Bardzo dobrze widze sie zaczyna dziac...
szkoda ze 11-06 najprawdopodobniej znow mnie moze zabraknac w Tychcach aczkolwiek jeszcze na dzien dzisiejszy tj poniedzialkowy wieczor nie wiem na 100 % jak to bedzie...
Pozdrowionka ;) i do ew. zobaczonka
bo w sumie od Tychow tez dzieli mnie tylko praktycznie jeden autobusik komunikacji miejskiej... ;)
bo jesli chodzi o trase Wro Slask to juz jest ustalona z gory na ta date...
POZDRO 4 :cat: and alien & :afro: und :alucard: i :baby: czyli aLL Free & PoziEtieFF & PARTY PPL's
" />Nie wiem czy to było ale ludzie pytali o transport publiczny
Mecz Ruch-Górnik ("Derby Śląska") w Chorzowie w dniu 2 marca 2008 r.
W związku z organizacją meczu piłkarskiego Orange Ekstraklasa Ruch Chorzów - Górnik Zabrze ("Derby Śląska") na Stadionie Śląskim w Chorzowie w dniu 2 marca 2008 r. (niedziela) o godz. 16:00, komunikacja miejska funkcjonować będzie następująco:
Linie tramwajowe 6, 11 i 41 będą kursować wg rozkładów jazdy na niedziele, zwiększona zostanie pojemność taboru oraz uruchomione zostaną dodatkowe kursy.
Przed meczem (w godz. 13-16) oraz bezpośrednio po zakończeniu meczu kursować będą dodatkowe tramwaje oznaczone literą "S", które kursować będą na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Stadion Śląski - Katowice Plac Wolności.
Tramwaje linii 11 oraz tramwaje dodatkowe S w godz. 11-17 obsługiwać będą dodatkowo przystanek Katowice Rynek (stanowisko dla kursów nocnych przy DH Skarbek).
Autobusy linii 820, 830 i 840 przez cały dzień obsługiwać będą dodatkowo przystanek Chorzów AKS.
Na liniach autobusowych 30, 297, 657, 674, 820, 830 i 840 z uwagi na zwiększenie pojemności taboru nie będą kursować autobusy niskopodłogowe.
Na wszystkich liniach oraz w tramwajach dodatkowych obowiązuje odpłatność zgodnie z Taryfą KZK GOP.
GOP-ie pasażerowie komunikacji miejskiej mają gorsze warunki podróżowania od mieszkańców innych aglomeracji (np. trójmiejskiej). Jednym z problemów jest brak wspólnego biletu z koleją.
Pasażerowie często wybierają dłuższe podróże komunikacją autobusową, mimo że istnieje możliwość podróży pociągiem. Głównym tego powodem jest konieczność kupowania dwóch biletów (koszt to w sumie około 200 zł).
Rozwiązaniem byłoby wprowadzenie wspólnego/zintegrowanego biletu. KZK GOP przez długi czas wzbraniał się przed wprowadzeniem takiego, argumentując to m.in. "już za 4 lata wprowadzimy Śląską Kartę Usług Publicznych - wtedy wspólny bilet będzie możliwy". Ale pasażerowie potrzebuję tego teraz, a nie za 4 lata (szczególnie, że wszystko się może opóźnić (pod koniec 2008 miały być 3-4 lata, a pod koniec 2009 "już za 4 lata" - wg informacji przedstawicieli KZK GOP).
(...)
Tzn. tak: zdaję sobie sprawę, że istnieją organizacje takie jak smm ( swoją drogą jestem regularnym gościem na waszej stronie ). Chciałbym jednak zaprosić te stowarzyszenia, fora i portale do współpracy w budowie jednego i silnego portalu, wspólnie. Bo o ile stowarzyszenia takie mogą organizować konferencje i wykłady to ich siła przebicia jest mimo wszystko niewielka ( bez urazy ). Moja wizja jest taka żeby powstała witryna nie tyle kreowała nową społeczność co była ŚRODOWISKIEM w których te organizacje mogły by rozwinąć skrzydła ( mam na myśli nie tylko smm, gkw ale także różnorakich blogowiczów, kibiców śląskich klubów, forum komunikacji miejskiej etc. etc. ).
Do tego jednak potrzebna jest nie tylko współpraca ze strony tych stowarzyszeń, ale przede wszystkich konkretni ludzie którzy będą w stanie sprostać wyzwaniu jakim jest zbudowanie dużej witryny internetowej ( i przynajmniej póki co będą to robić za darmo...).
Co wcale nie znaczy, że nie mogę pomóc w jakikolwiek sposób smm, uważam tylko, że "w kupie siła".
ps zupełnie przy okazji - mogę zapytać jak "idą" prace przy spocie promującym Katowice i "Inicjatywa nr 1"?
Nie ma co zrzucać winę na Warszawę. Problem leży TUTAJ, a nie tam. Przykład pierwszy z brzegu - KZK GOP - jest NASZ, Warszawa nie ma nic do niego. I jak wygląda komunikacja organizowana przez ten NASZ podmiot? Lepiej nie mówić...
To co się dzieje na naszym kolejowym śląsko-dąbrowskim podwórku, to moim zdaniem wina m.in. Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego, który zleca przewozy kolejowe - i jak to wygląda? Dlaczego przez lata nic nie zrobił, a dopiero teraz zaczął myśleć o stworzeniu Kolei Śląskich? Dlaczego, skoro zarówno transport kolejowy zlecany przez Marszałka jest opłacany z naszych podatków jak i komunikacja miejska organizowana przez KZK jest opłacana z naszych podatków, przez tyle lat nie doczekaliśmy się spójnej wspólnej taryfy? O Bilecie Metropolitalnym nie wspominam, bo to jest kpina... Proponowałbym odczepić się od W-wy, a spojrzeć bliżej - tutaj panuje NIEDASIZM pełną gębą, a jak robi się już naprawdę nieciekawie, to zawsze można sobie ponarzekać na stolicę. Bardzo wygodne... Może zamiast tego trzeba wziąć stamtąd choć trochę przykładu?
Litości... Przecież on nie czepia się Warszawy, wręcz odwrotnie.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne i Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji będą sponsorami piłkarzy Śląska. Dzięki temu klub z Oporowskiej podwoi budżet.
Umowa między MPK i MPWiK a Śląskiem ma być podpisana jeszcze w tym tygodniu. - W czwartek lub piątek wszystko powinno być jasne. Czekam na sygnał, kiedy będziemy mogli się spotkać i sfinalizować umowę - potwierdza Antoni Kordos, prezes piłkarskiego Śląska.
Loga firm pojawią się podczas meczów na banerach wokół boiska oraz na koszulkach piłkarzy. Klub za to wzbogaci się o dwa miliony złotych. - Dopóki umowa nie zostanie podpisana, nie mogę ani zaprzeczyć, ani potwierdzić, że będzie to taka kwota - zaznacza jednak Kordos.
Umowa sponsorska MPK i MPWiK z piłkarskim Śląskiem wynika z zaangażowania się miasta w klub z Oporowskiej. Przypomnijmy, że projekt inwestycyjnego wejścia miasta w piłkarski Śląsk został jednogłośnie przegłosowany w połowie kwietnia.
- Ale jest to też wynik zmiany wizerunku klubu, który stał się bardziej wiarygodny. Obie spółki komunalne postanowiły promować się przez piłkę, bo to bardzo skuteczny sposób reklamy - mówi Michał Janicki, dyrektor departamentu spraw społecznych w urzędzie miejskim.
Zespół, który teraz gra w drugiej lidze, najpóźniej za dwa lata ma występować w ekstraklasie. Aby tak się stało, drużyna musi zostać wzmocniona. Przed rozpoczętym niespełna dwa tygodnie temu sezonem sprowadzono jednak zaledwie dwóch zawodników - na więcej klubu nie było stać, bo jego budżet wynosił zalewie dwa miliony złotych. Dzięki umowie z MPWiK oraz MPK budżet zostanie więc podwojony. Znaczna część pieniędzy od spółek komunalnych ma zostać przeznaczona na transfery.
- Okienko transferowe niebawem się zamyka, ale może uda się jeszcze kogoś sprowadzić - opowiada prezes Kordos. - Na pewno jednak zimą zespół zostanie wzmocniony. Może uda się do tego czasu namówić inne firmy do zaangażowania się w Śląsk - dodaje.
Hmm, wszystko ładnie-pięknie, ale zobaczymy, co z tego wyjdzie w praniu ;)
" />Jak można poruszać się po śląsku (miedzy katowicami a gliwicami na przykład). Pewnie jest jakaś komunikacja miejska, można kupić bilet dniowy czy coś w tym stylu? Dzięki
" />
"> to som my w doma yno po co były te wcześniejsze wycieczki pod adresem władz miasta?
Bo dla mnie same cięcia linii to nie reforma komunikacji tak jak zamkniecie zakładu to nie restrukturyzacja.
">Z tego co się orientuję to takie projekty są rozważane linia szybkiego tramwaju wel kolei Łabędy - docelowo Pyskowice - Sośnica z odnogą do Nowych Gliwic. Linia całkowicei nie ingerująca w Ruch samochodowy....
Uzupelnieniem takiego systemu powinny wlansie byc tramwaje, oczywiscie przy jaknajmniejszej ingerencji w Ruch smaochodowy. Tak ejst na swiecie.
">Co do ostatnij rzecy, pzreca som piszerz teksty o liberalnych (wtykając mi między wierszami) toz Ci tak odpisuja ...Jakech Cię urazioł to wielki sorki..
Nie urazilś, dyskusja to nie wzjemne poklepywanie sie po plecach.
">Nojważniyjsze że w pewnych sprawach poradzymy sie dogodać.
Mysla, ze do przyjecia w naszej dyskusji jest projekt powstania jako kregoslupa transportu na przemyslowym Gornym Śląsku Kolejki miejskiej na kształt SKM w Trojmiescie czy kolei mazowiekciej. Rewelacją okazał sie szynobus Flirt miedzy Tychami a Katowicami. Tego typu połączenia to konieczność. Dodatkowo połaczenia docelowe powinny być realizowane przez nowoczesne tramwaje prowadzone w sposób jak namniej kolidujący z innymi ciągami komunikacyjnymi. Choć osobiscie uwazam, ze z centrów miast jednak busy i auta powinny się wycofywać chocby z wzgledu na szczuplosc miejsc parkinogwych etc. Reforma ktora mi sie amrzy to jednka projekt ogromny oi do ruszneia tylko w przyapdku jendolitego dzialani wszyskich miast obecnie wchodzących w sklad GZM a tymczasem te tuki od x lot nie umiom lączonego biletu robic
">Co do dostosowanio transportu to z tego co wiym to prezydent Stania wetnoł się co do tramwajó skuli tego, że chcieli ino remontowac linia na osi wschód zachód a niy te dla Rudy najistotniejsze czyli płn - płd (9 i 18)
No a tak naprowda tak naprowdy idzie o kasa keryj w mieście ni ma...
No ostatnio zaczeli myslec nieco logiczniej rezygnujac z budowy aquaparku Oti moze i z banami wymysla rozsadne modus vivendi. Kasa w miescie jest ale mysle ze w znacznej czesci pochlania ja absurdalny rozrost biurokraji