Użytkownik Paweł Więcek <co@vmh.netw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b08sma$93@hekate.rlyeh.org...
Nie. We Wrocławiu na ten przykład nigdy nie było żadnego WPK. Zawsze
przewoźnik był miejski i daleko swoich macek poza miasto nie wystawiał
(no, 104 i 115 docierały kawałek drogi od miasta).
Bo inne maista w byłym woj. wrocławskim nie maiły własnej komunikacji, więc
nie potrzeba było WPK.
Paweł
--
pzdr
Krzychu
Piotrków Trybunalski
bigos@friko7.onet.pl.NOSPAM
www.komunikacjapt.republika.pl
Użytkownik BartekW <b@4it.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqqk7v$7j@news.tpi.pl...
Cytat za http://komunikacja.radom.pl
Nietypowy objazd dla autobusów miejskich
Nietypowym objazdem musiały kursować autobusy komunikacji miejskiej w
Święto
Niepodległości. Około godziny 22:00 na skrzyżowaniu ulic Malczewskiego i
Kelles-Krauza zderzyły się dwa samochody osobowe, całkowicie blokując
przejazd ulicą Malczewskiego. Przez ponad godzinę samochody osobowe były
zawracane przez policję. Autobusy jadące od strony Resursy musiały
zjeżdżać
do zatoczki przystankowej po lewej stronie jezdni, a następnie po chodniku
wyjeżdżać na przejście dla pieszych na ulicy Wernera. W przeciwnym
kierunku
trzeba było wjechać pod prąd na południową jezdnię ulicy Wernera i po
chodniku dojechać do przystanku.
Oczywiście chodniki były wylane z asfaltu, a nie z płyt albo z kostki, więc
autobusy nie zniszczyły chodników i nie będzie trzeba ich naprawiać i
ponosić kosztów, których pewnie i tak ubezpieczyciele by nie pokryli????
pzdr
Krzychu - Piotrków Trybunalski
bigos@friko7.onet.pl.NOSPAM
www.komunikacjapt.republika.pl
ara_belka napisała:
> Byc moze bede musiala przeniesc sie do Lodzi i w zwiazku z tym bede chciala
> wynajac pokoj/kawalerke - oczywiscie jak najblizej centrum (piotrkowska), a
> zupelnie nie znam miasta...
To skomplikowane pytanie i nie potrafię Ci pomóc nie pisząc kilkustronicowego
elaboratu... Możesz zacząć od przejrzenia tego forum - ostatnio coraz częściej
ktoś pisze, że będzie się przeprowadzać do Łodzi i na niektóre z pytań o miasto
nawet są tu odpowiedzi :)
Warto zaopatrzyć się w plan miasta, żeby mieć pojecie o jakich dzielnicach,
osiedlach, ulicach się pisze. Zresztą, jak rzucisz okiem na plan, to
zorientujesz się, gdzie dociera komunikacja miejska. A jeśli "zesłanie" do Łodzi
będzie już prawie pewne, to poświęć weekend, przyjedź tutaj i sama się
przekonaj, jak kilka przykładowych, opisywanych tutaj miejsc wygląda - o tym już
plan miasta nie opowie...
Zapraszamy :)
szybkie, nowoczesne tramwaje
Czego życzą sobie ludzie? No czego? Szybkich tramwajów! Może TO trafi do
niektórych łbów tam u góry.
www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=632
Świąteczna akcja
2004-12-26
W dniach 21 i 22 grudnia br. MPK- Łódź Spółka z o. o. zorganizowało
świąteczną akcję na trasie linii komunikacyjnej A obsługiwanej przez pojazd
turystyczny- replikę zabytkowego tramwaju Herbrand. Wszyscy chętni
pasażerowie mogli wybrać się na darmową przejażdżkę ulicą Piotrkowską, a w
pojeździe czekały na nich dodatkowe atrakcje – Mikołaj Rzecznik przyjmujący
wszelkie życzenia dotyczące komunikacji miejskiej oraz pyszne cukierki
rozdawane przez Śnieżynki. Pasażerowie życzyli sobie przede wszystkim, aby
ulicami Łodzi jeździły szybkie, nowoczesne tramwaje i autobusy oraz ceny
biletów nie były zbyt wysokie.
Oczywista oczywistość. Aby Piotrkowska była pełna ludzi musimy ich
zachęcić do przyjazdu i zaproponować rozrywkę - różną.
Kto chce i lubi komunikację miejską - niech ją wykorzystuje.
Jeżeli nie będziemy akceptowali ludzi, którzy chcą korzystać z
samochodów prywatnych i nie damy im możliwości zaparkowania np przy
Zachodniej na porządnych parkingach to oni nie przyjadą.
Możemy "wymuszać" na ludziach pewne zachowania ale nie może to być
robione wbrew akceptowanym przez większość preferencjom. Czyżby Pan
Prezydent zapomniał że walczył o wolność wyboru...
Co z naszą Piotrkowską?
PO pierwsze rozpędzić całą ta fundacje ulicy Piotrkowskiej.trzeba przywrócić
dawny handlowy charakter ulicy.Piotrkowska zawsze była centrum handlowym a przez
to deptakiem.Sklepy, sklepy i jeszcze raz sklepy.Oddać ulice handlowcom a nie
restauratorom .Puścić komunikacje miejską-autobus. Handel przywróci tej ulicy
świetność.To może być jeden wielki pasaż handlowy od Galerii do Manufaktury a
nie pseudo pomnik Łodzian z niezliczoną liczbą słabych barów
Na kilku ważnych szlakach komunikacyjnych w Piotrkowie, które mają dobrą
nawierzchnię układana jest tzw. warstwa zabezpieczająca specjalnej substancji
uszczelniającej. Nie jest to tradycyjny nowy dywanik asfaltowy. Dobre
nawierchnie zabezpiecza się właśnie po to, aby przez kolejne lata nie miały na
nie wpływu czynniki atmosferyczne i by długo służyły kierowcom. Płaci za te
prace Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Koszt tych prac jest niewielki, rzędu
10 zł/m2 w porównaniu z wykonaniem nowej nawierzchni.
We wrześniu przewidywane jest nasilenie prac drogowych na terenie miasta,
kierowcy pewnie nie będą zadowoleni. We wrześniu będą niższe temperatury, które
są warunkiem dobrego wykonania nowych dywaników.
Dyrektor się nie sprawdził?
W dzisiejszej GW Urząd Miasta Piotrkowa Tryb. zamieścił ogłoszenie, że
poszukuje osoby na stanowisko dyrektora
Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Czyżby dotychczasowy się nie sprawdził?
Oj joj joj joj, oj joj joj .
Tak na marginesie na swoje pismo sprzed 44 dni nie otrzymałem jeszcze
odpowiedzi. Ech, ta arogancja władzy, poprostu obezwładnia.
A może to nowa strategia przyjaznego traktowania petenta tylko ja się na tym
nie poznałem?
Nikt nie przejmuje MZK.
MZDiK, który ma siedzibę w dawnym budynku WORD-u przy ul. Dworskiej
(chociaż z adresem Belzacka 176-178), ma od Nowego Roku przejąć od
MZK rolę organizatora komunikacji, czyli układanie tras linii i ich
rozkładów, sprzedaż biletów, kontrolę, itd.
MZK ma być tylko pzewoźnikiem - jednym z kilku, żeby nie było
monopolu. A MZDiK ma pilnować, żeby wszyscy przewoźnicy jeździli na
tyych samych zasadach - wspólny bilet, jednolicie oznaczony tabor,
itp.
Mam nadzieję, że doczekamy się w Piotrkowie normalnej komunikacji
miejskiej. :)
Szanowny Ankieterze042,
w moim poście starałem się przekazać zrównoważone ilości myślenia
zdroworozsądkowego i ironii i ta część wypowiedzi była ironiczna, do momentu
odczytania Twojego pytania. No bo jak się tak zastanowić, to skąd
przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej w innych miastach mają środki na zakup
odpowiednich ilości tychże pojazdów?? Zakładam, że z wypracowango lub
przewidywanego do wypracowania zysku. W pierwszym przypadku przewoźnik "płaci"
gotówką, w drugim zaciąga kredyt bankowy lub posiłkuje się inną formą
finansowania zewnętrznego (emisja obligacji, leasing). Przyjmuję założenie, że
prowadzenie przedsiębiorstwa przewozowego opiera się na chęci zysku, a zatem
przedsiębiorca kalkuluje, że używając zakupionych nowych autobusów wypracuje
zsyk, którym podzieli się z dostawcą kapitału. Na oczekiwanej przez siebie
liście przewoźników, których na to stać możesz wpisać wszystkie firmy, które
potrafią opracować rentowny system komunikacyjny plus takie, które chcesz
dotować ze swoich podatków. A jeżeli listę nadal masz pustą (a mocno w to
wierzę) to znaczy, że warunki przetargowe które opisałem są zbyt wyśrubowane jak
na Piotrków, i należy je odpowiednio zliberalizować, aby były dopasowane do
piotrkowskich warunków. Ale udawanie, że wiekowe niskopodłogowce są sprawniejsze
od wiekowych minibusów to hipokryzja.
miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,2989280.html?nltxx=1078274&nltdt=2005-10-28-02-05
Wśród nielicznych, tzw. szarych obywateli, którzy włączyli się do dyskusji, jest
Radomir Jasiński. Tak się do niej przyłożył, że pod jego postulatami podpisała
się Izba Przemysłowo-Handlowa Ziemi Radomskiej oraz urząd miejski.
- I dobrze, że się ze mną zgadzają. Im więcej głosów w tej sprawie, tym lepiej -
mówi Jasiński. Jest naukowcem (specjalistą z dziedziny chemii), więc nie dziwi
fakt, że stawia na rozwój Radomia jako lokalnego ośrodka badań i postuluje
powołanie w mieście uczelni humanistycznej - Akademii Pedagogicznej jako zalążka
przyszłego uniwersytetu. Przyszłość Radomia i regionu to jego zdaniem także
rozwój kultury w mieście (utworzenie filharmonii) i na wsi (promowanie
jedlińskiej imprezy "ścięcie śmierci").
Oczkiem w głowie Jasińskiego jest infrastruktura: modernizacja linii kolejowej z
Dęblina do Tomaszowa Mazowieckiego i sprawa budowy ekspresowej drogi z Wrocławia
przez Piotrków i Radom do Lublina. - Nie ukrywam, że obok rozwoju ośrodka
akademickiego w Radomiu komunikacja to dla mnie priorytet, bez którego zginiemy.
Możemy sobie w Radomiu kosmodrom nawet wybudować. Tylko po co, jeśli nikt do
niego nie dojedzie? - pyta Jasiński.
jaceq napisał:
> Gość portalu: Perła napisał(a):
>
> > Nie wiem czy Wiecie ale w Lublinie podstawą komunikacji miejskiej trolejbu
> sy
>
> A w Trójmieście - już nie ma (dawno tam nie byłem)?
>
> A powyższe o trybunale - to prawda, ale wydarzyło się w Piotrkowie T.
To wydarzyło w Lublinie się. Przyjedź a zobaczysz na miejscu stół na blacie
którego odcisk diabelskiej łapy jest.
pozdrawiam
Perła
Chyba Piotrkow... (ktos ostatnio byl?)
Nie bylem dawno w Piotrkowie (bo omijam szerokim lukiem), ale ok 98/99 bylo to
chyba najbardziej przygnebiajace miejsce na ziemi (slyszalem ze Chelm jest
podobny).
Do tych co im sie Warszawa nie podoba (wybierz sobie opcje):
- cos albo dawno nie byles w Wawie,
- mieszkasz w Ursusie (ktory tylko teoretycznie jest Warszawa),
- siedzisz sfrustrowany (pierwszy raz w miescie) i nie masz gdzie i z kim pod
GS na tanie wino wyskoczyc
- po prostu jestes z Krakowa i tak sobie pitolisz
www.sky.s64.pl/home/Wwa/panorama.htm
Globalnie najbrzydsze miasta to:
1. Londyn (brudno, smierdzi i kaza za to sobie placic kupe pieniedzy)
2. Minsk (ten na Bialorusi), taki Piotrkow tylko jeszcze bardziej przygnebiajacy
3. Paryz (zasyfiale miasto, komunikacja miejska na poziomie Tibilisi, znajomosc
angielskiego wsrod mieszkancow na poziomie znajomosci portugalskiego w
Warszawie)
pozdro
marcin
PS. Lodz to super miasto (chociaz nie Warszawa) i jest ladne dopoki nie
zapuscisz sie na blokowiska
Dziennik Łódzki, 12.02.2004 r.
za: http://sieradz.naszemiasto.pl/wydarzenia/338953.html
To idzie młodość!
Czwartek, 12 lutego 2004r.
Nowym szefem MPK w Sieradzu został 32-letni Paweł Wolski. Jest
sieradzaninem. Przez ostatnie dwa lata pracował w marketingu łódzkiej firmy
zajmującej się produkcją suwnic i żurawi.
[tu jest fotka: http://sieradz.naszemiasto.pl/zdjecie/338953_40_1.html]
- Było dwóch kandydatów, ale Cezary Szydło złożył rezygnację przed
ostatecznym rozstrzygnięciem - wyjaśnia Michał Gorczyca, przewodniczący rady
nadzorczej MPK w Sieradzu. - W przypadku pana Wolskiego zdecydowały jego
wysokie kwalifikacje, bo ma kierunkowe przygotowanie. Jest absolwentem
Politechniki Łódzkiej o specjalności budowa maszyn. Ma też za sobą studium
zarządzania.
- Nie jest związany z żadnym ugrupowaniem politycznym - zapewnia Mirosław
Owczarek, przewodniczący Rady Miejskiej w Sieradzu.
Przy odwołaniu poprzedniego prezesa, o czym pisaliśmy, padły zarzuty. Główny
dotyczył braku działań związanych z wymianą taboru.
- Liczymy, że nowy prezes będzie operatywny i pozyska środki na zakup
autobusów, które w większości są wyeksploatowane - dodaje Michał Gorczyca. -
Oczekujemy też efektywnego wykorzystania majątku, którym MPK dysponuje,
choćby warsztatów i wielu obiektów.
- Miejskie firmy komunikacyjne na całym świecie nie są dochodowe - podkreśla
Paweł Wolski. - Szansą jest jedynie działalność dodatkowa, która pozwoli
pokryć deficyt w działalności podstawowej. Trudno mi teraz składać
deklaracje. Chcę swoje siły i zainteresowania, które zawsze były związane z
branżą samochodową, spożytkować jak najlepiej. Nie wiem, ile samochodów będę
mógł kupić. Najpierw muszę zorientować się jak spółka funkcjonuje, bo sam
bilans czy sprawozdanie nie wystarczą.
Paweł Wolski jest najmłodszym spośród prezesów miejskich spółek w Sieradzu.
Następnym, równie młodym, ma podobno być prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa
Wodociągów i Kanalizacji. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że obecnego ma
wkrótce zastąpić jeden z przedstawicieli rady nadzorczej "wodociągów".
(bbs) - Dziennik Łódzki
[Ale numer! Ja z tym gościem mieszkałem przez kilka miesięcy w jednym pokoju
w akademiku podczas studiów na PŁ :-)))]
---
pzdr
Krzychu
Piotrków Trybunalski
bigos@friko7.onet.pl.NOSPAM
www.komunikacjapt.republika.pl