JacekSo napisał(a) w wiadomości: ...
http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35681,1958016.html?nltxx=1077772&nltd...
-03-11-02-04
Ciechanowski Zakład Komunikacji Miejskiej dla podróżnych PKP
Podłącze się, bo mam pytanie a propos Ciechanowa: po kiego grzyba jest tam
linia 116? :-O
---
pzdr
Krzychu
Piotrków Trybunalski
bigos@friko7.onet.pl.NOSPAM
www.komunikacjapt.republika.pl
JacekSo napisał(a) w wiadomości: ...
http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35681,1958016.html?nltxx=1077772&nltd...
-03-11-02-04
| Ciechanowski Zakład Komunikacji Miejskiej dla podróżnych PKP
Podłącze się, bo mam pytanie a propos Ciechanowa: po kiego grzyba jest tam
linia 116? :-O
Kiedyś (ok.1991) była też linia 114. A co do pytania to również mnie od
długiego czasu gnębi ;-)
/s
Nawiązując do wypowiedzi szanownego grupowicza:
Dnia Sun, 25 May 2008 13:07:25 +0200, gość o kryptonimie
Łukasz Stefańczyk napisał(a) na grupe dyskusyjną pl.misc.transport.miejski:
i jak czytam tak
jednostronne posty jak powyżej pana wizytatora ze stolycy, to zastanawiam
się co on naprawdę widział, a co tylko kiedyś słyszał i powtarza.
pragnę nadmienić, że podróżuję trochę po naszym pięknym kraju osobiście,
chciałbym częsciej, ale jest to technicznie nie wykonalne.
Obserwuję, tak jak każdy pasażer. Wystarczy skorzystać z komunikacji
miejskiej w dowolnym mieście aby od czasu do czasu spotkać pasażerów
wymieniających poglądy, mówią, że ten egzemplarz to złom, ale chwalą też
nowe pojazdy mówiąc, że fajne, że nowe, że pachnie świeżością. Kolejne
obserwacje to autobusy w Ciechanowie i Ostrołęce.
Od razu nadmieniam że nie jestem hobbystą taboru i nie znam się na modelach
autobusów, nie wczytuję się w tabliczki znamionowe i jest mi obojętne
szczerze klikając czy jadę Ikarusem 280 czy Jelczem M181, jednak.
Mam kilka pytan do szanownych grupowiczów:
1) Które miasta mogą się pochwalić komunikacją miejską, tabor jest w 100%
wymieniony na nowy (wiek jednocyfrowy) ?
2) W których miastach poniżej 100.000 mieszkańców jest komunikacja miejska
kursująca z częstotliwością co 30 min lub częsciej na popularnych miejskich
trasach tupu: centrum/rynek <- dworzec PKP ?
vredny wrote:
| W jakich miastach i u jakich przewoznikow kursuja jeszcze Jelcze
| PR110? Moga byc tez PKS czy prywaciarze.
| Qrde, moj sentyment do tych busow rosnie odwrotnie proporcjonalnie do
| ich ilosci w Opolu. Obecnie jest ich juz najwyzej 6, a
| najprawdopodobniej tylko 2 czynne.
| Oprocz Opola:
| Wroclaw MPK (1 szt.)
| Wroclaw - darmowe linie do Tesco, min. 2
| Zabrze - jak sie ta firma nazywa?
| co jeszcze?
| pzdr
| Marek Drewniak
| (0-77) 4421856
| vre@poczta.onet.pl lub
| MarekDrewn@interia.pl
W Bielsku-Bialej w MZK jezdzi okolo 10-15 (nie jestem pewien, ale czesto
mozna je spotkac)
Na PKS'ie w Bielsku tez jezdza, ale nie wiem ile
Oprócz tego PR110 sa takze w posiadaniu ZKM Ciechanów sp. z o.o. Wiem, bo
ostatnio jechalem. Srodek jak w tych co jezdzily w Warszawie 15 lat temu. Na
zewnatrz sa pobklejane reklamami.
Pozdrawiam
Pawel Zadrozny
bus2@enter.net.pl
Komunikacja miejska w Rembertowie:
http://bus2283.w.interia.pl
Witam,
Mam pytanie: Czy istnieją pojazdy (poza rowerem i hulajnogą) którymi
można się poruszać nie mając (a własciwie mając zabrane) prawa jazdy?
Z góry dzięki.
Sad wydajac "zakaz prowadzenia poj. mech." okresla typ i rodzaj pojazdow.
Jezeli zabrania np. prowadzenia samochodow osobowych, to nalezy kupic np
cieniasa VAN lub zamontowac kratke ;-)
Jesli wszelkich pojazdow mech. to pozostaja jeszcze rolki oraz komunikacja
miejska Ciechanow.
Jesli prawo jazdy zostalo jedynie cofniete np. punkty karne, nalezy szybko
wyrobic nowe.
pozdrawiam
tomasz
Osoby niepełnosprawne a bariery komunikacyjne
Osoby niepełnosprawne a bariery komunikacyjne
Osoby niepełnosprawne w swoim codziennym życiu napotykają na bariery
komunikacyjne i wręcz nietolerancje ze strony innych uczestników ruchu
drogowego. I tak np. na ul. Tatarskiej w Ciechanowie w stronę chodnika na
tzw. kładkę jest przejście dla pieszych.
Osobiście byłem kilkakrotnie narażony na potrącenie na tym przejściu przez
samochód i to niezależnie od typu wózka jakim się poruszam. Kilka razy o mały
włos nie zostałem potrącony przez samochód z literką L na górze (!!!).
Ostatnio miałem sprawę w Sądzie Grodzkim z kierowcą. Podałem numery tego
samochodu na policję, a resztę spraw załatwiła sama policja. Kierowca tego
samochodu został ukarany przez Sąd Grodzki. Na pewno na przyszłość będzie
zwracał baczną uwagę na osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich na
przejściu dla pieszych. Miałem także przygodę ze Strażą Miejską i Policją.
Którzy orzekli że ul. Tatarska jest drogą szybkiego ruchu, a przecież ta
ulica znajduje się w Centrum Ciechanowa. Straż Miejska i Policja nakazała mi
ponieważ jechałem elektrycznym wózkiem inwalidzkim, bezwzględne opuszczenie
jezdni i zjechanie na chodnik.
Na nic nie zdało się moje tłumaczenie że jazda chodnikiem { przeciskanie się
pomiędzy ludżmi } jest trudne i zarazem niebezpieczne dla przechodni.
Jak tu wyjść z tej sytuacji, nie narażając ani jednej ani drugiej strony.
A może tak jak kiedyś mi powiedziano „Kaleka to powinien siedzieć w domu „.
Co do biletów miesiecznych to jestem pełen podziwu, zwłaszcza jesli chodzi o
porównanie ze stolicą. Po co dawać fory stolicy tam bilet kosztuje 66 złotych
te dwa złote to se w buty wsadżcie( moi mili radni), albo jeszce głebiej.Jeśli
chodzi o serwis komunikacji miejskiej to porównajcie sobie to co daje stolica i
to co daje Ciechanów taka drobna różnica , a cieszy i to by było na tyle. I
jeszce jedno w Warszawie zarabia sie trzy , a czasem cztery razy tyle co w
naszym powiatowym mieście.
No cóz koszt to koszt realia ekonomiczne są nie ubłagane, dobrze wiwat radni,
wiwat wszystkie stany.
Jasne, szpital jest utrzymywany z naszych pieniędzy, a komunikacja miejska w
Ciechanowie jest utrzymywana z .....naszych pieniędzy. Dla mnie nie ma
znaczenia, czy te pieniądze pochodzą z NFZ-u czy ze Starostwa, sa z jednego
źródła, ze środków publicznych. A tramwaj w Ciechanowie to chory pomysł, tak
jak chore jest to miasto. Lepiej zajelibyście się kultura, której w tym miescie
brak. Jest przeciez taki piekny zamek, na którym prawie nic sie nie dzieje. A
czy jest w Ciechanowie jakis sympatyczny lokal gdzie można pójść ze znajomymi?
A kino? Cuchnące, stare, a'la późny Gierek. Tramwaj, uhhhhhhhaaaaaa!
A ja się cieszę, i już!
Dziekuję Panu Waldemarowi Wardzińskiemu, za to że jest Prezydentem Naszego
Miasta Ciechanów. Należy się jemu podwyżka wynagrodzenia za jego trudną i
odpowiedzialna pracę . Poświęca sie dla naszego wspólnego dobra, a my wdzięczni
za jego pracowitość i oddanie dla mieszkańców i miasta szczerze się radujemy,
że jest i rządzi. Przecież wybrany został przez mieszkańców miasta. To nie z
jego przyczyny od pierwszego stycznia rosną: stawki podatku gruntowego i od
nieruchomości, ceny wody i za odprowadzenie ścieków oraz wywóz smieci, opłaty
czynszowe za mieszkania komunalne i TBS, bilety komunikacji miejskiej, opłaty
za usługi komunalne i wywóz śmieci oraz ogrzewanie z PEC. Dziękujemy Tobie
Panie Waldemarze, że za nasze pieniadze, z naszych kieszeni miasto rośnie w
siłę a prezesom spółek komunalnych żyje się coraz dostatniej. Pozdrawiam
malkontentów.
Po uwielbienu deptania symboli narodowej wiary i tradycji naszego
miasta, teraz wdraża się nowy typ uwielbienia - u nas trzeba wsiadać
przodem, a kierowca ma być surowym sędzią i strażnikiem nowej
religii wsiadania (przodem do tyłu, zamiast - jak przez
dziesięciolenia komunikacji miejskiej - tyłem do przodu).
W Ciechanowie więc zaczyna pod przymusem obowiązywać zasada: "tyłem
do przodu". Jeśli tak dalej władza się rozkręci, to po niedzieli
zacznie wymagać pod groźbą mandatu ponuro urzędowo (!) nadętych
twarzy swej straży...,
... żeby ciechanowianie nawet "to" robili obowiązkowo od góry do
dołu, gdy czasami robią odwrotnie, od dołu do góry.
Najpierw nakazują "od tyłu do przodu". Jutro mogą nakazać "od dołu
góry". Zakaz "tego" jak przeważnie, tzn. "z góry w dół" albo "z boku
w bok", naruszy odwieczną zasadę swobody doboru pozycji. Na pewno
przyjedzie TV.
W Ciechanowie wieje teraz mrokiem (średniowiecza).
Dobranoc Państwu.
pętla miejska w Ciechanowie nie poprawi w sposób radykalny
komunikacji w mieście.Rozwiązania typo "Pętla" albo po rosyjsku
KALCO zdają egzamin w miastach typu Paryż czy Moskwa budowanych na
planie słońca.Takie miejskie pętle umożliwiają szybkie
przemieszczanie się ruchu ulicznego na określone ulice wylotowe lub
zbiegające się do centrum.
Problemem Ciechanowa będzie brak obwodnicy miasta.Żadne "pętle " w
Ciechanowie nie zmniejszą znacząco natężenia ruchu na 60.Bo jeśli
ruch samochodowy zostanie "zebrany" z kierunku Płocka w okolicach
Pęchcina to i tak główny potok samochodów dotrze w okolice ulicy
Pułtuskiej na skrzyzowaniu z Armii krajowej by dalej jechać 60 w
kierunku Gołymina.
pare ładnych lat mieszkalam w olsztynie i tam musze powiedziec ze
podejscie kierowców do pasazerów bylo inne. widzac ze ktos biegnie
do autobusu zawsze czekali, nie bylo takiej sytuacji ze przed nosem
odjezdzali. tu w ciechanowie nie korzystam z uslug komunikacji
miejskiej wlasnie po 2 przykrych incydentach. wole sie przejsc.
Wiem, że prawdziwy potencjał miasta nie leży w decyzjach miejskich władz tylko w pracy każdego pojedynczego człowieka, który w Ciechanowie zarabia na siebie pieniądze. Wystarczy im nie przeszkadzać, żeby była i praca i rozwój i automatyczna promocja miasta.
Jako radny skupiłbym się głównie na transporcie- w ramach prawa przyspieszył budowę zaplanowanych już nowych ulic, które ułatwią obrotnym zarabianie pieniędzy przez zaoszczędzenie im czasu na przejazdy. Będę zwracał uwagę na konkurencję na polu komunikacji miejskiej- nic nie stoi na przeszkodzie żeby takich firm zabiegających o klienta ceną i jakością usług było w Ciechanowie kilka.