Wczoraj pisali w "Nowościach", że właśnie w 10 już są:
"Filmy w autobusie
Reklama. Nowy sposób dotarcia do klienta.
Reklamy i komunikaty wyświetlane na ekranach monitorów w autobusach MZK to pomysł firmy Infocomp.
- Firmy szukają wciąż nowych sposobów dotarcia do klienta, a reklama musi być coraz ciekawsza - mówi prezes Infocompu Wojciech Makymowicz. - Dlatego opracowaliśmy to rozwiązanie.
Na razie system działa w 10 pojazdach, wszystkie to nowozakupione autobusy MAN. Każdy z nich wyposażony jest w dwa 19-calowe ekrany LCD, na których wyświetlane są reklamy i multimedialne prezentacje firm, produktów i usług z płyty w formacie DVD.
- Jeśli jedna reklama będzie emitowana w 10 pojazdach, to przez tydzień wyświetli się ponad 2,5 tysiąca razy. W tym czasie potencjalnie może ją zobaczyć 70 tysięcy osób, bo tyle przewozi tygodniowo 10 autobusów - mówi Michał Maksymowicz, autor pomysłu
Na nowym rozwiązaniu skorzysta również Miejski Zakład Komunikacji, któremu Infocomp zapłaci za możliwość montażu monitorów. MZD planuje na nich wyświetlać komunikaty skierowane do pasażerów.
Pomysł został opatentowany i teraz firma chce wdrożyć swoje rozwiązanie na terenie całego kraju, na razie skierowała swoją ofertę do Bydgoszczy i Włocławka.
..." Tu już piszą o samej firmie (historia + czym się zajmuje).
Czekając na jutrzejsze rozstrzygnięcia dotyczące BiT City przedstawię moja koncepcję jaka ostatnio przyszła mi do głowy. Otóż podstawową wadą układu linii kolejowych Torunia jest to, że część linii przebiega wyłącznie przez lewobrzeżną część Torunia, omijając centrum. I tu nasunął mi się pomysł, aby oprócz totalnego remontu odcinka Toruń Główny - Bydgoszcz Główna wybudować jeszcze jeden most kolejowy w Toruniu (na wysokości mostu autostradowego) i położyc nową linię od mostu do dworca Wschodniego (może szlakiem linii do Sierpca?). W ten sposób pociągi jadące z Włocławka, Kutna, Warszawy, czy Łodzi docierałyby na dworzec Wschodni oraz Miasto. Dworzec Wschodni przejąłby wówczas funkcję dworca Głównego - tu kończyłyby bieg pociągi jadące od strony Bydgoszczy i Inowrocławia. Dworzec ten ma stosunkowo dobre położenie i dobre połaczenia komunikacją miejską z różnymi częściami miasta. Pociągi jadące od strony Jabłonowa, Grudziądza, Sierpca i Włoclawka (nową trasą) nadal kończyłyby bieg na dworcu na lewym brzegu Wisły. Ciekawe, co na to specjaliści od BiT City:-)
Mirosław Marzy/fantazjuje to czemu ja nie moge...
Więc...
1. Jeżeli miała by odbyć się taka impreza/Sylwester z KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ to najlepszym wyjściem był by przejazd eNką. Jeżeli takowy pojazd będzie przystosowany do jazdy z pasażerami to można myśleć...Ale to musi być na 100% pewny pojazd...
2. Opcją jest PR110 tu można też zainwestować oraz szeroko zorganizować taką nockę...
3. Jeżeli nie było by ani eNki ani PR110 można też zacząć rozmowy z Innymi zakładami Komunikacji Miejskiej w regionie. Tu np. można rozmawiać z MZK Bydgoszcz. Mają duża sieć tramwajową eNke na chodzie przynajmniej mieli...Myślę że taka impreza miała by duże zainteresowanie ponieważ Typowo komunikacyjnych jest mało...
To Tyle co wyfantazjowałem
Wznowienie kursowania linii nr 1 oraz zmiany na linii nr 3
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu informuje, że od poniedziałku 17 listopada 2008r. wprowadza następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej:
• Linia nr 3 kursować będzie na trasie od Elany do skrzyżowania ulicy Bydgoskiej i Sienkiewicza.
• Wznowią kursowanie tramwaje linii nr 1 na trasie od pętli Wschodnia do skrzyżowania ulicy Bydgoskiej i Sienkiewicza z częstotliwością co 22 minuty.
Nadal kursować będą autobusy linii nr 50.
http://mzk-torun.pl/index...nr_1i_nr_3.html
Bydgoski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej po raz kolejny ma przyjemność zaprosić na imprezę autobusową do Bydgoszczy. Impreza odbędzie się 5 czerwca br. w godzinach 16:00 - 0:00. Dzięki uprzejmości Miejskich Zakładów Komunikacyjnych, po mieście będziemy się poruszać autobusem Volvo B10MA #473. W czasie imprezy odbędzie się również grill na klimatycznej Smukale.
Koszt udziału w imprezie wynosi 10 zł, płatne przed rozpoczęciem. Osoby chcące zaszczycić nas obecnością na imprezie prosimy o wpisanie się na listę gości, dostępną na naszej stronie http://bkmkm.bydgoszcz.pl. Jest to warunek konieczny.
Impreza przeznaczona jest dla osób pełnoletnich.
W czasie imprezy odbędzie się grill, na klimatycznej pętli Smukała.
Początek i koniec imprezy zaplanowaliśmy na zajezdni przy ul. Inowrocławskiej. Pierwszy punkt naszej podróży to Dworzec Główny PKP. Nasza trasa liczyć będzie ponad 95 km, zaplanowaliśmy również blisko 30 fotostopów dla amatorów fotografowania.
Szczegółowe informacje, rozkład jazdy, regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne bieżące informacje na naszej stronie http://bkmkm.bydgoszcz.pl
Zakończył się ogłoszony przez ZKM Gdańsk konkurs „Pomaluj tramwaj” dotyczący pomysłu na malowanie 35 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów 120Na z bydgoskiej PESY, które wkrótce pojawią się w Gdańsku. W głosowaniu internautów zwyciężył projekt pana Artura Borówki, studenta z Gdyni.
Konkurs na propozycje malowania gdańskich tramwajów został ogłoszony na stronie internetowej Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. w połowie października 2009. Do 31 grudnia 2009 r. internauci nadsyłali swoje prace drogą emaliową na adres: konkurs@zkm.pl.
Łącznie nadesłane zostały 62 projekty, które spełniały wymogi konkursu tj. zawierały barwy gdańskiej komunikacji miejskiej (czerwono-kremowe).
Głosowanie na najładniejsze malowanie tramwaju odbywało się na portalu Trojmiasto.pl i trwało 2 tygodnie (od 22.01.2010 – do 05.02.2010).
5 lutego 2010, w piątek głosowanie zostało zakończone, a zwycięzcą okazał się pan Artur Borówka, student z Gdyni, autor projektu nr 46. Projekt ten zdobył 22% wszystkich głosów tj. łącznie 1250.
Może jakąś toruńsko-bydgoską rozgrywkę?Podejrzewam, że część kolegów z Warszawy, kiedy chce sobie pograć w piątek po południu to musi jechać na spotkanie niewiele krócej niż jedzie się z Torunia do Bydgoszczy, względnie w drugą stronę.
Zgadza się - pociągiem z Torunia do Bydgoszczy wychodzi pół godziny. To tak jak przejechac z jednego końca Warszawy na drugi komunikacją miejską nawet krócej.
jestem ciekaw kiedy na naszej uczelni doczekamy się funkcjonalnych i strategicznie rozmieszczonych wydziałów, kiedy komunikacja miejska rozwinie na tyle w tym mieście na tyle żeby podroż na uczelnie był przyjemnością i żeby nie trwał wiecznie, nawet zima...
2 uniwersytety w mieście a komunikacja kuleje...wiecie ze np w poznaniu studenci każdego roku zostawiają równowartość budżetu miasta. Mając takie dofinansowanie, miasto może robić wiele m.in dla żaków. Tam życie studenta jest zupełnie inne, dużo lepsze niż np w Bydgoszczy, daleko Bydgoszczy do Poznania.
trzeba by 69 lub 57 podjechać do ulicy Fordońskiej a tam wsiąść w autobus 72 lub 77 i wysiąść na Kaliskiego
P.S. Na przyszłość polecam stronkę :arrow: gdzie znajduje się schemat komunikacji miejskiej w Bydgoszczy w połęczeniu z mapą na szego pięknego grodu i wyszukiwarką połączeń (którą znajdziecie pod tym adresem:arrow: ) można naprawdę łatwo znaleść połączenia
Ja jestem za tym żeby z metropolii wykluczyć Toruń
Bydgoszcz jest na tyle silna, żeby samodzielnie stworzyć metropolię wraz z okalającymi miejscowościami. Poza tym co to za metropolia, w której dwa najważniejsze ośrodki miejskie są oddzielone 30-40 km niczego? Jak wyobrażacie sobie zabudowanie takiej odległości, zwłaszcza, że budować można właściwie tylko po północnej stronie Wisły? A co z przeprawą przez Wisłę? Jedna w Bydgoszczy, a druga 40 km dalej?
Związek metropolitarny powinny tworzyć miasta, które tworzą jeden organizm, mają wspólną komunikację miejską i jadąc z jednego do drugiego nie widać kiedy jedno z tych miast kończy się, a zaczyna drugie.
Tylko jakby na to nie spojrzeć, Bydgoszcz już tworzy metropolię z mniejszymi miejscowościami, bo jak jeszcze może się do nich zbliżyć? Chyba tylko wchłaniając okoliczne miejscowości, na co one się zazwyczaj nie godzą.
Mówiąc o dwumieście nikt nie ma na myśli takiej metropolii, jaką Bydgszcz stworzyła z Fordonem i o zabudowie 40-kilometrowego pasa. Główną ideą jest cały czas wspólne pozyskiwanie środków (jak to jest planowanie przy budowie BiT, co daje tramwaj do 4donu, nowa linia tram w Toruniu i remont torów między miastami), współpraca, etc.
Pozdrowienia z Bydgoszczy i trochę informacji jak to jest tutaj.
Jazda jest darmowa na całą komunikację miejską ZDMiKP. Na podstawie legitymacji I stopnia jest wydawany bilet wspólnie przez PCK i MZK. Kiedyś był to roczny bilet
( trzeba było przynajmniej raz w roku oddać krew ), a teraz jest na zawsze do ostatnich dni.
Pozdrawiam.
Bardzo blisko, u naszych zachodnich i polnocnych sasiadow, kupujac jeden miedzyregionalny czy miedzymiastowy bilet kolejowy mozesz jeszcze korzystac z darmowej komunikacji lokalnej u celu podrozy... W tym samym dniu oczywiscie, ale to bardzo duzo. Szczegolnie gdy nie znasz danego miasta, nie znasz taryf i zasad miejscowej komunikacji miejskiej.
W PL jak bedziesz chcial dojechac z przesiadka we Wrzesni lub Poznaniu np do Warszawy, musisz kupic dwa bilety jezeli jedziesz osobowym i pociagiem wyzszej klasy oraz jezeli jedziesz pierwszy raz dodatkowo uczyc sie u niezbyt milej pani w kiosku jak zaplacic za przejazd metrem bo zadnej jasnej informacji na stacji metra nie uswiadczysz...
Nadzieja sa niesmiale i pojedyncze przypadki ulatwiania zycia podroznym. W Toruniu i Bydgoszczy na bilet kolejowy z jednego miasta do drugiego mozna przez godzine po dojechaniu do drugiego miasta korzystac z darmowej komunikacji miejskiej. Nie wiem tylko jak kanar w autobusie odczyta godzine dojechania np do Torunia, na biletach PKP takich informacji nie ma. Moze dyzurny ruchu lub kasjerka wpisuje godzine przyjazdu na dworcu??? Nie znam szczegolow bo nigdy nie korzystalem, ale dobrze ze chociaz probuja
Polish dream...
To moge mowic o szczesciu.
Z mojej miejscowosci( wsi ) do tabliczki Centrum w Bydgoszczy mam 9km. Dojazd do pracy samochodem bedzie mi zajmowac okolo 20-30 min. Komunikacja publiczna dobrze rozwiazana, PKS jezdzi z duza czestotliwoscia. Dodatkowo kursuje prywatny Busik, a w planie do 2004 jest przewidziana linia miejska.
Co do szkoly i przedszkola to juz calkowita radosc. Moja dzialka sasiaduje z terenem szkoly. Jest to podstawowka, gimnazjum i przedszkole. Mam wstawiona furtke tak ze moja pociecha bezposrednio z naszej dzialki przenika w przeciagu kilku minut do budynku szkoly.
Pozdrawiam
Maciej
Bydgoszcz jest najstarszym polskim miastem z granic II RP, w którym powstała komunikacja tramwajowa. Istnieje ona nieprzerwanie od 1888 r. Z polskich miast w obecnych granicą straszą komunikację tramwajową ma jeszcze Szczecin. Zaś co do okolic Bydgoszczy to oprócz Torunia i Grudziądza do lat 70-tych XX w. tramwaje istniały również w Inowrocławiu. Niestety decyzją Gierka we wszystkich miastach poniżej 100 000 mieszkańców tramwaje polikwidowano. Z wszystkich mniejszych miast "uratował się" tylko Grudziądz.
Muszę też sprostować liczbę miast z komunikacją tramwajową. Razem jest to 14 miast i to licząc cały Górny Śląsk jako jeden organizm miejski oraz nie wliczając podłódzkich miasteczek. Poczynając od największych miast są to kolejno:
1) Warszawa
2) Kraków
3) Łódź (wraz ze Zgierzem, Pabianicami, Aleksandrowem Łódzkim i Ozorkowem)
4) Wrocław
5) Poznań
6) Gdańsk
7) Szczecin
8) Bydgoszcz
9) Katowice wraz z aglomeracją śląską
10) Częstochowa
11) Toruń
12) Elbląg
13) Gorzów Wielkopolski
14) Grudziądz