logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiikomunikacja prywatna busów z KrasnegostawuKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKIKomunikacja interpersonalna-psychologia rozwojowa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sklepabc.htw.pl
  • renessme



    Mogą też być dodatkowe tramwaje puszczone. Przy tej ilości ludzi jest to nawet całkiem prawdopodobne. Tramwaje takie jeździły i po koncercie Metalliki i Pearl Jamu.
    Obietnice takich tramwajów były przed Portugalią, ale były chyba dwa dodatkowe... Żadna wielka różnica przy takiej masie ludzi niestety.


    Mecz Polska-Belgia w Chorzowie w dniu 17 listopada 2007 r.



    W związku z organizacją meczu piłkarskiego Polska-Belgia na Stadionie Śląskim w Chorzowie w dniu 17 listopada 2007 r. (sobota) o godz. 20:30, komunikacja miejska funkcjonować będzie następująco:

    1. Linie tramwajowe 6, 11 i 41 będą kursować wg rozkładów jazdy na soboty, zwiększona zostanie pojemność taboru oraz uruchomione zostaną dodatkowe kursy w godzinach wieczornych.
    2. Przed meczem (w godz. 17-20) oraz bezpośrednio po zakończeniu meczu kursować będą dodatkowe tramwaje oznaczone literą "S", które kursować będą na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Stadion Śląski - Katowice Plac Wolności.
    3. Tramwaje linii 11 oraz tramwaje dodatkowe S od godz. 15 obsługiwać będą dodatkowo przystanek Katowice Rynek (stanowisko dla kursów nocnych przy DH Skarbek).
    4. Autobusy linii 820, 830 i 840 przez cały dzień obsługiwać będą dodatkowo przystanek Chorzów AKS. Na tych liniach uruchomione zostaną również dodatkowe kursy w godzinach wieczornych.

    Na wszystkich liniach oraz w tramwajach dodatkowych obowiązuje odpłatność zgodnie z Taryfą KZK GOP.



    Wy chcecie wydłużać pociągi z Bytomia do Opola, a nawet w PKP PR nie da się pociągów rel. Gliwice - Kędzierzyn do Opola choć są bezpośrednie pociągi przez Strzelce.
    Pomysł może i dobry, ale dlaczego akurat z Bytomia? Jeżeli nawet z Katowic "niedasię" zorganizować takiego połączenia, to dlaczego miałoby się dać ? Przypomniała mi się odpowiedź jednego gościa z PRu podczas konferencji po 150 leciu kolei w Rybniku, gdy na pytanie o przedłużenie pociągów z Racibórz/Wodzisław - Katowice chociażby do Częstochowy albo Krakowa padła odpowiedź "niedasię".

    Już nie mówię o tajnych połączeniach tak jak Wodzisław - Oświęcim (gdzie w Katowicach jednostka z pociągu 820 po zmianie drużyny przechodzi na poc. nr 43020) czy Kędzierzyn - Wrocław, o których wiedzą prawie wszyscy tam podróżujący. Takie tajne bezpośrednie pociągi to szczyt debilizmu, choć w drugim przypadku PR tłumaczy się tym, że pociąg osobowy nie może jechać przez więcej niż 2 województwa, lecz chociażby pociag Katowice - Inowrocław jedzie przez 3 województwa, a pociągi z Herbów Nowy do Kępna przez 4 ...

    Jak już mówiłem pomysł dobry, ale warto by było pomyśleć o przedłużeniu pociągów w drugą stronę do Tarnowskich Gór. Wtedy TG zyskałoby bezpośrednie połączenie z Gliwicami, co by mogło stanowić konkurencję dla komunikacji miejskiej.




    Jeszcze jedno - cały czas piszecie o mieście. Weźcie pod uwagę, że to jest praktycznie tylko Wasze życzenie. To nie będzie miasto, bo dla 90% mieszkańców Gopu oczekuje związku - związku, który zajmie się wspólną promocją, komunikacją, infrastrukturą. Ale w żaden sposób nie chcą głębszej integracji.

    musze przyznac, ze mam w tym zakresie odmienne doswiadczenia i mowie tu o osobach ktore nie sa az tak zainteresowane jak przecietny czytelnik tego forum. Nie chodzi o to ze 90% domaga sie glebokiej intregracji ale raczej rozkladalo sie to pol na pol


    Co więcej, wielu np mieszkańców Gl boi się nawet takiej integracji - tj pod pozorem "dobra wspólnego" lokowanie (przez promocję) np inwestycji biurowych tylko w Kato, a Gl niech już się staną technopolis - a figa, my nie chcemy .

    no ok ale juz teraz wiekszosc zapowiedzi jesli idzie o inwestycje biurowe dotyczy wlasnie Kato, byc moze nawet te 90% o ktorych wspomniales we wczesnieszym fragmencie swojego posta


    @Rasgar: no ale bez przesady, jest to obszar zurbanizowany (w większości), ale nie miejski. Obszar miejski na takim obszarze to Buenos Aires, ale na pewno nie GOP .

    tu sie zgodze obszar miejski to tak na prawde tylko fragmenty glownie w takich osrodkach jak Katowice, Gliwice, Bytom


    Co do nazwy - właśnie przyszła mi na myśl moim zdaniem niezła nazwa - przez dodanie do Silesii końcówki -na. Silesiana. Nie można tutaj mówić o "zawłaszczaniu" sobie nazwy Śląska - bo w końcu Silesiana nie znaczyłoby, że to cały Śląsk, tylko, że na nim leży.

    no srednio mi sie podoba





    Wymiana drogowej nawierzchni w centrum miasta
    26.09.2008
    W tym tygodniu podróżujący samochodami i komunikacją miejską z Katowic w kierunku Bytomia i Świętochłowic stoją w korkach w centrum Chorzowa. Powód? Na odcinku drogi od początku estakady do skrzyżowania z ulicą Krakusa przeprowadzana jest wymiana nawierzchni.

    Z tego właśnie powodu ulica Katowicka była przeciążona, co wiązało się ze sporą ilością korków. Roboty powinny się zakończyć wcześniej, ale na skutek złych warunków atmosferycznych potrwają do dzisiejszego wieczora. Przypomnijmy, że ten odcinek trasy DK 79 w ciągu doby pokonuje ponad 30 tys. pojazdów. - Wszelkie prace przeprowadzane w tym rejonie wiążą się z problemami drogowymi. Jest to główna ulica i ruch na tym odcinku drogi zawsze jest spory. Naprawa złego stanu tej ulicy ze względów bezpieczeństwa musi się zakończyć przed okresem zimowym - mówi Bogusław Bernad, inżynier ruchu Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów.

    Prace na tym odcinku estakady to jednak nie koniec robót drogowych w centrum miasta. Od poniedziałku będzie bowiem wymieniana nawierzchnia drogi przy skrzyżowaniu ulic Katowickiej, Dąbrowskiego i Konopnickiej. Wiąże się to z utrudnieniami w ruchu pojazdów podróżujących w kierunku Katowic. Data zakończenia robót nie jest jeszcze znana.

    (res) - POLSKA Dziennik Zachodni

    http://chorzow.naszemiasto.pl/wydarzenia/902091.html



    Ale niesamowicie paradoksalne. Najpierw likwidują tramwaje bo transport szynowy jest nieopłacalny, a teraz wielce chce im sie kolejki. No i jak Jastrząb zauważył, na tramwaje nie umią znaleźć kasy (założe sie że nawet miliona nie oszczędzą albo nieznacznie więcej) a na to bez problemu.

    Komunikacja na odległość 2 lub więcej miast powinna być oparta głównie o kolej, natomiast wewnątrz-miejska czy do miasta ościennego (oczywiście tam gdzie nie da się koleją tego zapewnić) powino być to oparte głównie o tramwaje i potem autobusy jako uzupełnienie. Tzn. takie ja mam zdanie lecz moge się mylić
    Raz sam nawet narysowałem na mapce jak bym widział tramwaje w Rudzie, mam też wizje kolejki w mieście, lecz ona biegła by od Bytomia lub Zabrza aż do Katowic/Chorzowa, zapewniając jednocześnie sprawną komunikacje pomiędzy przynajmniej 5-cioma dzielnicami - tyle widziałbym przystanków. Ale to powinno być uzupełnienim podstawowej linni SKM jaka powinna biec przez Rude (Gliwice-Katowice).

    Heh troszke off topicu zrobiłem więc przepraszam



    Koncert grup Linkin Park i Pearl Jam w Chorzowie w dniu 13 czerwca 2007 r.


    W związku z organizacją koncerntu grup Linkin Park i Pearl Jam na Stadionie Śląskim w Chorzowie w dniu 13 czerwca 2007 r. (środa) od godz. 19:00 (wejście od godz. 15:00), komunikacja miejska funkcjonować będzie następująco:

    Linie tramwajowe 6, 11 i 41 będą kursować wg rozkładów jazdy na dni robocze, zwiększona zostanie pojemność taboru oraz uruchomione zostaną dodatkowe kursy w godzinach wieczornych.
    Przed koncertem (w godz. 16-21) oraz bezpośrednio po zakończeniu koncertu kursować będą dodatkowe tramwaje oznaczone literą "S", które kursować będą na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Stadion Śląski - Katowice Plac Wolności.
    Autobusy linii 820, 830 i 840 przez cały dzień obsługiwać będą dodatkowo przystanek Chorzów AKS.
    Na linii 840 po zakończeniu koncertu uruchomione zostaną dodatkowe kursy w kierunku Gliwic (ok. godz. 23:20 i 23:45 z przystanku Chorzów AKS).
    Tramwaje linii 11 od godz. 13 oraz tramwaje dodatkowe zatrzymywać się będą na przystanku Katowice Rynek (stanowisko dla pociągów nocnych przy DH Skarbek w kierunku Stadionu Śląskiego).
    Na wszystkich liniach oraz w tramwajach dodatkowych obowiązuje odpłatność zgodnie z Taryfą KZK GOP.

    zdrodło: www.kzkgop.com.pl



    " />Po przeniesieniu części tematu do innego działu zniknęło info odnośnie tego, iż z tego co mi wiadomo nie ma już domków do wynajęcia na Rogoźniku. Oczywiście pole namiotowe, lub też szukanie noclegu na własną rękę wskazane:)

    Poniżej info odnośnie komunikacji miejskiej dojeżdzającej w miejsce koncertu

    Połączenia bezpośrednie z:
    BYTOM i PIEKARY ŚLĄSKIE - autobus nr 52,700 i wysiadka na przyst. Rogoźnik Osiedle lub linie 53,85,105 i wysiadka na przyst. Dobieszowice Skrzyżowanie
    BĘDZIN - autobus nr 721,722 i wysiadka na przyst. Rogoźnik Osiedle

    Połączenia pośrednie, wszystkie z przesiadką w Wojkowicach, przyst. Wojkowice Park
    BYTOM i PIEKARY ŚLĄSKIE - autobus nr 24,99,104
    SOSNOWIEC - autobus nr 88,100,935
    KATOWICE - autobus nr 43,133
    BĘDZIN - autobus nr 24,99
    a Wojkowicach wsiadacie w 52,700,721,722 i wysiadka na przyst. Rogoźnik Osiedle


    Rogoźnik nie jest ogromny, więc z trafieniem na miejsce, gdzie odbywa się fest nie powinno być problemu. Dla zmotorzowanych pojawią się strzałki wskazujące drogę. Nie powinno z tym być problemów również.

    Na feście będzie merch z Deaformeathing, Unhuman, EveryDayHate, Spook i pewno jeszcze coś, aczkolwiek dam jeszcze znać.

    Planowane godziny koncertów: piątek 17-22, sobota 14-24. Rzecz jasna tutaj mogą być jeszcze pewne zmiany, ale już na spokojnie i na bieżąco będę podawał info.

    Jeszcze jedna sprawa. Pilnujcie się nawzajem. Jak ktoś będzie robił bydło - traci zęby. Ochrona z nikim się nie będzie pierdoliła. Oczywiście, nie będzie chorych sytuacji z ochroną, bo dobrani są odpowiedni ludzie, aczkolwiek będą reagować z całą stanowczością na każdy akt robienia totalnego syfu.



    Zanim pojadą na cmentarzysko tramwajów
    dziś


    Pożegnalna przejażdżka popularną 'stodwójką'

    Pierwsze tramwaje typu 102Na na śląskie i zagłębiowskie tory wyjechały w maju 1970 roku. Przez blisko czterdzieści lat pokonały dziesiątki a może nawet setki milionów kilometrów, przewiozły niezliczone rzesze pasażerów. Fani komunikacji miejskiej żartobliwie nazywają je "ogórkami" lub "cyklopami". Ostatnie liniowe kursy "stodwójki" wykonają w czerwcu. Później będą służyć jako wozy techniczne.

    Nic dziwnego, że zaprzyjaźnieni z Wojewódzkim Portalem Komunikacyjnym fani postanowili zorganizować huczne pożegnanie tych modeli. - Taką okazję mamy raz na kilkanaście lat - mówi Maciej Makula z chorzowskiego Klubu Miłośników Transportu Miejskiego.

    Pożegnanie huczne, bo dwa ostatnie składy wciąż wożące pasażerów KZK GOP przejechały w sobotę ponad 150 km, czyli prawie połowę całej sieci torowisk w województwie śląskim. Zbiórkę chętnych na pożegnalną przejażdżkę (okazjonalny bilet kosztował 5 zł) wyznaczono tuż przed godz. 9 przy katowickim dworcu kolejowym. Ale najbardziej zagorzali sympatycy poruszających się po szynach pojazdów wsiadali już przy zajezdni w katowickim Zawodziu. A potem? W tłoku, przechylając się na łukach pomknęli przez Siemianowice Śląskie, Chorzów, Bytom, Rude Śląską, Zabrze, Gliwice, Katowice i Sosnowiec. Na każdym przystanku pasażerowie wykonywali setki pamiątkowych zdjęć.


    O tym, że miłość do komunikacji może być wielka przekonywali ci, którzy przyjechali z drugiego końca Polski. Motorniczy ze Szczecina, warszawiak czy konduktor z Gorzowa Wielkopolskiego spędzili całą noc w pociągu, by zdążyć na tę - jak mówili - nie lada gratkę.

    Jednak marzenia zakręconych na punkcie pojazdów szynowych zweryfikowało samo życie. W drodze powrotnej jeden z żegnanych wozów złamał pantograf. Na dodatek spod kół zaczęły wydobywać się kłęby dymu - zacisnęły się szczęki hamulcowe. Do zajezdni został odholowany przez drugi tramwaj.
    Krzysztof P. Bąk - POLSKA Dziennik Zachodni
    http://bedzin.naszemiasto.pl/wydarzenia/851675.html

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl