alpino w Augustowie i Monachium
Do Augustowa i Monachium trafi pięć nowych autobusów Solaris Alpino, przeznaczonych głównie do jazdy na wąskich uliczkach zatłoczonych miast i krętych górskich drogach.
Alpino to najnowszy produkt marki Solaris. Autobus o długości 8,6 metra, po raz pierwszy został zaprezentowany na targach Transexpo w Kielcach, w październiku 2006 roku. Alpino jest nie tylko najkrótszym autobusem produkowanym w Bolechowie, ale jest również węższy od tradycyjnych autobusów o 15 cm. Dzięki temu bez problemu porusza się w centrach zatłoczonych miast.
"Pięć sprzedanych Solarisów Alpino w kilka miesięcy od premiery to doskonały początek dla nowego produktu. Jestem przekonany, że wkrótce nabywców Solarisów Alpino będzie coraz więcej" - powiedział PAP prezes Solaris Bus&Coach Krzysztof Olszewski.
Pierwsze dwa autobusy typu Alpino zamówił stały klient Solarisa, firma Necko z Augustowa. Tym samym łącznie tabor Solarisów w Augustowie wzrósł do 7 sztuk. Kolejne trzy Alpino pojechały do niemieckiej firmy, która świadczy usługi przewozowe dla przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej MVV w Monachium. Poprzednio Niemcy zakupili 8 autobusów miejskich typu Urbino 12.
Solaris Bus & Coach SA z Bolechowa koło Poznania sprzedała w 2006 roku 579 autobusów i trolejbusów, z czego 212 trafiło na rynek krajowy.
Od początku istnienia fabryki (od roku 1996), do końca minionego roku wartość dostaw autobusów miejskich do polskich odbiorców przekroczyła miliard złotych.
Firma KARI-BUS Spółka z o.o. otworzyła połączenie:
SUWAŁKI, zatoczka autobusowa, ul. Przytorowa - AUGUSTÓW - p.a. komunikacji miejskiej Ryn. Zyg. Augusta - BIAŁYSTOK - d.a. Biacomex
5.35 - 6.06 - 7.35 - powrót 8.00 - 9.30 - 10.00 [F]
11.30 - 12.01 - 13-30 - powrót 14.10 - 15.45 - 16.15 [U]
13.35 - 14.06 - 15.35 - powrót 17.30 - 19.00 - 19.30 [FUm]
13.35 - 14.06 - 15.35 - powrót 17.35 - 19.10 - 19.40 [6-7 Um]
U - nie kursuje w pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia, Nowy Rok i w pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych
m - nie kursuje w Wigilię i w przeddzień Nowego Roku
F - kursuje w dni robocze od poniedziałku do piątku
6-7 - kursuje w soboty i w niedziele
" />[/quote]Zgadzam się. Autobusy są uznawane za najbardziej bezpieczne pojazdy. Każdy by chciał by w Kraśniku kursowały najlepiej niskopodłogowe Neoplany lub Solarisy lecz one nie nadają zbytnio dla takiego miasta jak Kraśnik. Po pierwsze jeżdża zbyt małe ilości pasażerów, oczywiście w godzinach rannych i popołudniowych jeździ więcej, lecz normalnie duży autobus jest nieopłacalny. Nonsensem byłoby by powiedzmy 80 lub 100 miejscowy "jamnik" woził max. 15-20 osób. Po drugie ulice, zwłaszcza w Starym Kraśniku, są one wąskie, skrzyżowania małe jak np to feralne ze Strażacką. Widziałem już, że Solaris zaczął już produkować mniejsze wersje autobusów, więc szczerze sam osobiście bym chciał je zobaczyć na naszych ulicach.[/quote]
Nie zgadzam sie z Toba. W Krasniku jest zapotrzebowanie na duze autobusy. Oczywiscie prawda jest ze poza szczytem jezdzi mniej osob, wiec wtedy idealne bylyby powyzsze Solarisy lub inne wozy o pojemnosci ok 60 osob. Nie wiem jak wy ale ja wolabym zamias busa co 5 minut normalny autobus co 15. Tak wyglada komunikacja miejska w wielu malych miastach. Zreszta sadze ze utrzymanie jednego autobusu jest tansze niz 3 busow. (paliwo, kierowcy itd). Ceny uzywanych autobusow miejskich na ok 50 osob sa porownywalne z cenami busow. Ile pali jeden 100 osobowy autobus a ile 5 busoe, ile osob trzeba do obslugi 1 autobusu a ile do 5 busow.
Jest wiele miast wielkosci Krasnika w ktorych jezdza duze autobusy, takze niskopodlogowe Solarisy np; Szczecinek( nowe niskopodlogowe MANy), Chojnice ( uzywane niskopodlogowe MANyy), Cieszyn (nowe niskopodlogowe jellcze m125m, w Cieszynie jest duzo wiecej waskich i kretych uliczek niz Krasniku i 12 metrowe Jelcze daja rade) , Debica (pelno 12 metrowych Jelczy z napedem CNG) , Augustow (nowe solarisu U 10 ) a w szczegolnosci Zywiec i Wejcherowo( nowe Solarisy U 12). Krasnik jast wielkosciowo porownywalny do powyzszych miast. I nie widze przeszkod aby u nas mogly jezdzic Solarisy czy inne duze nikskopodlogowce. Takze w komunikacji prywatnej.
12.02.2005
Niemieckie firmy budowlane są zainteresowane powstaniem sieci tramwajowej w Kielcach. - Mieliśmy króla Augusta III Mocnego to możemy mieć i tramwaj z Saksonii - przekonuje Grzegorz Banaś, przewodniczący komisji gospodarki komunalnej Rady Miejskiej.
Wczoraj w kieleckiej siedzibie Naczelnej Organizacji Technicznej rozmawiano o koncepcji powstania u nas linii tramwajowej. Radnych i urzędników przekonywał Michael Kremmer, inżynier kolejowy z niemieckiej firmy Projekt-Consult International. - Po artykułach prasowych o tramwaju w Kielcach pojawiły się niemieckie firmy z Saksonii, które są zainteresowane położeniem w Kielcach torowiska i zbudowaniem sieci trakcyjnej - mówi Kremmer.
Niemcy chcą wybudować linię tramwajową z własnych środków, które potem odebraliby z zysków, jakie przyniesie. Koszt jej budowy ma się bowiem zwrócić po 25 latach. - Jeśli Unia Europejska przyzna wam środki na tramwaj, co jest bardzo prawdopodobne, i znajdzie się wykonawca, który wybuduje sieć za własne pieniądze, to koszty dla budżetu miasta będą minimalne - przekonywał Kremmer.
Pomysłodawcy sieci tramwajowej nie ukrywają, że liczą na unijne pieniądze. - Po 2007 roku do naszego województwa ma trafić 2,5 miliarda złotych. Kielce muszą coś dostać z tych pieniędzy, by nie poszły wyłącznie na mosty na prowincji - argumentował Stanisław Nowak, prezes kieleckiego oddziału NOT.
Zanim jednak Kielce zaczną się starać o pieniądze na tramwaj, muszą rozważyć, czy w ogóle jest on nam potrzebny. - Mamy prywatyzować MPK. Trzeba się zastanowić, czy nie lepiej zainwestować w autobusy - mówił radny Grzegorz Banaś.
- Jedno nie koliduje z drugim. Tramwaj jadący z osiedla Na Stoku na Ślichowice odciąży siedem linii autobusowych. Po Kielcach zamiast 160 będzie jeździło 100 autobusów, ale wciąż będą one potrzebne. Pozbędziemy się najgorszego taboru - odpowiada Marian Sosnowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Koncepcję tramwaju poparł też dr Bronisław Wawrzynkiewicz z Miejskiego Zarządu Dróg. - Interesem miasta nie jest inwestowanie w parkingi, ale w komunikację zbiorową. Jest wtedy szansa, że ludzie przesiądą się z samochodów do tramwaju - zaznaczył.
Temat tramwaju ma wrócić na jednej z kwietniowych sesji Rady Miejskiej.
[Łódź] MPK: w szaleństwie zmian jest metoda
MPK znowu zmienia trasy tramwajów i autobusów komunikacji zastępczej. Nowy rozkład będzie obowiązywał od poniedziałku. To już trzecia zmiana w ciągu miesiąca.
Pasażerowie komunikacji miejskiej w ostatnich tygodniach nie mają łatwego życia. Żeby się o tym przekonać wystarczy przejechać się tramwajami linii 8, 10 lub 14, które dowożą codziennie setki łodzian z Retkini i Teofilowa do centrum. Łodzianie, którzy nawet bardzo dobrze znają miasto mają problemy z dojechaniem do celu. Bardzo często nerwowo wyskakują z tramwaju, bo okazuje się, że pojazd skręcił nie w tę ulicę, co zwykle. Powód? MPK niemal, co tydzień zmienia trasy kursowania tramwajów.
- Rozumiem, że trwają remonty i objazdy są konieczne. Dlaczego jednak co tydzień jest inny rozkład. Nie zdążę się jeszcze przyzwyczaić do nowych tras, a już są kolejne zmiany - denerwuje się Karolina Szczypińska, która codziennie dojeżdża do pracy z Retkini w okolice Centrala.
Dlaczego nie można było zrobić jednego planu objazdów, który obowiązywałaby do końca prac? - Gdybyśmy wprowadzili takie zmiany od razu, to powstałby paraliż komunikacyjny. W tym szaleństwie jest metoda. Chcieliśmy by tramwaje jak najdłużej jeździły przybliżonymi trasami do swoich naturalnych szlaków - tłumaczy Maja Porczyńska z MPK.
Firmy budujące Łódzki Tramwaj Regionalny po weekendzie wchodzą na kolejny odcinek al. Kościuszki. Tramwaje, które dotychczas skręcały tam z Mickiewicza teraz będą jeździły ul. Kopcińskiego.
Osoby, które dojeżdżały tą trasą do pracy w poniedziałek powinny wyjść z domów przynajmniej pół godziny wcześniej, by się nie spóźnić. Na al. Mickiewicza i Piłsudskiego tramwaje linii 8, 10 i 14 nie będą kursowały na odcinku od Włókniarzy aż do ul. Kopcińskiego. Jednocześnie zostanie zawieszona linia Z5. W zamian uruchomiony będzie tylko jeden autobus zastępczy, który będzie musiał przedrzeć się przez zakorkowaną al. Mickiewicza.
Jak pojadą tramwaje:
*linia 8 Augustów - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska - Chochoła
* linia 10 Augustów - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Bandurskiego, Karolewska, Bratysławska, Wyszyńskiego - Wyszyńskiego
* linia 14 Dąbrowa - Dąbrowskiego, Śmigłego - Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza - Radiostacja
* linia Z6 pojedzie Bandurskiego - Mickiewicza, Piłsudskiego, Kopcińskiego, łącznikiem do pętli - Wydawnicza